Noen av veteranene her husker kanskje et emne jeg lagde for leeenge siden hvor jeg presenterte et spillprosjekt jeg hadde starta på og som jeg lot forumet bli med på å styre retningen til. Jeg husker jeg fikk masse bra tilbakemeldinger og hjelp, men prosjektet datt etterhvert bort pga. tidsmangel fra min side og emnet ble begravd laaangt bak i arkivet: 2005 er jaggu lenge siden!
For ca. to måneder siden så snusa jeg litt rundt i arkivet og kom over emnet igjen og bestemte meg for å plukke opp konseptet på nytt. Har jobba ganske masse i tiden etter det og har kommet til et punkt hvor jeg gjerne skulle hatt litt tilbakemelding før jeg går videre
For de som ikke hang her/prøvde det på den tiden så var det et 2d platform-spill hvor man styrte en Ninja, og resten ble bestemt on the fly basert på hva folket her inne sa. Spillet har en langt mer bestemt retning denne gangen og det er bygd opp på nytt fra grunnen av, men jeg bruker fortsatt et program fra samme serien som sist. Spillet har nå et leveling-system veldig likt det man ser i Call of Duty sin multiplayer, med andre ord går man opp i level (ved f.eks å drepe fiender) og velger et hovedvåpen, et kastevåpen og én Perk før man går inn i en av spillets nivåer. Man får også sterkere angrep og forsvar av å levele opp.
Spillet har tre styrings-alternativer, som er forklart i spillet. Jeg hadde egentlig lyst å legge inn justerbare knapper når man bruker en joypad, men det har jeg foreløpig ikke funnet noen løsning på. Hvis du vil spille med pad så må man prøve begge alternativene og velge det som passer en best. Det ene alternativet er laget for 360-kontrollen og det andre for PS3-kontrollen, men med sistnevnte så avhenger knappe layouten en del av hvilke drivere man har installert. Derfor er det ingen oversikt over hva de forskjellige knappene gjør. Anyways, med de instruksjonene som finnes i spillet bør det være mulig å ganske enkelt lete seg fram til et oppsett som fungerer for det.
Noen tips som ikke er forklart i spillet:
-Dobbelhopp ved å trykke på hoppeknappen i lufta
-Vegghopp ved å trykke på hoppeknappen når du er inntil en vegg i lufta
-Når man ruller så tar man ikke skade fra annet enn lava <- viktig å lære seg og bruke mye
Alle våpen og de fleste Perks er låst opp for at dere skal få teste dem ut og gi tilbakemelding. Noen perks og våpen som f.eks ljåen vet jeg selv at ikke er helt der enda, men jeg er interessert i absolutt all tilbakemelding dere skulle ha! Alt fra kontroll til design, grafikk eller lyd er det bare å rable i veg om. Jeg har det meste av grunnmekanikkene på plass og vil ha tilbakemelding slik at så godt som alt er som det skal være før jeg går videre og begynner å fokusere mer på fiende- og leveldesign.
Demoen har en veldig kjapt skrota sammen meny og én level som ikke skal være med slik den er nå i fullversjonen av spillet. Har ikke fått lagt inn noen lagrefunksjon enda, så dere må velge kontrollmetode hver gang dere starter demoen på nytt
Er sikkert masse annet jeg har glemt å si også så om det er noe er det bare å spørre 
Demoen lastes ned her
Ninja-Spillet anno 2005 kan lastes ned her, hvis noen var nysgjerrige
Skjermbilde! Egentlig et bullshot, da spillet kjører en heftig oppløsning på 800*600
Foreløpig logo
For ca. to måneder siden så snusa jeg litt rundt i arkivet og kom over emnet igjen og bestemte meg for å plukke opp konseptet på nytt. Har jobba ganske masse i tiden etter det og har kommet til et punkt hvor jeg gjerne skulle hatt litt tilbakemelding før jeg går videre

For de som ikke hang her/prøvde det på den tiden så var det et 2d platform-spill hvor man styrte en Ninja, og resten ble bestemt on the fly basert på hva folket her inne sa. Spillet har en langt mer bestemt retning denne gangen og det er bygd opp på nytt fra grunnen av, men jeg bruker fortsatt et program fra samme serien som sist. Spillet har nå et leveling-system veldig likt det man ser i Call of Duty sin multiplayer, med andre ord går man opp i level (ved f.eks å drepe fiender) og velger et hovedvåpen, et kastevåpen og én Perk før man går inn i en av spillets nivåer. Man får også sterkere angrep og forsvar av å levele opp.
Spillet har tre styrings-alternativer, som er forklart i spillet. Jeg hadde egentlig lyst å legge inn justerbare knapper når man bruker en joypad, men det har jeg foreløpig ikke funnet noen løsning på. Hvis du vil spille med pad så må man prøve begge alternativene og velge det som passer en best. Det ene alternativet er laget for 360-kontrollen og det andre for PS3-kontrollen, men med sistnevnte så avhenger knappe layouten en del av hvilke drivere man har installert. Derfor er det ingen oversikt over hva de forskjellige knappene gjør. Anyways, med de instruksjonene som finnes i spillet bør det være mulig å ganske enkelt lete seg fram til et oppsett som fungerer for det.
Noen tips som ikke er forklart i spillet:
-Dobbelhopp ved å trykke på hoppeknappen i lufta
-Vegghopp ved å trykke på hoppeknappen når du er inntil en vegg i lufta
-Når man ruller så tar man ikke skade fra annet enn lava <- viktig å lære seg og bruke mye
Alle våpen og de fleste Perks er låst opp for at dere skal få teste dem ut og gi tilbakemelding. Noen perks og våpen som f.eks ljåen vet jeg selv at ikke er helt der enda, men jeg er interessert i absolutt all tilbakemelding dere skulle ha! Alt fra kontroll til design, grafikk eller lyd er det bare å rable i veg om. Jeg har det meste av grunnmekanikkene på plass og vil ha tilbakemelding slik at så godt som alt er som det skal være før jeg går videre og begynner å fokusere mer på fiende- og leveldesign.
Demoen har en veldig kjapt skrota sammen meny og én level som ikke skal være med slik den er nå i fullversjonen av spillet. Har ikke fått lagt inn noen lagrefunksjon enda, så dere må velge kontrollmetode hver gang dere starter demoen på nytt


Demoen lastes ned her
Ninja-Spillet anno 2005 kan lastes ned her, hvis noen var nysgjerrige

Skjermbilde! Egentlig et bullshot, da spillet kjører en heftig oppløsning på 800*600

Foreløpig logo