Hva spiller du for tiden?

Ghostbusters har litt knotete utstyr og sånt så det hadde vært fint med en tutorial eller noe. Da er det flott at det er med det i fullversjonen, men i demoen er det altså en del som ender opp som :psyduck: Akkurat sånn en demo ikke skal være med andre ord.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Fullførte Batman AA på onsdag. Veldig bra spill, som holder seg friskt gjennom hele greia. Litt få bossvariasjoner, og man får litt lyst på flere arenaer med flere takedown-variasjoner. Men alt i alt funker det veldig bra. Hadde lyst på mer når rulleteksten begynte, og det er et godt tegn. Skal se om jeg får testa noen challenges eller noe. Erfaringsmessig skal det mye til for at jeg klarer å investere tid på noe som ikke er hoved-feature.

Ellers runna jeg Mass Effect 1 for første gang på torsdag. Har spilt igjennom halveis to ganger tidligere, men aldri fullført helt. Nå skal jeg ta med figuren til Mass Effect 2, og forhåpentligvis få litt andre opplevelser. Var set out til å være Renegade, men det gikk faen ikke denne gangen heller.

Også er jeg fortsatt skuffa over Bad Company 2. Generic generic. Humor holder ikke.


Edit: Testa ut challenges i batman nå. Scoreboarden er monsterødelagt. Er ikke noe annet enn konkurranse om hvem som klarer å jukse mest der, gitt. Drittunger!
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Ble akkurat ferri med Metro 2033 på PC og bortsett fra at spillet ser grisepent ut til tider er det egentlig ikke så mye bra å si om det.
Jeg klarer liksom ikke helt å bestemme meg om det lider litt av konsollifiseringa, eller om det bare er mye ass spilldesign. Hvorfor er det checkpoint-system og ikke quicksaving? Hvorfor kan jeg bare ha ett våpen i hver våpenkategori? Hvorfor føler jeg at det er laga for slarkete konsollstikker hvor auto-aiminga står for mesteparten av accuracyen (som seff er skrudd av i PC-versjonen)? Hvorfor er FOV-en helt hemma når jeg spiller i 4:3 oppløsning?
Kanskje jeg rett og slett forventa litt mye fra disse eks-S.T.A.L.K.E.R.-gutta, men jeg synes dette var veldig mediocre saker. Starten er ekstrem repetiv (det blir litt bedre mot slutten), fiendene er dølle og har pretty much bare ett AI-mønster (charge head on), og vanskelighetsgraden virka helt sjukt ubalansert på noen av banene (måtte selv ned på easy et par ganger for å i det hele tatt ha sjangs for å komme meg gjennom). Jeg vil ikke si at det er en veldig dårlig FPS i seg selv, men det bare så utrolig midt på treet at jeg har vanskelig for å anbefale det med mindre man desperat trenger noe å showcase det nye grafikkortet sitt med.

Jaja, fikk med Red Faction: Gorillas gratis, så jeg får heller kose meg litt med det.. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har også Metro 2033, og utrolig nok har jeg til og med fått det til å virke med full DirectX-pupp og gode greier. Har ikke spilt så frøktelig lenge, men grafikken er second to none og det lille jeg pløyde gjennom var veldig stemningsfullt. Og så går det an å spille med russisk tale og engelsk tekst og det er gloriøst. Kan sikkert reppe litt til helga eller noe når jeg får tid til å spille igjen.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Spiller vel egentlig bare League of Legends om dagen, det klarer å holde seg friskt og morsomt, Championene er varierte nok til at man alltids kan prøve noe nytt. Dessuten kan de fleste dobble-opp med diverse roller, så equipment management blir noe helt eget. Synes dette er en liten perle og klart fjorårets beste spill (nå skal det nevnes at jeg ikke var noen DotA-hore).

