Hva imponerte deg mest under E3?

Hva imponerte deg mest under E3

• Sony PSP

Stemmer: 0 0,0%
  • Nintendo DS

• Halo 2 [XB]

• GTA: San Andres [PS2]

• The Legende of Zelda [GC]

• F.E.A.R [PC]

• Resident Evil 4 [GC]

• EA spill på LIVE [XB]

• Half-Life 2 [PC]

• Metroid Prime 2 [GC]

• Gran Turismo 4 [PS2]

• Annet

• Totalt antall stemmer
    0
Opprinnelig skrevet av Shadar@20.05.2004, 01.50
Men utover at det er et Zelda spill med veldig god realistisk grafikk på KARAKTERENE, så ser vi at det er samme motor som i TWW (ikke spesielt revolusjonerende der hvertfall). Alle forventet at når han sa det ville bli laget med samme motor som i TWW, så ville det bli cell-shaded tegnefilmgrafikk, så vi ble vel noe overrasket alle sammen (eller de fleste hvertfall). Når det gjelder bakgrunner og bakketeksturer o.l så var ikke spillet noe å skryte av. Der så det ut som et oppdatert N64 spill. Uansett, så kommer det et nytt Zelda spill, og det er nok å rope hurra for for min del.
Du har tydeligvis et våkent øye ... hvor ser du det? Jeg klarer ikke å se at det er den samme motoren. Er det noe med skyggevolumene eller teksturhåndteringen?
Vel... det er bekreftet av Nintendo selv, er det ikke?

Dessuten når du ser de svært så korte sekvensene med ingame gameplay, så er det svært likt TWW. Sier ikke at grafikken er lik. Det var aldri det jeg mente. Men spillet bruker samme spillmotor (om det er det de kaller det vet jeg ikke), akkurat som jeg kan se at Escape from Monkey Island bruker samme motor som Grim Fandango. Grafikken er veldig forskjellige i disse spillene, men vi ser likheten like fullt.

SHDR

Gullmedlem
Så traileren om igjen nå, og jeg sliter litt med å se det ... kanskje på grunn av den lave oppløsningen på de streamede trailerene på Gamespot. Men du kan ha et poeng ... lyssettingen virker ganske lik, men igjen er jo lyssetting en ganske uniform egenskap de fleste 3D-spill har til felles, og begge motorene er Nintendo in-house.

Neh. Jeg vet ikke.

Ja, Nintendo har selv bekreftet at det nye Zelda-spillet bruker samme grafikkmotor som WW, men at de har oppdatert den en smule.

Kan vi sammenligne single, og multiplayer? Mister Shadar, du er tydelig på villspor. Conker skal takle 16 player online lag-frie kamper. Litt dårlig å sammenligne med singleplayeren til Zelda. Usaklig argumentasjon=Shadars favorittområde.

DOF= depht of field,

Blur= utydeliggjøre (på en måte), sette ut av fokus

DOF-blur= utydeliggjøre bakgrunnen for å sette det viktige på et bilde eller i en film i fokus. Et utrolig intressant (og forholdsvis enkelt) konsept som gir mange rent cinematiske muligheter. Altså en mer cinematisk (filmatisk) opplevelse.

fornøyd?

Do you feel lucky, well do you punk?

Et nytt Zelda med OOC grafikk var kanskje det eneste som kunne redde gamecuben, derfor ingwen overraskelse, Nintendo skal tross alt tjene penger de og.

Jeg sa aldri halvparten av det du påstår jeg sa, jeg sa det jeg sa.

Bare for å kaste litt mer ild på bålet...

Best Graphics

Conker: Live and Reloaded

Developer: Rare
Publisher: Microsoft
Release Date: March 2005

Just take a gander at the direct-feed single-player movies and you'll understand why Conker is our pick for the most impressive visuals at the show. Like the original game, Live and Reloaded offers some fantastic texture work, but it's the lighting and heavy color saturation that offer the most dazzle for the eyes. Every little detail has been given special attention, from the steam wafting off a pile of poo to Conker's large, expressive eyes taking in (and reflecting) the beautiful world around him. Perhaps most impressive is that Rare promises there's a good deal of effects not yet in the game, little things that will make this game look even more amazing. Wow.

