Hva spiller du for tiden?

Spiller gears of war, noe jeg har gjort det siste året. Er leder av en veldig aktiv clan, så jeg har ikke tid til mye andre spill, selv om det hendar at jeg jobber for å få opp gamescoren litt..
 

Novastrum

Feminist-elitist
Har vært sjuk i går og idag, så da får man tid til å spille litt. Idag har jeg spilt Audiosurf (PC) i tre-fire timer, Penumbra: Black Plague(PC) i ca. 1 time, og sist men ikke minst tok jeg frem Legend of Kyrandia 3 (PC) igjen, og spilte et partre timer der også. Nå har jeg litt lyst til å spille I have no mouth, and i must scream, bare jeg får det til å funke. Ellers går det i COD4 på PC og Zak & Wiki til Wii. Og Theme Hospital har jeg også spilt en del i det siste. Digg å klare å spille retro igjen. :D

Penumbra: BP (19$) og Audiosurf (9$) anbefales på det varmeste, forresten.
 

Lodin

Der Waaaah
Mhm, Penumbra er sakene til far. Runna endelig BP og Overture i forrige uke og få spill skaper så mye stemning på så lite budsjett. :elsk:
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Plukket opp Lost til ps3 på release, og har spilt det en god del siden. Jeg var ikke helt sikker på hva jeg gikk til, siden de fleste tie-in spill av denne typen sjeldent er bra, men jeg må si at jeg tendenserer til å være positivt overrasket. Lost i seg selv har stort potensial som rammeverk for et adventure-spill nå det gjelder historie og setting.
Spillet har solid grafikk (til tross for noen framerate-problemer og glitches her og der), men det blir uansett litt slapt i forhold til Uncharted, som deler omtrent den samme settingen, og er i den sammenheng naturlig å sammenligne med. Der Uncharted har fantastisk fysikk, og små detaljer som at buksebena blir våte, så er Lost veldig sterilt og lite interaktivt. Man har lite eller ingenting av slike detaljer i Lost.
Hadde man hatt like stort fokus på slike ting som Uncharted har, så hadde det hevet spillet betraktelig, fordi jungelen er som kjent selve symbolet på Lost og øya der det utspiller seg. Men, det skal dog nevnes at det ikke er helt elendig å traske rundt. Lydene man hører overalt, busker som knekker, kviskring fra alle kanter, og knitringen fra røykmonsteret, skaper en stemning som ligger veldig tett opp til serien. Spillet har med andre ord et fantastisk 5.1 lydspor, som du kanskje kan skjønne. Musikken er også svært medvirkende til atmosfæren, både med komposisjoner fra serien og stykker kun for spillet.
En annen ting som irritterte meg var pacingen i spillet, i forhold til kanonen som da er serien. Man kræsjer, stikker ut i jungelen i fem minutter, så plutselig har man satt opp en hel base-camp. jeg forstår at historien i spillet nærmest fungerer som en best-of fra sesong 1-3, men for den målgruppen spillet sikter til, så tror jeg dette vil bli sett på som litt pussig.

Jeg synes Ubisoft gjorde lurt i å ikke gjøre dette til en heseblesende shoot em up. Jeg har kommet ca. halveis tror jeg, og har avfyrt 2 runder. Det sier sitt. i Steden har Lost fokus på utforskning og dialog (Dialog-systemet kan forøvrig minne om KOTOR). Man løser hovedsaklig puzzles gjennom hele spillet, og det blir i grunn veldig teadious etter hvert. Puzzlene er i prinsippet helt lik hackingen Bioshock, og når man gjør det til et av hovedmomuntene i gameplayet, så er ikke det helt gjennomført i min bok. Her burde det vært mer kjøtt på beina og kreativitet.

Lost er i utgangspunktet et godt spill, men jeg vil nok tro at du skal slite med å få noe ut av dette uten å være godt over middels interessert i Lost. Spillet er litt pussig på den måten at man har lagt ne en veldig solid jobb i å gjenskape alle områdene, og alle nyansene i historien fra serien, men mangler detaljer og finpuss på andre felt.
 
SITAT(Novastrum @ 01.03.08, 09.19) 105034
Og Theme Hospital har jeg også spilt en del i det siste. Digg å klare å spille retro igjen. :D
[/b]
Theme Hospital er et mesterverk av et spill, helt klart det beste av Theme/Tycoon/Sim spillene som kom på den tiden. Spilte det igjen for et år siden eller noe sånt, og det funka fortsatt mistenkelig bra. Veldig fin dataspill-humor som ingen nyere spill har lengre.

