Hva er det beste j-rpg?

Jeg Synes da Chrono Trigger er vel det beste J-RPG spillet som finnes utenom FF, for spillet er rett og slett genialt, kjempe soundtrack,bra story, og tøft kampsystem.
Spillet ligger faktisk nesten på lik linje med FFVII på min liste :)

-Thumb up for Chrono Trigger-

UNLIMITED SAGA! :plystre:

Hahaha, all lies, lies, lies I tell you.......liiies!
Men ja..

Dark Chronicle :forelsket:
Star Ocean 3 :eek:gså forelsket:

Dette er bra spill!
Star Ocean er såååååå høyt opp på lista, fordi selve slåss system greia er veldig actionfylt, og spillet er faktisk litt vanskelig (å hysja alle dere som tar det så lett o.0), og historien er artig, man kan spekulere i at diaglogene kan bli litt i lengste laget, men hvis man følger med så skaper det mer feeling i spillet.. Jeg synes dette spillet var ganske orginalt, noe som er vanskelig å finne fortia, pluss at dette spillet også er bra.. Man har også mange forskjellige spillere å velge å ha med i groupen, noe som gjør at man customizer til hva man selv liker.. Masse plots og svik, men som ikke var svik egentlig osv :)

Dark Chronicle er det en stund siden jeg har spilt, men jeg likte det veldig, det var bare så forbanna søtt.. Ta bilder av masse ting og prøve å lage oppfinnelser av de :D

Opprinnelig skrevet av the-finalfantasy-fan@25.03.2005, 03.14
UNLIMITED SAGA!  :plystre:

Men ja..

Star Ocean 3  :eek:gså forelsket:

Dette er bra spill!
Star Ocean er såååååå høyt opp på lista, fordi selve slåss system greia er veldig actionfylt, og spillet er faktisk litt vanskelig (å hysja alle dere som tar det så lett o.0), og historien er artig, man kan spekulere i at diaglogene kan bli litt i lengste laget, men hvis man følger med så skaper det mer feeling i spillet.. Jeg synes dette spillet var ganske orginalt, noe som er vanskelig å finne fortia, pluss at dette spillet også er bra.. Man har også mange forskjellige spillere å velge å ha med i groupen, noe som gjør at man customizer til hva man selv liker.. Masse plots og svik, men som ikke var svik egentlig osv :)

Dark Chronicle er det en stund siden jeg har spilt, men jeg likte det veldig, det var bare så forbanna søtt.. Ta bilder av masse ting og prøve å lage oppfinnelser av de  :D
195536​
Altså; skal vi gifte oss?

Opprinnelig skrevet av roy_nor@25.03.2005, 18.56
195736​
:flau:

SHDR

Gullmedlem
Jeg ... har spilt Breath of Fire 3 i det siste. Det er temmelig old school, noe jeg syntes var litt gøy. Spilte det første gang for syv år siden, og det er ... meget tydelig at mangt har skjedd siden da, men det var faktisk ganske fengende fortsatt. Enkel historie, som til dels er iforståelig når du virkelig blir gravd dypt ned i den, som drar en Xenogears og sender deg til himmelen for å kjempe mot Gud etterhvert.

Uansett ... dette er faktisk en contender til beste JRPG for min del. Det er hyperenkelt, teknisk enkel grafikk, men veldig likandes personer, Master-systemet er ikke så teit som det meste annet, og kampsystemet er enkelt og greit. Litt uforutsigbart, men formasjonsystemet gleder meg jo litt. Det store med spillet er likevel dragegenene. Hovedpersonen kan forvandle seg til en drage, og etterhvert kan du bygge opp denne dragen ved å kombinere ulike typer gener, som vil gi deg en komplett bad-ass drageform om du gjør det riktig. Dette er et av de eneste JRPG-systemene jeg noensinne har giddet å sette meg ned med, og det er faktisk ganske tilfredsstillende.

