Heavenly Sword/Goddess of War

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
SITAT(NiloPilo @ 09.07.07, 20.34) 73009
God Of War syntes jeg ble noen ganger bare mash mash mash...woohoo, kom deg videre. [/b]
Amen, brutha.
 
#22
What's new for E3: We got to play it and play it good. A sample level of gladiatorial proportions was constructed for the Sony press conference and the show itself, showcasing Nariko's melee-range and long-range moves. A reactive combat system is in place, which rewards sharp reflexes with dynamic combos and devastating attacks.

What we like: The action is fast. So fast that it made playing Genji 2 afterwards feel like we were playing with a bag of wet cement. Nariko has a regular stance, a power-stance, and a ranged stance. In regular and power mode, she auto-blocks, and if you press Triangle immediately after blocking an attack, she'll either counter, or mega-counter (a more powerful counter is indicated by much flashier animations). Her "ranged" attacks arrive in the form of flying blades attached to chains, which makes her play something like Ivy from Soul Calibur, but in a much more user-friendly way. The animations that accompany her spinning yo-yo-like buzzsaws are devastating to both her enemies and any nearby objects, like tables, barrels and chairs. Nariko can also pick up and throw items, although this is far less satisfying than filleting your enemies. The Circle button also activates special moves when Nariko's meter is either partially or completely filled.

The graphics are the obvious highlight, with nice bump-mapping accompanying her fluidly animated red tresses. Bloom lighting was in full effect, which made Heavenly Sword look like some parts were pulled straight out of the arena scenes in Gladiator the movie.

What we dislike: It's still a bit early and there are some oddities like barrels, which when thrown would occasionally just stick in the wall. It was also a little imprecise in how effectively Noriko blocked or how easy it was to interrupt her attacks from cheap shots from enemy gladiators. Also, the game in this early state moved at a solid 30 frames per second, but we're hoping it ships locked in at 60. The next-generation (especially at $500-600) demands it. Some points in key battles (usually with bosses) integrate QTE (quick-time events), which fans of Shenmue and Indigo Prophecy might like, but which we've been doing since Dragon's Lair and Space Ace. Time to move on, gents.

[/b]
Kilde: 1up.com

Jeg tror vi kan forvente årets beste PS3 spill her, release Date:09/15/2007 Gleder meg sykt!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#23
Eyh, jeg er ikke den eneste som har spilt demo'en?
Trodde den var litt utbredt... Men har dog fulgt med daarlig den siste mnd!
 
#25
Eyh, jeg er ikke den eneste som har spilt demo'en?
Trodde den var litt utbredt... Men har dog fulgt med daarlig den siste mnd!
[/b]
Hvor i helvete har du fått den fra!!! Når skjedde dette? Sviker, RBN kompis og deler ikke dine demoer :(
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#26
Har ikke vaert paa jobb etter jeg kom hjem, men tror vi har faatt en der, og fikk en paa Roskilde,i PlayStation teltet de har der (de er overalt paa festivaler og slikt). De hadde det paa utstilling der, og fikk en demo med meg, for kjenner de etter jeg vant Ridge Racer konkurransen de hadde... ifjor tror jeg!
Demoen er ganske toeff,hoeres ut som den beskrevet over her :)
 
#27
SITAT(justincase @ 13.07.07, 16.39) 73592
Har ikke vaert paa jobb etter jeg kom hjem, men tror vi har faatt en der, og fikk en paa Roskilde,i PlayStation teltet de har der (de er overalt paa festivaler og slikt). De hadde det paa utstilling der, og fikk en demo med meg, for kjenner de etter jeg vant Ridge Racer konkurransen de hadde... ifjor tror jeg!
Demoen er ganske toeff,hoeres ut som den beskrevet over her :)
[/b]
http://gamer.no/nyhet/spill/heavenly_sword-demo_snart/40973
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#28
Jeg faar ikke spilt av videoen i artikkelen (grunnet at jeg surfer paa en PSP...), men fra startbildet aa doemme,er det samme greie som jeg har spilt!
Du starter med aa skli ned noen tau, med noe kjent "trykk paa knappen som viser paa skjermen" greier, foer man lander paa et plataa eller noe, hvor man skal banke masse folk. :)
 
#29
SITAT(justincase @ 14.07.07, 12.15) 73674
Jeg faar ikke spilt av videoen i artikkelen (grunnet at jeg surfer paa en PSP...), men fra startbildet aa doemme,er det samme greie som jeg har spilt!
Du starter med aa skli ned noen tau, med noe kjent "trykk paa knappen som viser paa skjermen" greier, foer man lander paa et plataa eller noe, hvor man skal banke masse folk. :)
[/b]
Du ser ikke tilfeldigvis på heroes? Akkuratt den scenen du beskriver får man se i den serien nemlig, tviler ikke på at du har spilt det lizm, men bare lurer.
 