Testet også Starcraft II betaen litt, og ble sønderknust av SirkusMartin her om dagen. Jeg er egentlig litt meh, det er jo bare Starcraft om igjen, tynn strategisk tankegang og click-fest. Synes fortsatt at Company of Heroes er et mye bedre strategispill, kanskje jeg bare ikke skjønner hvordan Starcraft skal spilles. Jeg blir også helt ape når jeg ser hvordan det "skal" spilles; blokke basen din inne ved bruk av bygninger... Sploit? Meh, litt skuffet. Battle.net ser uhorvelig bra ut dog, så jeg gleder meg til Diablo III.
 

oma

Village Drunk
Jeg har aldri vært bortpå MMOPG typ spill før utenom UrbanDead, og har nå begynt å spille litt Requiem. Its aight.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Kleevah: Ingenting av STALKER-sjarmen, altså? Følelsen av å være fanget i en meget ugjestmild verden, måtte være gjerrig på hver eneste kule og å svette over tilstanden til rustningen din i bunnen av et eller annet høl i bakken fylt med radioaktive mutanter?
Vel, det er noen steder i spillet jeg fikk skikkelige STALKER-vibber, men det var heller på det visuelle enn gameplaymessig. For dette er primært en ultralineær shooter; det er ingen form for exploration, ammo har man som oftest ut av ræva og du regener liv etter noen sekunder i cover. Hvis favorittdelen din av STALKER-serien tilfeldigvis er det siste partiet av Clear Sky er kanskje dette midt i blinken, men ellers ville jeg ikke på noen måte sammenlignet dem.
 
Foruten Minecraft som er goatse hvert år alle år og Aliens vs. Predator som er akkurat som forventa og helt ålreit går det i litt Patchwork Heroes på PSP. Det er nedlastbart fra PSN og til bare 50 og noen kroner kan man ikke klage. Da er det ekstra fint at man ikke har noen grunn til å klage.
Spillet omhandler en liten by i et eller annet fiktivt rike som stadig vekk blir angrepet av gigantiske flyvende skip. For å forsvare seg sender de ut små skranglete helikoptere som setter fra seg soldater som manuelt må kappe opp skipet i små deler før det når fram til byen. Det gjør de såklart med sager og økser. Hvis det virkelig er prekært kan de og begå selvmord og sprenge en større del av skipet, men det går utover poengsummen. Da er det bedre å spare opp mojo ved å drepe fiender og så utløse dette i form av litt supersaging som selv splitter armert stål. Hele greia er rimlig strategisk siden man må passe på å ikke sage av deler som inneholder powerups eller fengselsceller hvor det sitter folk man kan rekrutere.
Grafikken er rimlig unik og ser ut som en tsjekkisk tegnefilm fra 70\80-tallet. Tenk Muldvarpen osv. Lydsporet er og underholdende og musikken minner mest av alt om et sigøynerorkester på fylla. Oversettelsen er sansynligvis ikke all verden. Jeg misstenker at den opprinnelig var like sær som resten av pakka, men det vi får servert er typisk animudill. Ikke at det gjør så mye og historien er interesant nok. Hvem er det egentlig som daglig driver å sender disse gigantisk krigsskipene?
Jo også får det bonus for å ha brakt tilbake ideen om en kirkegård hvor fallene soldater hviler. Har ikke sett det siden godeste Cannon Fodder. Hele pakka minner faktisk litt om det med vanlige folk som må ut å krige og dø. Sikkert et veldig dypt budskap, men jeg er for opptatt med å sage opp krigsskip til å bry meg. :p
 
Whoo, SoulSilver kom endelig i posten i dag. Pokewalker er i grunn et veldig godt påfunn. Nå kan jeg gå tur med både bikkja OG min lille blå krokodille.
 
Jeg har såvidt fått begynt på Final Fantasy XIII. Elsker det så langt, det er vidunderlig arkaisk og teit men EKSTREMT strømlinjeformet. Masse belønning for å knapt gjøre noe som helst annet enn å trykke på x og holde stikka framover. Manuset er dessuten ikke helt teit; det er riktignok litt for langfattet og ekstremt transparent skrevet (og inkluderer en Neger med stor N), men det etablerer ganske effektivt en rekke figurer med klisjerte, men potente motivasjoner, og en del småfestlig dialog. Alt dette forsterkes videre av at stemmeskuespillet ofte er aldeles glimrende.

Foreløpig føles det litt som å spille en krysning av Politiskolen og ... øh, Star Wars, og det er jeg veldig fornøyd med. Det blir sikkert kjedelig etter hvert, men da jeg våknet i dag tidlig tenkte jeg umiddelbart at jeg hadde lyst til å spille litt mer. Det er i det minste en god ting.

Edit: Designen i spillet er også stort sett gøyal, med unntak av slemgutta som ser ut som ufarlige Helghast-kopier. Masse fine farger, masse visuell snask, og alt sammen i deilig HD.

