Harde spill for harde menn

Har gjort 100% achievments i Risk of Rain solo, som var ganske hardcore.
Har og 100% mener jeg å tro i F zero GX, som var et mareritt uten ende. :) Kommet til siste boss i Dark souls, tatt Ornstein and Smough med heavy armor, som er alt annet enn lett. Annet enn det tror jeg det stort sett er easymode, selv om Monster hunter 4 begynner å bli utfordrende nå. Silver rathalos, urk.
 

Vedlegg

Jeg har plukket fram Trials HD igjen, og i går hadde jeg en god runde som jeg tenkte jeg måtte skryte litt av.

Først ny personlig rekord på «Classic», en steinbra Hard-bane jeg har brukt en del timer på. Her er det et krasj, så i teorien kan jeg nok få til en platinum etterhvert.


Ny pers på «King of the Hill», tre feil og på 1:57:837, som var nesten et minutt forbedring av gamlepersen.


I går ble det i tillegg gull (!) på «Brown Boxes», som er den første banen i Extreme-settet, om enn med en del feil:


I tillegg ble det bronse på de tre resterende extreme-banene, deriblant «Inferno II». Riktignok var to av de bronsene latterlig nær diskvalifiseringsgrensa på 30 minutter … men det teller likevel! Dermed kan jeg nå skilte med at jeg har gjennomført samtlige av banene som følger med (dvs. utenom DLC), og alt utenom de tre siste extreme-banene har jeg gull på. Platinum-på-alt vil nok derimot bli en lang ferd.

Smilte spesielt i barten da jeg ramlet over streken på 29 minutter og 56 sekunder på den ene.


Når sant skal sies er det ikke helt Nabbe-nivå på ferdighetene mine enda (om 50 timer til kanskje …), men jeg humrer likevel godt hver gang jeg havner foran “Nabbemann” og for den del Alex og Nicholas, som typisk ligger og kniver i toppen.

Trials HD er for øvrig et av de aller, aller beste spillene 360-en har å skilte med. Det er helt utrolig hvor bra det hele fungerer, og hvor stort rom det er i spilldynamikken for en oerhört lang læringskurve. Jeg har helt sikkert spilt dette spillet i 50-60 timer nå, og jeg lærer stadig nye triks og får stadig bedre flyt over kjøringa.

10/10 vil kjøpe om igjen.

Edit: Forresten, den boksen her. Den boksen kan seriøst dra til helvete.
 
Sist redigert:

Nabbe

Har fin hatt.
Kjempe-fist for første extreme-gull. Det er jævlig artig når det bare "klikker" og du får til ting du tidligere ikke hadde en sjanse i havet på å klare. Beste av alt? Det er mer eller mindre ingen grense for hvor god du kan bli i dette dumme spillet. Uansett så er extreme-settet i HD er ganske vrient, om ikke fordi banene er så forbanna vanskelige, så fordi den dumme Phoenixen er den mest ustabile drittsykkelen i hele serien (løgn, Trials 2 er ikke spillbart engang). Så, når du sier at Trials HD er et av de aller beste spillene på 360 tar du ikke helt feil, det er bare det at Evolution er så veldig, veldig mye bedre. Mer innhold, track central med et enormt utvalg og ikke minst føles det bedre. Seriøst. Bare .... bare skaff deg Evolution. Bare gjør det.

Jeg klarte selvsagt ikke holde fingrene unna HD selv nå (fordi leaderboardet), og dermed kan jeg trygt si at det svir like mye hver gang jeg går tilbake til det. Sånn utenom det at jeg ikke er noe stor tilhenger av HD-Phoenixen, så er det rett og slett altfor mange baner som ikke er verdt en dritt. Kanskje jeg er sær, men jeg kan virkelig ikke fordra hvor mange av banene i HD som har heiser, katapulter, vippeplanker og liknende.
DET ÆKKE GØY.
Ikke at det ikke er nok av ålreit å finne i HD, og Classic er et fint eksempel. Av extreme-banene er jeg spesielt glad i Going Up.

Tenkte uansett at jeg måtte forsvare mitt gode navn og rykte, så jeg satt meg ned for sikre meg platinum på Classic og King of the hill.


Tok noen forsøk, men platinumen her er ikke så altfor vrien. Fikk den til tross for at jeg måtte rulle tilbake på ene hinderet og at jeg stort sett tok det nogenlunde med ro, så jeg tror du burde kunne fikse biffen uten altfor mye pes. Kutt den ene faulten så er mye gjort.

King of the hill derimot plundret jeg en del med (mer enn jeg egentlig vil innrømme), men den satt til slutt den og.


Og sånn helt til sist, her er en Fusion-skrytevideo komplett med dunka dunka fordi ingen skrytevideo kan være uten dunka dunka. Banen heter Ascension, er lang som et vondt år og holdt på å ta knekken på meg. Jeg fistpumpet da jeg seilte over målstreken. Helt sant.


ps! kjøp Evolution.

ps2! Ut av nysgjerrighet, hvilken bane var det du brukte 29:56 på?

