Hva spiller du for tiden?

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Har akkurat begynt på Uncharted 2 og storkoser meg med spillet. Herlig grafikk, herlig dialog og masse deilig action. Bare litt slitsomt å måtte spille en sekvens for 917. gang fordi jeg ikke skjønner hvor jeg skal gå før QTE setter inn. ( Katmandu :argh: )
 
Ikke jeg heller. Men eneren sin sisteboss var bare QTE, utrolig lame.

Endelig litt decent ping på L4D2. Swamp Fever og Hard Rain var fantastiske! På Swamp Fever gjorde vi det helt totally awesome og jeg var virkelig stolt til jeg så at vi glemte å skifte til Advanced etter vi var ferdig. Men vi husket Advanced på Hard Rain, og vi gjorde det totally bra der og :')

Skal over på The Parish nå.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Hard Rain er den beste, slutten på The Parish er et sant helvete på høyere enn normal. Jeg mener det.
 
Ja, jeg gav nettopp opp på broa (for i natt). Vi gjorde det jævlig bra, tok en tank ganske glatt, helt til de andre glemte at det var viktig å holde sammen da det kom en jævla jockey og en hunter samtidig på meg.
 
Spilt et par timer med Deadly Creatures. Edderkopp og Skorpion som banker opp andre innsekter er et ok tidsfordriv. Ikke akkurat et storspill , men det funker.
Det å sitte og fekte med den faens Wiimoten derimot, kommer aldri til å bli kult.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
whot? QTE moments i Uncharted? Det husker jeg ikke engang.

mente skriptede sekvenser. spilte den sekvensen hvor helikoptere skjøt ned byggning man er i minst 18 ganger
 

oma

Village Drunk
Ah, seff. Tok den ett par ganger jeg også, men ikke forbi pungtet der man blir irritert av å gjøre det på nytt,
 
Holy shit versus på L4D2 er cool. Med det rette team, selvsagt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spiller Resident Weevil 5 co-op med Shadar. Det er koz.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan jo nevne noe annet jeg spiller, nemlig Pokemon Mystery Dungeon: Explorers of Sky til DS. Klemmer det inn mellom å gjøre ferdig Spirit Tracks og å komme videre i Clash of Heroes.

Kort fortalt så er Pokemon Mystery Dungeon en roguelike med bra grafikk og en kårni historie som dessverre tar akkurat litt for mye plass til at jeg synes den er sjarmerende teit. Uansett er opplegget bra: Du må trykke på DS-skjermen din når du starter for at spillet skal lese av auraen din og mekker en Pokemon basert på deg i spillet. Jeg ble Riolu, så trekk deres egne konklusjoner. Uansett, du teamer opp med en Pokemon du velger selv, og så blir dere et utforskerlag og blir med i lauget til Wigglytuff. Når du så kommer dit forklares situasjonen slik: "The flow of time has been messed up, and as a result, many bad Pokemon are appearing. There has also been an outbreak of Mystery Dungeons." Husk, barn: Neste gang dere har ubeskyttet sex, få undersøkt om dere er blitt smittet av gonore, klamydia eller mystery dungeons.

Så, ja. Ta med deg kompisen din, ta på deg oppdrag, loff rundt i Mystery Dungeons, samle skatter, følg en teit historie, gjenta til du er ferdig. Noe som antageligvis tar ganske lang tid. Hvis det er en ting å klage på her, så er det at roguelike-konseptet er blitt så utvannet. Spillet er fortsatt vanskelig, men det er mest fordi det er kamper absolutt hele jævla tida, og ingenting annet. Når det er sagt matcher Pokemon-dealen konseptet veldig godt, og du har enormt mange Pokemon i spillet, i tillegg til at alle har sine egne Moves, Types osv. som kjent fra de vanlige Pokemon-spillene. Er klart en fordel å ha spilt litt Pokemon fra før av slik at du skjønner hvorfor det ikke funker så bra å ta Force Palm på Machop, for eksempel. Et greit spill for deg som liker roguelikes uten fiksfakseri.

