Hva Microsoft (og tredjepartsutviklere) har å by på framover

I dette spillet må jeg nok innrømme at Buggzersen er bedre enn meg, men jeg kan bare stadfeste for the record at Sheriffen anno 1997 ikke hadde noen problemer med hverken edderkoppen eller andre bosser i Resident Evil 1.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ja, jeg må nok innrømme at 1 av 3 ikke er de beste statsa. Andre bosser i Resident Evil 1 har jeg heldigvis ikke vært borti.

D

Deleted member 91

Gjest
Altså, hvem er med på Snoopy Flying Ace? Det er visstnok akkurat som Crimson Skies til Xbox om folk husker det. En kompis av meg som var en kløpper i CS testa trialen her og lo godt når han fant ut at kontrollen var identisk, helt ned til de akrobat-triksa.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Han glemte å nevne at der Crimson Skies (som eier hardt og lenge og hvis du mener noe annet så tar du feil) er et ganske åpent arkade-flyverspill med mange kule setpieces og fete oppdrag, så er Sniff Flyveess en arena-shooter. Da er jeg mer med på Dogfighter til PC, som er samme ulla og som ingen faens ville ha selv da jeg kjøpte flere eksemplarer og ga dem bort.

Sånn ellers er Clash of Heroes HD ute nå (iallfall på 360), 1200 morropenger. Kjøøøøp.

D

Deleted member 91

Gjest
Spilte aldri så veldig mye av singleplayeren, men multien virker ganske lik (helt ned til at jeg er fullstendig ubrukelig i det).

Forresten, Fetthest, jeg ser Crackdown 2 DLC er på tilbud også. Erre Toybox på gang ell?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Høres ut som noe jeg kunne vært interessert i, Crackdown 2 er kjempesjef.

D

Deleted member 91

Gjest
Da copper jeg Toybox siden jeg har akkurat nok gjenværende poeng til det. Det er altså såvidt jeg kan se masse ekstrastæsj som rakettføtter og den slags, den andre DLC-en er visstnok bare en sånn Horde-aktig modus.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Faen da jeg reppa jo om det da jeg fikk ny Xbox.

Men ja, Crackdown 2-DLC-et er igrunn ikke så mye å stusse på. Så lenge du har kjøpt spillet, kan du laste ned en gratis demo av begge pakkene og så betale for å beholde dem. Toybox er såklart masse ekstra leketøy og Keys to the City, og rakettstøvlene eier bare så det er sagt. Nytt helikopter får du vel også hvis jeg ikke husker helt feil. Kan også nevne at den Deluge-modusen (altså Horde) var rimelig sjef, høyt tempo (duh) og varierte mål, er liksom ikke BARE mos alt. Kan tenke meg det er et tut og et halvt i MP.

Så. Ja. Jeg skjøper det DLC-et.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Har kjøpt det. Vi spiller til helgen elno!

D

Deleted member 91

Gjest
Kuka litt med rakettstøvla tidligere i kveld, det var gromme greier. Nå er det liksom null stress å bare suse gjennom sentrum, ettersom de skyter deg opp nok til at wingsuit er null stress å aktivere. De derre wingsuit-løpa ble i tillegg fullstendig kakegang nå, så da var de unnagjort også. Testa helikopteret litt også, det var liksom ikke helt det store alene men er sikkert snop med flere spillere. Mangler fortsatt masse multiplayer-orbs for ikke å snakke om secret orbs, så jeg er lett med til helgen (gitt at jeg har internett på stell og sånt, mobilnettverk er sjokkerende nok litt ustabilt). Men ja, denna spillen eier fortsatt no kraftig. Mon tro hva det ligger på hos Play? Jo, ti jævla pund da gitt. Cop dat shit osv.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jadda. Siden PSN er nede er Xbox Live Arcade foreløpig det eneste stedet du kan skaffe deg Outland, det nyeste spillet til Housemarque (som mekka Super Stardust HD og Dead Nation veit du). Eurogamer triller en d10 og lander på åtte, og informerer om at det i korte trekk er snakk om Metroid med polaritetssystemet fra Ikaruga. 800 moropenger, garantert verdt å sjekke ut demoen i det minste.

Ja og SNK Playmore er ute med en skyter kalt Trouble Witches Neo!, og ved første øyekast ser det ut som om flere enn meg satte pris på Deathsmiles for det ser seriøst klin likt ut bare med høyere oppløsning og flere farger. Og litt mindre creepy loli. Ved andre øyekast ser det fortsatt ut som en Deathsmiles-ripoff siden jeg ikke finner noe særlig info på nettet og da er det på tide å laste ned no trialings. Uansett er det litt påfallende at vi går tredve år uten ett eneste horisontalt SHMUP med loli-heksetema på Xbox Live Arcade og så kommer det to i løpet av et halvt år. Antageligvis noe plot.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Etter en ålreit trial tok jeg mot til meg og kjøpte Outland og det var igrunn greit. Selv om spillet drar den der "ålø nå får du masse superkrefter en kort stund og så må du tilbake til null og bruke en time på å få dem igjen". Det er da muligheten til å Ikarugae jeg tenker på, altså å bytte mellom rødt og blått sånn at du kan absorbere kuler av den ene fargen og skade monstre av den andre fargen. Det som gjør det mer interessant er at det ofte dukker opp små bullet hell-situasjoner hvor du må svitsje kjapt, og rene plattformoppgaver hvor du - faktisk - også må svitsje kjapt. Mellom rød og blå altså. Visuelt er det stilig, men litt flatt (noe som ikke er så veldig irriterende), men jeg savner litt personlighet. Så langt er det bare bossene som har imponert litt visuelt.

