Hva spiller du for tiden?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg har jobbet hardt i mange år for å forsikre meg om at dette aldri skjer meg. Kondolerer shereriffen.
 
Siden 360en min er ferietur til Tsjekkia for rehabilitering har jeg vært nødt til å oppsøke andre medium for å få spillfixen min de siste dagene. Jeg spilte litt Football Manager men ble kjapt lei da jeg fikk til noen ting lengre, og siden jeg er Mac-bruker er det stort sett alt som er å spille på denne plattformen.

Jeg børstet derfor støvet av min gamle PS1 (som fortsatt fungerer, 11-12 år etter jeg kjøpte den) og gravde frem de gamle spilla. Jeg solgte unna de fleste spillene jeg hadde, men tok vare på favorittene mine, og for den 16 år gamle meg var det alle JRPGene jeg hadde. Dette kulminerte i at jeg spilte gode gamle Final Fantasy IX et par timer i kveld. Jeg ville bare teste en gammel save først, og etter å ha dilla litt rundt med den fant jeg ut at dette spillet har holdt seg ganske bra, så jeg starta likegodt et nytt game. Sett bort fra åpenbare teknologiske svakheter (FF9 kom ut for 10 år siden) så holder det seg sjokkerende godt. Loadetidene er litt så som så, men ellers går det brennkvikt å spille (i motsetning til FF7 som alle fortsatt maser om), og det ser fortsatt veldig bra ut til å være PS1. Designet er stadig friskt og fargefullt i all sin fantasyglans, figurene er morsomme og ikke emokids, og historien har en lettbeint stemning som gjør det morsomt å spille. Fint å føle at jeg fortsatt får litt value for de tusen spenna jeg brukte på å importere spillet fra USA igjennom mytiske og sagnomsuste multimedia import selv den dag i dag altså.

Det er litt synd at det er FF7 som er RPGen alle fortsatt maser om fra playstation-æraen, for jeg har alltid likt 9 bedre. Jeg kommer neppe til å spille igjennom hele på nytt (ser at jeg har spilt over 70 timer på min 10 år gamle save), men jeg skal legge noen timer i det og nostalgitrippe litt. Helt til jeg innser at det fortsatt er et JRPG, en sjanger jeg har vokst fra for mange år siden.
 
Bare jeg som digger Final Fantasy VII? Jeg mener, favoritten min er IX etterfulgt av VI, men jeg synes VII er fantastisk. Jeg kjøpte nylig FF7 på PSN og har storkost meg med det hittil. Det er delvis på grunn av nostalgi, men nostalgi er ikke nok til å holde det gøy i mer enn noen timer, og nå er jeg ca 20 timer inn og gleder meg til jeg får tid til mer. Spillet er pissenkelt, plottet er til tider tilbakestående og dialogen kan være vond å lese. Likevel synes jeg det er kjempedigg å bare pusle med materiasystemet, nynne på musikken og ta inn den gode atmosfæren dette spillet har. Spillet har en av de rareste områdene jeg har opplevd i noe spill, og det mener jeg på en god måte.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det er jo puslinga og å se tallene dine gå opp som er det som gjør de spilla kos. Så lenge de ikke er ødelagte, kjipe å spille, eller voldtar alle sansene mine (Star Ocean IV ...) er det null problem å legge masse timer inn i en JRPG. Men så jo JRPG-er mange mange timer lange, så da prioriterer man helst de beste i sjangeren. Og det er veldig mange JRPG-er som er mye bedre enn FFVII.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
PSN-versjonen av FFVII er PS1-versjonen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Faen spør du om det etter hvis du allerede veit at det er PS1-utgaven?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tid for teskje!

Hvis det er PS1-versjonen så innebærer det at det er den versjonen som ble utgitt på PS1. Hvis de hadde lagt til eller endra noe ville det ikke lenger vært PS1-versjonen.

Skjønte du det nå?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du e en freidig fyr nu, men en dag følg du den satans dorgen over ripa.
 
Vet du om de har lagt til vibrasjoner under Limit breaks? Mister litt av adrenalinrushet når du får OMNISLASH med 9999HP sånn 100 ganger POW SLASH WIIIISSSSH også rister ikke stikka, håper de har fiksa det.
 
Jeg spiller for tiden Dead Space. Jeg begynte på det for leeenge siden, synes det var litt meh og la det bort til fordel for andre spill. Men nå, i mangel av andre spill jeg ikke har spilt før, dro jeg det frem for noen dager siden. My god som det spiller tar seg opp etterhvert. Er nå på kapittel 9 og det er virkelig spennende. Spillet har en nydelig stemning, og jeg føler meg jaktet på hele tiden. NICE!

Sånn for å kommentere på jrpg. Jeg elsker jrpg. Jeg synes det er flotters og det var i en lang periode nesten det eneste jeg spilte. Det har dog blitt lite jrpg i det siste, da verden tydeligvis bestemte seg for å slutte å lage denne typen spill i en periode. Jeg kjenner jeg savner et godt jrpg, og derfor er faktisk FFXIII en av de spilla jeg ser absolutt mest frem til i 2010. Jeg håper at FFvsXIII ikke er alt for langt bak heller.

Alle jrpg spill der du ikke kan bli umenneskelig sterk i forhold til fiendene dine feiler forresten. Bare sånn at det er sagt.

Edit: FFXIII har forresten et trophy som går ut på å gjøre mer enn 100000 skade på et angrep:laugh: