Hva Microsoft (og tredjepartsutviklere) har å by på framover

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
:eek:

Uante muligheter!

Jeg så Beacon plutselig var et valg, så jeg trykka på det. Fikk feilmelding med en klassisk 8x00000cc~ feilkode som vi har sett så altfor mange ganger på pc. Men ja, lurer på hva det er.

PS: Nicholas sender meg ufine meldinger på live støtt og stadig. Vet ikke om jeg liker det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
:eng: En funksjon som lar deg velge ut spesifikke spill du har spilt på 360-en. Spillene du har valgt å legge bacon på, kan folk invitere deg til å spille selv om du driver med noe annet sånn at du får beskjed når du egentlig er opptatt. Og bare for å komme den kommentaren i forkjøpet så er det bare å la være å bruke det hvis du ikke liker det.

En annen ting som er kult og nytt er at man kan nå lagre savesa sine i nettskyen. Det eier for slike som meg, som driver og monger rundt på flere xboxer.

D

Deleted member 91

Gjest
Og recovery-prosessen for gamertags er visstnok mye smoothere, så man slipper å drasse med profilen sin på minnebrikke hele tida. Is nice.

Men kva om man plutselig er offline? Tar gjerne all lagringa mi i skyen, men då vil eg også ha tilgang når eg ikkje er på nett heime.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg storkoste meg med å rope ut hva jeg ville xboxen skulle gjøre og at den kjenner meg igjen (og logger inn på profilen min), sistnevnte vil være på siden vi har flere kontoer meeeeeeen blir å bruke kontrollen fremover, fordi det er mer praktisk.

Også vert å nevne stemmegreiene funket fint til jeg logget på Live og godtok nye terms of blabla, da fikk jeg ikke brukt det lenger siden jeg bor i Norge. Kan skifte location eller logge ut men fortsatt litt irr.

Veit ikkje heilt om eg skal plassere denne i ifon-tråden eller kva, men M$ har lansert ei universell app til Apple sine greier med tilgang til videoer og sosiale greier + achievements for Xbox Live. Kjekt å ha for å sende meldinger til folk blandt annet.

Apropos kinect, prøvde det og Fruit Ninja nettopp. Og heile greia kan dra til helvete. Makan til dritt.

Lodin

Der Waaaah
I går fikk vi Muzu.tv og gjett hva? Det stinker! Ræva utvalg i musikk, kvaliteten på videoene suger og man kan ikke søke med stemmedillet til Kinect. Det tilsvarende shizzet de har hatt på PS3 i evigheter er mye bedre.
Og ikke fikk vi youtube heller sånn som USA. :ras:

Dessuten så vare det buggy og serveren gikk ned hele tiden. Sånn ellers så prøvde jeg å spille på cloud saven min i Outrun så vidt i går, men den klarte ikke fordi det lå en save på xboxen som var "out of sync". hmmmm

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen

Lodin

Der Waaaah
I grunn overaska over at ikke CD-keys er blitt vanelig for lengst. Tipper Gamestop bæsjer i buksa når de hører dette ryktet.

Med forbehold om at ryktene kan være svada: Det er pussig hvor bakvendt man tenker rundt bruktspill. For min del er det svært få spill jeg er interessert i å betale 50/60 dollar for, men ganske mange jeg kan tenke meg å betale 10-20 dollar for. Bruktpengene går også inn i systemet og hjelper GameStop, Amazon og andre å få hjulene til å gå rundt. Vil Microsoft heller at jeg slutter å kjøpe spill utenom XBLA? Jeg har vel totalt kjøpt to X360-retail-spill (Assassin's Creed og Lost Odyssey) til fullpris – hvordan ser de for seg at dét er en bedre modell for maskinen deres?

Til sammenlikning har jeg kjøpt i hvert fall 25 DS/3DS-spill til fullpris oppigjennom. En stor grunn til det er nettopp at de koster 2/3 av prisen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vil Microsoft heller at jeg slutter å kjøpe spill utenom XBLA? Jeg har vel totalt kjøpt to X360-retail-spill (Assassin's Creed og Lost Odyssey) til fullpris – hvordan ser de for seg at dét er en bedre modell for maskinen deres?
For Microsoft er det i praksis dette du gjør nå, spenna du gir for bruktspillene ser de aldri noe til. Det eneste skikkelige svaret på denne situasjonen er å gå bort fra retail overhodet og bare gønne alt over nett. Ikke like kult for kundene, så klart, men slik er det nå.

Jeg vill snarere påstå at det skikkelige svaret på denne situasjonen er å kjølhale businessmodellen og kutte margins sånn at man kan komme ned på ca. 30-35 dollar / 300 kroner for nye spill. Hvis X720 ikke lar meg kjøpe brukte spill så vil det jo i praksis bety at jeg bruker pengene mine på andre plattformer i stedet. Greit for meg, jeg liker å spille på PC, men jeg vet ikke om det er det MS ønsker.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, jeg kan jo si noe om hvordan jeg kjøper spill. Jeg kjøper nemlig forferdelig mange spill, flere enn jeg rekker å spille ferdig, men at jeg kjøper noe til fullpris skjer kanskje tre ganger i året. Min løsning er å vente noen uker til forhandlere som f.eks. Zavvi selger spillene til rundt halv pris, eller enda litt mindre hvis det ikke er storselgere. Kjøper ekstremt sjelden bruktspill fordi det er najs med noe nytt, som reklamen sier. Jeg ser ikke helt at bruktmarkedet er så fantastisk som enkelte skal ha det til.