Technological Excellence

Conker: Live and Reloaded

Developer: Rare
Publisher: Microsoft
Release Date: March 2005

Ken Lobb called Conker the best looking Xbox game to date. He wasn't kidding. However, Conker goes beyond the incredible graphics, making full use of everything the Xbox has to offer. Using cutting-edge spherical lighting to make for such pretty visuals without cutting into the solid framerate, Conker also features 5.1 Dolby Digital and some of the best music and voice acting in gaming history. Then there's the multiplayer, which offers 16-player online campaigns with visuals that remain among the best on Xbox. Nothing at E3 pushed the system as hard or as well as Conker. Little squirrel, we salute you.

Fra ign.com

Opprinnelig skrevet av impywimpy@24.05.2004, 10.48
Et nytt Zelda med OOC grafikk var kanskje det eneste som kunne redde gamecuben, derfor ingwen overraskelse, Nintendo skal tross alt tjene penger de og.
Du avfeier min tidligere 4 moments argumentasjon uten noe emipirisk grunnlag. Jeg vil gjerne se at du kommer med sakelig argumentasjon her, backet opp med kilder! For det utspillet ditt her holder ikke vann!

SHDR

Gullmedlem
Jeg anser meg selv for å være en mer kritisk instans enn IGN. En flinkere en også.

Jeg er redd du ikke kan bevise at du har rett ved å henvise til en annen persons meninger. Jeg synes Zelda var mer imponerende enn Conker, og du mener at du kunne gjort bedre enn Zelda på egenhånd. Javel, so be it. Du synes at Conker så bedre ut, og jeg mener du synes feil, fra et rent kunstnerisk synspunkt. Conker er uinspirert og uinteressant i mine øyne.

Hvem er du egentlig til å kalle meg useriøs? Jeg henviser til følgende gnistrende uttalelse:

Det er nok a nintendo hvisker zelda med seriøs grafikk så tisser fanboysene på seg.
Ah ... så flott! Du er ikke Nintendo fanboy, og dermed kan du se sannheten ingen andre ser. Fordi du ikke er glad i Nintendo, er din mening mer verdt. Har du sett meg FANBOYE Nintendo? Jeg liker Nintendo, bedre enn konkurrentene. Men jeg kaster meg ikke på noen bølge og sier at Nintendo ikke kan gjøre feil. Og jeg fordømmer ikke alle forsøk på innovasjon som ikke er et vanlig Mario eller Zelda-spill. Dersom du vil se fanboyisme, stikk til rollespillforumet. Der har du ukritisk tilbedelse av en temmelig underlegen spillserie. Det ser du ikke fra meg. Jeg kan til og med argumentere for meg.

Kan vi sammenligne single, og multiplayer? Mister Shadar, du er tydelig på villspor. Conker skal takle 16 player online lag-frie kamper. Litt dårlig å sammenligne med singleplayeren til Zelda. Usaklig argumentasjon=Shadars favorittområde.
Når var det vi begynte å snakke om singleplayer/multiplayer? Dersom du skal unnskylde at Conker ser udugelig ut ved at det støtter masse multiplayer-options, så har du meldt deg ut av diskusjonen. Kanskje Rare har vært mer teknisk dyktige; hva vet jeg? Jeg har bare sett 300x400 trailere. Men jeg syntes ikke Conker var imponerende. Environment-mappede øyne? Jippi. Realistisk pels? Hvor ofte ser du på det? Zelda hadde et filmisk uttrykk, en helhetlig estetikk som tiltalte meg. Nerve. En følelse. Jeg synes Conker manglet det. Jepp, kanskje det kan rendre flere polygoner pr. sekund, men vet du? Det har ingenting med estetikk å gjøre. Mente du egentlig dette før du leste IGN? Følte du fra første øyeblikk du så Conker traileren at du så noe spennende, noe du ikke hadde forventet deg? Eller følte du det etter å ha sett et par streams og lest litt om spillet? Konstruerte meninger strukturert av hype, kanskje?

Det holder ikke at du refererer til en journalistisk institusjon de færreste har noen reell respekt for. Meninger bygges ikke på grunnlag av andres argumentasjon, de bygges på grunnlag av egne inntrykk. Dersom du mener at Conker var imponerende, javel. Men jeg deler ikke din mening. Og din mening betyr akkurat ingenting for meg når jeg ikke klarer å dele den eller respektere den. Deler ikke du min? Flotte greier! Da er vi uenige. Betyr det at du trenger å angripe meg som person og mene at jeg ikke er seriøs? Jeg trenger ikke engang nedverdige meg til å svare. Alle kan se svaret. Til og med du.

Gamespot's Biggest Surprise @ E32004

Hm. Gamespot ble ovverasket over Zelda, og de nevner ikke Conker. Har jeg rett da? Nei ... jeg trodde ikke det.

Opprinnelig skrevet av GombaC+19.05.2004, 17.06-->
Jeg stiller meg tvilende til endel av dine konklusjoner impywimpy. Særlig denne:

<!--QuoteBegin-impywimpy
@19.05.2004, 14.13
Det var åpenlyst at det neste LOZ-spillet ikke skulle få cell-shaded grafikk. TWW solgte alt for få konsoller til noe annet.
....
Spillet er ikke spesielt imponerende fordi det... tada... er akkurat hva jeg forventet.
Du påstår at du ikke var spessielt overrasket over Nintendos beslutning å gå bort fra Cell-shading. Det slår meg som en ganske enkel og billig kommentar å komme med i "hind sight" (som det heter på engelsk) Jeg vil utifra informasjon i forkant av årets E3 messe hevde at alt tydet på at det neste Zelda spillet ville bli en åndelig oppfølger, både historiemessig og grafisk. Dette pga. følgende grunner:

1. Nintendos sedvaner på tidligere konsoll. Etter storsuksessen OoT valgte Nintendo å gi ut Majoras Mask. Dette spillet hadde minimalt med grafisk oppdateringer og resirkulerte mange av modellene som ble brukt i det forrige spillet.

Forskjellen er at OOT var en salgsmessig suksess i langt større grad enn TWW, Nintendo hadde ganske enkelt ikke råd til å gi ut ett nytt TWW. Markedsøkonomi... sier det deg noe?

2. Nintendo, representert ved Eiji Aonuma, bekreftet tidligere iår at en oppfølger var på vei. under tittelen "The Wind Waker 2: 2XXX". Jeg tror ikke mange vil være uenige med mitt resonement når jeg sier at ved å gi spillet et slikt navn legger de opp til at spillet vil være i samme stil som "Wind Waker 1". Kilde

Du glemmer igjen det eneste synspunktet som betyr noe, det økonomiske... Jeg er enig i at det lett så ut som at cel shading teknologien igjen ville spille en rolle om man ser bort ifra ett viktig faktum, Nintendo skal tross alt tjene penger. Ett nytt TWW holder ikke på det området. Ihvertfall ikke så lenge de tøffe gutta i gata spiller GTA VC

3. SPOILER! PÅ slutten av Wind Waker ser du Link si farvell med familen sin og resten av beboerene på øya mens han seiler mot horisonten sammens med piratene. Dette "ridende cowboy i solnedgang" bildet har blitt brukt før i både spill, bøker og film for å illustrere at et sted der borte vil vår helt ha flere eventyr.

Også kalt åpen slutt ja..., men dette har ingenting med Nintendos økonomi å gjøre. Dette har heller med at Nintendo ønsket å skape rom for en oppfølger, man regnet med at Zelda skulle selge mye mer enn det gjorde...

4. Salgstallene til Wind Waker var skuffende for Nintendo, men solgte alikevel bra. Dog kanskje ikke like mye som en ville ha forventet av et Zelda spill. Men i Nord-amerika alene forhåndssolgte Nintendo 560.000 eksemplarer av spillet. En go del av dem må ha plukket opp en GC i samme slengen. Kilde

Sant, men ikke mange nok!

For å konkludere vil jeg si at: Ja, det var en overraskelse å se Nintedo velge OoT stilen til det neste Zelda spillet!. Rett og slett fordi ingenting tydet på en slik retning! (Henviser til punkt 1 til 4) Det kan godt hende at du oppriktig talt ikke var overasket, men i såfall satt du inne med informasjon resten av verden (med untak av Nintendo selvfølgelig) manglet. Og tilslutt vil jeg oppfordre deg til å gjøre litt research før du kommer med slike bombastiske uttaleser.

For å konkludere vil jeg si at utifra ety markedsmessig ståsted var OOT grafikken ingen overraskelse, men heller den eneste muligheten. Nintendo er et AS som ønsker å tjene penger... har jeg rett?

1. Er ikke et godt argument p.g.a. at OOT var en økonomisk suksess, i motsetning til TWW

2. Dette argumentet er det eneste som holder skuten din flytende...Det er et godt argument, men likevel var det vanskelig for nintendo å gi ut et nytt TWW

3. Om spillet/boken/filmen blir en SUKSESS, mulighet for oppfølger altså, kan spesielt trekke frem Godzilla på et godt eksempet der det (foreløpig) ikke har kommet noen oppfølger.

4. Her tar du faktisk veldig feil, en veldig stor del av de som kjøpte TWW hadde GC allerede, selv om jeg ikke orker å finne opplysninger på det området kan jeg si det med stor sikkerhet... TWW solgte lite konsoller.

Imponerende at du prøver å bruke kilder forresten, OOT grafikken kom ikke som en overraskelse på meg, like lite som jeg ble imponert over Zelda, fra Zelda forventer jeg alltid det beste.

GombaC, det er på tide at du lærer at de eneste argumentene som holder vann i et kapitalistisk markedsstyrt samfunn er de økonomiske. Nintendo er ikke et selskap som lever for å gi spillere gode spillopplevelser, men for å tjene penger, trist men sant. Veldig sant. Fornøyd Fanboy? [/b]
Kjære GombaC(ube)

Jeg har ingenting imot Nintendo elle TLOZ, Metroid Prime er et av favorittspillene mine, ever og det samme gjelder OOT og ALTTP. TWW var for meg en stor skuffelse (9.o av 10, nothing outstanding)..., men det tok likevel ikke fra meg troen på at spillserien igjen ville reise seg, potensialet lå der...

Etterpåklokskap er ofte den beste formen for klokskap :flau: :tommelopp:

Så til Shadar, siden du med vilje ignorerer deler av postene mine, og trekker frem usaklige argumenter gang på gang, vil jeg denne gangen gjøre det så enkelt at selv ikke vanskelige ord vil redde deg her. La oss starte enkelt

1. Those who bemoaned the cartoonish look of The Wind Waker and its fairy tale-like feel appear to have gotten their wish for a Zelda game with a noticeably grittier look and feel.

Slutten på artikkelen på gamespot som du linket til, jeg hadde selvfølgelig allerede lest den.

Her ligger hovedargumentet mitt, Those= flertallet av dagens spillkjøpere. Nintendo=AS til sammen får vi, SURPRISE, 1+1=2.

2. Det er nok a nintendo hvisker zelda med seriøs grafikk så tisser fanboysene på seg.

Greit, jeg innrømmer at dette var idiotisk sagt av meg, men jeg står likevel for det. TWW 2 virker på meg som en naturlig overgang fra OOT, det imponerte meg ikke selv om det så fantastisk ut. Så Zelda utrolig bra ut? JA! Imponerte det meg? NEI! TWW 2 vqar knallbra, men det imponerte ikke mest på E3, hvorfor listet jeg kameo og Conker, fordi det faktisk ser ut som om de blir mer enn jeg først forventet. Innovativ. Som MGS3. Zelda ser ut til å fortsette å være Zelda...

fortsetter senere....

