Jeg syntes ikke dette var særlig overbevisende. Det minst viktige aspektet ved videospill, hardwaren, overskygget alt annet. De mest spennende spillene var blitt vist frem lenge før messa, og det lille nye som ble vist var ærlig talt ikke akkurat sinnsblåsende.
PS3 var som forventet. Xbox 360 var som forventet. Vi vet ingenting om dem enda; alt vi har er en haug med kanskje eller kanskje ikke ekte videoer med skreddersydde tech-demoer som ikke har noenting med spill å gjøre i det hele tatt. Sure, ser fint ut. Vil gjerne se dem dedikere noen klokkesykluser til AI og fysikkoperasjoner også før jeg gjør meg opp noen formening. Revolution har vi ikke sett enda. Fin design, dog. Finere enn de to andre. Og om den kan kjøre unsigned kode, blir jeg spilldesigner. Men jeg vet ikke noe mer om den.
Hm. Hva skal man si? Alt i alt ... ikke særlig dristig. Alt som kunne vært spennende ble overskygget av maskinvaren, som uansett ikke finnes enda, og alt som så imponerende ut ble uansett stilt i skammekroken av grafikken på tech-demoene. Godt å høre at Katamari 2 og Dreamfall ble godt mottatt av pressen. Det varmet meg. Ellers? Ikke så fantastisk mye mer spennende enn hvilken som helst spilluke. Det er alltid noe nytt. Denne gangen var det litt ny maskinvare som vi ikke vet noenting om istedet.
Og beskjed til alle som spekulerer om maskinvaren: hold kjeft. Med mindre dere kan vise til tall, sammenligninger, med mindre språket deres avslører at dere vet hva dere prater om, så er meningene deres komplett uinteressante, for de vil bare være subjektive uansett, fordi dere liker best å assosiere dere med enten Sony, Nintendo eller Microsoft. Så bare hold det for dere selv.