Ellers spiller jeg ingen verdens ting for tiden :(
 
Spiller egentlig alt for mye CoD4 (på PC) for tiden, men siden pcen erklærte jihad og tok selvmord blir det vannskelig, så jeg koser meg med DEMOER til ps3, you heard me.

Men på mandag blir det Devil may cry bla. og selvfølgelig Formel 1 til ps3, som jeg klarte å finne brukt. :elsk:
 
D

Deleted member 91

Gjest
Driver og maser litt med PS3-en nå som jeg endelig ordna til meg HDMI-stæsj. Mangelen på interessante eksklusive titler er nesten til å grine av, men det finnes i det minste litt demoer og slikt - ikke bare til PS3, men også PSP. Dro ned følgende:

Syphon Filter: Eksplosiv undertittel
Helt greit nok. Tok seg litt tid å venne seg til presissikting med knappene, men den generelle hastigheten og reaksjonsevnen til fiendene er tilpasset dette, så det føles ikke fryktelig urettferdig. Demoen utspiller seg på en lastebåt hvor man løper rundt og knerter terrorister, og det er liksom ikke så fryktelig støtende ellernoe, det er bare ikke så veldig spennende. Det er en god stund siden animerte flammer og harry voice-overe var særlig imponerende, så om jeg gidder å kæsje ut for dette er usannsynlig.

Patapon
Patapon er et rytmebasert 2D strategispill, uansett hvor sært det høres ut. Du spiller Gud for en sjarmerende liten rase kalt Pataponer, og du slår på forskjellige trommer (knapper) for å gi ordre. Firkant, firkant, firkant, sirkel (pata, pata, pata, pon) fungerer som "gå", mens sirkel, sirkel, firkant, sirkel (pon, pon, pata, pon) er angripskommandoen. Etterhvert åpner du opp flere trommer og mer avanserte kommandoer, i tillegg til diverse gjenstander som blir essensielle for din suksess. Demoen viser ikke så vanvittig mye mer enn det helt grunnleggende, men du får et godt inntrykk av hvordan spillet fungerer. Slik jeg har forstått det krever det mer av deg etterhvert, blant annet at du holder styr på hvilke enheter troppen din inneholder, og hvilke våpen og gjenstander de bærer. Det er sånn jeg frykter blir litt avansert for min del, og det blir visstnok ganske gjentakende etterhvert (du møter visstnok de samme bossene igjen, bare med mer helse), så hva du får ut av deg avhenger av terskelen din for slike ting. Morsomt konsept, om ikke annet.

SOCOM: Tactical Strike
Taktisk streik minner i første omgang mest om en blanding mellom de tradisjonelle SOCOM-spillene, Full Spectrum Warrior-serien, og de gamle Rainbow Six-spilla. Du tar kontroll over en tropp på fire supersoldater, og beordrer dem rundt i relativt åpne miljøer for å finne nye og spennende måter å drepe terrorister på. Det er en del kommandoer og slikt å sette seg inn i, men når du får til et vellykka bakholdsangrep på en patrulje uten å miste noe særlig ammo eller helse føler du deg temmelig, omtrent som i FSW eller RS-spilla. Grafikken er absolutt akseptabel for et håndholdt spill, og selv om demoen er i korteste laget gir det definitivt mersmak. Ifølge tothegame er det ikke utgitt på denne siden av atlanteren ennå, men importering frister sannelig.
 
Jeg fikk lyst til å spille i går, så lastet ned Actraiser på Wii-en... det var knall, men jeg klarer neimen ikke andre ACT-del, det forferdelige skjellett-beistet tar meg på et sverdslag. Så, i dag regner jeg med det blir et nytt forsøk, denne gang på easy.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Akkurat dratt en heftig runde Bionic Commando på DS-en. Gleder meg usannsynlig mye til Rearmed kommer ut, så mye er sikkert. ^_^
 

oma

Village Drunk
endelig har jeg fått saven fra kompis sin ps3 så jeg kan fortsette å spille "The Thing", fantastisk moro dette spillet altså, det er faktisk flere ganger jeg syns det er direkte ekkelt å se monsterne komme etter meg :p

