Hva spiller du for tiden?

Forsåvidt. På slutten brukte jeg pistolen og røykbomber som en galning fordi det tøyt penger ut av øra mine.
Altair kan forøvrig få seg nye kniver når han vil fra ei kasse i hvert hideout nå.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg har drept fire karer og har omtrent bygd ferdig byen min og hamstra det meste av malerier. Blir et litt semidysfunksjonelt exp-system som gjør at med en gang du bruker litt tid på sideoppdrag så blir du kong ubankelig.


Forøvrig, er det bare jeg som er mong, eller finnes det ikke noe "revert to checkpoint"-valg uten å dø? Ganske masete noen ganger på de verre assassin insignia-klatreturene, og å avbryte minnet tar deg jo helt tilbake til firkant én.
 
Nettopp kjøpt en PS3 tynn og MGS4. Koser meg mildt sagt. Helt vilt rått.
At de endelig har klart å integrere combat i spillet er et genistrek.
 
Testa demoen av Divinity II: Ecco the Dragon
Ego Draconis
og det var ålreite saker. Sånn typisk slarkete RPG ala. Gothic og oppfølger til klassikeren Divine Divinity og middelmådigheten Beyond Divinity. Gimmicken denne gangen er at man er drageslakter, men i motsetning til i Dragon Age blir man her etterhvert ironisk nok selv en drage. Så lærer man seg å skifte mellom dem og fyren ens og dragen har hver sine stats å bygge og jeg tipper man ikke trenger hest. Var som sagt artige saker, men demoen var for begrensa. Slutta å spille etter en ti minutter siden jeg likegodt kan vente til det kommer i Januar.
Det er demo ute på Live også og den er kanskje grei å teste for å se om porten er like ræva som Risen? Jeg gleder meg ihvertfall siden det kjørte godt og så pent ut på maskina mi.
Jo også er hoppeanimasjonen til fyren awesome så dette spillet må da Eskapisten like.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Nå har jeg bygd gummiskip i Kingdom Hearts i tre timer. Fordi det eier.
 
Har spilt Assassin's Creed 2 nesten nonstop i romjula. Godt å se at de har gjort serien underholdende, eneren var dritkjedelig. Tilogmed historien er litt interessant nå.

Eneste som virkelig irriterer meg er de gåtene. Jeg elsker mystikken rundt dem (selv om jeg er ferdig med alle nå), men svarene på de som involverer en rekke malerier er så utrolig simple at man ikke finner det ut. Det er vel av type "jo smartere du er jo vanskeligere er det"? :p Uansett, et par av dem gav jeg opp etter lang tid og sjekket nettet, bare for å finne ut at jeg tenkte riktig første gang, men jeg tenkte at det var for simpelt til å være rett.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Yess, gåtene er ræva og så lette at man bare forbigår svaret helt. Vet ikke om det kan kalles gåter i det hele tatt, det blir mer som en konspirasjon-utgave av"Finn Willy" eller et pikkdårlig puslespill.
Jeg spiller Dark Messiah for tiden etter et salg på Steam. Storyen er veldig meh, men hvis du vil slenge et våpen rundt eller lage isballer i førsteperson og få til tøffe drap, så vil jeg si det er verdt 45 kroner.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Det store problemet jeg har med bildeoppgavene er at jeg sitter et lite stykke unna TV-en min, og greier ikke å se alle detaljene i de puttesmå bildene. Og at hintene bare halvveis korresponderer til bildene, som om de har skrevet tekstene først og så prøvd å finne renessansebilder som passer.

Og nå begynner jeg forøvrig å bli for alvor sint på kampsystemet. Kan hende jeg er tilbakestående, men for å kunne pule spesialvakter med funky våpen og vanlige samtidig må jeg bruke knivene i ermene, og da virker det hele tida tilfeldig om RT+X gidder å fungere, uansett hvor mange ganger jeg prøver å finpusse timinga. Det hjelper selvsagt litt at enkelte av vaktene er finteniggere, men det virker som om det også er litt forskjellig på dem når i angrepet jeg skal hamre. Jeg skal ha den jævla dreptivakterutenåbliskadasjæl-achievementen og leke bædassass når jeg har erta på meg halve Venezia.

Jo, også ble jeg ganske grinete av at, etter jeg hadde massakrert omtrent hele karnevalet, så gikk det ikke an å drepe Marco. Dodgea og countera øksa hans i et kvarter til jeg raegflykta.

I tillegg er jeg litt sint på
den jævla flyvesekvensen for å komme seg inn i palasset. Jeg hater å bare bli pælma inn i nye styresystem med svært lite tilgivende læringskurve, især når jeg på HVER restart må sitte gjennom den SAMME JÆVLA FILMSEKVENSEN IGJEN OG IGJEN! Jeg kunne garantert slakta meg vei inn i palasset egenhendig, i tide til å kikke på dogen dø av forgiftning.

Den siste tingen som gjør meg grinete er at jeg jakter ned de glyfene nå, og i "locations" er de jo merka med det røde øyet, som er kjekt. Men hvorfor i helvete kan jeg ikke velge å flytte pekeren dit? Må jeg faktisk finne frem et kart IRL over de ulike byene og finne ut hvor de stedene er? Den lille biten med funksjonalitet kunne de vel slengt med.

Sånn ellers er akrobatikken og sånn akkurat passe smud til at jeg er fornøyd med å løpe rundt og oppdage ting og gjøre småoppdrag.
 
Jeg skal ha den jævla dreptivakterutenåbliskadasjæl-achievementen og leke bædassass når jeg har erta på meg halve Venezia.
Lei to grupper banditter og lag et helvetes digert haraball i Venezia. Så går du omkring å backstabber folk. Evt. bruker man røykbomber på det assassin missionet hvor man skal drepe ti brutes, men det regner jeg med at du har tatt.
 
Det er ikke juks, det er å bruke ressursene spillet gir deg. Under vanlige omstendigheter er det så godt som umulig å samle ti fiender og drepe dem i en battle siden de spinklere kara stikker av etter at man har drept nok folk.
Forøvrig fikk jeg achievementen når jeg hjalp Mario med å infiltrere den skitbyen i Toscana. :sneaky:
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Det er jo bare å slåss litt, drepe en to-tre stykker, løpe videre og samle sammen vakter, rinse & repeat (det kan jo maks være typ ti involvert i ringen rundt deg).
 
Jeg kjøpte spillet i dag.
Har akkuratt drept han som fikk familien min hengt.

Koser meg stort med spillet så langt.
 
Enig med den flydelen... Noe av det jeg hatet mest med eneren var at man ikke kunne hoppe over cutscenes (og ALLE var grusom kjedelige), dessverre så kan man ikke det i toeren heller. Frister lite å gjøre en replay da.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Heldigvis har de gjort noe med lengden på cutscenene. Når du fucka opp i enern/spilte et mission igjen, så var det faenmeg fem minutter med filmsekvens å kjede seg gjennom.

MEN MAN FIKK JO VÆRE MED OG BYTTE KAMERAVINKEL DA HEHE
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg spilte visst ni og en halv time med Dragon Age Origins i dag. Spilte Mage i går men ombestemte meg og kjørte Dwarf Commoner Warrior. Siste jeg gjorde var å hente Shale og macke på Morrigan (lurt å save før man snakker med henne i campen :p). Skal besøke arlen i morgen.