Hva spiller du for tiden?

Spiller TESIV: Oblivion. Begynte på en save på fredags kveld, idag rundet jeg 15 timers spilletid. :O LAN med en kompis hvor begge spilte Oblivion på hver sin TV. Utrolig koselig og mye kjekkere enn å spille alene. Spiller på en Wood elf thief hvor jeg holder på med Thieves guild, mangler en achievement og et oppdrag før jeg er ferdig med alle achievements i spillet, den forrige saven var bugga så det var umulig å bli ferdig.

D

Doctor Downs

Gjest
Prøvde ikke du nettopp å få kjøpt enda en kopi av Oblivion i Kjøp, Salg & Bytte-seksjonen?

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Spiller litt ærrpege selv jeg også. Kjøpte Dungeon Siege II Deluxe til 99,- her om dagen (fra cdon, skulle noen være interresert), som jeg spiller med en kamerat.

Selv om gameplay og grafikk egentlig er ganske basisk (fy hvor mye teit rustning som finnes), så er spesialangrepene noe av det mest tilfredsstillende jeg har opplevd. Jeg tror egentlig største grunnen til at jeg får lyst til å spille det med jevne mellomrom er tanken av å fyre av en Thunderous Shot ned en korridor full av slemminger.

Jeg steamet også Darkstar One her om dagen siden dem hadde det så billig - noen her som nevnte det ang. å ha noe å spille med pesespillestikke - men æsj, det grep meg egentlig ikke så veldig. Litt catchy var det, og jeg hadde ikke hatt noe i mot å spille det hvis jeg satt på en øde øy uten noe annet, men det tok ikke lang tid før jeg heller hadde lyst å spille noe annet.
Kanskje jeg graver opp mechwarrior 3 eller 4. Tror ikke jeg har testet dem med stikke før. Tviler på at MW2 ville i det hele tatt godta noen som helst input annen enn tarstatur og mus. Eller?

Prøvde ikke du nettopp å få kjøpt enda en kopi av Oblivion i Kjøp, Salg & Bytte-seksjonen?
Enda en? Har en kopi av Oblivion liggende oppi samleversjonen, men den kopien har en jælva pen sirkel som går rundt hele platen. Uspillbart med andre ord. Den kopien jeg spiller på nå er min kompis' kopi som han vil ha tilbake snart. :bye:

Jeg spiller ganske mye for tida. Jeg spiller Call of duty 4, og devil may cry 4. Er snart i mål med å få den beste slutten på suikoden 5, og jeg har bestemt meg for å gi Final Fantasy IX en ny sjanse selv om jeg mislikte det sterkt første gangen jeg spilte det. Ellers venter jeg fortsatt på my us version Dynasty Warriors 6 fra yesasia(å det til nesten halve prisen av hva det koster her til lands mine damer og herrer), men det skal komme til min dør i løpet av uken ville jeg tro. Når jeg får min elskede swap magic skal jeg for første gang spille Suikoden 3 og Chrono cross.

Livet er godt nå om dagen.

Kilik

Lokal moderator
Har endelig gjort meg ferdig med campaign på Halo 2. Jeg er ganske ambivalent til det hele. Gode våpen, engasjerende enkeltkamper og fantastisk lyd, men repeterende level design og en totalt uinteressant story trekker ned helheten. Ikke så bra som originalen (nå er det riktignok seks år siden jeg spilte Halo 1-kampanjen, så mulig nostalgien spiller meg et puss).

Ellers har jeg fått min dose casual gaming i det siste med fantastiske Buzz! The Mega Quiz og Singstar (ja, i edru tilstand (!)).

