High Definition TV eller gammelt skrap?

#41
Opprinnelig skrevet av Cyberkverulant@01.06.2005, 18.57
Næsj, PS2 har optisk utgang og DD. De har det jo i MGS3.
228638​
PS2 støtter IKKE DD5.1 mens man spiller, men i filmer og filmsekvenser. Når du spiller må du som regel nøye deg med Pro logic II eller dårligere. Noen få spill støtter som nevnt tidligere DTS. GTA: Vice City vet jeg støtter DTS, men ikke San Andreas (pga. de ville skvise inn spillet på en DVD5 sies det).

For å svare på emnet her: Selv har jeg ikke tv idet hele tatt. Hjemme hos foreldrene mine har vi gammeldagse CRT-skjermer som ikke støtter NTSC engang.
 
#42
Opprinnelig skrevet av Novastrum@02.06.2005, 22.43
De fleste nye projektører støtter 1080i. I så fall ikke, har alle projektører med 1024x760-oppløsning (eller høyere), omtrent plettfri emulering av standarden.
229126​
Det var jo det jeg sa. Det som derimot ikke er vanlig er 1080p, som blant annet PlayStation 3 skal støtte. Nesten ingen av dagens projektorer/HDTV'er støtter akkurat denne oppløsningen.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#44
Hva var poenget med det innlegget? Jeg venter med å kjøpe plasma til vi får TV-er som støtter 1080i. Hvis jeg ikke har kjøpt projektør før den tid.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#45
Ja, nå er det slik at jeg vurderer en ny TV, og jeg kom over en nettside jeg ikke har hørt om før, Elprice.no, som selger en HD-klar 32" LCD TV til tusenlappen. Siden jeg ikke -akkurat- er teknisk anlagt hva kommer til TV-er, oppløsning o.l., er det noen som kan svare meg på om dette er noe tess? Og hvordan er forøvrig elprice.no å handle hos? Kan dere alternativt anbefale noen TV-er i samme prisklasse (da det er lite aktuelt å bruke mer enn tusen kroner for meg), som er HDTV?

På forhånd takk.
 
#46
Opprinnelig skrevet av Nicholas@19.06.2005, 13.08
Ja, nå er det slik at jeg vurderer en ny TV, og jeg kom over en nettside jeg ikke har hørt om før, Elprice.no, som selger en HD-klar 32" LCD TV til tusenlappen. Siden jeg ikke -akkurat- er teknisk anlagt hva kommer til TV-er, oppløsning o.l., er det noen som kan svare meg på om dette er noe tess? Og hvordan er forøvrig elprice.no å handle hos? Kan dere alternativt anbefale noen TV-er i samme prisklasse (da det er lite aktuelt å bruke mer enn tusen kroner for meg), som er HDTV?

På forhånd takk.
234451​
TV'et funker bra det, var å sjekka det ut hos Elprice butikken i Stavanger. Det blir jo ikke like bra som et tv til 30.000 heller da. Men etter min mening så slår det de gamle type tv'ene. Selv om det var en eller annen her som mente motsatt.

Men du sa det ikke var aktuelt å bruke mer en tusen spenn ?!? Du skrev det to ganger, det er jo feil. Går ut ifra at det er Viewpia 32" LCD TV du har sett på som koster 9.990,-

1000 spenn blir billigere enn om du hadde kjøpt tv'et rett fra en tysk lastebil ;)
 
#47
En ting som forundrer meg litt på enkelte sjapper, som for eksempel Elprice, er at de bare skriver HDready på produktet, uten å tilføye noe mer. Hva maksoppløsningen er, hadde jo vært greit å vite.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#48
Ahem. Jeg glemte en null. :flau: Men, altsaa. Det er en bra pris for den TV-en? Jeg forstaar at jeg faar mer kvalitet om jeg bruker 30000 paa det, men som sagt, saa er det lite aktuelt for meg.

Uansett, da regner jeg med at jeg kjöper den TV-en, med mindre folk vet om noen bedre tilbud.
 
