Hva spiller du for tiden?

CyberK

Finner ikke på noe.
*Starte Steam*

Edit: Jeg ser at de fleste av dem er sånne typiske du får bare for å fullføre spillet, en god del er sånne du ofte gjør uansett og et par er genuint tricky. Sånn blir det vel når man skal backporte achievements til et spill som ble laget uten å ha dem i tankene. Favoritten min er en fra Episode 1:

The One Free Bullet
Finish the game firing exactly one bullet. Grenade, crowbar, rocket, and Gravity Gun kills are okay!
Den nye "Little Rocket Man". :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei det er møkk.

fieron

Plukker opp støvet ditt
Spiller Red Dead Redemption. Ser det er diskutert opp og ned i mente her inne, men få som har klaga på styringa. Jeg syns den er skikkelig smørbukk. Den harde typen, den som sitter fast i tenna. Han skal alltid fullføre animasjonen eller hva jeg skal kalle det. Helt likt som GTA4, som var ok daaa, men som er dårlig nååå, IMO.

Oi dæger'n, den harde smørbukken er god. Er den fortsatt å oppdrive?

fieron

Plukker opp støvet ditt
Ja du, ble litt feil det der. Smørbukk smaker godt, men er jo egentlig et lite helvete å få i seg. Sikkert derfor de kom med den myke.

For å svare på spørsmålet ditt er ganske sikker på at den hard smørbukken fortsatt selges i vanlig dagligvare.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Var der sist jeg gadd å sjekke, som ikke er så frøktelig lenge sia.

Uansett, Sin & Punishment 2 ble det i kveld. Nevnte det så vidt da det kom, har ikke fått sittet så mye med det, men jeg skal få kjørt noen timer på det denne uka for det er et godspill. Som nevnt er det et onrails skytespill, og blant våpnene du har finner du slike assorterte elementer som vanlig kjapp laser, treg oppladbar dritkraftig laser, kjapp dodging som gjør deg usårbar i et par sekunder, sverd og en nesten fanatisk dedikasjon til Paven. Siden det er på Wii kunne ikke kontrollene vært enklere (pek og trykk for å skyte, nunchuk for å bevege deg; bruk gjerne Classic Controller eller GameCube-kontroller hvis du heller vil det), og det tok meg cirka tre sekunder å komme inn i det igjen etter ikke å ha spilt det på et par uker. Når det er sagt så er det fortsatt et shmup, og det krever mye tid å lære brettene bra nok til å få en god highscore. Det eneste negative jeg har så langt er at brettene er litt lange; du får ikke noen pustepause overhodet på en halvtime, som er cirka så lang tid du må regne med å bruke på et brett. Når det er sagt så er det sjenerøst med checkpoints, og du kan lagre og avslutte når som helst, men da oppgir du poengene dine. Dermed: For å få skikkelig highscore må du sette av en kveld. Ikke at det er noe nytt, men det er ganske ekskluderende ettersom spillet fra før av er rimelig hardcore. Kombosystemet er klassisk Treasure; et par enkle regler setter premissene: Multiplikatoren øker for hver fiende du knerter, du får mer boost på telleren om du står på bakken enn om du flyr rundt med den rå jetsekken din, telleren går ned når du blir truffet. Når du har dette inne er det bare å spille taktisk for å få mest smell for hjorten. Det er også tonnevis av hemmelige poengbonuser du kan høste ved å gjennomføre forskjellige saker som for eksempel å skyte ned en boss før den får skutt på deg, knerte alle fiendene i en sverm, eller - som jeg til min store glede fant ut istad - klare å parere tre slag på rad fra ei samuraibosskjerring. Likevel så er det aller beste med spillet den enorme variasjonen. Treasure viser nok en gang hvem som er sjefen ved å hele tiden komme med nye opplegg og konsepter som utfordrer deg på utallige måter. Noen steder er det bare å fyre løs, andre steder må du smette unna hindringer og slå tilbake skudd med sverdet, og igjen andre steder kommer de med en twist på bullet hell-paradigmet. Selv om du bare beveger deg fritt i to dimensjoner (den tredje er låst) har ofte fiendene ingen slike restriksjoner, og ellers middels områder blir plutselig engasjerende og spennende fordi fiendene hele tiden kommer fra lenger inn i skjermbildet eller tilsvarende. Du kan også smekke på japansk tale hvis du vil det (og det vil jo alle siden den engelske er horribel), grafikken er aldri noe mindre enn fantastisk og Wii-en klarer suverent jevn oppdateringsfrekvens hele tida. Bare for å nevne noen høydepunkter så kan jeg jo fortelle om bossen hvis superkrefter omfatter evnen til å forvandle seg selv til fem spekkhoggere som dukker opp av vannet for å sprette en badeball-bombe på snutene, tidligere nevnte samuraiberte og utysket jeg bare kaller "lasergravemaskinen". Estetisk og mekanisk sett finnes det ekkoer her både fra Ikaruga og Gunstar Heroes, uten at Sin & Punishment 2 noensinne nedverdiger seg til noe så simpelt som klipping og liming av tidligere suksesser. Det skal mye til for å kunne lage skytespill i to tiår og fortsatt klare å lage noe duggfriskt, men det er nettopp det Treasure får til. Dette er ikke like renfiltrert genialitet som Bangai-O Spirits, men det kommer farlig nære. Essensielt hvis du har Wii og liker skytere.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Noe annet som er essensielt det er dobbelpost.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Jeg spilte igjennom Sin&P2 tospiller med noen kompiser nå i helga og det var orntli kos. Litt skuffende at player to blir redusert til bare et siktekorn og ikke får en egen figur, men skjønner at dette sikkert er for å kunne holde frameraten såppas høy. Men alt i alt synes jeg dette er en mesterlig konvertering av gameplayet fra den quirkye N64-orginalen over til Wii, og spesielt kontrollsa sitter som et skudd og gjør rask luftakrobatikk til en lek.

Ellers fikk jeg griselyst på et next gen F-Zero etter å ha spilt gjennom den swoop-bike banen... GET ON IT AMUSEMENT VISION :argh:

Jeg elsker NSMB Wii med coop. Utrolig digg at det ikke er så sykt enkelt.

Og jeg vil og spille Sin & Punishment :mad:

CyberK

Finner ikke på noe.
NSMB Wii med co-op er helt latterlig vanskelig noen ganger om man er fire stykker, det blir rett og slett ikke nok plass til alle. Da vi spilte sistebrettet med fire stykker måtte vi prøve et tosifret antall ganger før vi til slutt reduserte til tre og så vant vi på første forsøk.

Spiller med en annen, så fort vi blir vant til hverandres oppførsel så funker det ganske fett. Alene er spillet dessverre veldig kjedelig.

Kilik

Lokal moderator
Har fått spilt noen timer Super Mario Galaxy 2 og ja, elsket du eneren vil du nok elske dette også. Til å være Nintendo er dette en veldig lik oppfølger, men med tanke på hvor bra originalen var så er det egentlig ikke noe å klage på. Nyhetens interesse er borte, men spillegleden er minst like stor. Grafikkmessig er det nærmest klin likt. De nye mekanismene som Yoshi fungerer utmerket, leveldesignet er fantastisk og haugevis av referanser til klassiske spill i Mario-universet gjør at det føles enda mer familiært enn SMG1. Eneste jeg har å utsette er litt mye tekstbasert tutorial og historie som ødelegger litt av den ellers fantastiske flyten i gameplayet, men dette ser det ut til å bli langt mindre av etter den første timen.

De fleste Nintendospill om dagen har hauger av tutorials som man ikke kan hoppe over. Spesielt irriterende er det når det er den samme beskjeden som popper opp gang på gang under samme gjennomgang.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg har spilt tv-spill i det siste, og det har bare gått i den suverene spillmaskinen Nintendo Wii.