ellers spiller jeg litt doom på 360en og CoD4 online på ps3
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
holder for tiden på å spille Zelda: Phantom hourglass. Liker kontrollene, musikken, ALT!
eneste som jeg synes er litt kjipt er at det er litt lite småting og gjøre og det at skattekartene og kisteplukkinga under havet ikke er like kult som i windwaker. :)

og når jeg har tid spiller jeg litt baldurs gate 1 i multiplayer for så å fortsette på 2'ern med de karakterene vi bruker nå. jeg er en thief-fighter halfling. :)
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Begynte nettop på HL2 EP2. Dette var betydelig bedre enn EP1, men den derre halvveis-sublime flørtingen fra alyx kan fremdeles dra å dra seg. Omgivelsene akkurat i første delen når man spaserer ut fra toget var forferdelig pent.

Har dem oppdatert motoren noe siden EP1? Jeg kan ikke huske at lommelykten kastet ekte skygger, motion blur har jeg kun sett i portal og GoW, og refleksjonene i vannet er ikke lenger bare cubemaps.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Før jeg dro hjemmefra for påska, fikk jeg spilt litt.

Av alle ting, FIFA 08. Har alltid sverget til PES serien, men når vi nå skulle samles rundt PS3en for å spille 4-player fotball, ble det FIFA. Merkelig bra, egentlig. Føler det har tatt mye fra PES serien, blitt mer "modne", det er virker vanskeligere å putte mål, drible og holde på ballen, og jeg får følelsen av et dypere gameplay enn jeg er vant til fra denne serien.
Problemer med å få online mulighetene til å fungere, men utover det gjør det definitivt jobben sin!

Når man sitter lenge i bil, trenger man noe å spille på, og mitt valg falt denne gangen på Final Fantasy XII: Revenant Wings. Spillet tar sted ett år etter hendelsene i FF12, og følger Vaan (femigutten), Penelope (eller hva det var) og en gjeng med skypirates.
Vel, det spiller godt. De forskjellige karakterene er det inn i forskjellige klasser, som først og fremst er delt inn i meele, ranged og flying, litt som stein saks og papir. Man unlocker espers (som er små søte monstre istedenfor store summons) med poeng man tjener på å progressere gjennom spillet, og ettersom man selv velger hvilke man vil "kjøpe" kan man bygge opp teamet ditt til din spillestil/taktikk. Gambits er også med videre, selv om det nå bare gjelder for special attacks som må lades opp mellom hver gang du bruker de.
Bare spilt de 3 første kapittlene, men historien, kampsystemet som er enkelt å bruke men med dybde, musikken (flere temaer fra FF12) og den behagelige grafikken og designet sørger for at jeg har lyst til å spille mer, og nok vil ha fullført det før vi kommer hjem. Håper jeg ihvertfall!

For hjemme ligger Lost Odyssey å venter! Anyone? Skriver nok noe når jeg har kommet inn i det!

Også spilt gjennom halvparten av Army of Two. Er også bare greit, men har nok mye med at han jeg spiller sammen med er rimelig håpløs (når det gjelder generell gaming, utenom fotballspill). Dette fører til at aggrosystemet ikke blir brukt så mye, og jeg egentlig må fikse ting på egenhånd, som naturlig nok er litt frustrerende. Er selvfølgelig ikke spillet sin skyld at jeg ikke leier ut til andre gamere, så håper å få gitt dette en ordentlig sjanse med en annen person en dag!

Og jo, spilte gjennom Heavenly Sword i forrige uke. Leverte det tilbake dagen etter. Grei underholdning, men designet på bossene er frustrerende, gameplayet repetivt, og det er ikke mange spilletimer. Ikke anbefalt å bruke over 300 kroner på!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Og der var man ferdig med EP2. Dette var langt over forventninger, og lurer på om det til og med var morroere enn originalspillet. La oss håpe EP3 er minst like bra.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg spiller HL2:EP1 igjen nå. Kun for å se hvordan det funker sammen med EP2 når man spiller igjennom kontinuerlig. Er enig i at EP2 er ekstremt mye morsommere. EP1 har veldig god pacing, men EP2 gjør akkurat passe mye nytt, pluss at det ser mye finere ut enn "forgjengerne".
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Slutten er også den beste så langt i noe Half-Life-spill. :D