En ting som er langt bedre, er hvor bra flyt spillet har. Gubben din er skikkelig spenstig og etter kort tid freser du rundt og spretter fra vegg til vegg mens du drar piruetter og klubber sataner som en sjef. Kampsystemet er også verdt å nevne, siden du bare har noen få knep (iallfall så langt), men du står fritt til å kombinere dem og lage dine egne fighter-komboer som sømløst blir integrert i plattformhoppinga di. Det er så godt sammensveiset at jeg stusser veldig over hvorfor ikke flere spill blir laget som dette; tenk Shadow Complex når du har masse powerups, bare enda mer flytende og lekkert. Når det er sagt behøves det i aller høyeste grad for dette er ikke enkelt. Du har kart og en magisk greie som viser vei, men brettene er store og siden alt stort sett er svart er det vanskelig å orientere seg hvis du ikke følger med.

Når det er sagt så er litt småhardcore explore-em-ups med Metroid- og Ikaruga-konsepter innbakt omtrent like tiltrekkende som en pupp med enda en pupp klistra på. Det der hørtes ikke bra ut. Uansett kan du sette inn din egen fin ting kombinert med en annen fin ting-simile her, senke forventningene hva plott og karakter angår (det er VIRKELIG planke det som presenteres og den visuelle stilen er Limbo pluss Ikaruga), og så har du kanskje noe som ligner på Outland. Med pupper, hvis du er meg. Uansett anbefales dette.

Kan jo linke en trailer også.

Et veldig og fortellende land, ja. Kan nevne at voiceoveren i den videoen er omtrent like oppstylta og døll som den du får i spillet, bare at der er det en mann som leser isteden. Prosaen er omtrent på det nivået der også, så dere kan tenke dere. Men men.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bangai-O HD: Missile Fury er tilgjengelig for nedlasting og du skal laste det ned nå.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, du skal det.

Folk som har spilt Bangai-O før vil nok både føle seg hjemme og litt forvirra til å begynne med, men det kommer seg fort. Våpnene er blitt trimma, det er tidsbegrensning på hvert brett som gjør det hele mye mer aggressivt, EX- og våpensystemene er blitt justert, og alt i alt er det ikke så farlig at det er mye som er likt Spirits. Det er fortsatt Bangai-O, bare hardere og mer intenst og enda litt bedre. Hvis du liker sånne spill hvor det er en god porsjon taktikk i tillegg til skytinga, og du setter pris på en utfordring, så skaffer du deg dette. Så det så.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg føler hvertfall at det er mye mer fokusert enn Spirits (som jeg aldri ble helt komfortabel med) så langt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, det er det. Det er ingen hemmelighet at selv om Spirits hadde en god del forskjellige våpen og ulike måter å kombinere dem på, var det bare et par-tre som var mest effektive (litt avhengig av hva slags fiender du møtte på hvert brett) og dermed var det ingen særlig vits i å bytte noe voldsomt mellom dem. Siden Missile Fury har færre våpen og ingen våpenkombinasjoner - samt våpen du kan samle i brettene - er det mye mer viktig å lære seg å bruke de ulike våpnene riktig. Spirits var alltid sånn at du stort sett kunne klare deg gjennom uansett hva du valgte, men det er merkbart større fokus på å tilpasse våpnene og strategiene dine etter situasjonen i Missile Fury. Plassering, dash- og freeze-angrepene er også mye mer vektlagt nå. Alt i alt har de tatt et spill jeg syntes var bortimot perfekt og gjort det perfektere.

Dog: Bitteliten nedtur at man må låse opp brett nå, men det har ikke så mye å si ettersom du alltid kan skippe brett hvis du suger. Dessuten sjekka jeg Leaderboards (det er ett for hvert brett for faen), og det er omtrent hundre brett inkludert i spillet. I tillegg til at du kan mekke egne baner og laste ned fra andre. Joy. ^^

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Dog: Bitteliten nedtur at man må låse opp brett nå,
Det der er av de tingene jeg synes er positivt da. Det at "alt" var åpent med en gang, var av de tingene som forvirret meg i Spirits.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Streit nok, som sagt er det bare en detalj for min del. Har vel snart låst opp alle så ræva som jeg er.