Hva er det beste j-rpg?

Hva er forkjellen mellom RPG og J-RPG??:svette:

Edit: Leste litt dypere inni emne, fant ut at J står for Japan :D

Opprinnelig skrevet av delta zai@30.12.2004, 14.52
Vuderer og skaffe meg star ocean savner et spill som enkelt og rett har et vanelig atb eller wait battle !
155543​
Dette spillet har da «real time»-kamper, så vidt jeg vet?

Opprinnelig skrevet av Klaymen+31.12.2004, 00.35-->
<!--QuoteBegin-delta zai
@30.12.2004, 14.52
Vuderer og skaffe meg star ocean savner et spill som enkelt og rett har et vanelig atb eller wait battle !
155543​
Dette spillet har da «real time»-kamper, så vidt jeg vet?
156013​
[/b]
En blanding ja :p for de som har spilt Grandia 2 er det helt det samme.. bare at det er "hack-and-slash" kamper.. dvs personen du styrer styrer du som du vil, resten av "laget" ditt må du kommandere (sette på "pause" og gi kommandoer)...

Opprinnelig skrevet av roy_nor+30.12.2004, 04.56-->
<!--QuoteBegin-Bad Mongo
@30.12.2004, 01.23
Driver og spiller Star Ocean: Till the End of Time nå, syntes det er veldig koselig
155385​
Det er meget vakkert ^^, men den amerikanske dubbinga kunne de faen meg spart meg for.. (tale = AV!)
155457​
[/b]
Er rævva dubbing ja desverre(spesielt på cliff, fy faen det er så dårlig at jeg får lyst til dø når han åpner kjeften), men har den på, er for lat til å lese alt.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Opprinnelig skrevet av Yetipants@28.12.2004, 01.57
Chrono Trigger. Klisjébefengt historie, men den tar ikke seg selv så forbanna høytidelig som en viss annen kjent JRPG-serie gjør. Dessuten er det artige karakterer, flott grafikk, et raskt og enkelt (men likevel dypt og nyansert) kampsystem - og ikke minst: et nær perfekt soundtrack. Hoi!
154627​
Sitert for sannhet. Best. Soundtrack. Evahr.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg har egentlig bare vært borti et J-RPG som har vært i nærheten av Chrono Trigger, og det er Panzer Dragoon Saga. Fanatastisk kampsystem, grei historie, samt et godt soundtrack. (de tre elementene er vel nesten en slags oppsumering for hele sjangeren...) Vel er det ikke så langt, men jeg foretrekker da heller et 20 timers raffinert spill, forran 100 timer, der 40 er kjedsomhet av en annen dimensjon.

Det kan jo i full fart nevnes at det er et eksemplar ute på QXL akkurat nå...

Sword of mana, Zelda spillene(er kanskje ikke helt det samme, men nesten), Star Ocean 3...hmmm, vansklig....hmmm, Pokèmon rød/blå og kanskje gull... Etter det ble det liksom ikke fult så gøy...

Etter min mening er Suikoden 1 og 2 de beste rpg'ene noen sinne. Ja, bedre enn ff også! :)
Måten historien i 1'ern og 2'ern er blandet sammen på er helt genial!

Opprinnelig skrevet av Dante@06.02.2005, 23.32
Etter min mening er Suikoden 1 og 2 de beste rpg'ene noen sinne. Ja, bedre enn ff også! :)
Måten historien i 1'ern og 2'ern er blandet sammen på er helt genial!
174013​
Hvem har du å takke?!?!
:p Neida!
Jeg er helt enig btw ;)

Hehe. Jeg hadde jo faktisk både 1'ern og 2'ern fra før, så jeg har spilt gjennom dem før jeg kjøpte dem på nytt. 2'ern av roy_nor og 1'ern av disturbed. Ville ha de i helt topp stand :)

SHDR

Gullmedlem
Jeg lurer på om ikke Disgaea tusler avsted med seieren, selv om det er mindre JRPG og mer JTRPG. For å virkelig bullshitte opp forkortelsene her. Av rent tradisjonelle JRPG-er? Jeg tror nesten det må bli Final Fantasy VII, siden det er det eneste som virkelig har fenget meg foreløpig. Jeg har litt håp for FFXII, som alle burde vite by now ...

Final Fantasy VI var heller ikke helt dumt, men jeg er nå større fan av FFVII likevel.

EagleJin

Bear Necessity
Må si meg enig med Shadar, bortsett fra delen om Disgaea (et spill jeg aldri har testet..).
FFVII er og blir noe spesielt for RPG-genren, med Chrono Trigger tett bak.

SquareEnix får en siste sjanse til å gi FF livet og kvaliteten det en gang hadde. FFXII burde omdøpes til "FFIV: A New Hope" :p

Jeg må si at Suikoden 2 er det beste RPG utenom FFVIII. Suikoden 1 kommer på en god andreplass. Har ikke prøvd det tredje, men jeg har store forventninger til det fjerde som burde komme til europa om ikke alt for lenge.

Suikoden 1 & 2 er så bra at jeg har brutt mine prinsipper og kopiert de. Jeg føler meg på en måte skitten, men jeg klarte ikke la være. Jeg mener. Det var min eneste mulighet til å få gjennomført begge spillene. Er stadig på søken etter de orginale, så hvis noen vil selle... Si ifra.. vær så snill... :grine:

Hvis du dør, kan jeg få de da?

Kom forresten på et annet et som er ganske bra. Star Ocean. Det er ganske kult. Verdt å prøve for dere alle sammen i allefall...

Syntes star ocean 3 er ganske bra til nå. Spilt 36 timer bare da. Må få testet suikoden, disgaea og grandia en gang..

Phantasy Star Online: Episode 1&2.
Historien er elendig, kanskje blandt de dårligste jeg har vært borti, men ellers elsker jeg alt ved spillet.

Opprinnelig skrevet av Agahnim@29.12.2004, 03.16
Min stemme faller på Seiken Densetsu III, jeg tror ikke dette spillet kom utenfor Japan, da.
155011​
Er heller ikke sikker på om det ble sluppet utenfor japan, men det er også kjent som Secret of Mana 3 :)