Hva spiller du for tiden?

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Siden jeg nylig har oppgradert så er det veldig mye jeg spiller om igjen, pluss masse smådill jeg alltid hadde lyst å prøve men som gamle maskinen ikke kjørte bra nok.

Spilte nettop portal. Jeg var egentlig ganske skeptisk til all hypen, men var kjempeimponert over story og presentasjon. Plukker litt på psychonauts som er gratis på gametap for tiden, og tar meg en halvtime her og der med hl2/ep1/ep2, q4, og doom3.
Jeg har også supcom, DoW, og cnc3 liggende klart da mange av kameratene mine spiller disse for tiden. Ble fort lei cnc3 dog. Det morsomste var vel de hysteriske filmklippene. Rett og slett imponerende at voksne folk klarer å holde strak maske i slike kostymer.

Akkurat i går (og i natt...) har jeg spilt raptor safari, som er en gratis indie java greie du kan spille fra nettleseren. Lenge siden jeg har spilt noe så vanedannende.
Det er en slags stunt-kjøregreie hvor målet er å skåre mest mulig poeng innen 5 minutter, bare at det er en del flere aktiviteter. Som f.eks hvor langt man kan slenge en dinosaur med den magnetiske ball-på-kjeden din.
Høyeste poengsum jeg har klart så langt er 1.7 mill, hvor det meste er fra å slenge raptorer inni 'catcherne' fra så stor avstand som mulig. Mesteparten av appealen til meg i det spillet er å slenge ting. Man føler liksom man blir bedre på det. Profilen min kan forøvrig ses her, skulle noen ønske å beundre mine fantastiske pokemans.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Fortsatte på Suikoden 2 igår, spilte fra Sindar Ruins til jeg fikk tak i Star Dragon Sword, og skal nå prøve meg mot Neclord.

Virkelig et flott spill, men småting som ikke ville vært i en "moderne" RPG irriterer. Sånn som når du putter bra utstyr på en figur, og så forsvinner de uten varsel fra partyet fordi historia dikterer det, og du får ikke fikset det før du får snakket med Leona, men det er jo ikke alltid det er mulig. Jeg brukte 50 000 på en Fury Rune som jeg satt på Jowy, og så stikker han! :argh:

En løsning hadde jo vært å auto-de-equippe figurer som går ut av partyet, men du kan jo bare bære 30 ting. Og der historien er nå kan man heller ikke stashe bort overflødige items. Fryktelig plagsomt. En annen ting som irriterer meg er ... ok, litt vanskelig å forklare, men når folk snakker, trykker man gjerne X for å slippe å se på at teksten skal skrives ut hele tiden. Men plutselig kan helten få et dialogvalg, og hvis man fortsatt trykker da, velger man det øverste valget "automatisk", noe som i verste fall kan gjøre at du går glipp av en figur eller sier nei til å delta i en kamp.

Save points er også såpass langt fra hverandre at å loade for å rette opp noe er fryktelig slitsomt, man går gjerne halvannen time tilbake.

Men annet enn de småtingene, så er Suikoden 2 virkelig et kremspill, som oser av kjærlighet og kreativitet, noe man spesielt merker på sprite-animasjonene. Det er veldig mange av dem på en figur, for ting som andre utviklere sannsynligvis ikke hadde giddet å lage frames for.


PS: PS3 får PS1-spill til å se fantastiske ut! :elsk:
 
I helgen skal jeg forhåpentligvis spille Burnout: Paradise på min splitter nye PS3. Var også nede på elkjøp i dag og kjøpte COD4. Skal ikke se bort fra at COD4 også blir spilt.

Gleder meg!
[/b]
Nå syntes jeg at du slækkern litt for mye kollega.

Hvilken foramen finner du i Mandibula!! Svar meg!

JEG SA SVAR MEG!!!! NÅÅÅÅ!!!



Jeg spiller ikke noe jeg :(
 

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT(Thinaran @ 31.01.08, 11.07) 100790
PS: PS3 får PS1-spill til å se fantastiske ut! :elsk:
[/b]
Jeg får ikke spilt Final Fantasy VIII, selv om det står at det er kompatibelt! :(
 
SITAT(NiloPilo @ 31.01.08, 14.18) 100821
Nå syntes jeg at du slækkern litt for mye kollega.

Hvilken foramen finner du i Mandibula!! Svar meg!

