Hva spiller du for tiden?

Drauden

SGs kollektive lillebror
Killzone 2 var et spill jeg mislikte på starten. Jeg syntes først at det var altfor "tungt" å styre, spesielt sammenlignet med mitt første FPS på konsoll, CoD 4. Men jeg måtte jo bruke mer tid på det enn jeg egentlig hadde lyst til siden jeg brukte masse penger på det. Endte opp med å trives veldig, og det er få spill som gir deg den samme krigsfølelsen som Killzone. Helghast er også de beste fiendene siden nazister, er bare synd at protagonisten og hans kompanjonger er dritkjipe.
Mmen det er flere småting som irriterer meg. Som for eksempel våpnene, som ser jævlig barske ut, men de virker så svake. Jeg skyter en romnazi 15 ganger, før han til slutt dauer av sult. Det er også altfor få interessante våpen, og flammekastern er patetisk.

Terje

mostly harmless
Hva er det egentlig med flammekastere og spill? Den er med som våpen i så utrolig mange, men jeg har virkelig problemer med å komme på ett hvor den faktisk var et foretrukket våpen. Jeg husker jeg likte den i Syndicate av to grunner; jeg tror det var første gang jeg hadde sett folk i et spill løpe skrikende rundt i full fyr for så å daue i en askehaug, og 2: Jeg var femten.

Vampire Bloodlines. Flammekastern dukker opp helt på slutten og gjør de siste bossene til kakestykker. Bonus for at man ikke trenger noen skills for å bruke den i motsetning til alle andre "skytevåpen.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Return to Castle Wolfenstein, fitter! Beste flammekasteren noensinne.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Er det feil også nå?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Fuck tha haters. RtCW eide i multi når det kom ut, og spillet kunne forsåvidt ha vært bæsj uansett, for dette handlet om at det har den beste flammekasteren.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Kjøpte meg Prince of Persia (den derre fargerike semi celshadete ja) her om dagen fordi det var billig, fikk stort sett det jeg forventa med et par artige overraskelser.
Jeg synes PoP-gameplayen begynner å bli til de grader trøtt, og denna gjorde ikke mye for å forandre på det. Jeg likte det at man ikke kunne dø, synes det passa denne type spill greit - bedre enn quicksaves og energi og dill.
Spillet var pent til tider. Det er sjelden jeg gidder å stoppe for å kikke rundt i spill, men scener som dette er unntaket.

Sånn ellers - litt kort hvis du ikke gidder samle collectibles, et par artige 'gåter', og en ikke så værst slutt som er litt utenom det vanlige.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Runda ME2 i natt, ræva slutt. Spiller gjennom med ME1-saven nå, satser på å bli griseparagon før noen får sagt kake.

Runda Mass Effect 2 i går kveld, brukte 30 timer på det etter å ha utnyttet langhelgen effektivt. Tror dette er første gang jeg har blitt så oppslukt og spilt så intensivt noen gang, jeg trodde ikke jeg hadde det i meg til å powergame 10 timer om dagen lengre...

Right on. Selv merker jeg at jeg kun spiller spill uten en slags story-mode lenger, enten det eller så omgår/utelater jeg det. I frykt for å bli stemplet som en som skal "bli voksen" og "ikke har tid til dataspill" sier jeg ikke at jeg har sluttet med spill, men hver gang jeg setter meg ned med noe litt mer massivt enn "hopp inn og spark rumpe"-spill, blir jeg rett og slett lei etter 15-20 minutter, før jeg skrur av igjen.

Det siste spillet jeg kan huske å kose meg med, alene, var vel HL2 ep 2, og der tar jeg forbehold om jeg er alt annent enn objektiv. Nå om dagene går det i abbreviations, MW2, HoN, TF2, litt SC2-beta men ikke like mye som jeg hadde håpet. Har styra rundt jævlig mye denne uka, så kanskje jeg skal prøve å sette meg ned med Mass Effect 2 til helgen og se om det ikke er moro alikevel.

Om noen har tips til gode singleplayerspill er det bare å rope ut, jeg har mest sannsynlig spilt alle de "store" som har kommet de siste årene (eller så har jeg med god grunn latt dem ligge), med unntak av ME2 da.

Hatt besøk i helgen og på fredag spilte vi Zombies Ate My Neighbours sammen. Digger spillet, men etter å ha kommet over halvveis i en sitting så blir man litt lei.

I går spilte vi Obscure: The Aftermath 2 på hver vår PSP, cooperatively. Vi testet ut eneren i sin tid, på PS2, men det sugde fordi elendig clunky kontroller og fordi to mennesker deler samme skjerm mens kameraføringen i spillet stinker. Det funker mye bedre når vi har hver vår skjerm, og selv om det nå er på en PSP istedet på konsoll funker kontrollene hundre ganger bedre. Spillet finnes ikke skummelt og har helt sinnsykt teit dialog, men jeg digger det. Tror det er rimelig kjedelig helt alene, men med en venn kan det ikke gå galt. Anbefales!

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg har brukt de siste dagene på Alpha Protocol, og hva jeg synes om det maser jeg sikkert snart nok om. Ikke så dårlig ryktet skal ha det til, langtfra så bra som det kunne vært.

Har begynt på No More Heroes 2, og det er saker. Førstespillet var enkelt og greit dritfett, og de få timene jeg har lagt i NMH2 tilsier at dette er like kult. Det er morsomt, har sin spesielle sjarm og selv med noen startproblemer med kontrollen virker gameplayet like fett/kult/tøft som forgjengeren. ThomasH var å hentet det istad for anmelding, så litt emo over det men skal nok finne noe å bruke tiden på. Kanskje storymoden i ModNation Racing som jeg fortsatt ikke har rørt.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Half-Life 2 har fått achievement-patch, noe som gjorde meg litt keen på å runne det for endte gang.