Først og fremst satte jeg igang med No More Heroes 2 etter at Skate 3 var erobret for en liten stund siden. For de som ikke har fått det med seg var det første Ingen Flere Hjeltar-spillet utrolig moro, et veldig friskt pust i spillmarkedet med et involverende actionfyllt gameplay, en spennende grafisk stil og masse humor og sjarm.
Så gledet meg til oppfølgeren, "men det kan da umulig være like bra som eneren" tenker du nok? Det har du desverre helt rett i.
For en stor fan av konseptet er det mer av det som er moro, men all "brodden" er vekk. No More Heroes 2 er et spill som ikke tar sjanser eller prøver noe nytt, men serverer et like gjennomført gameplay som forgjengeren. Dette gjør at det er gøy å spille, veldig gøy til tider faktisk, men innpakningen er rett og slett for døv. Ikke lenger kan man cruise rundt i byen på verdens styggeste/feteste motorsykkel, mini-games er ikke like suggererende samtidig som spillet ikke motiverer deg til å tjene deg masse penger. Riktignok er jobbene morsomme nok, de går helt Sega Master System (den beste retrokonsollen) og serverer noen fornøyelige spill, desverre som nevnt uten å motivere deg til å spille de.
Men hei, det er fortsatt moro som faen. Slossingen sitter som støpt, valgmulighetene er få men kan kombineres til å sloss mer effektivt, superkrefter som kan aktiveres er givende å bruke (form of, TIGER!) og fiendene er akkurat varierte og smarte nok til at det funker. Desverre er det som nevnt for lite nytt og for lite "edge". Da No More Heroes traff markedet for noen år siden var det som å ligge på en eng blomster med lukkende øyne på en vakker sommerdag, og i det du skal til å halvsovne blir du sparket i ansiktet av en mer attraktiv utgave av Jessica Alba. Det var nytt, fresht, hadde attitude og virket som utviklerne hadde en gi-faen holdning hvor de bare ville levere et originalt spill som var -fett- å spille, så fikk det bære eller briste. Jeg forventer dermed kanskje for mye av oppfølgeren, moro er det men jeg blir ikke lenger (positivt) overrasket rundt annenhver sving, No More Heroes 2 er safe. Veldig forståerlig forsåvidt.
Litt for kort, vanskelig for nye spillere til serien å komme inn i hva som skjer/har skjedd men et utvalg ordentlig stilige designer og kreative bossfighter. Jeg gleder meg til NMH3, for sikkerhetsskyld.

End of Part One. For et par dager siden satt jeg igang med Super Mario Galaxy 2, har fått samlet de første 50 stjernene og tenkte jeg skulle taste om det og, men det får vente til etter lunsj evt. til jeg kommer hjem!

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Tenkte det samme selv, men etter en time med å bevege meg rundt i byen ved hjelp av et kjedelig kart-pek-her-dra-dit hadde jeg ønsket sykkelen og den forjævlige handlinga velkommen tilbake.

Jordmarken Jim er gloriøst på 360. Ny fin grafikk og låtene er bedre enn noensinne. Jim har ikke lik stemme, men den minner om tegnefilmutgaven så det er ok. Nye brett og seksjoner har de og lagt til. Også har jeg ikke engang testa 4 playeren da. Whoa Nelly!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Var innom Lefdal etter jobb og i billigkorva lå både Punch-Out til Wii og Wrathwrathers: Wrath of Wrath til 360. 200 per stykk, jatakk.

Sånn ellers fikk jeg endelig lov av Sony til å kjøpe Josef Fares (altså Joe Danger), og det er godsakene til far. Trials kobla med Excitebike/Excite Truck later til å være en grei beskrivelse. Det er iallfall fargerikt og veldig, veldig koselig, men akkurat like presist og nådeløst som Trials (dog i en annen retning). Det blir noen runder med Josef i kveld, gitt.