Hva Nintendo har å by på framover

Kilik

Lokal moderator
Må si jeg er veldig skeptisk til The Conduit. Teknisk sett ser det ikke så verst ut (til å være et Wii-spill), men rent artistisk og gameplaymessig virker det ekstremt generisk.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg er redd for det samme, at de har fokusert for mye på det tekniske bak det å bringe et visuelt imponerende spill på Wii og har skjøvet gameplay til siden.
 
Jeg brukte ikke Gamerankings som et argument, mer som en pekepinn på hvor landet ligger. Det er uansett ganske tåpelig å argumentere med at de fleste anmeldere er "dumme" eller "hardcore", spesielt på et forumet med gamere som ikke bare spiller Sims.
Jeg brukte ikke "dumme hardcore" som argument, mer som en pekepinn på hvor landet ligger. :loth:

Jeg prøver ikke engang å male et bilde av konsollen som en maskin med få spill, tvert imot er det dritmange av de. Det jeg påpeker, ikke engang klager på (siden jeg driter litt i det) er at de aller fleste titlene som viser seg å være noe bra på konsollen er spill basert på noe "sikkert", en utprøvd og testet formula for et spill basert på en kjent serie. Jeg sier ikke at det er fælt å eie en Wii, men at spillutvalget (altså software, ikke hardware) er lite nyskapende hvis vi ser bort ifra Wii Fit.
Nyskapningsmessig opplever jeg maskinen på det jevne. Ting som Wii Music, Zack & Wiki, Kororinpa, Excite Truck, De Blob, World of Goo, LostWinds, Boom Blox, Eledees, Wii Sports, Wii Play, Tony Hawk's Downhill Jam, Trauma Center, WarioWare Wii, Crossbow Training, Endless Ocean og No More Heroes hadde i hvert fall ikke jeg sett maken til tidligere. Ser ut som Madworld, Disaster, Deadly Creatures, Cubello, Orbital og Little King's Story også gjør sine egne greier, og jeg gleder meg til å få testet Mushroom Men og ExciteBots. Jeg synes også at kontrollene i seg selv har klart å få mange gamle ringrever (som FPS-en) til å føles litt nye igjen, uten at det betyr all verden selvsagt.

Jeg trenger riktignok ikke å kjøpe spillene for å spille dem, men jeg får spilt de og hele det siste avsnittet ditt vet jeg ikke helt hvordan jeg da skal forholde meg til. Men at noen sutrer, det har du faen meg rett i siden posten din mest sier "ikke mobb kameraten min".
Jeg tror vi kan kalle det "oppspart irritasjon". Var ikke meningen å tråkke på uskyldige tær, jeg er bare lei av måten Wii-sytinga ofte ser ut til å komme fra folk som aldri kjøper spill til boksen, og måten argumentene alltid ser ut til å være de samme.

Hva gjelder "ikke mobb kameraten min" så er det nok litt skivebom. Jeg er langt mindre opptatt av Wii (som er en maskin med et helt gjennomsnittlig spillutvalg) enn jeg er av den selvrettferdige sytegeriljaen. Jepp, jeg burde lære meg å ignorere dem--det fører ingensteds hen å forsøke å gjøre motstand--men det er vanskelig å la pennen ligge hver eneste gang noen sier noe dumt. :$
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg har spilt et par brett og har skrevet ned et sted hva jeg syntes, skal se om jeg finner det. Men synes å huske det hadde noen av probleme dere beskrev over ;p

Edit: til de som snakket om Conduit ja. Fint innlegg oerhört!

Edit igjen:

Joda greit jeg ser den og er enig egentlig osv. Jeg ser listen med spill og jeg er enig i at det er mange spennende titler der, men jeg tror irritasjonen min ligger i manglende utvalg til en gamer som meg selv. Merker jeg gjentar ingen-hardcore-spill argumentet, men blant spillene du lister opp er det få "større" spillopplevelser. Halvparten er spill jeg syntes var dårlige (Wii Music, Wii Play, Tony Hawk, Trauma Center, Crossbow Training, kanskje Endless Ocean) eller en type puzzle-spill (Kororinpa, World of Goo, Zack & Wiki, Boom Blox, Eledees) hvorav jeg hadde det moro med tre en stund, men ja. Da står vi igjen med No More Heroes (som var fantastisk bra), Excite Truck (som var god moro), De Blob (begrenset innovativt, men jeg ser poenget, grep meg uansett ikke nok til mange dagers spilling), LostWinds (som var et koselig lite spill), Wii Sports (ok det eide med 4 wiimoter), og WarioWare (som er galskap).

