Opprinnelig skrevet av GombaC+19.05.2004, 17.06-->
Jeg stiller meg tvilende til endel av dine konklusjoner impywimpy. Særlig denne:
<!--QuoteBegin-impywimpy
@19.05.2004, 14.13
Det var åpenlyst at det neste LOZ-spillet ikke skulle få cell-shaded grafikk. TWW solgte alt for få konsoller til noe annet.
....
Spillet er ikke spesielt imponerende fordi det... tada... er akkurat hva jeg forventet.
Du påstår at du ikke var spessielt overrasket over Nintendos beslutning å gå bort fra Cell-shading. Det slår meg som en ganske enkel og billig kommentar å komme med i "hind sight" (som det heter på engelsk) Jeg vil utifra informasjon i forkant av årets E3 messe hevde at alt tydet på at det neste Zelda spillet ville bli en åndelig oppfølger, både historiemessig og grafisk. Dette pga. følgende grunner:
1. Nintendos sedvaner på tidligere konsoll. Etter storsuksessen OoT valgte Nintendo å gi ut Majoras Mask. Dette spillet hadde minimalt med grafisk oppdateringer og resirkulerte mange av modellene som ble brukt i det forrige spillet.
Forskjellen er at OOT var en salgsmessig suksess i langt større grad enn TWW, Nintendo hadde ganske enkelt ikke råd til å gi ut ett nytt TWW. Markedsøkonomi... sier det deg noe?
2. Nintendo, representert ved Eiji Aonuma, bekreftet tidligere iår at en oppfølger var på vei. under tittelen "The Wind Waker 2: 2XXX". Jeg tror ikke mange vil være uenige med mitt resonement når jeg sier at ved å gi spillet et slikt navn legger de opp til at spillet vil være i samme stil som "Wind Waker 1".
Kilde
Du glemmer igjen det eneste synspunktet som betyr noe, det økonomiske... Jeg er enig i at det lett så ut som at cel shading teknologien igjen ville spille en rolle om man ser bort ifra ett viktig faktum, Nintendo skal tross alt tjene penger. Ett nytt TWW holder ikke på det området. Ihvertfall ikke så lenge de tøffe gutta i gata spiller GTA VC
3. SPOILER! PÅ slutten av Wind Waker ser du Link si farvell med familen sin og resten av beboerene på øya mens han seiler mot horisonten sammens med piratene. Dette "ridende cowboy i solnedgang" bildet har blitt brukt før i både spill, bøker og film for å illustrere at et sted der borte vil vår helt ha flere eventyr.
Også kalt åpen slutt ja..., men dette har ingenting med Nintendos økonomi å gjøre. Dette har heller med at Nintendo ønsket å skape rom for en oppfølger, man regnet med at Zelda skulle selge mye mer enn det gjorde...
4. Salgstallene til Wind Waker var skuffende for Nintendo, men solgte alikevel bra. Dog kanskje ikke like mye som en ville ha forventet av et Zelda spill. Men i Nord-amerika alene forhåndssolgte Nintendo 560.000 eksemplarer av spillet. En go del av dem må ha plukket opp en GC i samme slengen.
Kilde
Sant, men ikke mange nok!
For å konkludere vil jeg si at: Ja, det var en overraskelse å se Nintedo velge OoT stilen til det neste Zelda spillet!. Rett og slett fordi
ingenting tydet på en slik retning! (Henviser til punkt 1 til 4) Det kan godt hende at du oppriktig talt ikke var overasket, men i såfall satt du inne med informasjon resten av verden (med untak av Nintendo selvfølgelig) manglet. Og tilslutt vil jeg oppfordre deg til å gjøre litt research før du kommer med slike bombastiske uttaleser.
For å konkludere vil jeg si at utifra ety markedsmessig ståsted var OOT grafikken ingen overraskelse, men heller den eneste muligheten. Nintendo er et AS som ønsker å tjene penger... har jeg rett?
1. Er ikke et godt argument p.g.a. at OOT var en økonomisk suksess, i motsetning til TWW
2. Dette argumentet er det eneste som holder skuten din flytende...Det er et godt argument, men likevel var det vanskelig for nintendo å gi ut et nytt TWW
3. Om spillet/boken/filmen blir en SUKSESS, mulighet for oppfølger altså, kan spesielt trekke frem Godzilla på et godt eksempet der det (foreløpig) ikke har kommet noen oppfølger.
4. Her tar du faktisk veldig feil, en veldig stor del av de som kjøpte TWW hadde GC allerede, selv om jeg ikke orker å finne opplysninger på det området kan jeg si det med stor sikkerhet... TWW solgte lite konsoller.
Imponerende at du prøver å bruke kilder forresten, OOT grafikken kom ikke som en overraskelse på meg, like lite som jeg ble imponert over Zelda, fra Zelda forventer jeg alltid det beste.
GombaC, det er på tide at du lærer at de eneste argumentene som holder vann i et kapitalistisk markedsstyrt samfunn er de økonomiske. Nintendo er ikke et selskap som lever for å gi spillere gode spillopplevelser, men for å tjene penger, trist men sant. Veldig sant. Fornøyd Fanboy? [/b]