Hva Nintendo har å by på framover

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sin & Punishment 2 treffer gatene i dag, og Eurogamer har litt å si om saken.
This is vintage Treasure: an embarrassment of inventive riches that surprise, delight and challenge in equal measure, painting their rivals and indeed much of the gaming industry as bankrupt of imagination.
Here the rewards are rich, satisfying and threaded in the design. The compulsion to play through the game has not been found in manipulative shortcuts, but in graft and execution and a plethora of ideas. It is expensive game-making, for sure, but it is game-making at its absolute best. So Sin and Punishment 2 is videogame distilled, a fearsome concentrate to confound and delight, a suckerpunch reminder of what is possible in the medium if you choose not settle upon one brilliant idea, but instead embrace ten thousand.
Selv er jeg håpløs Treasure-fanboy så dette blir kjøp.
 

Kilik

Lokal moderator
Årets super-mainstream familiespill fra Nintendo med den svært så oppfinnsomme tittelen Wii Party:

Nintendo president Satoru Iwata revealed the new game in a presentation to investors this week as part of a show of confidence about Nintendo's upcoming game line-up. The user-made avatars for the Wii, your Miis, will be the stars of this party game.
"As you know, 'Wii something' are the titles that we use only with software that Nintendo has developed exclusively for Wii with the aim to make them marquee titles for Wii," Iwata said. "We are developing this game with the aim to make it a marquee party game for Wii.

"The developers are spending significant time for this title so that they can include elements that are must-haves in a party game as well as making sure that adequate volume of game play are available. We are developing it with the intent that every Wii player will be able to find a game that can be enjoyed. In a game play mode called 'Living Party,' there are unique game play only available with the Wii Remote."
Kotaku
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Det ble nok for komplisert å måtte bruke begge hendene for å styre, ja. Neste Zelda blir on-rails sverdsvinging only.
 
Zelda har da aldri vært komplisert, spesielt ikke i det siste. TP må vel ha vært det simpleste og mest lettfattelige zeldaet til dags dato med unntak av de derre til DS...

Dette gjør meg sint.
 

Lodin

Der Waaaah
TP er en god del mer avansert kontrollmessig enn Windwaker.
Men ja, dette betyr nok at Epona er bytta ut med on-rails flyving.
 
Blir spennende å se.. er selvsagt blant de som ikke vil at de tar fra meg unødvendig mye kontroll, men de er smarte folk hos Nintendo så de får the benefit of the doubt. Kan forestille meg at de forenkler bevegelse i kamp, at man f.eks går inn i en mode hvor link beveger seg automatisk og fokuserer på fienden så man selv kan fokusere på wagglinga. Kanskje de tar bort item-slottene og gjør bruken av items context sensitive? Man f.eks bare trenger putte pekeren over et grapplingpunkt (fordi graple-hook er kulere enn hook-shot) og trykker på A for å bruke det? Det er mulig å forenkle spillet uten å dumme det ned, bare se på Mario Galaxy. Jeg gidder ihvertfall ikke ta sorgene på forskudd. Oot-formelen eier, men fire knallspill er nok og at de endelig er villige til å leke seg med grunnformelen er en god ting.
 
TP var sinnssykt kjedelig, så de kan forandre og forenkle og forbedre så mye de bare vil for min del IMHO.
 
f.eks går inn i en mode hvor link beveger seg automatisk og fokuserer på fienden så man selv kan fokusere på wagglinga.
Det er bare jenter som ikke klarer å bevege seg og waggle samtidig. Di jente.
 
Jeg skal vente til jeg får spilt selv med å høre musikken. Det blir så bra, musikken var en av de største overraskelsene for meg da jeg spilte enern.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Folk skal tro mer på at det er ekte pga. bildet er tatt med 1. generasjons mobilkamera?