[PC] Hva IBM og andre PC-kompatible har å by på fremover

Altså, Old Man Murray hadde naturligvis mange gode poeng, men sånn i ettertid er det trist at Gabriel Knight 3 først og fremst blir husket pga. de mindre vellykkede løsningene.

Det gjør en drøss andre ting på en god måte—musikken er fantastisk, dialogen er underholdende, og etterforskningssystemet "Sydney"—et slags internett inni spillet—var en frisk vri. Mysteriet i spillet er også bra kiosklektyre—og dermed betraktelig bedre enn de aller fleste andre spill.

3D-navigasjonen var også nyskapende og ganske vellykka, i den forstand at du ikke trengte å bekymre deg for å navigere Gabriel hele tiden. I stedet kunne du bare kjøre rundt med fritt kamera og utforske, og når du ønsket å interagere med noe, f.eks. åpne et skap, var alltid Gabriel "rett bak kamera" slik at det ikke ble noe irriterende venting.

At Jane Jensen hadde nytte av den andre kompetansen hos Sierra i hine hårde (i den forstand at GK1, GK2 og King's Quest VI ble så bra ikke bare pga. av Jensens innsats) er ikke veldig overraskende—jeg er likevel glad for at hun fortsatt lager spill og at Robert Holmes fortsatt komponerer for spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke gjør som meg og skaff Daylight for å sjekke ut Unreal Engine 4, gjør heller som meg og last ned den der Elemental-demoen. Kan virke som om det er no snuskings på gang så du må mekke innstillinger selv og sånt.
 

Lodin

Der Waaaah
Altså, Old Man Murray hadde naturligvis mange gode poeng, men sånn i ettertid er det trist at Gabriel Knight 3 først og fremst blir husket pga. de mindre vellykkede løsningene.

Det gjør en drøss andre ting på en god måte—musikken er fantastisk, dialogen er underholdende, og etterforskningssystemet "Sydney"—et slags internett inni spillet—var en frisk vri. Mysteriet i spillet er også bra kiosklektyre—og dermed betraktelig bedre enn de aller fleste andre spill.

3D-navigasjonen var også nyskapende og ganske vellykka, i den forstand at du ikke trengte å bekymre deg for å navigere Gabriel hele tiden. I stedet kunne du bare kjøre rundt med fritt kamera og utforske, og når du ønsket å interagere med noe, f.eks. åpne et skap, var alltid Gabriel "rett bak kamera" slik at det ikke ble noe irriterende venting.

At Jane Jensen hadde nytte av den andre kompetansen hos Sierra i hine hårde (i den forstand at GK1, GK2 og King's Quest VI ble så bra ikke bare pga. av Jensens innsats) er ikke veldig overraskende—jeg er likevel glad for at hun fortsatt lager spill og at Robert Holmes fortsatt komponerer for spill.
Jeg tror det oerhört prøver å snakke om er hvor mye Kickstartere suger
 

Novastrum

Feminist-elitist
Ikke gjør som meg og skaff Daylight for å sjekke ut Unreal Engine 4, gjør heller som meg og last ned den der Elemental-demoen. Kan virke som om det er no snuskings på gang så du må mekke innstillinger selv og sånt.
Er visst en Cave-demo ute også:
http://www.techpowerup.com/forums/t...available-for-download-source-hardocp.200247/

Testa nå, er legit og virusfri så vidt jeg kan se. Interaktiv og gitt. Smooth sailing på 1600x900, men dreper kortet mitt på 2560x1400 :(

Folk griner over teksturene og over at dette ikke er Next-gen nok. Glemmer folk virkelig så fort, eller er det bare fjortiser som mener det?

Edit:

Pandoras eske åpnet? Her er noen fler:
http://www.techpowerup.com/downloads/2369/unreal-engine-4-five-tech-demos/
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jaggu, dette her testa man jo så klart ut. Gadd bare ta ett skjermbilde, men... ja.



~90fps. Og jada, dette er bare ett enkelt, bittelite rom, men det begynner faen meg å dra seg til her. Som i, det begynner å bli irrelevant at vi nærmer oss den fysiske grensa for hvor mye mer det går an å hente på å gjøre ting mindre og raskere, det er bare å kaste på nok prosessorer og ikke minst minne og så er det greit.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ja, blei imponert selv. Såklart er det mye juks og fanteri på gang der med ovnsbakt belysning og slikt, men det forandrer ikke på at det er en demonstrasjon på hvor bra du kan få det til i disse dager uten å trenge en interdimensjonal pc.