Edit: Inferno 2 ja. Og 28 et eller annet på Going Up. Regnet nesten med at de var de to du brukte mest tid på. Den kassa du må over i sistnevnte kan være ei real hurpe.
 
Sist redigert:
Jeg er bare innmari gretten etter Fusion, så jeg har gått helt i baklås hva gjelder å gi mer penger til jævla Ubisoft. Men jeg skjønner at jeg må ha Evolution. Kanskje PC-utgaven blir tingen der? Er litt redd for den dagen Microsoft kutter XBLA-navlestrengen—men jeg regner med at Ubisoft-serverne sikkert skrus av først.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Ubisoft eller ei, med stadige oppdateringer som legger til nye greier og et utvalg av enormt dyktige folk på UGC-fronten som sørger for nye, gode baner hele tiden er Fusion det Trials-spillet jeg legger mest tid i... men 360-utgaven blir uansett ikke lenger oppdatert ... så eh... Evolution da. Går du for 360-utaven kan du slenge med de to fyldige DLC-pakkene de slapp, og track central har et hav av kvalitetsbaner liggende på vent. PC-utgaven på sin side har alle banene fra HD inkludert, men ikke noe DLC. I tillegg er det av åpenbare grunner langt mindre å boltre seg i når det kommer til UGC.

Jeg ville gått for 360-utgaven. De to DLC-pakkene er mye pang for penga.
 
Skrytepoaste litt til da. Nummer 9 i verden!

Det lukter seriøst hårete av dette. Tipper vi snakker på dags- eller ukesbasis, bare at Lucid er vilt dårlige til å formidle det.



Så, folkens—hvem andre spiller GW3? Ensomt på vennelista, legg meg til på Steam så vi kan konkurrere i Pacifism.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tar det når jeg får tid. Har dog spilt mest Adventure.
 

Nabbe

Har fin hatt.
*dra opp tråd fra juli for å ikke dobbeltposte i hva spiller du-tråden*

*drite i at ingen egentlig bryr seg*


Å. FAEN. JA.

29. juni ble denne banen lagt ut på track central, og jeg har prøvd meg med jevne mellomrom. Mest fordi det enkelt og greit er en skikkelig gjennomført bane med kreative hinder fra start til slutt, men også litt fordi det er ålreit å ha noe jeg kan komme tilbake til for å se om jeg har blitt litt bedre siden sist.

Den er temmelig vanskelig, med ganske store krav til presisjon mer eller mindre hele veien gjennom.
Vanligvis er jeg ikke akkurat helt fornøyd om jeg regelrett kræsjer meg til neste checkpoint, men jeg merker jeg ga litt faen til slutt her.

Tidligere forsøk har for det meste endt opp med at jeg kastet inn håndkleet på hinderet på ca. 1:25 , bare fordi det krever en teknikk hvor man bruker bremsen for å trekke bakhjulet inn mot veggen for å få riktig grep og vinkel (noe jeg rett og slett ikke fiksa før det plutselig falt på plass), så mesteparten av banen etter det punktet hadde jeg knapt spilt. Jeg hadde ganske store problemer på 2:35 fordi den bomba er en real hurpe å klarere, og deretter på hinderet rett etter fordi man må hoppe grusomt langt baklengs (jeg ostet det så jævlig).

Så er det den helvetes heisen. Den heisen altså. Vet ikke om det ser så ille ut som det faktisk er, men det skal vanvittig lite til for å fucke opp før man er kommet seg helt opp. Kom meg helt til mål én gang før denne gangen, men trynet på målstreken med fem sekunder igjen. Begynte å bli stygt redd for at det samme ville skje igjen, men hei og hå, jeg kom meg i mål.

... må bare kutte ned 125 tryningser og tretten og et halvt minutt for sølvmedalje. Tenker jeg drøyer det litt.


Uten tvil den mest jævelske banen jeg har fullført til nå.
 
Ingenting overgår Nabbe, selvsagt, men må nevne at jeg sikret:

SØLV: Extreme: Goin' Up (16 feil, 06:35.307)
SØLV: Extreme: Groundhog Forever (28 feil, 04:11.959)

Merker at til tross for noen måneders pause så blir jeg faktisk stadig bedre. Smilte *bredt* da den boksen jeg nevnte nederst i posten over gikk på første forsøk da jeg kjørte pers-runden. (Og ja, den er fortsatt det mest vriene hinderet på hele banen.)

Det er artig når hver runde man kjører sparer inn 5-8 minutter på runden før—da merker du framgangen. På Goin Up ble det 22:59, så 16:50, så 08:32, før det altså ble 6:35. Digg. Skal nok sikre gullet her etter hvert, 15 feil og under 5 minutter bør gå fint. Så får vi se hva som er platinumskravet, hurr hurr.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Fra treogtjue minutter til seks og et halvt ja. Tror nok ganske sikkert gullet er innenfor rekkevidde for deg. GG BRAH.

Platinumskravet er alltid null feil, men de pleier å være litt mindre strenge på tid sånn at man fortsatt kan ta seg nogenlunde god tid og fortsatt komme innafor. Uansett kan det være en real bitch å naile en vanskelig bane feilfritt første gangen...

