Hva spiller du for tiden?

Maraj

Ålø- og energiminister
Litt black to basics om dagen, men det gir meg sånn ca. 100 ganger mer spillglede enn alt annet jeg har spilt det siste året. International, Track & Field, folkens, er det feteste multiplayerspillet. Jeg inviterer dere alle til å komme å multitappe med meg og resten av gjengen i leiligheten.

Eller Micro Machines V3. Plukker det opp fra tid til annen for å finne ut at det fremdeles er fantastisk nådeløst. Selv om du kjører som Allah, kan det godt hende spillet føkker deg med at du ikke lenger får lov til å kjøre på bordet med alle de andre og faller gjennom brettet og dør.

Kom play wit me. Double dare.
 
Foruten The Witcher hvor jeg er på fjerde kapittel og Batman jeg har starta opp igjen på PC går det i litt Blood Bowl. For de som ikke vet er det amerikansk fotball på mindre bane og med færre spillere i Warhammer settingen.



Måtte rename spillerne siden de alle har generiske fantasynavn som Sharad Bloodspatter og Ughsush så nå er noen av dere med. The Rock Lodsters gjør det utrolig dårlig og ligger sist i ligaen. Alikevel er de det desidert mest populære laget utelukkende fordi de er så jævla voldelige. Det viste seg at Chaos ikke er gode utpå banen til annet enn å misshandle motstanderne. I siste kampen drepte Ribba to motspillere og Buggz kvesta tre så de er permanent skada. I tilegg ble et visst antall svimeslåtte flere ganger. De tapte 2-1. Det dette derimot betyr er som sagt at laget er det desidert mest populære i ligaen og trekker mest publikum. Til neste sesong kan jeg derfor skaffe meg en fet sponsoravtale og kjøpe enda fler kaoskrigere. Hvem bryr seg om å vinne da?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
...og Batman jeg har starta opp igjen på PC
Rly? Batman til både PS3 og PC? Hvem har størst tiss da?

Ellers monger jeg med Uncharted og skal gå i gang med Crushing straks, sånn for å oppsummere den komplekse historien før AT kommer. :durrdog:
 
Hvis man hiver en kar inn i en søyle spruter det murpuss. Ark og papirdritt flyr rundt en når Bats går bort å sleper opp fyren. Kappa hans suser og vuser omkring uten like når han hiver fyren inn i en annen dick.

This is PC'ing, not Living.
 
Overrasket meg selv litt her om dagen da jeg kjøpte Dirt 2 på impuls. Det er et sånn derre bil-rally-kjøre-spill som jeg vanligvis aldri kjøper med mindre det heter Burnout. Men likte det lille jeg fikk prøvd i demoen så bestemte meg for å gi det en sjanse da jeg stod med det i butikken.

Det første som er åpenbart er at spillet er veldig vellaget. Grafikken er nydelig, og spillet kjører en noe masete men i det minste gjennomgående stil fra ende til annen spillet kler det egentlig ganske bra. Kontrollen er veldig tight, hvertfall i rallybilene. De litt større kjøretøyene føles ikke like kule å kjøre, men på de riktige banene er også noen av de eventene veldig kule. De beste eventene er dog de hvor man skal kjøre én lang strekning så fort som mulig. Det er åtte biler på samme strekning samtidig, dvs. at man begynner så og så lenge etter hverandre og det kan bli noen ufattelig kule dueller når man prøver å kjøre forbi en fyr som begynte før en selv. Et av høydepunktene så langt var da jeg tok en perfekt 70 graders sving fra gjørmeunderlag til asfalt, slædda rett rundt fyren forran meg og hadde det bakerste hjulet på kanten av et stup mens jeg gjorde det :D

En feature som er viktig å nevne er det at man kan (som i forgjengeren GRID, tydeligvis) spole tilbake tiden og rette opp eventuelle feil man har gjort. Hvor mange rewinds man har avhenger av vanskelighetsgraden, men det er ingen tvil om at det er et bra tillegg! Man kjører rett og slett tøffere når man vet at man kan kan annulere et kræsj eller to og det lærer deg samtidig nøyaktig hva det er du gjør feil.

Så ja: anbefalt.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Har vel komt godt over halvveis i Cryostasis og er usikker på om jeg vil ha glede av å fortsette grunnet:

- Fortellingen mangler engasjement som overgår plagsomheten av repeterende omgivelser og spillmekanimse.
- Delvis uoverkommelige valg av amatørmessig spilldesign som hindrer flyt.
- Tross min barnlige natur er tåpeligheter som oppstår ved plotets gjennomgang rimelig turn-off.

Blir definitivt noen krafttakt ODST når jeg reiser fra dritthybelen i Kristiansand til min barndomsbygd Birkenheim. Ubetinget Halo-fanatiker, sånn er det bare.
 