#50
Opprinnelig skrevet av Mongis@19.06.2005, 14.39
En ting som forundrer meg litt på enkelte sjapper, som for eksempel Elprice, er at de bare skriver HDready på produktet, uten å tilføye noe mer. Hva maksoppløsningen er, hadde jo vært greit å vite.
234471​
# Leveres inkl. HDMI kabel: SE HER!
# High Definition - HD TV forberedt
# Widescreen (16:9 format)
# Tekst-tv (1000s minne)
# Oppløsning: 1366x768 OVERSIKT
# Lysstyrke: 600 cd/m2
# Kontrast: 1200:1
# Responstid: 8 ms. (lav responstid gir best bilde)
# Synsvinkel: H178/V178
# Tilkoblinger: 2xSCART, S-Video, DVI(HDCP)
# Øvrige tilkob: D-Sub/PC Audio in, Comp. DVD
# Bilde i Bilde
# 3D kamfilter
# 2 x 15 Watt stereo høyttalere (innebygget)
# Engelsk bruksanvisning og skandinavisk menu
# BxDxH (950*104*515)mm u/ bordsokkel
# BxDxH (950*169*569.9)mm m/bordsokkel
Det står hvilken oppløsning man får den i. Bare å lese det ;) :p
 
#51
Wikkidclown: Tenkte mer på hvilke HDoppløsning de støtter. 720p, 1080i, og så videre. På sitatet ditt står det "Oppløsning: 1366x768 OVERSIKT". Så hvilke HDoppløsninger støtter denne? Hvilke oppløsning hver HDoppløsning svarer til har jeg ikke i hodet desverre.
 
#52
Opprinnelig skrevet av Mongis@20.06.2005, 18.00
Wikkidclown: Tenkte mer på hvilke HDoppløsning de støtter. 720p, 1080i, og så videre. På sitatet ditt står det "Oppløsning: 1366x768 OVERSIKT". Så hvilke HDoppløsninger støtter denne? Hvilke oppløsning hver HDoppløsning svarer til har jeg ikke i hodet desverre.
234782​
aaaaah.. I see. Ja, du har et poeng der. Men en slik skjemaoversikt finner man garantert på nett. Hvis man gidder å lete. Og det gidder ikke jeg nå, må mekke mat til dama kommer hjem. Crap :rumpe:
 
D

Deleted member 91

Gjest
#54
Saa... Urk, altsaa. Faen. Jeg regner liksom med aa kunne slippe aa bytte inn denne TV-en om fem aar fordi jeg ikke faar utnyttet maskinene mine ordentlig, men da maa jeg altsaa höyere opp i pris? Eller syns dere det er verdt aa betale 10 000 for denne TV-en, til tross for at den "bare" stötter 720p?
 
#55
Jeg ville nok gått for en som støtter høyere oppløsninger ja, absolutt. Men som du sier, da går nok prisen litt opp også. Selv kommer jeg til å vente litt med et slikt kjøp, siden prisene bare går nedover etterhvert.
 
#57
Opprinnelig skrevet av MattMan@26.06.2005, 17.30
Var på teknologi-messen i spektrum i dag. Dæven, HDTV var enormt mye bedre enn hva jeg hadde trodd. XBox360 var og så zexeh.  :)
236349​

Var ikke tilfeldigvis du som hadde rekorden på Forza også? :p

Synes den 80 tommers Samsung HD skjermen var snasen. Synd at man må ut med 1000 Euro pr. tomme. Jaja...teknologi koster jo penger.

EDIT: Og du er HD-ready ser jeg ^_^
 
#58



Bare se, men ikke røre. :p

Skulle ønske det var slike messer andre plasser også. Har ennå tilgode å se hva en HDTV duger til. Kan tenke meg det er stor forskjell på å se det med egne øyne, enn på bilder.
 
#59
Det kan jeg bekrefte. Men, HDTV på 60" ser steike mye bedre ut enn på 32" som jeg skal kjøpe. Det var et lite antiklimaks, men men. :)
 
#60
Mongis:
Det er da bare til å gå på Expert/Elkjøp/Lefdal, de har utstillinger hvor man kan sammenligne bildet med egne øyne.
De har jaffal det i Stavanger.