Hva blir det neste store MMORPG spillet?

#41
Lyder fett. Er hypp på det må jeg innrømme. Er ikke så viktig å komme opp i level fort. Er mer viktig med områder og innhold i spillet. Er heller ikke noen pvp freak.

Nå gjenstår det bare å få fattern til å dra frem VISA`n ;)

Men takker for infoen!

Åssen er det med kampene forresten? Er det hack & slash stil eller er det som de andre FF spillene?
 
#42
Ikke det at jeg skal komme som fram som en ekspert her, men i forhold til WoW er Ff XI mye mer hack n' slash.
Quests, eller Missions som det visstnok heter på FF XI gir ikke exp.
exp får man bare av å slakte monstre flere lvl'er under deg.
Har også merket meg at i FF XI så er et godt party utrolig viktig, for nesten den eneste måten å gå videre på (stige lvl) er å grinde i flere timer med et godt, velbalansert party.
solo-spilling er med andre ord en stor sjeldenhet, og krever mye "skills" for at det skal bli produktivt i lengden...

vil legge til at dette bare er det jeg har oppfattet av å se på en venn av meg spille spillet.
Men ikke glem at jeg bare sammenligner det med WoW, siden jeg er, og forblir en WoW-hore ^_^
 
#43
Opprinnelig skrevet av Frenzy@21.07.2005, 19.52
Ikke det at jeg skal komme som fram som en ekspert her, men i forhold til WoW er Ff XI mye mer hack n' slash.
Quests, eller Missions som det visstnok heter på FF XI gir ikke exp.
exp får man bare av å slakte monstre flere lvl'er under deg.
Har også merket meg at i FF XI så er et godt party utrolig viktig, for nesten den eneste måten å gå videre på (stige lvl) er å grinde i flere timer med et godt, velbalansert party.
solo-spilling er med andre ord en stor sjeldenhet, og krever mye "skills" for at det skal bli produktivt i lengden...

vil legge til at dette bare er det jeg har oppfattet av å se på en venn av meg spille spillet.
Men ikke glem at jeg bare sammenligner det med WoW, siden jeg er, og forblir en WoW-hore ^_^
244105​

Du har veldig rett Frenzy. Etter level 20 er du nesten avhengig av party for å kunne få noe særlig exp. Soloing er dårlig og dessuten dritdøvt. Spille i gruppe er ca 1000 ganger morsommere. Sikkert derfor jeg ble drittlei WoW fordi man måtte gjøre alt alene. Med en gang jeg lagde en gruppe bare løp alle folk rundt og slo på alt innen rekkevidde. Jævla amatører.

I FF er det mye mer lagt opp til strategisk tenking og planlegging. Noe som er så vanvittig morro når man får det til.

Hele meningen med MMORPG er at man skal samarbeide med andre levende mensker. WoW er etter min mening omtrent det samme som å spille et vanlig RPG alla Diablo. Ikke nok samarbeid.
 
#44
Opprinnelig skrevet av Tyrion+21.07.2005, 20.00-->
<!--QuoteBegin-Frenzy
@21.07.2005, 19.52
Ikke det at jeg skal komme som fram som en ekspert her, men i forhold til WoW er Ff XI mye mer hack n' slash.
Quests, eller Missions som det visstnok heter på FF XI gir ikke exp.
exp får man bare av å slakte monstre flere lvl'er under deg.
Har også merket meg at i FF XI så er et godt party utrolig viktig, for nesten den eneste måten å gå videre på (stige lvl) er å grinde i flere timer med et godt, velbalansert party.
solo-spilling er med andre ord en stor sjeldenhet, og krever mye "skills" for at det skal bli produktivt i lengden...

vil legge til at dette bare er det jeg har oppfattet av å se på en venn av meg spille spillet.
Men ikke glem at jeg bare sammenligner det med WoW, siden jeg er, og forblir en WoW-hore ^_^
244105​

Du har veldig rett Frenzy. Etter level 20 er du nesten avhengig av party for å kunne få noe særlig exp. Soloing er dårlig og dessuten dritdøvt. Spille i gruppe er ca 1000 ganger morsommere. Sikkert derfor jeg ble drittlei WoW fordi man måtte gjøre alt alene. Med en gang jeg lagde en gruppe bare løp alle folk rundt og slo på alt innen rekkevidde. Jævla amatører.