Begynte så smått med Mario & Luigi 3 til DS idag. Det er det samme, gamle gode. Luigi er klovnen:ler:, og humoren er på topp. Premisset denne gang er at Mario og Luigi har blitt oppslukt av Bowser og dermed må hjelpe ham innenfra, uten at han vet det. Spilte meg fram til første bossen, så har såvidt kommet ordentlig i gang, men det sitter.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Kjøpte meg PS3 i dag og spiller MGS4 for første gang siden det var nytt. Folk må gjerne hate på historien og de lange scenene, men selve spillet er gørartig. Spiller forresten på Hard, eller Big Boss Hard som det så pent heter her.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Folk må gjerne hate på historien og de lange scenene, men selve spillet er gørartig.
Se her dere, Kumool har skjønt det. Bare synd at hele siste fjerdedelen av spillet er en cutscene, da.
 
Heiheihei gutta. Det er aldri feil å spille MGS4.

Jeg kjøpte meg forresten Far Cry 2 i går. Bestilte det på play, så da får jeg det vel en gang ved juletider.
 
Har foreløpig lagt WoW på hylla etter at jeg starta med Aion online. Kan bli lenge til jeg spiller wow igjen og, siden jeg har forelska meg i crafting og tradingsystemene i Aion :elsk:
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Av alle spill som er ute til PS3 nå, MGS4. Som du allerede har omtrent runna.
Det neste blir Lair eller Heavenly Sword?
Ja, jeg ville spille MGS4 igjen. Tipper det neste blir Mirror's Edge. Det virka ganske kult.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Hva skjer, Kumool spiller (relativt) nye spill? Tredje verdenskrig neste. Merk mine ord!
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Nå står itte væla tel påske osv.

Har nå begynt å spille LittleBIGPlanet (eller hvordan det skrives). Har spilt multiplayer flere ganger tidligere og var litt skeptisk på om det ville være like moro alene, men det er faen meg konge. Det eneste som er litt kjipt er de stedene hvor du må være to for å få tak i alt shizzlet.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Kjørte nettop igjennom Risen demoen, da visse nettsteder sa det skulle være så fett.
Enten representerer ikke demoen spillet skikkelig, eller så skjønner jeg ikke hva som er den store greia. Klikke på ulver og piggsvinrotter til dem dør, klikke på døde ulver og døde piggsvinrotter for loots, klikke på dialogvalg til folk holder kjeft.

Det eneste jeg synes var artig var at man på et punkt fikk et valg mellom hvilken vei man skulle ta, men akkurat der slutta demoen.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Spiller drit. Er gøy
 
Kjøpte Risen på Steam siden de hadde no tilbud på det før launch og folk med litt vett sa det er Gothic 2 med vettug kontroll.
Jeg liker å trykke på pinnsvinrotter til de dør og trykke på dem for å få loot og synes Two Worlds er artig.
Gaben har derimot enda ikke pusha butonen fordi han nok en gang har spist den opp. :qq:

E: Release Date: 30 Nov 1999 står det nå. XD
 
Kjøpte meg FIFA10 i forrige uke, og mens flesteparten av dere sukker tungt og klikker dere vekk skal jeg fortelle dere andre som leser videre hvorfor dette spillet eier mer enn noe annet foppallspill noensinne.

De irriterende svakhetene fra tidligere versjoner er endelig fjernet. Man kan ikke lenger bare gi ballen til en rask spiller og løpe ballen i mål først og fremst. Nå er det mer avhengig av at man spiller ballen bedre og da kreves det litt mer finurligheter og små skillmovements som kan være vriene å få til. Det er også vanskeligere å score (i fifa09 kunne man bare lobbe ballen i mål fra hvor som helst i 16meteren om man hadde en god spiss siden keeperen automatisk gikk et stykke ut av mål), men også blitt enklere å score fra lang distanse, noe som var mer eller mindre umulig før.

Det er derimot ikke dette som gjør FIFA10 såpass bra, men det er de nye modusene de har lagt til. I fjor ble "Be A Pro" introdusert, en modus som gjorde tillot at man kunne lage sin egen spiller og så bare spille med han mens CPUen kontrollerte resten av laget. Etterhvert som man spilte tilegnet man seg bedre ferdigheter og møtte bedre motstand. Ulempen var at alt dette var single player, og at man gikk fort veldig lei så fort man bygde opp litt skills fordi det ble vanvittig enkelt og man gjerne scoret 5-6 mål pr. kamp.

Nytt av i år er at de har implementert en multiplayerfunksjon inni alt dette der man sammen med opptil 10 buddies kan spille samtidig på et lag med hver sin (nå omdøpt til) Virtual Pro. Det høres kaotisk ut, men hvis alle spiller etter poengsystemet fungerer man faktisk bra som et lag, og det blir desto mer morsomt. Det funker dritbra, og når man attpåtil blir servert all mulig statistikk og annet snacks innimellom blir det ekstra trivelig. Jeg spiller på et lag med fem-seks andre karer og det er faktisk jævlig festlig å spille kamper. Etterhvert som man vinner/taper får/mister man XP og går da opp eller ned i level, alt for at man skal matchinga skal funke bedre. Denne funksjonen gjør FIFA10 verdt alle pengene, det er så bra. Det er sånn man har etterlyst i mange år, og når det endelig kommer med er det implementert så bra at man må virkelig hate foppalspill om man ikke liker det.

Bortsett fra det er det mye av det samme som tidligere, bare mer polert. Likevel ligger det fortsatt uendelige timer i FIFA10, og jeg kommer sikkert til å spille det helt til FIFA11 kommer.