SHDR

Gullmedlem
Innovasjon, greit nok ... Men Rare har ikke innovert noe på veldig lenge, så jeg forventer ikke noe som helst. Og jeg synes Conker og Kameo ser akkurat ut som alle andre plattformspill, akkurat som Grabbed By the Ghoulies var akkurat som alle andre plattformspill, og StarFox Adventures var akkurat som alle andre plattformspill.

1. Those who bemoaned the cartoonish look of The Wind Waker and its fairy tale-like feel appear to have gotten their wish for a Zelda game with a noticeably grittier look and feel.

Slutten på artikkelen på gamespot som du linket til, jeg hadde selvfølgelig allerede lest den.

Her ligger hovedargumentet mitt, Those= flertallet av dagens spillkjøpere. Nintendo=AS til sammen får vi, SURPRISE, 1+1=2.
Det er mulig jeg er teit nå, men ... hæh?

Those = Flertallet = 1
Nintendo = AS (børsnotert bedrift) = 1
Zelda = OoT-look = Suksess = 2

Jada. Det maker jo sense. Men det sier jo absolutt ingenting som ikke resten av verden har sagt allerede. Og du gjør ikke noe med argumentene mine. Nei, jeg legger ikke ord i munnen på deg, men jeg ekstrapolerer på utsagnene, og trekker slutninger utifra dem. Har jeg ikke lov til det? Du skriver nemlig så vagt at det er vanskelig å skulle svare deg uten å måtte tenke forbi hva du faktisk skriver, og tolke hva du faktisk mener.

Jeg fortsetter å spørre deg ... hva er det som gjør at du mener Conker er mer objektivt imponerende enn Zelda? Og hvorfor er vi andre tilbakestående som mener noe annet?

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg er ikke helt oppdatert over hva dere snakker om (håhåhåhå!), men her er min zmåfrekke lizte:

På første plass er Halo 2.

Den filmen fra E3 om Halo 2-multiplayeren var helt fantastisk. Jeg gleder meg nå mer enn noensinne. Jeg ser at needleren er forbedret, noe jag gillar, for jeg syns det var synd at den var så dårlig i det første spillet. Jeg mener, lilla eksplosjoner - klart man må bruke den da!
At man kan spille som elites ser også ut som en forbedring. Kanskje ikke så stort, men en liten forskjell. At man kan skifte til flere farger er jo også.. kult. Det med å lage emblems var grisekult, og er jo konge når man spiller clan-matcher og slikt.

Destructible vehicles. Her er jeg litt forvirret, skjønner dere. De sier at de vil at man skal kunne ødelegge kjøretøyene, men de ville visstnok ikke at det skulle affecte handlingen. Hmm. Hva er vitsen med å punktere dekkene da? Min største frykt forsvant ihvertfall, nemlig at det skulle være veldig få vehicles på banen, slik at hvis man ødelegget bilen, var den vekk. Men man kunne jo se at det spawnet en ny en etter ikke så lenge, så det er bra.

Banene. Nå fikk vi bare se én bane, Zanzibar, men fytti fanden, den så kul ut. Flere veier inn, utkikksposter, porter og brytere og gjemte våpen - så helt genialt ut. Banen var også veldig stor og detaljert, og ødeleggbare miljøer legger jo til et helt nytt nivå innenfor gameplayet. Bungie sa også at dette var en medium bane, noe som betyr at noen kommer til å være enda større.

Jeg gleder meg noe inne i helvete.

På andre plass finner man Nintendo DS.
Jeg var fast bestemt på at PSP kom til å bli den next-generation håndholdte maskinen jeg skulle ha, men når jeg fikk se denne, ble jeg veldig usikker. TouchScreen og DualScreen så veldig innovativt ut, og jeg gleder meg til å se hva slags spill som kommer til denne lille* godbiten.
Trådløs multiplayer så veldig kult ut, særlig Metroid-spillet. Gleder meg vilt. :D

PSP var akkurat slik jeg hadde trodd, så ingen overraskelser der. Nå som det er sagt, så den veldig kul ut. Selv om DS så skikkelig tøff ut også, tror jeg at jeg skaffer denne først. Vel, ikke mye mer å si om den.

*Størrelsen, ja. Både DS og PSP var mye større enn jeg hadde tro, en liten skuffelse. Får kjøpe bukser med større lommer, da.

Her er min "Best of E3 2004":

Største Overraskelse

The Legend of Zelda (GC)

Hadde aldri trodd vi skulle få se Zelda. Og skulle vi få se det, så var jeg nesten helt sikker på at det ville blitt i Cel-Shading. Men nei, Nintendo overrasket de aller fleste med en helt annen stil og grafikk. Dette spillet ser mye mørkere ut enn The Wind Waker. Og det imponerte meg i hvert fall enormt.

Runner-Up: Metroid Prime: Hunters (DS)

Beste Trailer

The Legend of Zelda (GC)

En fantastisk imponerende trailer. Skulle selvfølgelig gjerne ha sett den lengre versjonen, men den "korte" var mer enn imponerende.

Runner-Up: Resident Evil 4 (GC)

Mest Imponerende Action Adventure Spill

Resident Evil 4 (GC)

Det spillet imponerer så utrolig. Fantastisk grafikk, fantastisk stemning, og med et helt nytt gameplay til serien. Gleder meg enormt til dette spillet.

Runner-Up: Metal Gear Solid 3: Snake Eater (PS2)

Mest Imponerende Adventure Spill

Conker: Live and Reloaded (XB)

Conker's Bad Fur Day med bedre grafikk og bedre Multiplayer (som også er online).

Runner-Up: The Legend of Zelda: The Minish Cap (GBA)

Mest Imponerende Shooter

Metroid Prime 2: Echoes (GC)

Metroid Prime var nyskapende. Metroid Prime 2: Echoes ser ut til å ha de samme kvalitetene som det første spillet, men i tillegg er det mye nytt i spillet. Ikke nok med det, men det er nå også en Multiplayer å finne. Selv om dette ser enormt bra ut, så ligger ikke Halo 2 langt unna (så de ligger veldig likt).

Runner-Up: Halo 2 (XB)

Mest Imponerende Fighting Spill

Tekken 5 (PS2)

Ja, jeg er Tekken-fan, så det er kanskje ikke så rart at det dukker opp. Men jeg synes det virket ganske så bra. Imponerende grafikk (i hvert fall for PS2). Og de nye karakterene virker kule (Raven, spesielt). Så får vi bare håpe Namco gjør en god jobb (slik at vi slipper slike bugs som vi fant i Tekken 4).

Runner-Up: Guilty Gear Isuka (PS2)

Mest Imponerende Plattform Spill

Donkey Kong Jungle Beat (GC)

Det ser utrolig morro ut. Ikke akkurat det Donkey Kong Adventure-spillet jeg hadde tenkt meg. Men bruken av trommer i spillet virker veldig originalt og utrolig underholdene.

Runner-Up: Super Mario Bros. DS (DS)

Mest Imponerende Driving/Racing Spill

Burnout 3 (PS2, XB)

Nå har jeg aldri vært spesielt fan av Driving/Racing, men Burnout 3 så ganske bra ut. Jeg har faktisk aldri spilt Burnout før heller, men Burnout 3 virket ganske imponerende. Om jeg skaffer meg det vet jeg ikke. Men utifra en film jeg så, så imponerte det.

Runner-Up: Gran Turismo 4 (PS2)

Mest Imponerende Puzzle/Rhythm Spill

Wario Ware Inc. DS (DS)

Touch Screen. Stylus. Genialt. Rett og slett genialt. Et spill jeg garantert skal ha med én gang det kommer ut.

Runner-Up: Yoot Saito's Odama (GC)

Mest Imponerende RPG

Paper Mario 2 (GC)

Baten Kaitos har vel egentlig alt i alt imponert meg mer, men det ble ikke vist noe særlig nytt fra det på årets E3 (likevel er det en "Runner-Up", rett og slett fordi det ser så bra ut). Men Paper Mario 2 imponerte meg faktisk. Super Mario Bros. med Bowser virka i hvert fall morro.

Runner-Up: Baten Kaitos

Mest Imponerende Strategi Spill

Warhammer 40k: Dawn of War (PC)

Har aldri blitt helt begeistret for rollespillet "Warhammer 40k", men figurene/karakterene er jo kule. Og spillet ser veldig bra ut, så dette ser jeg virkelig fram til.

Runner-Up: Pikmin 2 (GC)

Mest Imponerende Nye Hardware

Nintendo DS

2 Skjermer, Touch Screen, WiFi, Built-in Microphone. Helt genialt. Bare se på Wario Ware Inc. DS, Metroid Prime: Hunters og Pac Pix. Originalt og innovativt. Gleder meg skikkelig til denne konsollen.

Runner-Up: PSP (vet ikke om noen andre nye hardware-ting som ble vist da)

Mest Imponerende Spillet på E3 2004

Resident Evil 4 (GC)

Det ser så jævla fett ut. Jeg har alltid ville spille Resident Evil, men jeg har som oftest funnet det litt tamt pga. kontrollen. I tillegg liker jeg spill med mye action. Og i Resident Evil 4, så er alt som var negativt med Resident Evil rettet på (ser det ut til).

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Må si meg enig med Baronen. Halo 2-videoen ga meg frysninger av det gode slaget, og etter nærmere ettertanke, tror jeg at jeg heller vil ha Nintendo DS enn PSP. Først var jeg meget skeptisk til DS, men ingen Nintendo-produkter har skuffet meg enda, og Nintendo er den av de tre store spillgigantene som har gitt meg flest spillopplevelser av det gode slaget. At Animal Crossing kommer til den er ei heller å forakte. :tommelopp:

Jeg satt som vanlig og så litt rundt på E3, mest innen PS2 spill, siden jeg ikke gledet meg spesielt til noen GC spill. Så kom Fenrir her på forumet og fortalte meg om de bildene fra Legend of Zelda spillet på GC. Seriøst, gleden steg i meg, og hjerte stansa seriøst opp! Jeg ble gal og spurte ham etter hvor traileren var?! Det ene minuttet satt ejg intenst og glana på den fantastiske traileren! Det på E3 som mest imponerende meg!

Kilik

Lokal moderator
Beste hardware:

Nintendo DS

PSP er klart teknisk bedre, men DS virker mer spennende og innovativ. Også litt skuffende at PSP ikke var spillbar på messa.

Runner-up: PSP

Beste trailer

Silent Hill 4: The Room (PS2/Xbox)

Den var bare helt fantastisk skummel og jævlig laget. Tar det "verste" fra Ringu-filmene og krydrer det med David Lynch-aktige effekter.

Største overraskelse

Zelda (GC)

Egentlig ikke så mange overraskelser på E3 i år, men dette var virkelig en overraskelse. Forventet et Wind Waker-style spill på nytt uten de store forandringene.

Mest innovative

Nintendo DS-demoene

Dette var det store oppfølgeråret og deprimerende lite originale titler. I år følte jeg det var Nintendos DS som bø på de mest innovative med to skjermer og touchscreen.

Grafikkhore-prisen

Unreal 3 Engine

Makan. Dette er nesten fotorealisme. Etter å ha sett E3-videoen så ser HL2, Resident Evil 4 og Doom III rimelig middelmådige ut! Men skal jo sies at det er langt lettere å lage bra grafikk i en tech demo for et spesifisert 5000-kroners grafikkort enn å lage et helt spill som også skal kunne kjøres på mid-level PC'er. Det er nok enda noen år til vi ser så bra grafikk i realiserte spill...

Årets skuffelse

Ikke noe nytt Rareware-spill

Joda, Conker og Kameo var der, men det visste vi fra før. Hadde forventet meg minst et nytt storspill fra de karene. Det har faktisk kommet ut flere GBA-spill fra Rare enn spill til Xbox etter at MS kjøpte de opp...

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Kilik@24.05.2004, 22.03

Grafikkhore-prisen

Unreal 3 Engine

Makan. Dette er nesten fotorealisme. Etter å ha sett E3-videoen så ser HL2, Resident Evil 4 og Doom III rimelig middelmådige ut! Men skal jo sies at det er langt lettere å lage bra grafikk i en tech demo for et spesifisert 5000-kroners grafikkort enn å lage et helt spill som også skal kunne kjøres på mid-level PC'er. Det er nok enda noen år til vi ser så bra grafikk i realiserte spill...
:sikle: Den har jeg ikke sett!

Er det noen som har en link til videoen?
Hjelp mottas med store porsjoner takk!

*Sukk* Her prøver jeg å holde diskusjonen på et sakelig nivå, men du drar absurde slutninger utifra innlegget mitt. La meg først avklare et par ting:

Opprinnelig skrevet av impywimpy+19.05.2004, 14.13-->
GombaC, det er på tide at du lærer at de eneste argumentene som holder vann i et kapitalistisk markedsstyrt samfunn er de økonomiske [/b]
Jeg har snart en bachelor i økomomi, og trenger ingen påminnelser om makroøkonomiske mekanismer! Eller kanskje du har flere vektall innen økonomiske fag så du føler du kan belære meg?

<!--QuoteBegin-impywimpy
@19.05.2004, 14.13
Fornøyd Fanboy?
Nå må du slutte med de billige slutningene dine! Hva har jeg sagt som impliserer at jeg er en såklat "fanboy" og hva har jeg sagt som gir deg inntrykk av at jeg betviler ditt forhold til Nintendo? Mitt eller ditt forhold til Nintendo er fullstendig irrelevant i denne diskusjonen. Skjerp deg!

Opprinnelig skrevet av impywimpy+19.05.2004, 14.13-->
Nintendo er ikke et selskap som lever for å gi spillere gode spillopplevelser[/b]
Nå må du være så snill å fortelle meg hvor jeg har sagt at jeg opphøyer Nintendo til et alturistisk selskap?

Opprinnelig skrevet av impywimpy@19.05.2004, 14.13
Imponerende at du prøver å bruke kilder forresten
Iogmed at du er ute av stand til å benytte deg av dem?

Så tilbake til saken:

Positivt at du angriper momentene mine. Men:

<!--QuoteBegin-impywimpy
@19.05.2004, 14.13
1. Er ikke et godt argument p.g.a. at OOT var en økonomisk suksess, i motsetning til TWW

* Les gjennom momentet mitt engang til er du snill. Her snakka jeg ikke om OoTs vs. WW sukess. Jeg snakka om tidligere sedvaner,

2. Dette argumentet er det eneste som holder skuten din flytende...Det er et godt argument, men likevel var det vanskelig for nintendo å gi ut et nytt TWW

* 1. setning: Takk  2. setning: Javel?

3. Om spillet/boken/filmen blir en SUKSESS, mulighet for oppfølger altså, kan spesielt trekke frem Godzilla på et godt eksempet der det (foreløpig) ikke har kommet noen oppfølger.

* Nei, nei, nei! Nå drar du slutninger igjen, jeg sa ikke at bildet illustrerte at det nødvendigvis MÅTTE komme en oppfølger. Jeg sa at det LA OPP TIL en oppfølger. Det min venn, er en fundamental forskjell.

4. Her tar du faktisk veldig feil, en veldig stor del av de som kjøpte TWW hadde GC allerede, selv om jeg ikke orker å finne opplysninger på det området kan jeg si det med stor sikkerhet... TWW solgte lite konsoller.

* Når jeg leser at flere hundretusen forbrukere forhåndskjøpe spillet, og at det solgte over 3 millionereksemplarer. Det syns ihvertfall ikke jeg høres ut som en fiasko. I tillegg ble det rapportert om en 20% økning i gamecube salg i samme periode.

Kjære impywimpy

Jeg ser gjerne at du forholder deg mer sakelig i fremtiden. Å intensjonelt komme med absurde slutninger er ikke seriøst, og hører ikke hjemme i en sakelig diskusjon. Du har enda ikke overbevist meg (eller noen andre?) hvorfor Zelda i OoT stil ikke var overraskende.