Hva spiller du for tiden?

Kommet meg til Chapter 4 i MGS4. Kjenner at jeg irriterer meg over at trailerene viste så sinnsykt mye spoilere.
Støggebra uansett.
Fruen vil helst ikkje sjå trailere til nye spel, no spoilers der.

Sjølv har eg hatt ein litt for ivrig nevø som dela lagringa mi til Spirit Tracks, så eg bestemte meg for å like gjerne begynne på nytt på Phantom Hourglass før eg gir meg hen på Spirit Tracks igjen. Kongespel begge to. :)
Så koser eg meg med Modern Warfare 2 online og i split screen. Single player er sikkert bra nok det, men historien er ikkje spesielt engasjerende.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg har kjøpt masse spill i disse salgene i det siste, men av en eller annen grunn så har jeg brukt mest tid på Resident Evil 5 PC, selv om jeg tom. har spilt igjennom det på konsoll fra før av.

PC-porten er helt ok sånn teknisk sett - jeg kjører alt på maks i 1680x1050 på 8800gt'en min, og merker aldri noe slowdowns i det hele tatt.
Muskontrollene er til tider rimelig mongo og uten tvil bare en kjapp hack. Mouselooken er så utrolig smootha at det føles som en flysimulator. Kun når du sikter med våpenet får du 1:1 respons, men med mindre du bruker en rifle så vibrerer dem siktet ditt bare for å være drittsekker. Denne smoothinga er så til de grader utpå jordet at det rett og slett er vanskelig å spasere rundt, og er eneste grunnen til at jeg fant fram gamepadden min.

Sånn ellers så er det litt nye ting i pc-versjonen. Jeg unlocket et par kostymer (warrior og business suit) som jeg tror er DLC på konsoll, og det er en "no mercy" mercenaries modus hvor det er en del flere zombier og raketter liggende rundt. Circa ett minutt inn så er det så mange at du lett kan få 20 kills av én granat, og hvis du kommer inn i et hjørne så kommer du deg faen ikke ut igjen.

 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Ble akkurat ferdig med Torchlight, som er en skikkelig koselig Diablo-klon snekra sammen av ex-folk fra Blizzard og Flagship. Hadde ikke hørt noe særlig om det da jeg grabba det på julesalget på Steam for noen dager siden, men det er helt klart noe av det bedre jeg har spilt på PC i år.
Eneste minuset jeg finner er at sistebossen var SKIKKELIG bitch. Kanskje jeg ikke hadde levla nok elns, men alle de tidligere bossene gikk ned rimelig smertefritt så jeg synes det var litt ass at den siste skulle være så inni helvetes kjiip. :(


Begynte også så smått på Persona 4 nå som jeg endelig har tid til det. Ble akkurat ferdig med Steamy Bath House (dungeon #2), som var litt mer tricky enn først antatt (da man fort får seg en real fistings hvis man er litt for kjapp opp trappene uten å ha levla nok). Men som i P3 er det vel slik at den første delen av spillet er den klart vanskeligste (siden man ikke har shit med SP osv.).
Sånn ellers virker spillet nå bedre og mer tilgjengelig enn sin forgjenger på alle måter, og det eneste jeg ikke er helt fornøyd med det nye dungeonsystemet. Det virker litt som om de ikke vil at du skal grinde, men at man allikevel må det for i det hele tatt skal ha sjangs på bossene. På mange måter synes jeg det fungerte bedre i P3s Tartarus hvor de la mer opp til det og man hadde trapper ned til lobbyen etter hver X etasje, og hvertfall før hver boss (det å drive å kaste bort spenn på Goho-M hele tiden er så sykt teit).
Og ja, skikkelig digg å endelig ha direct controll på alle i partyet, tror det kommer til å redde meg fra mye banning og kontrollkasting framover... :p
 
Jeg trengte ikke grinde spesielt mye i fireren, bare før siste boss og en viss boss mid-game. Det viktigste er å ha peiling på Persona-fusingen og strategi i bosskampene. Jeg må innrømme at jeg var litt heldig med Double Exp-bonusene da...
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Assasser fortsatt, og plutselig forløste hele kampsystemet seg. Fant ut at jeg driter utover alle 90% av tida om jeg bruker sverdet, holder inne blokk idet jeg ser de påbegynner angrepet, og hamrer inn x i riktig sekund. Å prøve å trykke begge samtidig er tydeligvis for avansert for spillet. Også tok jeg achievementen lett ved å hoppe oppi en sånn hage uten inngang så brutene ikke kunne hoppe etter. Mehehe. Telles fortsatt som kong badassass. Drepte vel omtrent hele Venezia da jeg mestra shitten.

I tillegg så, ja, jeg fant frem google maps (over-jævla-raskelse at spillet ikke stemmer helt overens med virkeligheten) og wiki og fant de jævla glyphene. Faen til niggeri. Og de derre kodehjulene var ganske nigger shit også.

Forøvrig merka jeg meg at brutesene nå plutselig har blitt så neger at de kan slå sverdet ut av fingra på meg. Om jeg skulle klare å rote det helt bort, må jeg kjøpe et nytt, eller er jeg totalt fucked?
 
Hvorfor ikke bare holde inne blokk hele tida? Kan fortsatt countre da. Brukte forøvrig nesten ikke sverd eller hammer iølpet av mesteparten av spillet fordi kniver er så jævla mye raskere og gir mer slakk i timing.
Om du mister våpenet ditt kan du bøffe noen andre sitt og begynne å bruke det all den tid du har det i villaen. Typen du mista vil forøvrig respawne i villaen.