I FF er det mye mer lagt opp til strategisk tenking og planlegging. Noe som er så vanvittig morro når man får det til.

Hele meningen med MMORPG er at man skal samarbeide med andre levende mensker. WoW er etter min mening omtrent det samme som å spille et vanlig RPG alla Diablo. Ikke nok samarbeid.
244110​
[/b]
Alt det du sier der, og mye annet er grunnen til at jeg installerer FFXI igjen as we speak.
 
#45
Også grunnen til at jeg gråter meg i søvn siden jeg solgte Tyrions til en eller annen Taiwansk jævel for 5000 bucks og får ikke spillt som han igjen.

Faen må slutte å snakke om FFXI ellers så graver jeg fram den andre charen Whiskeyjack og da er sommern dømt.
 
#46
Jeg spiller WoW nå, og jeg begynner virkelig å savne FFXI. Det er et fantastisk MMORPG, og er sterkere enn WoW på en del punkter, mens WoW er sterkere enn FFXI på andre. Men jeg gidder ikke slutte av WoW nå, og jeg gidder iallefall ikke starte på nytt på FFXI igjen. Begynnelsen av spillet er litt piss.
 
#47
Begynnelsen av FFXI er dritkjip.
Det virker som om WoW er, på en måte, litt "enklere" og "mindre avansert"? Kanskje derfor det apellerer til fler folk. (Ikke at jeg noen gang har spilt WoW).
 
#48
Føler for å skrive noe om Granado Espada. Jeg tror for så vidt ikke at dette kan bli det neste store MMORPGet, ettersom det ikke virker som om så mange kjenner til dette kommende spillet.

Men de fleste kjenner til, eller har hvertfall hørt om Ragnarok Online. Tar meg friheten til å poste et lite utdrag av en post fra Ragnainfo.nets forum.
If you have followed all news from RO scene since beta days, you may remember that lead developer for RO used to be Kim Hakkyu.

When Samsung became major fund supporter for Gravity when Gravity was about to file bankrupcy because of the extended free open beta phase, Samsung immediately pushed Gravity to turn RO into pay-to-play. Here, Kim Hakkyu disagreed and that further testing must be conducted before so. Unfortunately, Samsung pretty much threatened pulling out funds if Gravity doesn't follow their wishes... so Gravity turned Ragnarok Online into pay-to-play upon introduction of 2nd classes.

Soon after, Kim Hakkyu and many of core members that made up Gravity left since then. Then, Kim Hakkyu and others were silent, nobody knew what they were doing, or going to do... then all of sudden, they announce...

Granado Espada. In partnership with Hanbit Soft (one of the major publishers in Korea), and founded new company named IMC Games.

With major name Kim Hakkyu backing up the development and designing of the game - and that recently, he was ranked no.1 in the "Most Promising / Creative Game Designer in South Korea" - Granado Espada became the game many kRO players - nay, all Korean MMORPG players - looked forward to.
Jeg syntes dette så spennende ut. Med tanke på at Kim Hakkyu sluttet fordi Ragnarok ble pay-to-play, så er det vel en liten mulighet for at dette spillet blir gratis.

Uansett, jeg har noen bilder å legge ut.

http://ge.hanbiton.com/en/GE_images/galler...gallery_006.jpg - Ligner venstremann en smule på Ansem? Interessant character-design, dog.

http://ge.hanbiton.com/en/GE_images/galler...gallery_011.JPG

http://ge.hanbiton.com/en/GE_images/galler...gallery_003.JPG - Artwork av karakterene.

http://ge.hanbiton.com/en/GE_images/galler...gallery_001.jpg - Artwork.

http://ge.hanbiton.com/en/GE_images/galler...gallery_002.JPG - Overview av et slott.

Fin grafikk har spillet ihvertfall.


Gameplay -

This is where Granado Espada pulls off something that was never attempted in any other MMORPGs to date.

