Hva spiller du for tiden?

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
holder for tiden på med baldur's Gate: Tales of the sword coast i multiplayer over lan. dvs når jeg har tid stikker jeg opp til kompisen min og spiller med han og en til. jeg er en fighter thief, de andre er fighter mage og ranger-cleric. ganske morsomt party, hvor vi har planlagt at vi ikke skal spille med minsk eller noen av de andre som man alltid spiller med. alignment på party er chaotic good og vi gjør ingen onde oppdrag. :) vi er så snille atteh
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Kjøpte meg Wii i går, og siden de ikke hadde Galaxy inne, så ble det Paper Mario på meg. Forsovidt greit, fordi det er et spill jeg har hat lyst til å prøve lenge. Og foreløpig så lever det opp til forventningene. Gode og morsomme dialoger, fin grafikk og kult gameplay. Men det er langt i fra noe perfekt spill. Jeg har enda ikke fått bruk for noen av item'ene, jeg syns det kan bli litt vel mye dialog til tider (tror dette har med hva mine forventninger til et Mario-spill er. Setter meg ikke ned med Mario for å få en god historie). Det virker samtidig litt for lett. Morsomt er det dog å skifte mellom karakterene i spillet. Men syns de kunne ha dedikert en knapp til denne funksjonen, for å få mer flyt i det hele. Selv om det ikke er store greiene som skal til for å skifte karakter, så finner jeg det likevel som et brudd i opplevelsen. Bortsett fra dte må man berømme kontrollen i spillet, som ikke bruker mulighetene i wii-stikka bare for å gjøre det, men faktisk virkelig integrerer det i spillet. Alt du gjør av spesielle ting med kontrollen, som for eksempel å riste på den mens du hopper på en fiende for å få ekstra poeng, fungerer helt perfekt.


8/10 her i gården, foreløpig.


Ellers har jeg alt for mye å spille for tiden. Har hverken fullført Bioshock, skate eller Assassin's Creed.
 
Kjøpte Metroid, og når jeg hadde komt til 30% så kom Mario Galaxy ut, og det får top prior.
 
Spiller nå Super Mario Galaxy... kome treigt ut siden jeg jobber skift, men nå er jeg i en fin flyt

Når jeg er ferdig med det hopper jeg over til Assassins' Creed. Har så vidt begynt med dette spillet men fant ut at det er bedre å konse på ett av gangen
 
Spiller for tiden Super Mario Galaxy, Pro Evolution Soccer 2008 og Call of Duty 4: Modern Warfare, og det blir tidvis litt for mye av det gode, så jeg tror jeg skal prøve å sette meg ned med ett spill av gangen. Tok faktisk frem Age of Empires II: The Conquerors for litt siden også.
 
Fant nettopp tilfeldigvis Jazz Jackrabbit 2 på piratebay (prøv å fin mac-versjonen lovlig, og kjeft på meg om du finner den)... Stor glede å endelig få spille det igjen. Et favorittspill fra barndommen! Ser faktisk ikke så værst ut etter dagens standard heller. 2d ftw! Hadde vært genialt on noen portet det som download-content til PS3 eller X360, i full HD.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Selv synes jeg faktisk Jazz 1 var hakket hvassere, men smak og behag osv.

I går fikk jeg et innfall, og plukka fram Planescape: Torment fra hylla og installerte godsakene. Mens installasjonen durte, prata jeg med en kamerat på MSN, og han nevner i forbifarten at han akkurat har installert Planescape: Torment og tenkte å spille det seinere. Dun-dun-dunnn, sammentreff eller noe langt mer? :eek:

Hva spillet angår, så specca jeg fyren min litt annerledes enn hva jeg pleier (genius-level intelligence FTW) og fant enda en ny ting å gjøre i åpningsområdet som jeg ikke hadde sett før. Seriøst, hver gang jeg spiller gjennom det partiet dukker det opp noe nytt. Et spill alle rollespillinteresserte bør ha i samlinga, etter mitt skjønn. Funker fint i XP også, så veit dere det.
 
