Hva spiller du for tiden?

Uncharted eier. Den bringer ikke noe nytt og innovativt på bordet, men satser heller på å være en bånnsolid action platformer med skikkelig god art direction og animasjon.
 
Mmmmhm, og toer'n kommer i midten av oktober og kommer til å kicke bøtt.
 
Little King's Story er koselige saker. Man spiller en liten konge som skal ta over nærliggende riker, tjene seg søkkrik og få masse lojale borgere. Det gjøres på Pikmin-vis med at man geleider små soldater og folk med diverse andre skills til å sloss for seg og grave opp skatter i landskapet. Så bruker man all rikdommen til å utvide byene sine og verve fler folk så man kan dra ut å kille større monstre. Minner litt om My Life as a King, bare at man får lov til å være med på moroa. Veldig synd man ikke selv får bestemme hvor huser og sånn skal ligge, men ellers er dette gøyye saker.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Fant fram det første Medal of Honor-spillet til PSX i hylla, slang det i PS2-en og starta en ny save. Holder seg overaskende godt. Eneste er at å sette "look/turn" til analogen på DualShock fortsatt bare gir det åtte retninger å looke og turne i, og skikelig bruk av to stikker samtidig bare er å glemme. Draw distance er litt kjip også når fiender på svære maskingevær ser deg, men du kan ikke se dem. Musikken er sabla bra ihvertfall. Husker dette klarte å stjele bort oppmerksomheten min i GoldenEye-dagene (før Perfect Dark kom).
 

Novastrum

Feminist-elitist
Little King's Story er koselige saker. Man spiller en liten konge som skal ta over nærliggende riker, tjene seg søkkrik og få masse lojale borgere. Det gjøres på Pikmin-vis med at man geleider små soldater og folk med diverse andre skills til å sloss for seg og grave opp skatter i landskapet. Så bruker man all rikdommen til å utvide byene sine og verve fler folk så man kan dra ut å kille større monstre. Minner litt om My Life as a King, bare at man får lov til å være med på moroa. Veldig synd man ikke selv får bestemme hvor huser og sånn skal ligge, men ellers er dette gøyye saker.
Leste en bra anmeldelse av det der.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Ihvertfall denna fyren som er yngre enn deg OH SNAP.

Haha, "føler smerten din". :D

Jeg tar meg selv i å irritere meg over folk fordi de snakker/skriver dårlig norsk, og det er i hvert fall tilbakestående. :)

Vi prater nok engelsk til slutt alle mann.
Jeg irriterer meg jevnlig over folk som aksepterer språkrådets retningslinjer for et mer orddelt språk. Og som en gammal grinebiter fortsetter jeg å skrive ihvertfall og såvidt.
Incidently: Jeg vil gjerne gå løs på de tre første Monkey Islandene igjen, ihvertfall treeren, men orker ikke å nigre greier fra nettet, jeg vil bare ha en lett og grei disk å poppe i laptopen. Er dette en umulig drøm eller har noen noen råtips?
 

Novastrum

Feminist-elitist
Last ned ScummVM.
Få tak i Monkey Island.
Åpne ScummVM og pek til filkatalogen/disken som spillet ligger på.
Spill. :)
 
Satt inntill nylig å spilte NWN 2 og startet akkurat på den første tilleggspakken Mask of the Betrayer, men spillet er selvfølgelig umulig å spille da et essensielt quest for å få storyen til å gå videre gjør sånn at du ser skrivebordsbakgrunnen din.

Har søkt på feilmeldingene og kommet frem til at dette er vanlig og spillet har vært sånn siden det kom ut:D

Hurra for ubrukelige spill! Utrolig glad for at jeg ikke brukte ei krone på dette.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Siden Steam hadde salg på alt som har med Half-life å gjøre nå i helgen skaffet jeg meg Opposing Force og Blue-Shift for et kjærlig gjensyn med noe som jeg en gang spilte på internettcafé. Og det skuffet ikke. På en måte. 1999 er lenge siden, det må sies. I 1680 x 1050 er alt veldig glatt og fint, men du ser også hvor kjipe teksturene er (og dette er med High-Def Pack anno 2001!), og hvor tom firkantet verden egentlig er. AIen er bare pinlig i forhold til det vi er vant til i dag, og quicksave-quickloadteknikken min fikk seg en oppfrisker.

Likevel... det er noe magisk til stede. Du får paranoia, du stresser med å spare på ammo, fiender dukker opp og skremmer vettet av deg, du kikker etter G-Man i hjørnene. Lengden på utvidelsespakken tilsvarer lengden av et helt spill i dag, og for prisen av en iskrem var det helt klart verdt det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Husker jeg spilte gjennom Blue Shift på to timer, men Opposing Force var ikke så hakkandes gæærnt.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Burde kanskje presisert at det var Opposing Force jeg snakket om når det gjaldt lengde, ja. Blue Shift fikk pepper fra anmelderne da det kom fordi det var så kort i forhold til prisen. (Var vel egentlig en bonusgreie for Dreamcastutgaven som ble kansellert.) Men i forhold til dagens minimale (dvs. helgens) pris var det god valuta for pengene likevel.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Siden jeg sluttet med cronic WoW-ing saa har jeg for det meste spilt:

Blood Bowl, dette er en høyst troverdig conversion av brett-spillet. Det har en del bugs og man kan vel si at det fortsatt er i BETA, men spillet er en drøm. En blanding av sjakk og tur-basert combat RPG, greia er bare at Blood Bowl er veldig veldig uforutsigbart.