(1) Multi Character Control.

You can have up to 3 characters of your own - not of characters from other players - work as a team. You can seperately control all 3 characters on your own, let AI control 2 of them and you play a 'lead' character, or only play a single character at a time to focus all EXP to that character. Of course, the EXP is shared across other 2 characters if you have them with you. It's up to you to choose - will you have easier time fighting by having 2 additional characters of your own assisting you, or have harder time fighting, but quicker growth of single character by only playing one character at once?

This introduces small aspect of RTS, of managing your other 2 characters with you. It also creates small pseudo party form by allowing you to group with your own characters and letting AI help you in combat.

The gameplay will be similar to playing an RTS game, as well as using ALT+1, ALT+2, or ALT+3 for quick access to character stances and skills. Also, you can use F1, F2, or F3 key to quickly switch the "Leading" character on the fly, or to quickly assign specific actions to the characters then letting AI do the rest. You can choose from variety of AI to decide how you want them to act.

(2) New allies - not just players, but NPCs...

In Granado Espada, you can have pernament allies added to your account. They can be an NPC, or even a monster. NPCs have specific talents and equipments that will aid you one way or another in their own unique ways. You can also name them as you wish, in case of monsters joining you as an ally.

NPCs have varying degree of requirements before they join you. Some of them will join for just few bucks, some only if you have less than X amount of NPC, or some through quests.

(3) Battle stances.

There are many different stances available in the game that allows you to do different skills and combos through it. Stances allow you to choose from different effects, such as being offensive or defensive. There are many different types depending on weapon you are currently wielding.

Stances provide with noticeable impact when in combat. They change kind of skills you use, your combat abilities and stats. You can switch stances on the leader character only. Use ALT+1, 2, 3 or 4 to change them on the fly.

You can upgrade stances by leveling up. By doing so, you can upgrade specific parts to become a specialized in certain way of a stance. For example, you can choose to level up Aiming Shot Stance, it allows you to be more accurate. Or, you can choose to level up Freestyle Stance, which allows you to fire faster.

Even magics have stances to choose from. Stances change how magical spells work in game, or choose from a weapon.

(4) Barracks mode.

This mode allows you to create your own dynasty of characters of same last name as I mentioned above. You can create up to 12 different characters, and select up to 3 to play.

When you create characters, you can give your characters a first name and last name. Last name is going to be the proof of your own family lineage in world of GE.

Overall, you can see that Granado Espada is attempting to insert old-school single-player RPG features into an MMORPG. This is a refreshing change, and one big gamble.

Quest System -

Because the game features RTS-style gameplay as well as MMORPG, Kim Hakkyu have said they will implement some quests in interesting fashion. Quests may be formed in competitive ways, using a tournament-style questing to compete with other characters to complete a quest.

Also, they do use "Instanced Dungeons" system that you have seen on games like World of WarCraft. For RO users that don't know what it is, "Instanced Dungeons" is basically a copy of dungeon for your group only. There's nobody else in there. This allows for smooth gameplay while inside dungeons, and free of drama with other people intefering with your monsters.

All informasjon og tekst kopiert rett fra dette forumet. Anbefales å lese om man er interessert, for det står enda mer der enn jeg limte inn her.

Jeg gleder meg til å få vite mer.

Edit: Den mannlige fighter-karakteren får meg til å føle meg litt homofil. Spesielt den nederste på dette gigantiske bildet, med langt hår. *sukk* :forelsket:

Edit 2: Det virker som om engelsken på hjemmesiden er en smule dårlig. o.o, Hm. Håper det kommer hitover, og at det ikke bare finnes koreanske versjoner av spillet når det kommer, om det kommer.

Edit 3: http://hanbit.nefficient.co.kr/hanbit/ge/G...ada_720_486.avi - Trailer. Tidlig i betaversjonen.

Edit 4: Skrivefeiler. Dæven.

Og, igjen, for ordens skyld, postet av Valan. -_-;
 
#49
Det her så helt vannvittig bra ut :D

Håper det kommer til Europa. Graffikken var jo helt enorm.
 
#50
Opprinnelig skrevet av Variabel@21.07.2005, 21.36
Begynnelsen av FFXI er dritkjip.
Det virker som om WoW er, på en måte, litt "enklere" og "mindre avansert"? Kanskje derfor det apellerer til fler folk. (Ikke at jeg noen gang har spilt WoW).
244165​
Det er sant det, WoW er i all grad mye enklere og mindre avansert. Og det er derfor som sagt det apellerer til flere folk.
 
#51
Med spill som World Of Warcraft så har MMORPG sjangeren virkelig fått
bevist at online spilling det liker vi. Ingen hadde trodd at det skulle ta av så utrolig som det gjorde med dette spillet.

4 milioner brukere sier litt...det er antall som abonnerer på WOW. EverQuest2 hadde for en stund siden ca 50.000 spillere som abonnerte. Og det mente "ekspertene" at var mye. Vel Blizzard har nå vist vei og bevist at dete er et gigantisk marked.

Men hva kommer? Er det noe som er bedre en WOW? Jeg går i denne omgangen ikke noe serlig inn i detaljer i spillene. Men mer bare vise dere hva som kommer.

Her er hva jeg mener kan bli bra :



1: Pirates Of The Burning Sea

Harrr! Land a hoy! Har du noen gang hatt lyst til å være en sjørøver? Reise på sjørøver tokt på di 7 hav? Vel det kan du snart faktisk, Pirates Of The Burning Sea er nettop dette.

Spillet er nå i en Beta fase, det er ikke noen info enda om når spillet kommer ut. Men 2006 er nok meget godt mulig.

Sjekk hjemmesiden dems for mere info : http://www.flyinglab.com/pirates/index.php



2: Irth Online

Irth Online er et spill laget av Magic Hat Software og det kommer allerede ut nå den 1 November. Spillet er i "samme" fantasy setting som World Of Warcraft og EverQuest2.

Jeg var i en tidlig beta i dette spillet, og selv om det var veldig mye som ikke var ferdig da så var det noe spesielt ved dette spillet. Det som jeg synes var rått var at en kunne se så utrolig langt bortover i landskapet....og da mener jeg langt!

Spillet kommer ikke til å komme i salg i butikker i førsteomgang men må kjøpes online ved å laste det ned.

Her er noen ting som kommer til å være i spillet:

*Open Skill System. No leveling or Classes
*Player Housing, Each account gets a free house, not instanced, actual land taking
*Large World 192 x 192 km or 36864 Sq Kilometers
*Zone Free Environment (except when teleporting)
*Auction House System
*PvP and Non PvP players in the same world
*Underground and above ground adventures
*Horse Routes as well as Own your own Horse ( or mount )
*Crafting system ( furniture, weapons, armor, clothes, potions and more )
*Community Friendly with High Developer Interaction
*In Game Live Events
*Humans, Elves, Dwarves and more soon to be released Player Characters

Sjekk hjemmesiden dems for mere info : http://www.irthonline.com/




3: Dark And Light

Dark And Light blir produsert av NPCube og er nok et spill i fantasy sjangeren. Og er forventet å komme ut i November faktisk i følge http://www.mmorpg.com .

Her er noe av hva du kan forvente deg :

*No zones, no loading time, all Dark and Light players within the same world
*A complete, original and easy-to-use automated transportation and warp system
*A medieval world of 15 000-square-mile of land (not including seas)
*A strong emphasis on immersion thanks to a horizon view up to a distance of 30 miles away.
*Fly in the air without restrictions with your own dragon, glider and parachute
*Choose to explore whenever you want, no need to fight on a daily basis.
*Hot spot management system: wherever you are in the huge world of DnL™ , you can call for or be asked for help to conquest, fight, defend.
*Dette spillet ser meget lovendes ut og om det leverer hva dem sier så kan dette bli et voldsomt spill.

Sjekk hjemmesiden dems for mere info : http://www.darkandlight.net/



4: Dungeons & Dragons Online

Dungeons & Dragons Online blir laget av Turbine Entertainment og er nok et fantasy inspiret spill.