... men den følelsen da. Den følelsen.
 
Fra treogtjue minutter til seks og et halvt ja. Tror nok ganske sikkert gullet er innenfor rekkevidde for deg. GG BRAH.

Platinumskravet er alltid null feil, men de pleier å være litt mindre strenge på tid sånn at man fortsatt kan ta seg nogenlunde god tid og fortsatt komme innafor. Uansett kan det være en real bitch å naile en vanskelig bane feilfritt første gangen...

... men den følelsen da. Den følelsen.
Jepp, nå går det fortsatt i Trials HD innimellom. Jeg oppdaget at det var noe som het Big Thrills DLC, og herrejemini plutselig var det ganske mye å gjøre på, og mange gull å sikre.

Men originalbanene er fortsatt noe av det mest umiddelbart fengende, og dertil tenkte jeg å nevne at jeg har sikret:

GULL: Goin' Up (9 feil, 3:58:58)

Derfra har jeg begynt å snuse på platinum på både Brown Boxes og Goin' Up—begge deler er liksom ... mulig. På Brown Boxes skal man ha 1:10:00 og 0 feil, og min pers er 1:15:noe, men da med 3 feil eller noe slikt. Merker at så lenge alt klaffer samtidig, så går det fint an å komme godt under 1:10:00. Men da skal alt klaffe, og dermed må det litt mer øving til.

Og Goin' Up? Man skal vel ned til 1:50 og null feil, og det er litt øving igjen. Pers er 3:16 og 10 feil, som på grunn av Trials' high score-system da er dårligere enn gull-løpet, men endog viser at det er mye, mye å gå på. Det skal nok gå etter hvert.

Noe av det som er artig nå er at jeg merker at basisferdighetene, klatring, vekt, og bunny jumps, nå sitter godt nok til at man kan begynne å prøve å ta drøye snarveier. På Brown Boxes er det et segment hvor det er tre skråplan etter hverandre, som kan gjøres rolig og forsiktig, men hvor den kule måten innebærer at forhjulet stort sett er i lufta, og man hopper på bakhjulet.

Trials: <3 <3 <3
 

Nabbe

Har fin hatt.
Få spill gir den mestringsfølelsen Trials gjør. Ingen tvil om det.

Min erfaring er at å kutte fra 100 til 50 feil er ganske lett gjort, og så er det noe mer vrient å kutte fra 50 til 10, mens det derfra egentlig ikke er noe særlig pes å kutte ned videre til 1 feil eller mer ... det er den siste som alltid er den verste å bli kvitt. Goin´ Up har jo den delen før den boksen hvor du faller ned via tre platformer, og så må få nok fart bakover for å komme videre. Den biten kan være plagsom når man prøver å få en god tid og har "jeg må ikke feile"-presset på seg.

Jeg tipper du fikser Brown Boxes først, for å si det sånn.
 
Goin´ Up har jo den delen før den boksen hvor du faller ned via tre platformer, og så må få nok fart bakover for å komme videre. Den biten kan være plagsom når man prøver å få en god tid og har "jeg må ikke feile"-presset på seg.

Jeg tipper du fikser Brown Boxes først, for å si det sånn.
Enig der. Det minner meg på en av de få innvendingene jeg egentlig har til spillet—sånn ut over at stilføringa er ganske flåsete og harry—og det er at det egentlig hadde vært flott å kunne terpe på banen fra et vilkårlig sjekkpunkt når man driver og øver. (Etter at man har kommet seg gjennom en gang allerede, kanskje.)

Den biten du nevner er vel den som fortsatt føles ganske tilfeldig for min del—ikke helt sikker på hva som er den sikreste og mest reproduserbare måten å fikse det på.
 
Har tatt pause fra Trials HD de siste ukene siden PS4 krevde oppmerksomheten, og da har det blant annet gått i Geometry Wars 3.

Ny pers i Pacifism i kveld!


Jeg er altså nummer 703 i verden med 133 millioner poeng p.d.d. Dette er selvsagt ikke bra nok, men det er en start.

Kom og ta meg! Jeg er coquetuille_us på PS4.
 
Jeg gjør mitt for gradvis å omdanne denne tråden til KW-skryter-av-spillprestasjoner-og-raver-om-Trials-tråden!

(Det tok 5-6 timer med øving men ...)

JEG SLO NABBE!



De med god hukommelse husker kanskje at jeg syntes Trials Fusion var noe ræl. Vel, la oss si det så greit som at etter at man har tygget seg gjennom den ultraseige børjan og dertil uinteressante sykler – og hvis man spiller PS4-versjonen i stedet for den amatørmessige 360-utgaven – så blir det faktisk TRIALS. Orntli Trials. Elsk elsk elsk!

(Protip: skru av lyden og hør på lydbok i stedet for dobbelt så mye nytelse. [Lyddesignen i Trials Fusion er hjerteskjærende greier.])
 
Sist redigert:
Skal funke nå. Funker det nå?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Husk at hvis det er noe gæærnt med facebook så er det faktisk @oerhört som har skylda, folkens.

Og gratulerer!