[PC] Hva IBM og andre PC-kompatible har å by på fremover

Brothers: A Tale of Two Sons lanseres til Steam 3/9. Runda det nettopp på Xbox. Kjøp den spillen. Frontrunner til indie-ish GOTY (mao årets Journey, Braid, Fez whatevs).

Mine assorterte LIVE-tweets om spillet, hendig saksa sammen:

Utrolig imponert over Josef "Jalla! Jalla!" Fares sitt debutspill (sammen med Starbreeze). Førsteinntrykk: Brothers: A Tale of Two Sons er på høyde med Limbo. Får også skikkelig følelse av Astrid Lindgren og Brødrene Løvehjerte/Ronja Røverdatter fra Brothers, noe som garantert var intensjonen. ICO er nok en tydelig inspirasjonskilde, bare at du her styrer Yorda selv med den andre kontrollstikka. Litt knot til å begynne med, men hvis du har noe erfaring med twinstick shooters burde du kunne venne deg til dette rimelig raskt. Elsker, elsker, elsker forøvrig pantomimen, den minimalistiske eksposisjonen, og fjerning av alt tutorial-bullshit. Mørkt så det holder: Griper meg like mye som The Last of Us.
 

Lodin

Der Waaaah
Noe annet som også er ute til PC er figurmekkern til Saint's Row 4. Ikke overaskende er mesteparten resirkulert fra The Turd, men litt nytt er det. Største skuffelsene er vel at Nolan North har bytta ut zombistemmen og at russerdama er bytta ut med ei fra texas. Men men, man kan i det minste laste ned fyren sin fra serverne de mekka til figurmekkern i forrige spill så det blir grei skuring å fortsette med Cockney Bastard for meg.



E: Jo også sjøp Spellunky. Ikke lov å ha PC og ikke det, akkurat som på 360.

E: Og soundtracket er bare en masse ogg-filer så det finnes veldig få grunner til å sjøpe det hos GoG.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Regner ikke med at noen blir overraska over at dette er min Saints Row IV-figur.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, det er nok fordi enspillerdelen er designet til å vare akkurat så lenge som den gjør. Spør du meg, passer det bedre med en oppfølger som heller legger til mer å utforske. Kom meg forøvrig til jungelen akkurat, noe det tok laaang tid å klare på 360-utgaven så her kan man se at jeg gjør framskritt ja.

Forøvrig daua Lodin helt på starten av Daily Challenge i dag. Dette veit jeg fordi jeg daua helt på starten av Daily Challenge i dag, og vi har lik poengsum.
 

Lodin

Der Waaaah
Du datt ned på de forbanna piggene du og ja. Virker ikke som det er tima så i morra skal jeg være mer forsiktig.
Og jeg har fortsatt høyere score enn deg på vanlig run så njeh.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yess, der har du en av de mange fine greiene i Spelunky. "Hælvete må forte meg så ikke spøkelset kommer oisann jeg datt ned på noen pigger", versus "Hælvete må ta det rolig så jeg ikke detter ned på noen pigger oisann der kom spøkelset". Jeg elsker Spelunky men fytti fader jeg suger i det.
 
Ser det er tilbud på the bpst game evah aka Aliens: Colonial Marines til 5 euro på Steam. Er det verdt det? Jeg er litt frista.
 

Mer interessant å forsøke å lage Nathan Drake, da Nolan North for første gang kan stemmelegge hovedfiguren (jeg går likevel for Troy Baker igjen – Booker DeWitt og Joel fra The Last of Us)

 

Lodin

Der Waaaah
Oh shit, enda et Sphess Helk. Denne gangen er det mekka av de franske gærningene som ga oss E.Y.E. Divine Cybermancy så det blir en FPS. Det spillet var forøvrig så Warhammer 40k. at dette kan ikke bli annet enn artig.
 
Blir det noe á la Space Marine? Ja takk.
 

Lodin

Der Waaaah
Players take on the role of a Space Marine from one of the most secret and most feared Space Marine Companies: the Deathwing from the Dark Angels. Strap on your Terminator armour and equip the emblematic weaponry of the Space Marines to overcome the threats awaiting you in the Space Hulk. As a Librarian, you will also master the destructive powers of the Psykers. Your skills and performance in battle grant you Fervor Points, to spend on 4 skill trees allowing you to improve your abilities, unlock new powers, access powerful relics and devastating new weapons.
Så sånn er det.
 

Lodin

Der Waaaah
Ellers da? Ser ut til at vi er inne i en ekstrem periode med skumle førstepersonspill ala. Amnesia.
I kveld slippes Outlast som jeg har gnukka på en stund. Man er en reporter som skal utforske et forlatt sinnsykehus. Også er det såklart ikke forlatt i det hele tatt. Istedet for å slåss må man løpe fra ting og løpinga ser veldig bra ut.
Så på fredag kommer Huntsman: The Orphanage og det har jeg aldri hørt om. Desverre kom jeg heller ikke lenger enn beskrivelsen på Steam: A HYBRID OF HORROR-SURVIVAL AND CREEPYPASTA... :sukk:
Men så dere, på tirsdag kommer En Maskin for Svin. Jeg kommer til å dø på meg. Og ikke spille i mer enn en halvtime.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ramla over noe artig i dag, ved navn Doom 64 EX. Som den observante observatør skjønner er det en port av Doom 64, altså Doom-spillet som kom ut på Nintendo 64 for mange herrans år siden. Jeg har aldri spilt det før, og hadde inntrykket av at det var en N64-port av Doom med ny grafikk. Langt der ifra! Ny grafikk, ny musikk, nye lydeffekter, et nytt våpen, nye fiender og - jaggu - nye brett. Faktisk er det en oppfølger til Doom 2, tenk det. Uansett, det du trenger er en N64-ROM av Doom 64 (søtt nok foreslår utviklerne at du investerer i en N64-copier for å overføre det lovlig anskaffede spillet ditt til harddisken, hadde det bare eksistert en enklere måte), og så er du klar til å spille. Det er ikke en source-port, men heller en modifisert utgave av en av de mange source-moddene av Doom 2 som kom til etter at kildekoden ble åpen. Og... det er Doom 64, regner jeg med. Aner ikke hvor mange her som har spilt det fra før av, men dette er nytt og spennende for min del iallfall. Førsteinntrykket er at de har gått for en mye mer GRIMDARK-stemning enn originalen, og... tjah. Det er ålreit? Skummel-faktoren har tapt seg en del siden slutten av nittitallet, men dette er fortsatt Doom. Verdt en kikk. Og sånn kan det se ut, for eksempel: