Hva spiller du for tiden?

Jeg er litt late to the party, men jeg runda nettopp Mass Effect. Har hatt det i rundt et år nå, men satt det tilbake i hylla etter at jeg syns starten var dørge kjedelig.Den trege starten i The Citadel kombinert med det bedritne meny- og inventorysystemet som irriterte meg såpass mye at jeg ikke gadd å spille det noe mer. Så plukka jeg det opp igjen her for et par dager siden, og 15 timer senere knerta jeg sistebossen og det første jeg tenker er at "dette må jeg spille igjennom enda en gang før jeg spiller 2ern". Da jeg først aksepterte det uelegante systemet og den jævla Makoen :)argh:) storkoste jeg meg. Jeg bedrev også noe tvilsom levling, så enkelte partier ble såpass hønnvanskelig at jeg bare satt ned på Casual en stund uten at jeg skammer meg over det.

Uansett, jeg bøyer hodet mitt i skam for at jeg avskrev det såpass tidlig, og nå skal det renegades for alle penga sånn at jeg har to savefiler å fortsette med i ME2.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Enern er et drittspill, sier jeg!

Jeg skal hoppe meg inn i Omega4-relayen straks i ME2, jeg synes spillet har mista litt av den initielle sjarmen, mest fordi sideoppdrag veldig raskt blir ikke-eksisterende og jeg egentlig ikke er i spesielt utfordrende kamper lenger (jeg bruker aldri våpna, bare spammer bitotics og lar laget sope opp restene). Savner egentlig den første encounteren med Collectors, da ble jeg eid så jævlig, især av den flyvedritten.

Og jeg begynner å bli veldig grinete av SPOILAR at jeg har halvfull den siste fisten med Paragon og Miranda vil FORTSATT ikke overtales! GRRRRGH! Vedder på at Jack hadde vært enklere å overtale.

Blir uansett en gjennomspilling til etter dette med ME1-saven hvor jeg bare leker deilig med alle og observerer hvordan det ikke utgjør noen forskjell, sånn egentlig.

Jo, random observasjon: Jeg kåla til det derre sideoppdraget med Liara på Illium, men jeg bestemte meg for å gå gjennom samtalen før jeg lasta inn saven for å gjøre det riktig, og da begynte hun plutselig å plapre om at hun var den som solgte Shepard til Cerebrus eller noe; men da jeg snakka med henne etter å ha klart sideoppdraget (som var bullshit! Kroganen sto aldri nevnt!) så valgte jeg de samme greiene og ikke et pip om hennes innblanding i min skjebne. Hva faen?

Fikk eeeendelig startet på Just Cause 2.

15 timer? Det var steike meg litt av en rush. Jeg kom meg gjennom det på rundt 28 timer og gjorde vel ... hmmm ... absolutt alt i spillet, tror jeg. Vet ikke om jeg gidder det igjen på PC bare for å spille Mass Effect 2 med en importert save, men kaaaanskje ..? Spilte ei huggærn panserlesbe med blond bob, men mislyktes i å være lumpen hele spillet gjennom. Var dick mot teamet mitt og engasjerte meg i romvesensex, men kjørte den rettferdige og nøytrale linja i fortellingen.

Fetthesten: Åssen er erfaringen din med Mass Effect på PC? Kalli spiller toeren nå, og etter at han grein litt over at det var tacky og slaskete skrevet, har han kommet frem til at det er glimrende. Dette frister meg. Det frister meg til å plukke opp begge spillene ...

... etter at jeg har kjøpt meg Final Fantasy, Demon's Souls, Heavy Rain, God of War 3 og alle de andre jævla spillene jeg har lyst til å myse på før jeg kaster meg rundt til Biowares hals av skogen. Først må jeg ha penger. Det blir vel en gang etter at paven har avslørt at han er Beelzebub med deodorant cirka 2012, mens verden fryser og brenner samtidig i en evig sjeledigel av tomhet og smerte.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mass Effect 1 på PC kjører kanonræva. Det er min erfaring. Har ikke testa toeren ennå.

15 timer? Det var steike meg litt av en rush.
Litt dårlig skrevet av meg, jeg spilte 5 timer før jeg fant ut at det var døvt og så 15 timer i tillegg til det da jeg begynte å spille igjen. Brukte 20 timer og 47 minutter hvis jeg husker rett fra i går kveld. Det var mange sidequests jeg rett og slett ga blaffen i fordi de aller fleste er gørrkjipe fetchquests med den forpulte makoen. Gadd heller ikke finne artifacts og annet ræl, og noen missions som jeg ville ta (de gjenværende på Noverium eller Fiteria eller hva de hovedmissionplanetene het) var det ikke mulig å ta etter at the shit hits the fan. Satser på å ta dem på New Game+.

