Hva Sony har å by på fremover

Shinra85

Spillegals effort emo
Thinaran skrev:
Det jeg likte med Enslaved var at det viste at spill også kan lage mindre historier, ikke bare sånne hvor hele klodens framtid henger i balansen.

Men dette blir sikkert bra det og.
Linte Enslaved selv, så var ikke noe negativt. Regner bare med at Dom Siste Ta Øss blir mindre platform

The Last Of Us har Ellen Page i hovedrollen så kan ikke bli for galt.

Tydelig at man ønsker å slå vinden ut av seilene på I Am Alive i hvert fall.

Jeg vet ikke, for øvrig. Tror Indiana Jones var et mer ubrukt høykonsept (med unntak av Tomb Raider) – kommer zombier til å føles litt gammeldags i 2013? Jeg tror kanskje det, men Naughty Dog har jo vist at de klarer å selge en temmelig klønete pastisj allerede så lenge grafikken er bra nok.

Når en antyder at folk kjøper Uncharted kun for grafikken så er det mer enn bare vanlig "jeg synes grafikken var det eneste bra med Uncharted".

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
*Sett inn link til mesteparten av Uncharted-tråden her*

Hadde ikke tenkt å starte en diskusjon om hva som er bra og dårlig med Uncharted-serien. Bare kommentere at det er litt trangsynt å indirekte kalle folk for overfladiske grafikkhorer. ;)

Nå skrev ikke jeg dét akkurat.

Kan godt være tydeligere; når det gjelder å skape kassasuksesser er det elementært å finne et høykonsept som oppleves som relevant og noenlunde unikt, og som kan kommuniseres kjapt nok til at publikum forstår hva spillet byr på rent tematisk. Da Uncharted kom på markedet for noen år siden føltes det friskt fordi det var det eneste moderne spillet som gjorde "Indiana Jones". Spillteknisk var det et ganske klønete spill, tematisk var det ute av stand til å gjøre noe mer enn å gjenskape – og Nathan Drake var ingen Harrison Ford. Men nettopp fordi ingen laget liknende spill i 2007, hadde Naughty Dog en langt lettere jobb med å selge spillet.

Når det er sagt, er det liten tvil om at Uncharted og Uncharted 2 ble løftet fram som eksempler på hvor heftig grafikk man kunne få på PS3. For min del var budskapet klart; det skulle være en mest mulig filmatisk (mao grafisk imponerende) Indiana Jones, på PS3. Det var det Sony og Naughty Dog solgte – ikke de tidvis klønete skuddvekslingene eller den kjedelige plattforminga.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Enig, og jeg digger Uncharted. Det er set piecene som får meg kåt.

Terje

mostly harmless
Noen som er interessert i Starhawk betaen som pågår nå? Jeg er blitt tildelt en nøkkel jeg ikke kommer til å bruke.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Du kan sikkert gi den til meg, så kan jeg sjekke det ut til freddan. Warhawk var jo fett nok.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
det beste disney platform spillet som ikke er i Magical Quest serien er kommet ut på PSone classics

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Det flyvende teppe brettet i lava hulen :penga: