[PC] Hva IBM og andre PC-kompatible har å by på fremover

Hvilke spill sliter du med å kjøre med full grafikk og ønsket oppløsning på den maskinen du har nå?
Kjører 1920x1080. I åpne landskap med lang draw distance, eller mange figurer som blir rendera samtidig på skjermen, ligger Crysis 3 og Metro Last Light og bikker på 40+ fps, Tomb Raider og Hitman Absolution 50+ fps. Ønsker at spill som Watch dogs og GTA 5 skal kunne makses ut på stabile 60 fps, inkl. også nye AssCreed, Batman, og senere The Division, Destiny, Witcher 3, etc. Ekke så fettnøye på AA (spiller på TVen som ikke har noe særlig pikseltetthet å snakke om, og som står to meter unna), så vinner en del frames der. Men ja.

Spørsmålet er om det har noe for seg å bare bytte ut grafikkortet, eller om resten av specs kommer og biter meg i rævva ved en senere anledning til tross.

Novastrum

Feminist-elitist
Gi beskjed hvis du skal selge 680-en :)

Jante

privileged CIS shitlord
Anbefaler også SLI heller enn å punge ut kunstig mye for dagens toppmodell. Mer ekstra ytelse per kronasje på den måten.

Jeg kjører også 680, men har også et 560ti liggende (og det er nesten ikke brukt). Lurer på om jeg kan bruke det til noe nyttig?

Er ikke SLI relativt hakkete da? Microstuttering er visstnok et problem. Og så er jo 680 allerede et kort som kjører i SLI.
Min 680 har ikke vært flaskehals så langt iallefall, og 780 er uansett ikke så fantastisk mye bedre at det gjør noe.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
680 er enkel-kjerne. Du må tenke på 690.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Er ikke SLI relativt hakkete da? Microstuttering er visstnok et problem. Og så er jo 680 allerede et kort som kjører i SLI.
Min 680 har ikke vært flaskehals så langt iallefall, og 780 er uansett ikke så fantastisk mye bedre at det gjør noe.
SLI/CrossfireX med to kort er en ganske moden teknologi nå, men de kortene med to gpu-er er vistnok plaget av microstuttering enda. Hardware.no hadde nettopp en artikkel om dette, og selv om den testingen deres ikke nødvendigvis er helt up to snuff så er jo dette noe folk har klaget over i lang tid. Verdt å ta en titt.

Viser til GTX 780-anmeldelsen jeg nevnte:

All told, the GTX 780 offers a good 25 per cent boost in performance in these tests compared to the GTX 680, (...) In short, if you're a GTX 680 owner you're still getting something close to a generational jump in performance by upgrading (...)

Når det er sagt, så er kanskje et kort av dette kaliberet ikke verdt investeringen om du bare gamer på én 1920x1080-skjerm.

Sorry, her tenkte jeg på 770 vs 680 (evt med direct II), som egentlig er ganske like. 780 er bedre, men spørsmålet er om det er verdt det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så, nye Rise of the Triad kommer ut om noen dager, til femten dolares. Hvis du forhåndsbestiller får du med ei pakke med gamle Apogee-spill, nemlig originale Rise of the Triad, samt begge Blake Stone-spillene. Hett tips: Blake Stone-spillene er rass, aldri spill dem. Uansett synes jeg nye ROTT ser rimelig cheap and cheerful ut, noe som er bra for sommertid er bra tid for jalla FPS. Her, ta en trailer.

Liker at de fortsatt har med Dog Mode fra originalen.

Funfact: Tom Hall ble oppsagt fra id fordi han prøvde å få dem til å mekke barnevennlige Commander Keen-oppfølgere istedenfor blodige skytespill. Så han stakk til Apogee og mekka... Rise of the Triad.

Lodin

Der Waaaah
Blake Stonene er rass av samme grunn som Wolfenstein 3D og alle de FPSene fra den perioden, inkludert ROTT. Bretta hadde bare en veggtekstur og den strakk seg i uendelige bedritne ganger. Duke Nukem 3D fant på nye ting, men Quake 1 stjal all jazzen med ny teknologi.
Når det er sagt ser nye ROTT ut som en ting jeg vil pælme no spenn på.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Blake Stone er rass pga. ræva design, ikke Wolf3D-motoren. Og hvis du husker at Wolf3D hadde en enkelt veggtekstur så høres det ut som om du bør sjekke det ut igjen.

Lodin

Der Waaaah
Nei ok, men alle gangen var jævla ensformige i de spilla. Det var lett å gå seg vill fordi alt var likt. Når det er sagt så var det Doom som fant opp bra brett til FPSer. Du kunne gå deg vill etter nøkler der og, men id prøvde i det minste.

Når begynner Steam Summer sale?

demake

Seksuelt godteri
Første treff på den hemmelige nettsiden google sier at det er i dag.