Hva spiller du for tiden?

nei du! fisemink

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Gjorde meg nettop ferdig med Limbo som var ganske fett. Kanskje ikke så overraskende at atmosfæren og mysteriefølelsen er bedre enn selve gameplayen, og jeg ønsker de hadde kapitalisert litt på dette istedenfor at det er pur bakgrunn som det er nå. Jeg var intenst nyskjerrig på mye av det som skjedde, men man beveger seg bort fra ting og man lurer på om de ennå er relevante eller om spillet forventer at du skal bare glemme det.
Rimelig kort kanskje på 3 timer (inkludert en 3-4 instanser hvor jeg satte meg litt fast), så om det er verdt 1200 microkroner er opp til enhver.

Også litt funfact at grafikken er stort sett 2d og svarthvitt, men det så både mer realistisk og penere ut enn de fleste spill i dag.

Spiller også Bad Company 2, men har ikke mulighet til å spille no særlig multiplayer denne uka her. Utover det så går det i Mass Effect 2 og Just Cause 2 pga. awesome frihetsfølelse

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hei du Erlend, jeg har det liggende i hylla og tenkte senest i formiddag "lurer på om jeg noengang kommer til å spille det igjen". Jeg er ganske ræva men er med på noen runder! Har ikke msn/skype/IM for tiden, hit opp på irc om du kan!

Men ja, jeg har hatt en uke gloriøs fri, og da har jeg fått spilt litt tv-spill. Først fortsatte jeg på Adept-gjennomspillingen min av Mass Effect serien, er et godt stykke ut i det første og å spille Adept er aenmeg mye morsommere enn å være Soldier. Har også skrudd opp vanskelighetsgraden til max, så plutselig er crowd control noe av det viktigste jeg gjør. Disse spilla har før blitt diskutert opp og ned, jævli bra saker om noen lurte.

Så har jeg selvfølgelig slengt meg på Sommer Av Arkade, og spilt igjennom Deathspank og Limbo. To veldig forskjellige spillopplevelser, men to veldig gode. Deathspank hadde utrolig mye mer innhold enn jeg så for meg, med herlig humor og et om ikke veldig variert, solid gameplay. Det er moro å hakke ting i stykker, skjoldet er litt dårlig implementert og jeg var ræva til å lage komboer men det var så godt som dritmoro hele veien.
Limbo var nesten motsatt, i den grad at det var veldig, veldig kort. Det var faktisk nesten så kort jeg føler meg litt snytt. Romkameraten min og jeg spilte igjennom hele sammen på noen små timer, og det var mens jeg var borte et minutt og kom tilbake til han som sa "ehm oops, men jeg runda det visst". Jevnt over kunne kanskje puzzles vært hakket vassere, for to stykker tok det som oftest kort tid å komme seg videre, selv om vi også satt bom fast et par ganger. Det er kanskje meningen man skal sitte fast lenger, så spillet nærmer seg en anstendig lengde?
Uansett, om du tror jeg synes det ikek var bra tar du helt feil, for for all del: Limbo er et kjempespill. Første fjerdedel av spillet er du grepet av å dytte kompisen din fremover mens du stiller deg spørsmålene om hvem du er, hva du gjør her, hvor du er på vei og ikke minst (minispoiler) når du møter andre som deg selv; hvem er de og hva vil de deg? Kjempestemning -og atmosfære, fantastisk bruk av enkle effekter (svart og hvit) og en imponerende historiefortelling spesielt i sammenheng med fraværet av tekst.

Så begynte Nicholas å mase om at han har fått med seg Skate 3 gratis til den nye stygge boxen sin. Har tidligere solgt halvannen million brett og føler meg ferdig med det (samtidig som romkameraten min har solgt 2mill brett i samme spill men på PS3), men det er moro å rulle rundt sammen med bros, så jeg dro frem skiva og inviterte Nicholas til mitt online skateboardlabel Mord Skateboards. Det koste han seg godt virker det som, og vi fikk rulla rundt og kost oss en stund. Er veldig ute av trening, men det kommer kjapt i Skate 3.
Som Nicholas nevnte er det ikke mye nytt å hente for hardcore fans av serien, vi har sett det meste før. Men for meg som ikke har spilt siden eneren er dette gull, spesielt onlinedelen, så: Om det er fler der ute som likte Skate men ikke har spilt oppfølgeren og lurer på det, løp, kjøp og rull online med Nicholas og meg.