Kort fortalt; Dette er Fantasy-football paa sitt beste. Man spiller rasene fra GW universet og spillet handler om aa banke opp motstanderen mens man prøver aa score touchdowns. Om du spilte brettspillet og likte det saa kan jeg anbefalle dette paa det varmeste. Liker du strategispill som faktisk krever strategi og ikke bare en rask musefinger saa er dette noe av det beste jeg har spilt.

Spillet kan kjøpes paa websiden i skrivende stund, men kommer snart til Steam og diverse konsoller. Det finnes ogsaa en real-time modus, men det er det samme som aa kaste regelboka ut av vinduet (og all strategien).
 

Jante

privileged CIS shitlord
Tipper jeg kommer til å plukke det opp når det dukker opp på Steam. Blood Bowl er ballefett. :)
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Maa bare advare at production values er ala 1995, men selve spillet fungerer brillefint, det er bare lurt aa kunne reglene... utenat.


Men det er ballefett ja, saa elskverdig mye nerdrage naar man dreper en LVL 5 Gutter Runner som en eller annen kar har veldig stor tilknytning til! Det viktige er aa ikke knytte seg til spillerene sine, men laget!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg spilte Blood Bowl back in the day, og vurderte bittelitt å spille DS versjonen her om dagen, men venter på 360-utgaven.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Hei, jeg spiller nå Castlevania - Dawn of Sorrow på DS. I tillegg til at jeg holder på med GTA Chinatown Wars på DS, men har bare igjen noen sånne hemlige hopp og videokameraer å ødelegge for 100% (OK, ganske mange, er på ca 70%), så jeg spiller ikke det så veldig ofte lenger.
Og så spiller jeg Heroes of Newerth på PC (vel, jeg har spilt ... 8 runder, men det er kult). Og så holder jeg på å installere Warcraft 3 for å kunne spille litt original-Dota også.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Har spilt en del Champions beta i det siste. Hva skal man si? Noen revolusjon er det ikke, og det er artig/suger av stort sett de samme grunnene som City of Heroes. Artig å lage karakter - mye kraftigere generator såklart, man kan bl.a velge positur og løpeanimasjon. Artig å få nye kule powers. Questing suger. PvP er halvgjennomført søppel.
Noe mer dramatiske powers. Merker en del nerdglee over hvordan nye superjump etterlater seg krater.

Klassesystemet er mye mer åpent og tør jeg nevne det, mye dypere enn CoH. Du kan velge powers fra alle klassene (eller 'frameworks' som dem kaller det), men det er høyere krav til å ta powers fra klasser du har færre skillz i.
Et bra eksempel på hvor fleksibelt det er, er hvor mange kopier av kjentfigurer som løper rundt. Deadpool og Iron Man tror jeg løper forbi et par ganger i minuttet.

Mye mer fokus på itamz. Hoi som det suser med loot og komponenter. Mange av dem gir deg visuelle unlocks, som er stas.

Helt ålreit egentlig, men tror nok det er noe man kan få nok av i løpet av en trial ellerno.
 
Var en familitur til Kreta for en ukes tid siden, og da kjørte jeg gjennom Metroid Fusion (takk til han som ga meg det, husker ikke nicket nå). Det var... akkurat som jeg forventet, egentlig. Hadde ikke spillt noe 2d-metroid før, men det ga meg lite overraskelser. Var kos uansett, til tross for noen gruelig vanskelige bosser (den jævla edderkoppen brukte jeg timevis på, om noen husker den).

Forøvrig låner jeg Call of Duty 4 av fetteren min for tiden, som, utrolig nok, overrasket meg positivt. Skulle ikke tro det med de anmeldelsene, men har aldri vært noen stor fan av "realistiske" spill. Forventet vel noe annet. Uansett, thumbs up!
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Kjøpte meg Champions Online og synes det er dritt. har ikke spilt det så veldig mye. Jeg ble level 9 nå i stad. Som sagt så er det tøft å lage sin egen helt, men det er igrunn det. Ideen om å droppe klasser er i og for seg god, men jeg har ikke klart å sette meg inn i skiten så jeg bare skummer over bekrivelsen og plukker de som høres tøffe ut. Det er også fint og flott at de prøver å gjøre ting litt annerledes, men det føles ut som om det er den eneste grunnen. Det funker ikke like bra, men det er litt annerledes. Foreksempel å måtte bruke Z for å skulle plukke opp drit og snakke med NPC-er føles bare jall. Mulig det går ann å forandre på det, men jeg har ikke orket å dille med det enda fordi DET ER SÅ FAENS MYE DILL. Jeg er nok en utolmodig faen, men jeg spiller grindanspill fordi det er avslappende og jeg liker karakterbygging. Selv om man kan lage seg verdens feteste superhelt fra starten av så savner jeg å jobbe meg opp til å se barsk ut. Det er liksom litt av greia for min del.

Edit: Merker at jeg hamret litt hardt på tastaturet i stad. Så da trengtes det litt redigerings.