Jo, random observasjon: Jeg kåla til det derre sideoppdraget med Liara på Illium, men jeg bestemte meg for å gå gjennom samtalen før jeg lasta inn saven for å gjøre det riktig, og da begynte hun plutselig å plapre om at hun var den som solgte Shepard til Cerebrus eller noe
Det er plottet til tegneserien. Liara og en drell stæler liket fra The Information Broker som er iferd med å selge det til Collectorene. Det var Cerberus som ga henne informasjonen samt at Miranda lover at de kan vekke Shepard til live så derfor samarbeider hun med dem.
Det ryktes at første virkelige ad-on går ut på at man får Liara på laget igjen og tar ut Skyggebrofisten.

Min opplevelse med Mass Effect 1 på PC var at det kjørte perfekt og fjernet så og si alle de tekniske problemene med 360-utgaven. Max-oppløsningen var 1280*854 eller no som er litt merkelig, men frameraten var i det minste bunnsolid og det loada aldri i mer enn 5 sekunder på min Dell Precission M6400. Mus og tastatur gjør seg bra det og, selv om inventory-systemet fortsatt er raua. Synes det var en langt mer elegant og bedre opplevelse på PC. Og det er absolutt kult å ta med seg savefila si, men om man ikke gidder å spille eneren på nytt finnes det en side hvor man kan laste ned saves med så og si alle mulige kombinasjoner av de viktige valgene (Lodin linka til den i ME2-emnet). Utseende får du stille inn i starten av toeren uansett.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Greit nok, jeg kjørte Mass Effect på en Core2Duo med et GeForce 8800 GT, men selv med detaljer skrudd ned kjørte det som ei skutt bikkje. Eneste forskjellen var om det så ut som grøt eller som... litt mer grøt.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Det ryktes at første virkelige ad-on går ut på at man får Liara på laget igjen og tar ut Skyggebrofisten.
Ja, de hinta temmelig hardt til det. Hadde vært coo' å få vite litt mer om shadow brokeren. Skulle gjerne hatt litt mer sånne sidequestgrener som Liara sin.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Toern kjører veldig smooth på min Core2Duo 1.6ghz, 2gig ram og Nvidia GTX260.

Noe lange loadetider avogtil.

Klarte ikke å spille enern i mere enn tjue minutter før jeg ragequittet, men toern har jeg foreløpig lagt inn 10 timer og koser meg. Tar det med ro og sjekker ut de tingene jeg vil etc..

Cozygaming, skal spilles ikveld, landet nettopp på Illium, og skal da gjøre noe oppdrag der, tenker jeg. Spiller Vanguard, så det er bare Charge-Shotgunrape-Melee-Cover-Charge-Shotgunrape-Melee-Cover repeat repeat.

Ja, de hinta temmelig hardt til det. Hadde vært coo' å få vite litt mer om shadow brokeren. Skulle gjerne hatt litt mer sånne sidequestgrener som Liara sin.
Vel neste minipakke heter Overlord og er System Shock.
When sent to investigate a Cerberus research base that's mysteriously gone silent, Shepard arrives to find Geth overrunning the base. The sole survivor, Chief Scientist Archer, paints a dire picture: an experiment to fuse a human volunteer with a virtual intelligence created a dangerous hybrid "VI overlord". The rampaging VI has already attacked three other Cerberus bases, controlling any technology it finds in an attempt to break free–and unleashing Geth across the planet. Unless Shepard can infiltrate the VI's fortress and shut it down, this homicidal intelligence will beam itself-off planet and wreak havoc on other systems. The action unfolds over five new level areas, with two new achievements.

Jante

privileged CIS shitlord
Greit nok, jeg kjørte Mass Effect på en Core2Duo med et GeForce 8800 GT, men selv med detaljer skrudd ned kjørte det som ei skutt bikkje. Eneste forskjellen var om det så ut som grøt eller som... litt mer grøt.
Kjørte det på samme hardware med alt satt på maks og det kjørte stort sett som ei kule. Jeg hadde en del problemer med at spillet frøys enkelte ganger underveis, siden Mass Effect hadde store problemer med enkelte nvidiakort. Det var snakk om at de skulle fikse det med en patch i forbindelse med en av DLCene, men de gjorde det ikke mens jeg fortsatt spilte det. Men men, så sånn er det.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
ang. kjedelige cinematics i Bayonetta, så kan man skippe dem med å holde trigger mens man trykker back.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ooooh. Ble en smule lei av å trykke start->ned->skip->yes, så takk for den.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jeg prøver å spille Killing Floors, men jeg disconnecter fra alle servere jeg går inn på etter 10-20 sekunder. harp

Drauden

SGs kollektive lillebror
Nei, spiller på pese. Er veldig irritert nå, siden jeg nettopp kjøpte dritten. Hadde nesten vært greit hvis single-player var formidabel.

Killzone 2 er faktisk ikke så verst. Det er generisk og grått, men veldig underholdende. Jeg vinner over alle med kniven. Er en del sykt irriterende saker, som at jeg ikke klarer å komme meg forbi et sted fordi det ser ut til å komme en uendelig strøm fiender fra min destinasjon, og når jeg reloader etter en død så tar det bare et minutt så er området helt klarert, og dårlige bosser. DET HELIKOPTERET!