Hva spiller du for tiden?

Stort sett er det vel sånn at folk spiller mye rart hvis de bare blir fortalt mange nok ganger at det er "det beste" og "kuleste" "akkurat nå".
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg har aldri vært bortpå MMOPG typ spill før utenom UrbanDead, og har nå begynt å spille litt Requiem. Its aight.
Blæe. Det var ett av de mer uinspirerte ememosene jeg har prøvd.
Jeg er ennå bitter over hvor raskt mmo's gikk fra "hei hadde det ikke vært fett med en stor verden bestående av tusenvis av spillere" til "oj vet du hva, spillene trenger jo ikke være gøy, bare vanedannende. La oss kaste ut multiplayer-delen med det samme siden mesteparten liker å spille alene".

Ettersøker ennå en mmo med fokus på drama og politikk ala eve, bare med artigere slossing og uten teite mekanikker som krever at du dumper uker og måneder inn før du kan delta.
 
Nei, minequest er svaret om du ikke har lego.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
går i BattleField: Bad Company 2 online om dagen.. Samt litt Borderlands fortsatt. Plukka fram FallOut 3 igår igjen etter en liten pause, storkoser meg med noen av tilleggspakkene inntil New Vegas kommer ut.
Ellers er jeg nettopp ferdig med God of War III, og spilleopplevelsen gikk egentlig ikke over til noe nytt fra det jeg har følt tidligere (les tråden om GoW III for å få med seg det jeg mente, om ønskelig).

Utenom det så går det alltid litt i Mario Kart Double Dash og Super Mario Sunshine på GameCube, og jeg har endelig fått fruen med på Little Big Planet, som tydeligvis var en stor hit hos henne.
 
Project Zero/Fatal Frame 3. Hvorfor spiller jeg dette det er ikke engang gøy.
 
D

Deleted member 91

Gjest
For å feire at jeg ikke hadde kjøpt spill på evigheter, kjøpte jeg DJ Hero og Battlefield: Bad Company 2 tidligere denne uka. DJ Hero hadde jeg allerede spilt litt hos Alex i forrige uke, og tenkte som så at det var verdt det til 550. Det er ikke så mye å si om det som ikke ble sagt av andre i fjor høst, men det er morsomme greier i små doser. BC2 coppa jeg mest for å få litt avvenning fra Modern Warfare 2, og det er rimelig stas, og selv om jeg merker smerten av å være sent ute i form av lav rang og lite våpen. Singleplayeren er forøvrig helt katastrofe, men man ventet ikke stort annet. Jo, også har Harmonix sluppet hele Axis: Bold As Love-skiva til Rock Band også, så jeg slo til på det. Fy fan som den eier.
 
Det går fortsatt i AvP og fy satan som det eier etterhvert. Jeg har runna marine-biten og starten var så som så, men etterhvert ble det rimlig sinnsykt. Fra man killer en av predatorene og ut til siste kampen er det enten nervepirrende som faen eller baller mot veggen. Som anmeldere har gnøhd om gjør ikke spillet no nytt her, men det trenger det heller ikke. Når rulleteksten endelig ruller er man fullstendig overbevist om at fyren man spiller som lett kunne tatt Mister Chief og alle de andre FPS-legendene. :p
Så satte jeg på Alien kampanjen og FFFFFFFFFFfffffff. Dette er den absolutt mest awesome versjonen av xenomorphene i seriens tre eller fire utgivelser. Man tåler enda mindre enn før og selv den laveste gamle soppern kan lett ta deg ut med bare en pistol, men o så gloriøst det er å leke med dem. Når man først vender seg til kontrollen hopper og spretter man veggimellom og tar ut rom fylt med soldater uten at noen av dem merker noe. De to forrige PC spilla gjorde dette ganske bra, men her har man mye bedre oversikt og oppfører seg mye mer som i Arkham Asylym (se medfølgende bilde). Bare det at man har en egen knapp for å hvese sånn at folk driter på seg er helt fantastisk. Også får det bonus for at man har noen sinnsykt brutale kills. Alt fra å stappe halen inn i nakken og ut av kjeften på folk til å legge dem i bakken og holde dem nede så en facehugger får forsyne seg kan man gjøre. Da driter jeg i om selve designet på brettene ser en smule datert ut eller annen sutring. Kan nesten ikke vente til jeg får prøve meg som Predator og se hva de har kokt opp der. Den dagen du ikke har noe viktigere å spille og finner dette billig så snapp opp med en gang.

PS. dette er meg.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Ser ut til at jeg må relinquish datahatet mitt til fordel for disse spilla, har sett meg opp på alt alien/predator-relatert i det siste og merker det frister litt for mye. Eller funker det greit på 360?