Mulig det ikke passer i denne tråden, men etter min overfladiske søken var det denne som passet best. Jeg gadd ikke starte en egen tråd for det jeg nå skal si:

Ehem

Jeg har bestilt en Swap magic. Som dere alle er klar over betyr det at jeg nå kan spille alle ps og ps2 spill verden har å by på. Siden jeg har stort sett alle PAL ps/ps2 spill jeg har lyst på(mangler fortsatt Tenchu 2, Legend of Legaia, Tekken 3 og Final Fantasy VI *hinthint*) lurer jeg nå på hvilke spill er det verdt å ha som aldri fant veien til Europa? Jeg har allerede Suikoden 3 og Chrono Cross.
Så er det noen som har noen spill å anbefale?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Final Fantasy Tactics hvis du ikke har spilt det fra før av. Om du ikke har spilt noen av Katamari Damacy-spillene, kan det være verdt å skaffe seg originalen fra USA-land siden den er kos og har bedre musikk enn We <3 Katamari. Øh, det er vel de jeg kommer på. :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Velvel. Som nevnt i Dagen i dag-tråden så fikk jeg plutselig beskjed om at Yakuza, et PS2-spill jeg bestilte for snart trekvart år siden, var på vei i posten. Det er omtrent like lenge siden jeg spilte noe på PS2 som det er siden jeg bestilte greia, så å si at å spille Yakuza var en uvant opplevelse er ikke å overdrive. På den ene siden er det teknisk godt under det beste PS2 har å by på, men man merker at noen har følt at dette har vært et spill som var verdt å lage. Jeg forventa et slags japansk GTA, men det Yakuza er føles mer som en oppdatert utgave av River City Ransom/Street Gangs, bare ganske tona ned. Kort fortalt så styrer du Kazuma, en japansk gangster (de kalles Yakuza, for de som ikke visste) som akkurat har sluppet ut av spjellet etter å ha blitt dømt til ti år for drap. Saken er at han ble uskyldig dømt; han tok på seg skylda for at en kamerat skulle ha anledning til å ta seg av søstra si på dødsleiet. Rørende. Det verste er at selv om jeg mistenker at manus var betraktelig mer subtilt på japansk, er det faktisk godt spilt. Kazuma selv later til å bli spilt av en kar som gadd å legge litt mer i rollen enn bare det absolutte minimum (det virker, iallfall for mitt utrente øre, som om han har litt schwung over uttalen av de mange japanske navnene i spillet), og sammen med gode bidrag fra flere sentrale figurer skapes en merkelig engasjerende atmosfære. Der hvor GTA er litt prat, masse banning (iallfall fra og med San Andreas), så mye skyting og bang og smell, er dette mye prat, så mer prat, enorme mengder banning (noen sier "fuck", "shit" eller "motherfucker" i annenhver setning virker det som), og så samles kara til en real runde håndgemeng. Det er mye mer nedtonet, nøkternt, mindre flashy og mer formalisert enn GTA, men figurmodellene knuser alt Rockstar har prestert før GTA IV, og den varemerkede Rockstar-mocap-realismen i animasjonene finner man også her. Pluss at slåssesystemet i Yakuza faktisk har dybde og et RPG-lite-system i bakgrunnen som veier opp for at man er mye mindre fri enn i GTA (du kan ikke kjøre bil såvidt jeg kan se, og iallfall til å begynne med er du låst inne i en liten del av byen (som antageligvis er Tokyo)). Kort sagt, en gledelig overraskelse og de to timene jeg har spilt har allerede vært verdt de 150 kronene jeg gav for det. Gi det en sjanse hvis du finner det billig.

Lodin

Der Waaaah
Får vi friste med de fire kortfilmene som ble sluppet rett før spillet? De følger oppveksten til Kaz (for gammal skuespiller, men det får så være), han kompisen og hu berta som driver baren. Jævla bra saker og produsert av Takashi Miike må vite.
Forøvrig er oppfølgeren endelig annonsert for det vestlige marked. Kommer en gang til sommeren. Fåglane veit når vi får 3.

Å min nærmeste Europris butikk er Yakuza til 100 kr. folkens. Sjekk en europris butikk nær deg!!

Jeg har hatt det ganske underholdene med yakuza. Har runda det. Spillet er generelt kult, og av og til så dukker det opp sånne "dæven å konge" øyeblikk. Blir desverre noe mer cheesy mot slutten, men det tilgir vi. Det er faktisk mulig og kutte av fingre med tang i dette spillet =P Man kan aldri kjøre, men slossingen min mye kulere etterhvert som du oppgraderer. Kazuma er hard til beinet.