Jeg ble også overraska over hvor funksjonell Shooter Game var. Jeg hadde forventa at det var noe ala det rommet der bare at du kunne hoppe litt rundt og skyte kulehullsprites på veggene ellerno. De har fått med botter og tilsynelatende multiplayer, men har ikke testa sistnevnte ennå. Selv om jeg fikk helt ok fps på full pupp fikk jeg dog en del muselægg så her blir det en ny æra med "hehe kan jo bare skru av refleksjoner så blir det bra. Men hadde vært kult å kunne maxe det også... faen altså".
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Realtime demoer er ganske fasinerende greier. Driver jo og tester Octane Renderer for tiden, som er en un-biased physical gpu renderer, http://render.otoy.com/

Det som er ganske fasinerende selv med den, selv om den baserer seg på raytracing som ikke akkurat er greia for spill (ennå), er hvor fort du får helt sinnsyke resultater med meget enkle modeller.
Det at man kan bake in lys og skygger i spillmotorer er et must med tanke på hardwarebegrensingene som er per idag.
Begynte egentlig å sette opp ett eksempel på andre ting som er "juks", men orket ikke. Men å kalle det juks blir litt som å kalle smoothshading for juks.
Det er også kult å se hvordan folk klarer å lage meget detaljerte modeller ved hjelp av nettopp baking av lys og skygger for deretter å vise det på lowpoly-objekter.
Og dere må også huske at de bakte skyggene og lysene og slikt er jo faktisk rendret fra før, så HELT juks er det jo ikke. Det er bare en måte en viewport klare å vise et mer detaljert skyggenivå uten å måtte kalkulere lyset i tillegg.
Det er også en av grunnene til at det blir mer og mer vanlig å bake inn ambient occlusion i teksturene fremfor å bake inn de faktiske skyggene. Ambient occlusion gjør ting mørkere der det naturlig ville vært mørkere og det er en veldig enkel og effektiv måte å fremheve detaljer man ikke kan se på ting som er lowpoly.
Workflowen er å lage et highpoly objekt, bake inn ambient occlusion og normals og slikt noe for deretter å legge de på en lowpolymodell.
her er et litt dårlig eksempel for det er kun normals som er bakt inn, men du kan se den tydelige forskjellen på detaljnivået fra lowpolymodellen med og uten normalmaps.
Skal også sies at det ikke er noen skygger på den i midten, som også er litt kjipt for eksempelet.



Vet ikke helt hva mer jeg skal skrive nå, så jeg stopper der, men dere skjønner greia. og ja. Jeg regner jo med at de fleste av dere vet hvordan det fungerer men greit for de få av dere som ikke vet det.
Jo! Hvis dere vil teste hvordan forskjellige maps fungerer på en 3d-modell så kan dere laste ned demoversjonen av crazybump. Et veldig bra program som kan lage bump-maps, normalmaps, ambientocclusion, displacement og specularmaps nesten automatisk. :) Den kan også brukes til å tweake diffusemappen.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Når jeg sier juks så er det ikke ment som kritikk. Å bruke en skybox istedenfor å rendre volumetriske skyer for å oppnå et identisk resultat er jo bare den lureste løsningen, men juks! Å bake (beike-e?) diffuse maps for å feike sanntids-ambient-occlusion er også noe som kan se skikkelig bra ut hvis det blir brukt riktig, som de helt sikkert har gjort i realistic-demoen der oppe.
 
Jaggu, dette her testa man jo så klart ut. Gadd bare ta ett skjermbilde, men... ja.



~90fps. Og jada, dette er bare ett enkelt, bittelite rom, men det begynner faen meg å dra seg til her. Som i, det begynner å bli irrelevant at vi nærmer oss den fysiske grensa for hvor mye mer det går an å hente på å gjøre ting mindre og raskere, det er bare å kaste på nok prosessorer og ikke minst minne og så er det greit.
Godt eksempel på det: Umiddelbar kommentar fra kona her var: "Whose apartment is that?"
 

Lodin

Der Waaaah
Ah, lurte på åssen de skulle tjene penger på det. Om folk mekker egne kart, selger dem og Epic tar 30% erke det så galt.
Blir vel å sjekke ut siden UT eide.
 

Lodin

Der Waaaah
Det eneste jeg har hørt fra folk som har testa den kontrollen er at touch-greiene ikke er like bra som en mus så hvorfor ikke bare bruke en av dem? Den funker til nød i spill som Civ og XCOM, men i ting som krever reaksjon kan man likegodt bruke en vanlig gamepad og da taper man uansett.
Og Fetthesten testa streaminga, men det var omtrent da de starta betaen. Har sikkert blitt bedre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har testa den flere ganger, funker helt ypperlig på ting som tåler bittelitt lag men dårlig på ting som ikke gjør det (Revengeance, Super Meat Boy).
 

Novastrum

Feminist-elitist
Har også testet og samme konklusjon. Broken Age fungerer strålende på TV-en. Mulig det blir noe bedre hvis begge maskinene er kobla til ruteren med kabler. Jeg kjørte kabel fra serveren til ruteren og trådløst fra ruter til laptop.

Når det er sagt så funka det nesten OK med streaming av BioShock Infinite i 2650 x 1400 til macbook retina. Så det varierer stort i forhold til hvilket spill man spiller, og jeg har stor tro på fremtiden her.