Hæ, seriøst? Jeg testet Jazz 1 først etter jeg hadde runnet 2-eren, for jeg var hungrig på mer. Og, jeg ble skikkelig skuffet... Var jo tregt! Mye av gleden med jazz for meg var det å kunne fyke gjennom levlene... noe jeg aldri har kunnet i sonnic, for der ser man så lite av banen om gangen.

Edit: En annen ting jeg spiller for tiden er Wii Sports. Mange studenter her som aldri har testet en Wii før, så de må få like. Begynner å bli litt lei av å teste Baseball med stadig nye da, alle insisterer på å prøve det SELV om jeg sier det er drit.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Rundet Call of Duty 4 (WOW I win!). Og må si at det var veldig morsomt. Lengden var perfekt, spiller litt Arcade mode nå og da. Ellers så er Xboxen død, så da blir World of Warcraft, gjør egentlig bare litt pvp, også logger jeg av.

Ellers så bootet jeg opp facade når jeg var full her om dagen, og ble kastet ut rimelig fort ^_^
 
Brodern har kjøpt seg Wii, så i det siste har jeg spillt litt Wii Sports (som forøvrig skuffet meg) og Supermario galaxy (som forøvrig overrasket meg).

Så nå går det mest på Mario Galaxy. Tenkte å prøve meg på Zelda når jeg er ferdig med Mario.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Nå i julen har jeg puslet litt med broderns Mario & Luigi: Partners in Crime, og det er i og for seg artig nok det. Det stagger i det minste suget jeg plutselig kjente etter litt Mario RPG, og har en morsom historie og kule karakterer som det er artig å følge med på. Mye oppfinnsom bruk av tvillingskjermene her også, selv om jeg synes noen av puzzlene blir litt lite givende. Mye rutine-løsninger liksom, trenger ikke vri nøtta så mye. Men ellers føles spillet litt for lineært og flatt, og mye av tiden jeg spiller lengter jeg bare etter å komme til neste cutscene eller neste bosskamp (bosskampene er forøvrig VELDIG kule, kampsystemet brukes hele tiden på forskjellige måter og ingen kamp er lik). Ellers er det mye rett fram. Men det er ok nok for meg, som er litt Ninty-fan og elsker karakterene og situasjonene som oppstår :)

Har også tatt opp Paper Mario: Thousand Year-Door litt igjen (kjekt med spill en kan spille om igjen :) ) og ble raskt minnet på hva jeg savnet i Super Papir Mario. Jeg er nok ingen kapasitet på rollespill, men har da prøvd noen stykker, og jeg føler jeg fint kan si at jeg aldri har likt ett kampsystem så godt som det man finner her. Det er lett å komme inn i, men det er også plenty med dybde om man er villig til å eksprimentere litt med badgene. En annen fin ting er at det er lett å følge med på utviklingen i laget ditt da det ikke er så mange, store tall å følge med på. Jeg har prøvd litt Final Fantasy, og da gikk jeg i surr med en gang. Skjønner ikke hvorfor det skal gjøres så vanskelig <_< Så konklusjonen er at jeg håper kampsystemet lives opp igjen til neste Paper Mario, ellers kan de bare la vær å fortsette serien.
 
Ahh, spiller Skate på ps3. Virker jævlig kult, men er fortsatt litt klønete etter en del Tony hawk spilling oppgjennom årene, men dette lover virkelig bra. Takk muttern..!
 
Takk venner som ga meg Mario Galaxy! Går i det i lange baner nå... problemet er bare at det kun er HDTV-er i huset her nå, og RGB ser ikke akkurat bra ut på slike. :( Ser ikke ut til komponentkabler er å oppdrive på kort varsel heller... verken elkjøp Lade eller Spaceworld Trondheim har i allefall. D;
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Har spilt RFO i en måneds tid nå. Jeg installerte det bare for å prøve det med tanke på at det er gratis (med item mall) i disse dager, men ble ganske hekta en liten stund. Eventuelt når man kommer til et bestemt nivå, så er framgangen så treig at man ikke lenger hadde det "bare X til, så får jeg Y" aspektet. Fokuset på PvP var gøy, men PvE'en er så utrolig gørr at det anses som arbeid og var største grunnen til at jeg mistet interessen.