Lodin

Der Waaaah
Alle dvergene jeg slakta istad, la meg vise dere dem. B)

Det er faktisk Two Worlds og det er faktisk jævla artig. Ta en del Oblivion og en del Diablo og du får noe som ligner. For de som allerede har testa det kan det nevnes at det er blitt patcha opp til versjon 1.6 og nå faktisk er blitt riktig så stabilt og oversiktlig. Forskjellen er rett og slett natt og dag siden jeg testa demoen noen måneder tilbake. Voice acting og utseendet til folk er fortsatt røv, men hva så?
Etter at jeg killa de dvergene dro jeg inn i gruva deres og drepte sikkert 20 til. Så møtte jeg på en kyklop som ikke tok noe skade samme hva jeg spamma på ham så jeg måtte rømme ut igjen. Der ute traff jeg en familie med dronter som jeg sporenstreks likviderte.
Protip: 360 utgaven er like møkkete og upatcha som på dag en så den bør ungås for hva den er verdt*.

*En sur sokk i øret.

Det går i mye forskjellig for tiden. COD4 er en selvfølge.
Ellers har jeg faktiskt tatt opp Hitman : Blood Money igjen. Elsker Hitman spillene, fikk desverre aldri gjort meg ferdig med det siste. Så nå er målet å få Silent Assassin ranking på alle missions, noe som er lettere sagt enn gjort. Har gjort 5 missions til nå, begynner å bli litt vanskelig nå.

Og på dårligere dager helsemessig spiller jeg en del på PSP. Låner GTA : LCS av en god venn av meg.
Spillet var mye bedre enn forventet og jeg rekker nok å runde det før GTA IV spinner i 360'en.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Det er kjekt med Wii for tiden :) Jeg fikk endelig brukt gavekortet mitt og kjøpt meg Zack & Wiki, så det har jeg prøvd litt mellom Smash-øktene. Spillet er knallbra, morsomt og ulikt det meste jeg har spilt før. Gjorde nettopp en isbane hvor man skal støpe sin egen nøkkel, og det var så godt gjennomført at jeg smilte fra øre til øre da jeg fikk tak i kisten! Begynnelsen ga meg dessuten en deilig Wind Waker flashback, spesielt når man møter han ene kaninen som er en slags krysning mellom nerden på Tetras skip og snørrungen på den første øyen :p

Dessuten er jo Mario Kart på vei, og jeg vurderer fortsatt å investere i No More Heroes. Wiiiii :D

Novastrum

Feminist-elitist
Det går i mye forskjellig for tiden. COD4 er en selvfølge.
Ellers har jeg faktiskt tatt opp Hitman : Blood Money igjen. Elsker Hitman spillene, fikk desverre aldri gjort meg ferdig med det siste. Så nå er målet å få Silent Assassin ranking på alle missions, noe som er lettere sagt enn gjort. Har gjort 5 missions til nå, begynner å bli litt vanskelig nå.
Wow, sammentreff. Jeg begynte på fredag etter å ha testet Stokk og Lynsje. Kom på hva jeg liker så godt med Hitman Blood Money er nesten på slutten nå, har gitt faen i ranking, blir alltid så frustrert. :baby:

Ellers kjøpte jeg meg Den Lengste Reisen på Steam i går, og får forhåpentligvis spilt det igjennom, da jeg alltid har hatt lyst til å spille dette. Spilte litt i natt, og hittil er det elsk. Noen som vet om det er mulig å få norsk tale på Steamversjonen?

Som jeg nevnte tidligere spiller jeg også litt Kane and Lynch, over middels historie til å være generisk 3.personskyter, men mekanikken kunne vært finpusset. Stranglehold er mye, mye bedre.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Såvidt jeg veit er Den Lengste Reisen utgitt i separate språkversjoner (kom på flere andre språk enn norsk og engelsk også), så jeg ville ikke tro det går an; Steam er for et primært engelsk publikum veitu. Har den norske førsteutgaven liggende her et sted dog, så det skulle vært mulig å ordne det på ett eller annet vis hvis du er interessert.