Innlegg 26/08/13
Ferdig med første utkast av stat systemet etter ca.10 timer arbeid for å bruke minst mulig kalkulasjoner.
Statsystemet i detalj:
Bilde:
I løpet av hele spillet vil du tjene opp spesielle "Power-Up Shards" samler du 10stk får du en "Power-Up Crystal". "Power-Up Crystals" kan gjøre spilleren din bedre. Røde shards kan lage røde crystals osv..
Hver crystal har sin egen oppgave:
Rød: Health (Hvor mye helse du har).
Gul: Shield (Hvor mange % damage av angrepet som blir blokkert).
Grønn: HealthRegeneration (Hvor mye helse du får tilbake pr. 10sekunder (Må ha 15sekunder uten å bli truffet først)).
Blå: Strength (Hvor mange ganger sterkere angrepet blir).
Lilla: Special (Foreløpig: Cooldown på å bruke special).
Totalt er det 1000 nivåer på hver stat (Normalt kan man kun få 1 stat til nivå 1000 av gangen).
Nivåene kommer av hvor mange "Power-Up Crystals" du legger på brettet og hvordan du legger dem.
(Se bildet over nå)
Hver rute gir 1 nivå. (Rød er det kun en av, og derfor har man nivå 1 på health).
Hver 2x2 blokk gir 4 nivåer som bonus. (Det er 4 ruter, derfor får du 4, men du får også 4 ekstra nivåer for 2x2 blokken du lagde. Totalt 8 nivåer).
Hver 3x3 blokk gir 9 nivåer bonus. (Totalt 34 pga. 9 stk. single (9) + 4 stk. 2x2 (16) + 1 stk. 3x3 (9)).
Hver 4x4 blokk gir 16 nivåer bonus.
Hver 5x5 blokk gir 25 nivåer bonus.
Hver 6x6 blokk gir 36 nivåer bonus.
Hver 7x7 blokk gir 49 nivåer bonus.
Siden en 7x7 inneholder masse 2x2, 3x3, 4x4, 5x5 osv.. så gir en 7x7 totalt 1092 nivåer. (Maxed out @ 1000).
Jeg tenker heller at jeg bruker byggeklosser også må man legge dem ned som puzzle biter istedet for enkle ruter. Dette fikser jeg evnt. senere og da blir brettet også en eller to hakk større.
PS: Man må ha en av hver type for at man skal få godkjent oppsettet.
PSS: Lettere forklart i spillet