Hva Sony har å by på fremover

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det var ekstremt ræv. Noen som testa 3D-Castlevaniaene til PS2 forresten? Hadde tenkt å plukke dem opp, men kom aldri så langt.
 

Lodin

Der Waaaah
En demo man bør prøve er Blade Kitten som kom i dag. Makan til stiv og ræva kontroll på en 2D platformer kan jeg ikke huske. Pelsere vil sikkert sette pris på driten dog.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Castlevania var et veldig standard beat-em-up, som jeg aldri har vært noe flink i. Jeg vil styre kameraet, men de forbanna utviklerne nekter å la høyreanalogen bli brukt til noe fornuftig. Men ja, ikke akkurat noe banebrytende gameplay så langt jeg klarte å se.
Det jeg likte med demoen var at atmosfæren var veldig på plass. Jeg husker selvsagt ikke hva den stilen heter, men den fungerer dritbra. Historien virker tynn hvis greia er at han bare skal hevne dama si og den har heller ikke en revolusjonerende ny fortellerteknikk (en forteller leser fra en bok oløø), men så lenge Dracula er med, kan jeg lett plukke opp dette i løpet av 2010/2011 hvis jeg finner det på tilbud.

Enslaved-demoen likte jeg veldig godt. Det oppfører seg som Uncharted i presentasjonen og bevegelser, bare at her passer det mer inn. Mens Uncharted kjører en realistisk stil med en tilsynelatende vanlig hovedperson som gjør ting Spider-Man hadde sagt "vafan" over, så er Enslaved litt mer forberedt på spillestilen. En veldig trent mann som beveger seg som en gorilla på speed når han løper og klatrer, satt i en sci-fi verden syntes jeg fungerte bra.
Slossingen er veldig ikke-Spillegal. Firkant er raskt slag, trekant er hardt slag. Kombiner for å vinne. Jeg derimot synes det fungerte bra, orker ikke henge meg opp i noe superavansert slossesystem.
Animasjonene er også svært fine på både deg og fienden, og presentasjonen er storslagen. Det var tøft å løpe på vingene av et slaveskip mens man fløy farlig lavt i Manhatten.
Ja forresten, Manhatten. Jeg visste såpass lite om spillet at jeg trodde det skulle foregå i en egen verden. I stedet for får vi et post-apokalyptisk New York. Men ikke grått og kjedelig, heller grønt og friskt. Liker'e
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvor fant du Kæsselvejnia-demoen forresten? Smalt innom både norsk og usansk PSN men der var det lite.

Noe jeg derimot fant var en demo av Sengoku Basara: Samurai Heroes. Lasta ned utelukkende på grunn av en gammal trailer for det første spillet jeg så en gang, hvor handlingen foregår i det føydale Japan og stemmeskuespillerne som gjør den engelske utgaven er japanere uten spesielt gode engelskkunnskaper. Den er ganske morsom. Gler mæ.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Betaler man for å laste ned demoer? =/
 

Lodin

Der Waaaah
Ikke bare demoer, Sony tar nå og betalt for patcher. Har man Move og vil teste det i High Velocity Bowling må man punge ut for Puss eller vente til neste uke. =D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Altså, vet du hva.
 
Det er noe fryktelig galt i spillbransjen 2: Sonys hevn
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Hei hei hei, jeg har fått WipeOut HD, Zen Pinball, alle Sam & Max-episodene, tre miniispill, mange bakgrunner, add-ons og dynamiske themes gratis. :>
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
"gratis"
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tok en aldri så liten demokveld i dag og det ble først tidligere nevnte Sengoku Basara, som viste seg å være et slags squad-basert actionspill hvor jeg farta rundt og komboerte samuraier til kyrne kom hjem. Høyt tempo, enkle kontroller og stadig eskalerende kaos (etter en liten stund kom det en gedigen super-mecha-samurai med magiske skjold og rakettlanse) veier glatt opp for ræva grafikk og presentasjon forøvrig. For å gi et lite bilde så smekker du lett tjue samuraier veggimellom med et vanlig angrep, og jeg fikk ikke noe høyere enn "Nice!" som kombovurdering før jeg nådde 300 hits i en kombo. Det er ikke bare action; på kartet over slagmarken har du hele tiden flere strategiske mål du må bekjempe som øker styrken til din egen hær og svekker fienden. Demoen starter med ett vanlig angrep og to magiske super-angrep, og det borger jo for at det blir mer å skaffe seg underveis når du spiller hele spillet. Man kan også velge mellom to figurer i demoen, fire i hele spillet, så gjenspillingsfaktoren later til å være sikret. Virker litt som en taktisk action-variant av EDF, omtrent. Verdt å sjekke ut når det kommer? Forhåpentligvis.