Har ikke noen dato på når dette skal komme ut.
Her er noe av hva du kan forvente deg i spillet :

* Create a unique individual with millions of different combinations of looks, skills, stats, feats, races, and classes.
* Turbine's highly advanced 3rd generation 3D game engine brings the city of Stormreach, characters, dungeons, and monsters to life!
* Use your brawn, your stealth, and your wits to survive dungeons filled with monsters, traps, puzzles, and other interactive challenges.
* Get to the fun quickly with DDO's exclusive Instaport feature which eliminates tedious travel and waiting.
* Elements like the d20 and DM text make it authentic Dungeons & Dragons, lovingly recreated for the online world.
* Gain masterful skills and world-dominating powers without endless combat with DDO's quest-based experience system!
* Custom adventures for you and your party provide instances to shine as a hero - or a team - without interference from other players. Public adventures provide opportunities for large groups to tackle even bigger challenges.

Sjekk hjemmesiden dems for mere info : http://www.ddo.com/



5: Age Of Conan: Hyborian Adventures

Age Of Conan blir laget av det Norske firmaet Funcom. Og som dere sikkert skjønner så kommer dette spillet også til å foregå i en fantasy verden.

Her er hva dere kan forvente dere:

*Explore Hyboria, the legendary world of Conan, presented in incredible graphics and sound.
*Emerge as a hero from a story-driven single-player experience and embark into even greater adventures in the multiplayer part of the game. The branching single-player story is created by the award-winning writers behind The Longest Journey, *Dreamfall and Anarchy Online so expect a rare treat.
*Experience Funcom’s revolutionary “Real Combat” engine. A new multi-point melee system allows the players to swing their weapons where they direct it, in real-time, going head-on against the formulaic nature of online RPG combat.
*Create player-made battle formations, and command both NPC’s and other players in epic multiplayer battles.
*Form guilds in the multiplayer game and lay siege to hostile castles. Let the catapults sing their merry song of death as the enemy is brutally crushed to a pulp.
*Uvist når spillet kommer ut, vi får håpe Funcom kommer med noe info ang spillet snart!

Sjekk hjemmesiden dems for mere info : http://www.ageofconan.com/conan/index.html
 
#52
... og City of Villains som er en slags oppfølger til City of Heroes som jeg spiller.
I City of Heroes (CoH) er du superhelt, i City of Villains (CoV) er du superskurk. Når CoV kommer ut blir det selvfølgelig slik at heltene og skurkene kan slåss mot hverandre. Noe àla horde VS alliance i WoW.
 
#55
Jeg så på screenshots av Irth online, å de så stygge ut. Er det virkelig slik spillet skal se ut når det kommer? Eller er det liksom et slags simplere "skin" de har brukt for beta testere?? For grafikken så helt jævelig ut.
 
#56
Opprinnelig skrevet av soppe@16.10.2005, 00.00
Jeg så på screenshots av Irth online, å de så stygge ut. Er det virkelig slik spillet skal se ut når det kommer? Eller er det liksom et slags simplere "skin" de har brukt for beta testere?? For grafikken så helt jævelig ut.
269357​
Vel jeg var i betan når grafikken var mye simplere så vet ikke åssn det er akkurat nå. Men jeg er enig at grafikken virker litt rart på bildene.

Regner med at dem slipper både noen bilder og filmklipp om det stemmer at spillet skal komme 1 November....
 
#57
Fikk mail fra Dark And Light nå og spillet kommer ut i November. Prøver å komme inn på siden dems men den er nede akkurat nå.

Det høres jo veldig bra ut..må få sett noen bilder og få litt mere info om dette...
 
#59
Opprinnelig skrevet av Variabel@17.10.2005, 20.51
Fett! Skal du ha det?
Fortell i så fall hvordan det er. :tommelopp:
269908​
Jeg ender nok opp med å teste det ja. Det virker bra...på papiret ivertfall.

Her er en side med litt info og noen bilder.

http://www.darkandlight.net/sog/indexEN.html

EDIT: Altså det høres veldig spennans ut! Temme drager å fly hvor du vil. Dark og Light som sloss mot værandre...ta over deler av landet..slott osv.

Grafikken ser ikke dårlig ut heller.