Edit2: Jeg kom på at jeg også handlet meg Torchlight her om dagen, for fem dollar på Steam. Det liker jeg også, og det likner en hel del på FFXIII igrunn, men den kjipe settingen trekker litt ned. Om noe understreker det i hvert fall med all tydelighet hvor ræva grensesnittet i Dragon Age er; i Torchlight hadde jeg grei oversikt i løpet av et minutts tid, og mengden konsepter virker å være noenlunde lik.
 
Jojo, klart det er gøy, det er bare litt pinlig også.
 
Hei, Fang slår alle!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Alt dette forsterkes videre av at stemmeskuespillet ofte er aldeles glimrende.
Menne hæ, engelsk tale? Jeg synes den ikke er overbevisende i det hele tatt, spesielt ikke når animasjonene så åpenbart er laget for japansk språk og tale. Men kan hende det er bedre på japansk.

Edit: Ikke jeg, men Magnus jeg bor med spiller Portal for første gang. Og det spillet er så jævlig bra, minst like morsomt som jeg husker og ja, skulle ønske jeg anmeldte når dette kom; med unntak av lengden (som kan diskuteres) er det perfekt.
 
Enig i at totalkombinasjonen ikke er spesielt overbevisende, og uncanny valley er ikke et problem akkurat, men stemmeskuespillet har likevel klart å få meg til å føle at det er mennesker som prater langt mer enn hva som er normen. Sammenlikne dette med den jevne JRPG og jeg synes det er åpenbart at de har brukt penger på skuespillere. Hvis noen hadde hatt vett til å skaffe en regissør så hadde det vært enda bedre. :D Det ser ut som animatørene har fått regissere, alt tar lenger tid enn det burde og timingen sklir ofte litt ut. Og det samme kan vel sies om manuset.

Men det er ett eller annet med kombinasjonen som er litt appellerende; arketypene er kanskje uspenstige men mange av dem er fortsatt ganske kule. Og så er det ordentlig sørpesippete når det vil, og det er fint. Jeg kjenner femtenåringen inni meg har det ganske tøft.

Har spilt det mer nå, synes fortsatt dette er kjempegøy (og, som nevnt, veldig rett-fram og teknisk sett uinteressant, men det tar seg opp når de begynner å innføre strategier og figurutvikling).
 
Begynt på Tales Of Vesperia med samboeren, lover bra! Masse usynlige vegger, campy dialog og antirealisme, men fy så moro! Akkurat som eit Tales-spel skal være. :)

Ellers koser eg meg fortsatt med Borderlands split screen med ein kompis, siste utvidelsen lover også bra. Vi har akkurat passert level 50, så då har eg vel fått alle achievements utenom dei to siste utvidelsene sine. Woho!

For meg sjølv går det i Modern Warfare 2 online enda, moro moro! Og siden eg plutselig fekk kjøpt meg PS3 tester eg ut ting som Wipeout HD, Flower, Noby Noby Boy og Pixeljunk Shooter. Så gleder eg meg til eg får tilbake DS'en fra reparasjon, og synes fortsatt Chime på Xbox Live er nyyydelig puzzle-kos!
 
Tenkte jeg kunne begi meg ut på God of War III ettersom jeg likte de første for en stund siden og kanskje denne installasjonen hadde utviklet seg nok til at jeg kunne igjen like serien. Men fy faen for et grusomt gameplay. På normal er det for enkelt, men på hard er det bare vanskelig på grunn av alle de irriterende og totalt meningsløse elementene. Hjelper ikke stort at Kratos er clunky som bare faen heller når det gjelder å dodge.

Vel, det var tidligere i dag. Hadde ikke noe bedre å gjøre så jeg ga det en sjanse til, og fant ut at hei, kanskje jeg bare var dårlig humør tidligere. Så fant jeg ut at de eneste jeg hadde sloss mot var små menn som knapt gjør noe motstand, så kom jeg til delene hvor de pøser på med fuglebeist som konstant regner ned på deg samtidig som du har en minotaur og en slangefitte som vil lite annet enn å trolle deg. Det funker rett og slett ikke.

Hvorfor er denne serien så populær igjen? Er sannheten så trist at det virkelig er grafikken og alle gråtonene som flyter over av rødt blod som gjør at folk hyller dette som BEST GAEM EVAR?