Så testa jeg Enslaved og det var jo Uncharted: Post-Apocalyptic Edition med nærkamp istedenfor skyting og kjipere manus. Meh. Spesielt pent var det heller ikke.

Men så testa jeg Quantum Theory-demoen og fytti faen. Grafikken ligner ikke grisen, absolutt alt er nakent og pikselert, unntatt figurene og ting du samler som er så overdesignet at det faen ikke går an å se hva noe som helst er. Figurene er overlesset med noe jalla rustning som verken ser praktisk eller stilig ut, bare søppel. Spillet må vise en melding om hva våpnene du plukker opp er for noe for det går ikke an å så mye som å se hva som er foran og bak på dem. Omgivelsene er rette korridorer og store bokser. Effektene er så latterlige at de med fordel kunne vært sløyfet; dette ser ut som et PS2-spill med noen grelle shadere klistra på. Gameplayet er Gears of War, bare fullstendig uten forståelse for hva som gjorde Gears of War artig; AI-en er like smart som en brødrister og siden våpnene er så - jeg skal være grei og si "mystiske" - blir våpenspillet bare mølje. Melee-greiene de har lagt til (eneste jeg merka som var forskjellig fra Gears, bortsett fra manglende Active Reload og at du ikke kan gå vekk fra dekning ved å dytte bakover, seriøst, hvor faens vanskelig er det å legge til den funksjonen) består av at du har hele to separate knapper for å utføre komboer og gjett hva, det er fullstendig bortkasta siden du gjør omtrent null skade. Og siden det er japansk, er det såklart akkurat den samme mongo og grunne historien som i alle andre tredjepersonsskytere bare at den er fortalt med enda mer patos og ørten ekstra lag med obfuscation bare fordi man skal vite at her henger jaggu hele verden i en tråd og bare du kan redde den. Hvis de fem minuttene jeg orka av demoen var representative kommer dette til å synke som en lecablokk og ingen vil felle noen tårer over det.

Og helt på slutten gjetter jeg at FTFY betyr "Fort, Trond, finn yakokser!"
 
haha, Yeti.. Quantum, sugde så holdt! Helt enig. Syntes dog Enslaved var bra, selv om mye er uncharted kopi, er det helt greit for min del. Det blir kjøp.

Lodin: Vanquish demo nr 1 var kul, 2ern ennå bedre?
 

Lodin

Der Waaaah
Njæ, det er sånn typisk horde mode som alle spill må ha for tida. Man blir dumpa i en "arena" med noen allierte fislesoldater og så må man kille bølger av fiender som stadig blir sterkere. Er ikke så fan av sånn, men gameplayet eier jo så det var vel verdt en test. Får prøvd ut våpen og sånn litt bedre også. Stort sett alt er engelsk.
 
Funka fett den demoen å..

Testa Yakuza te PSP. Ble imponert over slossinga, syntes den nesten var bedre enn yakuza 3, her har man counters også.. Men tar vel en evighet før EU/US release..
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Assassin's Creed: Brotherhood-beta ute nå. På Playstation Plus da, så...

Hvis dere sier unnskyld, så kan jeg kanskje fortelle dere om det etterpå.
 
I dag brukte jeg 400 kroner på å kjøpe 8 PSone-klassikere. Livet er bra.