Akkurat nå spiller jeg ikke noe bestemt. Litt OpenTTD med ei venninde når det er tid, litt DoW når DoW-kameratene mine har lyst, og slikt.

Lurer litt på å reaktivere Eve pga. den nye motoren. Lineage2 frister med ny utvidelsespakke, men folka på serveren jeg spiller på er så utrolig kjipe (er bare glad i å ha folk å sloss med, er mer modenheten jeg tenker på) til de grader at jeg stort sett bare henger med en bestemt gruppe, og da forsvinner liksom halve poenget med en mmo.

Har ennå ikke oppgradert maskinen min (moderkortet støtter kun ddr1 og agp, så jeg blir nødt til å ta cpu+gpu+ram+mobo hvis jeg skal først begynne, noe jeg ikke klarer å spare nok til uten å ty til provisoriske løsninger), og den mest moderne konsollen min er xbox-ikke-360, så det er ikke mange av de nye spillene jeg har i det hele tatt mulighet til å prøve.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva faen er RFO for noe? Red Faction Online? DoW skjønner jeg jo at er Dildos on the Warpath, så den er grei.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Rising Force Online, en rvrvr mmo med fokus på pvp, men siden level og utstyr er av så stor betydning så må du tredemølle så masse før du kan bidra. Det er gratis å laste ned og spille, men har item mall av typen bedre potions og dill. Progressjonen er mye raskere enn gjennomsnittslige mmo's, men ikke rask nok med tanke på hvor idiotisk halvrumpet pve'en er.

DoW er da WH40k: Dawn of War
 
Spiller for tiden Eternal Sonata. Det er nok av actionspill å hente til 360, men når det gjelder JRPGs må man virkelig grave i butikkhyllene. Riktignok har 360 flere JRPG-spill på vei enn både Wii og PS3, men jeg lurer noen par smuler på hvor lenge det vil vare. Uansett så er Eternal Sonata et godt spill for alle som liker tradisjonelle japanske rollespill, og selv om det ikke er like old school og tradisjonelt som Blue Dragon funker det en hel del bedre. Storyen er ikke akkurat noe å hoppe i taket for, men den duger nok til at jeg ikke skipper kuttscenene, mye takket være godt stemmeskuespill (spiller med japansk tale, vel og merke). Enkelte av dungeonsene kan være irriterende døve, men siden jeg alltid takker ja til en hard nøtt går det fint. Etter min mening et mye bedre kjøp enn Enchanted Arms og Blue Dragon.

Men jeg er en veldig allsidig gamer, så jeg tukler også en del med Clive Barker's Jericho. Et av de mest ensformige spillene jeg har vært borti i år, men det duger i små doser, helst et kapittel om gangen. Har aldri vært borti Clive Barker tidligere, så jeg vet ikke helt hva som fikk meg til å kjøpe spillet. Fikk det for 250 spenn på ebay da, og det er et av disse sonefrie greiene.

Ellers går det litt i Guitar Hero II/III. Spill jeg har liggende til gode er Assassin's Creed, Mass Effect, Crackdown, Conan og KUF: Circle of Doom (døvt navn til et 360-spill -_-). Kjøper flere spill enn jeg har tid til å spille, men jeg vet i hvertfall at Mass Effect og Assassin's Creed kan vente.

Til PSP spiller jeg det nyeste Syphon Filter, og til PS2 har jeg enda ikke fullført God Hand og Primal. Siden jeg har to eksemplarer av Eternal Sonata skal det ene byttes. Har tenkt på Call of Duty 4, men det blir kanskje heller et par DVD-er. Så vet dere det.