Hva i alle dager er bra med Final Fantasy?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Å gjøre seg forstått er tydeligvis fjorårsmote...
 
Y

Yeah

Gjest
#45
Final fantasy spillene er litt undeholdene.
det eneste som irriterer meg med det er alle kampene(kamper hele tiden). å gå rundt i kartet i evigheter.

Er det noen som vet om noen spill som likner på final fantasy og "mangler" de to tingene?
 
#46
Ville bare si at de som synes FFX er dårlig kan prøve å sette seg ned med Legend of Legaia til PSX. Etter ca. 10 timers ukontinuerlig spilling som foregikk over flere uker, med gjentakende besøk hos gamefaqs, fant jeg det for godt at dette var pure møl.
Hvis du prøver dette spillet, og deretter setter deg ned med FFX, så vil det oppleves som himmelen over alle himler i forhold.
Man bør prise seg lykkelig over at dagens RPG-spill-utvalg ikke KUN består av spill som Legend of Legaia.
 

SHDR

Gullmedlem
#47
Opprinnelig skrevet av SNOFTE@27.10.2004, 18.15
Duke har rett. Du er alltid "stein."

Du har jo ikke alle spilla når du ikke ar dissa da Fjott  \m/
III, XI og div. spin-offs.

Og hva mener du med uoffisielt? Nå kan du lure nå.



:ninja:  \m/
125517​
Jeg har spilt spill omtrent like lenge som du har levd, boi. Jeg visste hva Final Fantasy var mens moren din skiftet bleier på deg. Kanskje det også betyr at jeg har mer erfaring med serien enn hva du har? Og litt lengre referanserammer? Det du så pent kaller FFIII er vel det som resten av oss kaller FFVI, og jeg vet ikke om du har spilt Mystic Quest på Gameboy eller andre såkalte spin-offs? Hold kjeft og motargumenter istedet for å tro at du har rett fordi du har spilt flere spill i en serie enn jeg har.

Jeg er nok ikke stein sånn akkurat her og nå, men tross mengden THC i fettvev og hjernebark klarer jeg faktisk å skrive og uttale meg intelligent. Skremmende for deg, er det ikke?
 
#48
Opprinnelig skrevet av Shadar+28.10.2004, 08.30-->
<!--QuoteBegin-SNOFTE
@27.10.2004, 18.15
Duke har rett. Du er alltid "stein."

Du har jo ikke alle spilla når du ikke ar dissa da Fjott  \m/
III, XI og div. spin-offs.

Og hva mener du med uoffisielt? Nå kan du lure nå.



:ninja:  \m/
125517​
Jeg har spilt spill omtrent like lenge som du har levd, boi. Jeg visste hva Final Fantasy var mens moren din skiftet bleier på deg. Kanskje det også betyr at jeg har mer erfaring med serien enn hva du har? Og litt lengre referanserammer? Det du så pent kaller FFIII er vel det som resten av oss kaller FFVI, og jeg vet ikke om du har spilt Mystic Quest på Gameboy eller andre såkalte spin-offs? Hold kjeft og motargumenter istedet for å tro at du har rett fordi du har spilt flere spill i en serie enn jeg har.
125861​
[/b]
Mystic Quest kom da til SNES, gjorde det ikke det?
 
#50
Opprinnelig skrevet av Shadar@28.10.2004, 08.36
Mystic Quest kom også til GBA. =D

MobyGames er enig med meg, og sier at det europeiske navnet på Final Fantasy Adventures er Final Fantasy: Mystic Quest.
125865​
Å, det visste jeg ikke. Men har rundet Final Fantasy Adventure (på emulator riktignok), og jeg må si at det er et utrolig bra spill. Minner en del om Zelda, bare med level-up system. Lurer på om jeg skal skaffe meg remaken, Sword of Mana.
 
#51
Mystic Quest Legend til SNES og Mystic Quest (Jepp, det heter faktisk bare Mystic Quest i Euroapa - det samme gjelder for MQL til SNES) til GB er faktisk to forskjellige spill. Mystic Quest Legend heter Final Fantasy USA i Japan og FF: Mystic Quest i USA. Dette spillet er et veldig enkelt FF-spill laget for "dumme" amerikanere. Mens derimot Mystic Quest til GB er Seiken Densetsu-serien, eller Mana-serien som vi kaller den i vesten.
 
#52
Nå har jeg lest, ikke alt men nesten. Og jeg må si meg ganske enig med Shadar med det han sa om FFX.

Jeg har riktignok bare spillt spillet i et par timer, men etter å ha kjempet en av de første bossene som var en stor brennmanet forsto jeg at det bare gikk ut på flaks. Dere hadde rett, jeg døde, ikke pga. mangel på å kjønne kampsystemet men mangel på posions.

Jeg har også spillt FFVII og var ganske fornøyd med spillet.
Men på slutten av CD1 så kom Stian aka kyllingmannen bort til meg og knabba spillet i bytte med FF8 som da sugde i forhold. (ja, jeg lånte spillene, hva så?)

Så, det jeg egentlig ville fram til er at serien har bare blitt dårligere og dårligere igjennom tidene, men tydeligvis er det noen trofaste fans der ute som er så trangsynte at de tilber alle spill med FF som tittel.
 
#53
Opprinnelig skrevet av Freezar@28.10.2004, 22.24
Jeg har riktignok bare spillt spillet i et par timer (FFX), men etter å ha kjempet en av de første bossene som var en stor brennmanet forsto jeg at det bare gikk ut på flaks. Dere hadde rett, jeg døde, ikke pga. mangel på å kjønne kampsystemet men mangel på posions.
126441​
La meg bare si, du er en seriøst dårlig gamer. Jeg kan ikke tenke meg noen, NOEN som faktisk dauer på første boss, som tradisjonellt er så lett at selv 2-åringer burde klare det. Dessuten, hvis du ikke engang klarte første boss, hvordan kan du da hevde at det går på flaks? Med bittelittegranne strategi (som du ikke egentlig trenger på denne "brennmaneten") ville du klart deg mye bedre, ergo det handler ikke kun om flaks.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
Aaaahahahahahaaahhh! :D
Tror seriøst det ikke tok meg to minutter engang å denge den brennmaneten. Tommel opp, Freezar! :tommelopp:
 
#55
Seriøst!?!?!
Er det ingen andre som har daua på brennmaneten?

Selv om jeg slo, slo og atter en gang slo løs på den så endte det opp med at jeg døde.
Men heldigvis fant jeg en koffert inne i båten som jeg kunne sparke løs på for å få hundre posions, DA dengte jeg bossen.
 
#57
Ja, det var det jeg mente, søder også.
 
#59
Ja, søren å trøtt jeg er!
 
#60
Jeg er bare så glad for at jeg aldri har fått æren av å oppleve FFX fiaskoen. :mrgreen:

Dette spillet er et veldig enkelt FF-spill laget for "dumme" amerikanere.
Dude, don't diss Mystic Quest, alright? Det var iallefall en fin introduksjon til Final Fantasy for hos som var yngre, og ikke hadde tålmodighet for å holde ut med alle de fæle random kampene til de andre spillene i serien. Så det så.