Et annet spill som også eksisterer, er Crackdown. Dette var et spill jeg på tross av hypen aldri syntes var noe særlig: Det var for uoversiktelig, det var for mye kaos, jeg følte jeg kontinuerlig hadde for dårlig kontroll på alt som skjedde, fant ingen rød tråd i spillet jeg fikk lyst til å følge, ustrukturert tilfeldig gameplay og ja nei altså, det traff desverre ikke meg. Men så tenkte jeg at jeg skulle teste ut Crackdown 2 da vettu, bare siden jeg er en sånn fyr som er åpen for alt (alt skal prøves minst én gang!).
Og jammen synes jeg ikke dette er litt morsommere. Nå har jeg riktignok spilt 5 timer Crackdown og bare 30 minutter Crackdown 2, men jeg føler det er mye mer polished. Det vil si jeg har mer oversikt, jeg har kontroll i kaoset, den åpne byen føltes mer intuitiv og selv om det fortsatt er clusterfuck og jeg ikke skjønner alt som skjer, merker jeg at jeg har lyst til å spille mer og da er det bare å gjøre det da.
Så idag håper jeg å fly rundt i den byen en stund, samle drit som jeg føler jeg trenger og forhåpentligvis finne en å spille co-op med, for det synes jeg er det morsomste i verden.

YETIPANTS MED DQ IX: Om du har fått testet ut, hvordan funker multiplayeren? Skal seff ha det men lurer på om jeg burde vente med å kjøpe det til mine venner også kjøper, ettersom jeg aldri finner noe informasjon om hvordan hele multigreia foregår.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Etter en liten stund kan du invitere folk inn og dermed får du andre spillere i partyet ditt etter hva jeg har forstått. Ikke fått testa det ennå.

Holdte på med siste boss på No More Heroes 2 nå nettopp, tviler på at jeg orker å ta han. Bossen har shit design, verdens mest irriterende latter og randomly bruker et teleporteringsangrep som i noen tilfeller instakiller deg. Om du klarer å rulle unna de angrepene hans er man bare heldig, ettersom dodgesystemet egentlig ikke funker. I det hele tatt. Spillet har egentlig ikke vært tilfredsstillende, musikken er veldig laber i forhold til det man hørte i eneren og jeg har egentlig ikke kost meg så mye som jeg burde. Siste boss var dråpen og jeg ragequittet, usikkert om jeg noensinne plukker opp spillet igjen.

Får begynne på Monster Hunter Tri.

Foruten sedvanlige Minecraft og Demon's Souls blir det nok en del The Guild 2 framover siden de har sluppet siste ad-on på Steam. Denne gangen satser jeg på å drive den lokale kirkegården hvor jeg skal se bort når alkemister og gravrøvere trenger litt tid for seg selv. Mot god betaling såklart. Evt. høres leiesoldat og jøgler og ut som artige nye jobber. :p

Klarte ikke la vær og kjøpte meg Dragon Quest IX her om dagen. Elsker det jeg har spilt av det, men jeg hater at frameraten synker drastisk overalt så lenge man har fullt party. Og at det ser rart ut når noen folk er 3D mens andre er 2D.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mjeh, syntes ikke fps-tapet var så gæli. Det er liksom et turbasert RPG. Og det med blandinga av sprites og 3D-modeller... vel, sprites ser jo mer tydelige ut enn 3D-modellene, men animasjonene er finere på modellene. Liker at det er 3D i kampene, at det er litt miks i byer og sånt er greit.

Akkurat nå irriterer jeg meg over at jeg må finne ferskvann. Har vært i alle brønnene jeg har kommet over men kan jeg hente vann fra dem? Nei, det kan jeg ikke. Grem.

Har ikke merket noe særlig framerate-tap i kamp, men når man bare vandrer rundt i byer og ellers. Om man er alene går det smoooth, om det løper et par-tre karaktermodeller i 3D bak deg så er det alt annet enn smooth. Det er ikke for ille, men men. Ellers digg at man ser alt av equipment, alle rpgs burde gjøre det.

Spiller atter en gang remaken av det første Resident Evil. Dette spillet klarer å være både sykt fett og sykt svett samtidig. Fett er atmosfæren, klassiske gameplayet og settingen. Svett er at spillet er verst i verden når det kommer til backtracking. Aner ikke hvor mange ganger jeg har løpt gjennom det jævla slottet. Er over halvveis da så jeg kjeder meg hvertfall ikke.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Husker da jeg prøvde å spille Resident Evil. Da jeg kom til de jævla fuglene som jeg måtte skyte med pistolen som bare kan holdes enten rett fram eller i førtifem graders vinkel oppover var jeg nær ved å brekke plata. Fy faen for noe møkk.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Husker da jeg prøvde å spille Resident Evil. Da jeg kom til de jævla fuglene som jeg måtte skyte med pistolen som bare kan holdes enten rett fram eller i førtifem graders vinkel oppover var jeg nær ved å brekke plata. Fy faen for noe møkk.
Aldri spilt enern, men det er noe lignende i toern, og da autoaimer spillet foræ.

Ingen autoaim i remaken så vidt jeg vet. Altså, du sikter mot fiendene dine automatisk, men alltid rett frem selv om fienden er over deg. Har ikke vært noe problem for meg enda da, kråkene (jeg antar) Yetipants snakker om kan alltid løpes forbi.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Prøvde den biten mange nok ganger til at jeg kan fastslå rimelig sikkert at det ikke var noe autoaim der, gitt.