Og hey, si hva du vil om Assass til PSP, men det har utrolig nok bosser. Førstemann var fek.s Karnov. Bokstavlig talt en feit skalla tyrker med diger bart som slengte et digert lodd rundt på en kjetting. Forfriskende i forhold til å bare kille enda en kjip ridder eller handelsmann.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Marco er jo ganske gøyal å gå løs på. Ellers er overraskelsesmomentet mesteparten av moroa med drapa i assass, og så slakte alle vaktene som kommer strømmende på. Makes you feel like a man, yeh. Hvilket også er grunnen til at jeg bruker sverdet fremfor kniv. Også deflekter sverdet spyd, og økser mye av tida.

Det er kjedelig å holde inne blokk hele tida, fordi da beveger jeg meg treigt, og å bruke dodge sammen med plutselig skiftende kameravinkler er ikke noe jeg synes er spesielt gøy.
 
Fruen vil helst ikkje sjå trailere til nye spel, no spoilers der
Hun gjør nok klokt i det. Vanskelig å si nei til trailere etter den sinnsykt lange ventinga fra MGS3, men angrer meg bittert nå.
Mye av opplevelsen er definitivt borte. Raiden kan dra til helvete forresten. Snakk om å skakkjøre en rimelig god karakter.

Plukka opp Contra 4 igjen. Se om jeg får til å runne det på den vanskeligste graden. Frustrasjon.
 
Spilte Left 4 Dead 2 for første gang i går sammen med tre venner. Det var split screen fordelt på to skjermer. Litt irriterende at frameraten rett og slett er shit i split screen (selv om jeg ble vant til det), men mest irriterende at det er umulig å høre dialogen og musikken ordentlig i spillet på XBOX/TV. Fortsatt, jeg spilte de to første campaignene og jeg elsker spillet. Eneren er en av mine favorittspill, og oppfølgeren overgår det glatt.

I fjor skaffet jeg og nevnte venner seg originalspillet til XBOX, og vi hadde det ekstremt gøy med det. Så kom tiden da jeg ville begi meg ut på det store internettet, med alle av dets fremmede mennesker (det er ikke spesielt ofte vi har tid til å spille samtidig), og min kjærlighet til spillet begynte å forsvinne. Problemet var XLIVE, et av de jævligste nettcommunitiene jeg har erfart. Fylt av irriterende unger som er mest vant til Halo og sure pubisgutter som skyter deg fordi du tok pain pills før de (til tross for at de ikke trengte de). Skaffet meg nylig eneren til Steam, og kjærligheten min til L4D er sterkere enn noen gang, fordi der finnes det fornuftige mennesker jeg tilogmed kan gå så langt som å kalle bros. Pluss at FPS på konsoll føles tregt og unøyaktig ut (og uavhengig av preferanser er det fakta at FPS er skapt for PC og dermed gir en mye bedre opplevelse på PC), så det var en god bonus.

Så Left 4 Dead 2 var på ønskelisten min i år og, og denne gangen til PC. Jeg og min søster (som forøvrig er veldig god!) fikk det av vår mor til jul. Det var veldig digg å komme hjem i dag og teste det ut på min datamaskin etter å ha spilt XBOX-versjonen en hel natt. Nå fikk jeg bruke headset som gir klar og fin lyd, så jeg får med meg mesteparten av dialogen. Og den er dritgod! Jeg finner meg selv i å knise som en skolejente av de latterlige linjene de herlige karakterene leverer. Synd mitt nett suger for tida (noe det altfor ofte gjør), jeg har fuckings 600 ping hele tiden. Er jeg heldig dropper det ned til 60 ping i et kort minutt, men mesteparten av tiden lider jeg grusomme døder på grunn av lag. Får håpe det har skjerpet seg etter nyttår.

Det irriterer meg at mine venner ikke skaffet seg det til PC og. Alle har kapable maskiner, men de er så fast bestemt på at det er så mye bedre på konsoll. Og nå er de litt småsure på meg fordi jeg ikke orket å kjøpe det til XBOX. Jeg synes det er tragisk å høre på han ene fortelle entusiastisk om sine erfaringer på XLIVE, da det alltid har involvert at han møtte en tolvårig jente og de endte opp i så mange morsomme situasjoner sammen.
 
Eirik satte igjen x-boxen hos meg før han dro til Trondheim. Så kjeda jeg meg no innmari, siden det bare var meg alene og bestemte meg for å gi Modern Warfare 2 en sjangs. Så spillte gjennom singleplayer, riktig nok på laveste vanskelighetsgrad, men hey, jeg er stolt av at jeg klarer koordinere begge spakene. Og jeg fikk dilla. Nå vil jeg kjøpe meg x-box så jeg skal spille etter at Eirik har tatt boxen og dratt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Åfyfaaaaaa, Martin ble børna.
 
gg wp, Patney.

Nettopp ferdig med MGS4. Klart det svakeste i serien, men likevel et bra spill. Cutscenes $$$

Nå står valget mellom Final Fantasy XII. og Deadly Creatures, men er faen ikke sikker på hva det blir.
Kanskje noen her vil hjelpe meg i riktig retning?
 

demake

Seksuelt godteri
Dødelige Dyr. Bare fordi at om man spiller MGS4 og FFXII etter hverandre så får man hjerneblødning.

Sjøl har jeg gravd frem igjen N64'n og spiller Space Station Silicon Valley. Dette er leving.