Jeg merker jeg kommer litt grovt hardt over spillene, og innrømmer gjerne at det er flere av titlene jeg ser på som kvalitetstitler. Men jeg er en ung sjel som blir styrt av markedskreftene, så jeg vil ha stort og mer, episkhet, jeg vil ha Super Mario Galaxy, Mario Kart og Smash Bros, og Resident Evil 4, jeg vil ha flere store gode spillopplevelser, puzzles og sosiale spill gir meg ikke nok fiks i lengden.

Hadde jeg kommet i den nød at jeg måtte selge en konsoll hadde det blitt Wiien, men i så stor nød kommer jeg ikke.
 
Jeg elsket Tingle på DS, må jeg innrømme, så dette blir stas. Lurer på hvordan de kan overgå galskapen i eneren, og håper de får det til.
 
Jeg elsket Tingle på DS, må jeg innrømme, så dette blir stas. Lurer på hvordan de kan overgå galskapen i eneren, og håper de får det til.
Oi, elsket?

Kanskje eg var for rask med å dømme fyren, skal gi det ein andre sjanse. Speler kun Tetris og kryssord på DS'en for tiden uansett. :p
 
Det er verdt å spilles bare på grunn av sin annerledeshet. Spillet i seg selv er en ganske streit tallbooster hvor man forsøker å tjene stadig mer penger, men veien er krydret med så mye søthet og teithet at jeg i hvert fall aldri kjedet meg.

Hvis man forventet seg Zelda skjønner jeg imidlertid at man ble skuffet, selv om Tingle låner litt fra Zelda-oppskriften også til tider.
 

Lodin

Der Waaaah
Jøse og føse! Tro det eller ei, men det dukka faktisk helt uventet opp et gøy spill på Wiiwaren i natt. Icarian: Kindred Spirits er en platformer i gresk miljø. Som engelen Nyx skal man ut å leite etter typen sin Icarus som har detti til jorden. Smelta vinger osv.
Jorda er blitt en eneste stor sandstekt ørken fordi gudene som vanlig er dicks så man må hoppe, flakse og sveve mellom søyler og sånn. Akkurat som med Lost Winds er det og litt peking og waggle. I starten skal man fek.s flytte blokker Nyx står på. Utrolig nok har spillet orntlig fysikkmotor.
Er ihvertfall jævla pent og det virker solid så det var vel verdt 1000 funbux. Også kan man jo alltids leke at det er en oppfølger til Kid Icarus. :p
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Du finner ingen "vanlig" utgave av den pakka der såvidt jeg vet. De gamle MP1 og MP2 gikk i 4:3.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Wide-screen modus er special collector's edition bonus content? o_o
Tror du det er spesielt sannsynlig at Nintendo mekker en egen utgave av spillet for de som ikke kjøper CE, bare for at de skal få kjipere oppløsning og GameCube-kontroller? Trukke jeg jaffal.
 

Lodin

Der Waaaah
Vil ha siden jeg aldri spilte no særlig av 1 og ikke 2 i det hele tatt! :sikle:
Sånn ellers er det vistnok ikke rene ports av spilla. Ballhoppinga fra 3 er med i 1 og 2 noe som gjør at man slipper mye av bombehoppinga og multiplayeren fra 2 er vistnok blitt et eget "spill".

EDIT: Jo også har 1 og 2 fått tilsvarende "achievements" som 3 hadde med tilsvarende stæsh man kan kjøpe.
 

Kilik

Lokal moderator
Må si jeg er veldig skeptisk til The Conduit. Teknisk sett ser det ikke så verst ut (til å være et Wii-spill), men rent artistisk og gameplaymessig virker det ekstremt generisk.
Jepp, 4/10 fra Edge og 5/10 fra Eurogamer. Sistnevnte: "The Conduit might as well have been designed by an algorithm, it's so resolutely free of creativity."
 
Topp