PS: Du låser også opp bonus-episoder etter hvert. Jeg har låst opp den første, hvor jeg skal hjelpe Bidoof med å bli kul. Bidoofen som ville være en av bidoofa der altså.
 
Slutten på Assassin's Creed 2 var på en merkelig måte skuffende.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
You don't say. Siste driten var så nigger at det var såvidt jeg gadd å gjøre meg ferdig. Counter dodge counter dodge dodge counter er du sliten enda counter dodge dodge counter hepp tar staven din oida sær liksom scififilmsekvens jeg får lov til å bevege meg i, og rulletekstslåssing. Dritbra wrap-up, gutter. Kunne nesten få vært ferdig på siste driten i Venezia.
 
De måtte jo selvfølgelig ha en skikkelig cliffhanger så folk skal kjøpe treeren. Men faen så dårlig slutt. Hele siste timen tenkte jeg bare "KAN. DETTE. VÆRE. OVER. SNART." Unødvendig å si, men det var en lettelse å kunne slå av 360en etterpå.
 
Skavi se. Det går en del i Killing Floor for tida. Testa litt L4D2 etter å ha kjøpt det og på Steamsalget, men det er bare frustrerende. I KF føler man seg mer som en bad ass og det betyr ikke verdens ende om man dauer siden man bare respawner ved neste fiendebølge. At det har UT2004 grafikk og lavere produksjonsverdier driter jeg i for jeg kan sveise igjen dører.
Ghostbusters, også det kjøpt på Steamsalg var overaskende solide saker. Akkurat som Batman er det et eneste langt kjærlighetsbrev til orginalmatrialet og manuset er så bra at det er synd de sløste det bort på et spill og ikke en tredje film. Det er litt slitsomt å fighte tre spøkelser samtidig siden man må fokusere på en og bli angrepet av alle samtidig, men det går seg til bare man oppgraderer protonpakka. Pluss får det for flott fysikkmotor og for at alt kan herpes og at det er myndighetene som må betale. :qen: Hvis man har noe som helst forhold til filmene så er dette klart anbefalt å plukke opp på billigsalg.
Også lasta jeg ned siste Matt Hazard på Live Arcade istad. Det er en typisk run and gun ala Metal Slug og her klarer Matt seg bedre enn i forgjengeren. Som kjent foregår spilla i en serie parodier av andre spill. På første brett løper man omkring på et cruise-skipet Hate Boat som har interiør fra Bioshock og fighter man sjøfolk og big daddies. Det hele akkompangert med linjer som "Eat a bag of hell" og "Wow, great AI on you guys". Våpena er som snytt ut fra Contra, men det er synd at de har begrensa ammo siden standardgunnern suger balle. Akkurat som Shadow Complex er det litt knot å skyte folk i bakgrunnen, men de utgjør sjelden en reell fare i dette spillet. Uansett grei skuring om man liger blodige sidescrollere og Duke Nukem-humor.

Ellers kan vel Dark Void demoen på Live nå og PSN i morra anbefales. Det er i praksis Rocketer i et paralelt univers med onde roboter. Rimlig uinspirerte saker, men kontrollen over jetpacken var jævla bra. Minner litt om Star Fox bare at man er enda mer manøvrerbar. Selve skytinga på landjorda var ikke så artig, men man får se.
 
Startet på Dragon Age: Origins her om dagen. Det er rar lyssetting på den character creatoren, så jeg trodde min fyr så ok ut helt til jeg så han i spillet. Startet på en ny karakter i går som så litt bedre ut.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg tråkket heftig i salaten når jeg skulle lage min fyr i Mass Effect. I creatoren ser du han omtrent rett forifra, og der så han ganske ålreit ut, men straks introen startet (med å se på han i halvprofil bakfra) skjønte jeg at fra siden så han ut som en neandertaler med en middels suksessfylt boksekarriere. Men jeg ble fort glad i han for det da. <3
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Det der. Det skjer alltid med mine figurer på create-you-character spill.
 
Noe av de verste tilfellene mine er fra Oblivion. Det er allerede umulig å lage anstendige karakterer der, men jeg trodde jeg fikk det til en gang. TYDELIGVIS SÅ HAN UT SOM EN GAL BLEK FROSKEMANN