Jeg falt for fristelsen og skaffa meg Ass Effect 2, gudene vet hvorfor. Hittil føler jeg at jeg spiller litt på trass, og jeg blir litt gærn av småting som at spillet alltid laster til siste EGEN save hver gang du dauer, så du må laste en gang til for å komme til siste autosave, at fuelimplementeringen i beste fall er totalt bortkasta kuk, at de har fjerna at man kan kuke rundt med modifisering av armourene, at jeg bruker så helvetes lang tid på å finne noen som helst våpen, at man ikke kan legge poeng inn i karisma etc., at tekstvalgene OFTE kommer over noe grått/hvitt og blir klin umulig å lese (det var såvidt jeg fikk redda meg i land til å sexe opp negern, Garrus klarte jeg å få grinete), at planetscanning for mineraler om mulig har blitt enda kjedeligere og MÅ til for diverse oppgraderinger, at siktet henger seg opp om du autobytter våpen fordi du går tom for kuler, at spillet hittils føles litt diffust og begrenset men likevel åpent, og viktigst av alt: Hvor faen er våpensammenligninga så jeg VET hvilke som er bra i forhold til hverandre, ihvertfall fra noen få stats? "Mercs foretrekker denne" er fanden tute ikke noen måte å beskrive det på. Må jeg sjekke ut hvert eneste våpen selv og se om jeg synes det virker mer effektivt eller ei?

All in all, de har nerfa RPG-delen litt for mye, jeg savner som sagt å kunne sammenligne våpen og armour og velge noe som tilsynelatende passer stilen min (dvs. masse beskyttelse og masse firepower siden jeg alltid gunghoer), men FPS-delen føles litt bedre og flyter greit, selv om den veksler litt vel mye mellom å kreve at du stormer fremover og å straffe deg for å storme fremover. Skytinga er stort set over litt for langstrakte områder til at det får noe særlig intens følelse, spesielt når alt annen enn soldat omtrent ser ut til å tvinge deg å fiste rundt med PISTOL i timesvis før du får noe som er verdt å leke seg med over lengere avstander.

Blir vel til at jeg runder det og runder det en gang til fordi jeg var dum nok til å lagre på rompisens konto og så hiver det. Men, de lærte fra enern, og lærer de mer fra denne så blir vel treern ganske ålreit.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Våpen har ikke stats som i ME1, de har bare forskjellige egenskaper. Skyter treigere men gjør mer skade eller vice versa så ut til å være hovedforskjellen.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Det er seriøst alt? Det står jo beskrivelser om treffsikkerhet og clips, men ganske vagt forklart (f.eks. hand cannon har helt latterlig lite clips som kan samles opp i motsetning til den standardgreia ... raptor eller noe). Det virker som om det er ihvertfall mer enn en to-tre forskjeller på hvert våpen, og da må det da være mulig å presentere det i vanlige kalde tall så jeg kan velge våpen utifra det, ikke bare "brødteksten på detta våpenet så kult ut".
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Clipsize, maks antall magasiner, treffsikkerhet, skuddrate, skade. Du bare ser ingen tall og alle våpnene skal visst være balansert opp mot hverandre så du kan prøve forskjellige stiler. Jeg hata det og endte opp med å bruke samme oppsett hele veien fra start til slutt.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Det er vanskelig å gi tall på f.eks SMG som gjør så drastisk mye mer skade desto nærmere du er, og den derre rifla som skyter raskere desto lenger du holder knappen nede.

Jeg synes egentlig me2's mindre fokus på stats og loot og dill passet det greit. Det jeg likte mest var at man ikke måtte sjekke bagasjen din etter hver tredje kill, og at man ikke må faffe rundt med å skifte ammo mods hver gang man bytter mellom typer baddies. Det blei liksom sin egen greie istedenfor dragon age in spase.
En liten funfact er at 2 av kameratene mine som kjøpte massefuckt2 uten å ha spilt enern klagde over casualified og dumbeddown rpg ting, mens resten som hadde spilt enern var bare interresert i story og karakterene.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Altså, jeg kan godt spare meg for bytte mellom ammovarianter, men å kunne få oversikt over statsa kan ikke være så vanskelig. Om det er noen gønnere som har spesialgreier oppsummerer man bare det nederst. Hvor vanskelig er det å bare:

[dilldall om våpen]
[stats]
[spesialfunksjoner]

Oversiktelig å velge våpen, og lett å suit din egen stil. At egne våpengrupper (f.eks. SMG) har diverse egenskaper i motsetning til de andre sier jo seg selv, man veit jo innmari godt hva som skiller en sniper fra ei hagle.

Jeg mener, når man skal ha en rpgfps så synes jeg at det er et minstekrav at jeg skal kunne velge ut våpen til meg og squaden basert på stilen min, og jeg synes egentlig det er ganske gøy å sjekke ut de nye våpna hver gang jeg looter (også synes jeg kjøp og salg alltid er gøyalt - samle opp masse dritt, kjøp premium content). I FPS-er er det jo bare ett og ett våpen med ulike egenskaper uten oppgradering, så da finner man ut av funksjonaliteten på egen hånd gjennom utprøvning, og det gjerne iløpet av de første to-tre timene. Nå har jeg spilt i nærmere sju og vet hvordan tre forskjellige pistoler (to av dem suger pikk), granatkasteren og rakettkasteren funker.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg er hjertens enig og irriterte meg over det samme. Jeg bare feila i å få frem at det ikke finnes våpen som er bedre enn et annet våpen på alle områder.