Hva er grunner til å spille det? Søtt og pent, trivelig historie med et snev av alvor, og svært lite moralprekener. Slikt gleder. Det er litt old school, så det bortimot krever power levelling, men det er generelt så lett at det bare føles koselig ... det er et trivelig, tidsspisende lite spill. Fiskingen rocker langt mer enn fiskingen i Zelda og Harvest Moon, og ... tja. Det er ganske pinlig at jeg liker det så godt som jeg gjør, i og med at det egentlig er helt skrekkelig.

Det er temmelig sikkert at dere ikke får tak i dette lenger, men om dere tar treben og øyelapp fatt, er det svært enkelt å få fingrene i. Dette er så gammelt at det virkelig må være abandonwarez by now ...

Opprinnelig skrevet av roy_nor+25.03.2005, 17.56-->
<!--QuoteBegin-the-finalfantasy-fan
@25.03.2005, 03.14
UNLIMITED SAGA!  :plystre:

Men ja..

Star Ocean 3  :eek:gså forelsket:

Dette er bra spill!

Dark Chronicle er det en stund siden jeg har spilt, men jeg likte det veldig, det var bare så forbanna søtt.. Ta bilder av masse ting og prøve å lage oppfinnelser av de  :D
195536​
195736​
[/b]

Hahaha :ler: Go Roy!

Opprinnelig skrevet av Shadar@26.03.2005, 13.02
Jeg ... har spilt Breath of Fire 3 i det siste. Det er temmelig old school, noe jeg syntes var litt gøy. Spilte det første gang for syv år siden, og det er ... meget tydelig at mangt har skjedd siden da, men det var faktisk ganske fengende fortsatt. Enkel historie, som til dels er iforståelig når du virkelig blir gravd dypt ned i den, som drar en Xenogears og sender deg til himmelen for å kjempe mot Gud etterhvert.

Uansett ... dette er faktisk en contender til beste JRPG for min del. Det er hyperenkelt,  teknisk enkel grafikk, men veldig likandes personer, Master-systemet er ikke så teit som det meste annet, og kampsystemet er enkelt og greit. Litt uforutsigbart, men formasjonsystemet gleder meg jo litt. Det store med spillet er likevel dragegenene. Hovedpersonen kan forvandle seg til en drage, og etterhvert kan du bygge opp denne dragen ved å kombinere ulike typer gener, som vil gi deg en komplett bad-ass drageform om du gjør det riktig. Dette er et av de eneste JRPG-systemene jeg noensinne har giddet å sette meg ned med, og det er faktisk ganske tilfredsstillende.

Hva er grunner til å spille det? Søtt og pent, trivelig historie med et snev av alvor, og svært lite moralprekener. Slikt gleder. Det er litt old school, så det bortimot krever power levelling, men det er generelt så lett at det bare føles koselig ... det er et trivelig, tidsspisende lite spill. Fiskingen rocker langt mer enn fiskingen i Zelda og Harvest Moon, og ... tja. Det er ganske pinlig at jeg liker det så godt som jeg gjør, i og med at det egentlig er helt skrekkelig.

Det er temmelig sikkert at dere ikke får tak i dette lenger, men om dere tar treben og øyelapp fatt, er det svært enkelt å få fingrene i. Dette er så gammelt at det virkelig må være abandonwarez by now ...
196093​
BoF III var/er fantastisk. Husker jeg punget ut groteske summer for det på import, og endte med å bytte det inn sammen med noe annet mot Gran Turismo og Dual Shock, da det entret hyllene på ActionStation. BoF III er potensielt det koseligste og mest sjarmerende (uten at det ble dumt eller pusete av den grunn) RPG-et jeg har spilt, og i det ligger naturligvis med en høy ranking på J-RPG-lista.

Men Xenogears har meg i lomma si for alltid. Sånn er det bare.

får ikke bedere rollespille en pen and paper Rpgs som D&D . du har friheten til hva du vil omtrent . eneste du trenger er en god Gamemaster så går alt greit ..

beste rpg`et må vel være Baldurs Gate 1 for de med sikkelig rpg smak vertfall ;)

Edit: J-rpg ? Japansk ? vis d så glem d jeg sa :p

SHDR

Gullmedlem
Du har tydeligvis ikke spilt Baldur's Gate, Seadog? Det er en mer innfløkt og mangefasettert fortelling enn noe japansk rollespill jeg noensinne har spilt. Kampsystemet er tilsynelatende real-time, ja, men det er skyhøyt over for eksempel Diablo i kompleksitet, og det har D&D-regelsettet i ryggen, et system som igjen er mye mer innfløkt enn noe JRPG.

Fallout, Fallout 2 og Planescape: Torment er igjen enda mer komplisert, og med enda mer solide verdener og historier. Det er fortellerteknisk tyngre, og ikke minst mye bedre skrevet, enn de aller, aller fleste japanske rollespill. Det er fantastisk hva slags bilder Planescape klarer å trylle fram med teksten sin.

Joda..Har spilt og kommet meg gjennom hele Baldur's Gate I, og nevnte bare at det kan minne mye om hack'n slash.
Men joda, det er et bra spill, og gøy å spille 2 player (spesielt 2 player)
Fin fortelling er det og, men det er fortsatt et hint av Hack'n Slash der.

Har spilt noe Planescape: Torment og, det er jo et av de beste pc-rpg jeg har spilt, kjempe spill :)

Jeg takker for de som har gravd opp emmet mitt !!"!!!!
Jeg uttnytter dette til og spørre om noen har testa xenosaga 2, sitter fast på 1 eneste mulighet er og starte ny game.
Kanskje dumt spørsmål men er det lurt og kjøpe nr.2 ser så fett ut.

Kan noen være så snill og svare fort på dette ellers lager jeg et forum :p

Opprinnelig skrevet av Seadog@27.03.2005, 11.55
Joda..Har spilt og kommet meg gjennom hele Baldur's Gate I, og nevnte bare at det kan minne mye om hack'n slash.
Men joda, det er et bra spill, og gøy å spille 2 player (spesielt 2 player)
Fin fortelling er det og, men det er fortsatt et hint av Hack'n Slash der.

Har spilt noe Planescape: Torment og, det er jo et av de beste pc-rpg jeg har spilt, kjempe spill :)
196556​

altså jeg snakker pc Baldurs gate nå, ikke playstation.

eller icewind dale ^^. joa en gang i mellom så kunne det virke sån men det er fordi det er så gammle spill kan jeg tenke meg :p.
Fallout var jo et av de mest geniale Rpg spilla som jeg har prøvd på pc !

Ah..Selvsagt, tenkte ikke på det jeg. :svette: Nei da er det jeg som misforsto :)
Beklager for det, har ikke prøvd Balder's Gate på pc jeg. :flau:

Tales of symphoniaaaa!!!! :totommelopp:

Er Legend Of Legaia japansk?, hvis det er det, så er spillet også meget bra!! :D

Oj, oj. Gikk nettopp gjennom emnet og ser at ingen har nevnt Skies of Arcadia: Legends. Det er kanskje ikke det aller beste, men det som er der burde jo være nevneverdig. Nå har jeg ikke akkurat kommet meg så særlig langt i spillet siden jeg har den japanske utgaven, er veldig lat av meg (har kommet meg dit hvor den der månesteinen lander på ett øy og de snakker visst om å fære dit og hente den, ble skremt av hvor mye skade de slangene i den første kampen ga) og ikke skjønner helt hva som forandres når man endrer litt på equip-menyen. Hva som er forskjellen mellom den grønne og den røde stenen (den grønne gir visst helende magi og rød gir kamp-magi, tipper jeg). Og skal skjønne bittelitte grann av historien må jeg dyppe nesa mi dypt i min svære kanji-ordliste (som oversetter til engelsk) og hver enkel kanji (kinesiske tegn som japanere bruker) kan ta opptil 10-20 minutter å finne før jeg gir opp og med så mye tegn som det er i spillet kan en dialog ta ett par timer.

De forskjellige fargene representerer elementene, og motstridene elementer skader mer enn samme elementer.

Som i Final Fantasy, bruker dy lightning magic på fiender med water element vil de ta mer skade enn om du for eksempel brukte earth eller fire magic.

Dette står i manualen, som jeg vil tro du sliter litt med å lese i og med at det er japansk.