Jeg ... har spilt Breath of Fire 3 i det siste. Det er temmelig old school, noe jeg syntes var litt gøy. Spilte det første gang for syv år siden, og det er ... meget tydelig at mangt har skjedd siden da, men det var faktisk ganske fengende fortsatt. Enkel historie, som til dels er iforståelig når du virkelig blir gravd dypt ned i den, som drar en Xenogears og sender deg til himmelen for å kjempe mot Gud etterhvert.
Uansett ... dette er faktisk en contender til beste JRPG for min del. Det er hyperenkelt, teknisk enkel grafikk, men veldig likandes personer, Master-systemet er ikke så teit som det meste annet, og kampsystemet er enkelt og greit. Litt uforutsigbart, men formasjonsystemet gleder meg jo litt. Det store med spillet er likevel dragegenene. Hovedpersonen kan forvandle seg til en drage, og etterhvert kan du bygge opp denne dragen ved å kombinere ulike typer gener, som vil gi deg en komplett bad-ass drageform om du gjør det riktig. Dette er et av de eneste JRPG-systemene jeg noensinne har giddet å sette meg ned med, og det er faktisk ganske tilfredsstillende.
Hva er grunner til å spille det? Søtt og pent, trivelig historie med et snev av alvor, og svært lite moralprekener. Slikt gleder. Det er litt old school, så det bortimot krever power levelling, men det er generelt så lett at det bare føles koselig ... det er et trivelig, tidsspisende lite spill. Fiskingen rocker langt mer enn fiskingen i Zelda og Harvest Moon, og ... tja. Det er ganske pinlig at jeg liker det så godt som jeg gjør, i og med at det egentlig er helt skrekkelig.
Det er temmelig sikkert at dere ikke får tak i dette lenger, men om dere tar treben og øyelapp fatt, er det svært enkelt å få fingrene i. Dette er så gammelt at det virkelig må være abandonwarez by now ...