#31
Oooh, det virka konge igrunn:D Et spill jeg kommer til å skaffe meg når PS3 er i hus:D Og spillet i hyllene selvsagt.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#32
Jeg er faktisk ganske stor fan av Heroes, men demoen inneholdt heldigvis litt mer enn vi får se Micah spille :)

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, men den trykke-knaper delen var selve starten, hvorpå man med noen fete moves blir slengt inn i en fight med gruppe motstandere. Jeg personlig brukte mest langdistanse-stance`n, ettersom den hadde best radius på angrepene sine.
Pløyde ganske greit igjennom, kommer til ett nytt område, flere fiender, og en ny type, som hadde skjold og rustning, og dermed kunne blokke angrepene dine. Etter å ha skjønt hvordan man kommer rundt mange av de, fortsetter man en stund med masse slossing, noe som forsåvidt var både morsomt og underholdende. Fikk også kombinert stance´ne litt, noe som også funket ganske bra.
Det gikk fort, det var action, og det var moro. Gleder meg til å spille mer av det!

Meeeen, det kunne vært God of War: Kratos`s Sister eller noe, ihvertfall når man bruker long-range stance`n, føles det nærmest som å spille Kratos. Ikke at det er så kjedelig, tough :)
 

Novastrum

Feminist-elitist
#34
Såvidt jeg vet og har lest på norske forum kommer den på torsdag/fredag. Også til Europa, ja.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#35
Ja, hva synes vi om spillet så langt da? Ok, 1 gig for 2 minutter er litt skuffende, men demoen er verdt å spille igjen og igjen for å oppdage nye ting i gameplayet. Kampsystemet er overraskende dypt, og måten man kan chaine comboer mellom de tre stansene fungerer utmerket. Jeg er definitivt nysgjerrig på en fullversjon av dette, ja.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#36
Har spilt igjennom demoen et par 7-8 ganger og opplevelsen er forskjellig hver gang. Det sier meg bare en ting; at kampsystemet er dypt nok til å kunne holde seg interessant i mange mange timer. Det, sammen med tidenes QTE-sekvens (selv om den er litt for lett) gjør dette til et sikkert kjøp.
 
#37
OMG OMG OMG.....

Snakka med BareInCase på RBN igår ang. HS var på PSN, så da lasta jeg det ned. Jeg må bare si, dette er spillet som jeg setter rett vedsiden av MGS4. Hvis noen sier at spill selger konsoller, da kommer ps3 til å selge som faaaaaaaaaaaaaen! Dette er bare en demo, så man veit aldri, men dette ser lovende ut.


Hva skjer med 360? Hva skjer med Wii? Hvem taper? NOT SONY
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#38
Håh, har dere testet ut aftertouch-greia? Tok meg en stund å fatte hva det i det hele tatt var, men anbefaler dere å teste det.

Trykk X for å plukke opp noe (et bord, en stol, en tønne, et sverd, et sverdstativ, et lik), og trykk X igjen for å kaste, men fortsett å holde inne knappen! Du vil nå gå inn i aftertouch-modus, og kan kontrollere tingen som blir kastet med motion controllen.

Realistisk? Nei! Utrolig artig? Ja!
 
#39
Håh, har dere testet ut aftertouch-greia? Tok meg en stund å fatte hva det i det hele tatt var, men anbefaler dere å teste det.

Trykk X for å plukke opp noe (et bord, en stol, en tønne, et sverd, et sverdstativ, et lik), og trykk X igjen for å kaste, men fortsett å holde inne knappen! Du vil nå gå inn i aftertouch-modus, og kan kontrollere tingen som blir kastet med motion controllen.

Realistisk? Nei! Utrolig artig? Ja!
[/b]
Er det bare meg eller så grafikken litt pixel aktig på cut-scenes'a Er det fordi det er demo? Fordi jeg kjørte den på 60" 1080p tv.

Aftertouch fungerte oko, etter du har kommet deg igjennom første område, så var det noen tønner der som du kunne kaste, men det funka jævlig dårlig når fienden var nærme. da var bare ræva cam vinkel.

Men sånn ellers, jævlig fint spill.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#40
Det er pikslete fordi filmen (cut schene) er prerendret. Sannsynligvis i litt dårligere oppløsning for å gjøre loadetiden kjappere. (Spillet loades inn i minnet imens filmen spilles av.)

Forøvrig rimelig shabby kvalitet - jeg ser pikslene på 720p også, så håper de velger en bedre codec\bitrate til fullversjonen.

Har forresten sett noen fler filmer av ansiktsanimasjonen og voice actingen senere i spillet - og dette ser faen meg bra ut. De sier mye interessant om inntrykket de sitter med etter å ha spilt en del lenger i siste episode (95) av 1up Show. Bra footage også.

Andy Serkis (aka. king kong, gollum) har mesteparten av skuespillet også, så vidt jeg har fått med meg.
http://www.gamevideos.com/video/id/10534
Blir morro å se i aksjon. ^_^