JEG SA SVAR MEG!!!! NÅÅÅÅ!!!
Jeg spiller ikke noe jeg :(
[/b]
Det er ikke eksamen før i juni ! :whistling:

Jeg anbefaler forresten impuls kjøp av PS3; det føltes godt å være litt "wild and crazy".
 
Jeg syns et impuls kjøp av Xbox360 var noe av det bedre impuls kjøpene jeg har gjort.
Så jeg vraker mye biler i Burnout: Paradise også switcher jeg til Gears Of War i ny og ne. Fremdeles mye å teste å prøve siden jeg har hatt den siden i går. Men er veldig fornøyd så langt.
Valget var jo mellom PS3/Xbox360, men så har det seg sånn at jeg ikke gidder å vente på at det skal komme spill til PS3, når jeg kan kjøpe en konsoll som er like bra med bedre utvalg og er mye billigere.
Det siste punktet til å skaffe seg 360 var når jeg så at Fallout 3 og GTA4 kommer på den. Da forsvant min siste tvil. :)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT(Dens @ 31.01.08, 13.25) 100807
Ser du stor forskjell på suikoden 2 på PS3? Bilde :) ?[/b]
Siden jeg ikke har noe AV out-sak fra TV-en, her er bilder av TV-en.



Dette er slik spillet ser ut til vanlig. 4:3



Med smoothing og fullscreen. Flyttet meg litt bak for å få med hele skjermen. Pluss at jeg ikke er helt stø på hånden, men det merket jeg ikke før jeg overførte bildet fra kameraet.
 
Jeg tror det hadde vært ufattelig kult om noen hadde laget et RPG kun med sprites. er et eksempel på hva som kan gjøres med sprites; jeg kan ikke forestille meg hva de kunne fått til på PS3. Sprites gjør grafikken mye mer personlig.

Edit: Takk for bryet Thinaran. Synd at Sony fjernet bakoverkompatibiliteten.
 
SITAT(Dens @ 31.01.08, 21.07) 100911
Jeg tror det hadde vært ufattelig kult om noen hadde laget et RPG kun med sprites. er et eksempel på hva som kan gjøres med sprites; jeg kan ikke forestille meg hva de kunne fått til på PS3. Sprites gjør grafikken mye mer personlig.

Edit: Takk for bryet Thinaran. Synd at Sony fjernet bakoverkompatibiliteten.
[/b]

Det kommer det vettu, http://www.gametrailers.com/player/28802.html . (Ikke kun sprites da, men primært)

Spillet ser fantastisk sykt ut, regner med det aldri kommer til denne kanten av verden da..
 

Lodin

Der Waaaah
1 og 2 ble da gitt ut her i Europa. Forøvrig ser jeg ikke helt vitsen med å gi det ut til PS3 når det er opplagt at det fint kunne kjørt på en PS2. En ting hadde vært hvis de laga grafikk på høyde med Odin Sphere, men dette er de samme greiene som forgjengerne.
Når det er sagt, PRINNY DOOD!
 
SITAT(Lodin @ 31.01.08, 22.15) 100937
Forøvrig ser jeg ikke helt vitsen med å gi det ut til PS3 når det er opplagt at det fint kunne kjørt på en PS2. En ting hadde vært hvis de laga grafikk på høyde med Odin Sphere, men dette er de samme greiene som forgjengerne.
[/b]
Så skaff deg HDTV da.
 
SITAT(Thinaran @ 31.01.08, 21.31) 100919 Tjoho, da skal jeg få runna FFIX; jeg fikk liksom aldri gjort det.

rulleguru: Så ut som tallrunk-RPG, men nå skal det sies at jeg digger Final Fantasy Tactics. Har aldri spilt Disega. Sånn nå når vi var inne på 2D; de burde laget flere strategispill som RA2. 3D strategi har jeg fått stygga på etter Generals og CnC:3. Hørt rykter om at SunAge skal være noe ala RA2, men er ikke helt sikkert. Noen som har prøvd det?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det er omtrent tidenes verste tallrunk-RPG. Kom igjen, man kan bli level 9999. Herre.

Disgaea er mye mer hardcore enn FFT.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Disgaea er for faen ikke RPG. Bittelitt historie, men du spiller Disgaea fordi du liker å mekke på med litt taktiske strategikamper samt å powerlevle som en annen jævel. Men ja, det er nesten det ultimate tallrunkespillet, hadde bare ikke Football Manager og Pokémon eksistert.