Hva spiller du for tiden?

Nabbe

Har fin hatt.
Det er en koselig bug i operaoppdraget. Man kan gjøre alt tilsynelatende perfekt, ikke få noe oppmerksomhet, ingen alarmer... men allikevel får du ett vitne, og ingen SA.

Fun fact: Det tok meg ørten og ett forsøk å naile det, og nå husker jeg ikke engang hva som var dealen, men jeg tror det hadde noe med å sedate fyren som flyr rundt oppå lysriggen før man satt eksplosivene på plass.

Begynte forøvrig på professional sist jeg spilte gjennom, men etter å ha blitt frustrert til døde på elvebåten, så ga jeg faen og kvitta meg med det i sinne. Jeg sverger på alt som er hellig at jeg GJORDE DET FEILFRITT, men spillet insisterte på at jeg hadde driti meg ut et sted. Vel. Det at burken ikke var særlig glad i spillet, og at det gjerne tok alt mellom ti og hundre forsøk for å få det i gang bidro kanskje litt.

Nei, jeg overdriver ikke. Jeg satt og forsøkte hundre ganger og vel så det for å få det til å starte ved mer enn én anledning.

Contracts likte jeg. Likte det bedre enn toern i alle fall (som var hore og dritt takket være latterlig vanskelighetsgrad...). Enern hadde en viss sjarm, og noen kule missions, men jeg foretrakk remakene i Contracts (hotelloppdraget f.eks.). I tillegg hater jeg jungeloppdraget, og siste greia med kloner og miniguns gjorde meg bare forbanna.

Gleder meg til femmern uansett.
 
Jeg digget Contracts. Forsåvidt alle spillene i serien står mitt hjerte nær.
Kan ikke huske at jeg hadde noe problemer med det opera oppdraget i BM da. Men det ser ut som vi alle har forskjellige frustrerende øyeblikk med Hitman. Noen bugs klarer alltid å snike seg inn, det sier seg selv. Det er laget av mennesker tross alt.

Nabbe: Jeg vet ikke om jeg skal bli sur eller glad for at du spoilet for meg at det ikke er slutten for Mr. 47 :p Men jeg regnet forsåvidt med at han slipper unna
slik som i filmen

Vel, får vel fyre opp Blood Money og ta meg en aldri så liten restart på det jævla fuglekostyme oppdraget. Får jeg det ikke til nå så er det rett til lege for å få tabletter mot angst og frustrasjon :laugh:
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg hadde en bug i operaen også, politimannen i lobbyen klikka alltid på slutten av et perfekt SA-opplegg. Så gjorde jeg tilsynelatende ingenting forskjellig bortsett fra litt ulike ruter, så gikk det pent. Elvebåten er dog easy peasy etter man tar riktig rekkefølge. Man må bare være litt obs vakter som ser deg et stykke unna, evt. gjester, for de tar deg ikke hele tiden ettersom du flyr rundt hele brettet i ulike forkledninger.
 
Der var fuglekostyme oppdraget i boks med SA ranking. Fant ut det var vesentlig lettere å være forkledd som en av vaktene med fuglekostyme. Da kunne jeg pent gå opp med kofferten, sette den ifra meg på gulvet slik at vakten tok den med seg ned der hvor man finner våpen.

Kjerringa klarte jeg også å ta av dage uten noen problemer denne gang. Sweet Jesus.
Nå må jeg ta en tur til sykehuset :( Men ettterpå venter flere snikmord :)

Edit: You better watch out oppdraget er også i boks med SA ranking. Den gav meg mindre hodebry og piss enn det forrige oppdraget sært nok.
Death on the Mississippi står for tur. Blir vel en del vanskeligere med såpass mange mål som skal fjernes fra jordens overflate.

Edit 2: Vesentlige mye vanskeligere oppdrag tydeligvis. Med såpass mye crew og gjester er timingen essensiell. Og her finnes det utallige fremgangsmetoder. Har kun tatt en til nå, dytta han over rekkverket i maskineri rommet.

Edit 3: Da var nok ett oppdrag i boks med SA ranking. Var ikke så vanskelig med den rette framgangsmetoden. På tide å sabotere ett bryllup :ninja:
Edit 4: Herregud, er det mulig ? Bryllups oppdraget var lettere enn det aller første oppdraget i spillet ffs :realmad: Skyt faren til bruden ved gravplassen, deretter et sniperskudd v/ EXIT som krevde null planlegging. IO var late her gitt.
 
Har akkurat gjort meg ferdig med No More Heroes, og jeg vil si meg fornøyd med spillet. Passe lengde, og svært underholdene (spes. bossene)

Spiller nå fortiden Zelda: Ocarina of Time, og det på en N64 for å få ordentlig retro følelse, og dette spillet er bare GENIALT og nok om det.

Super Smash Bros. Brawl er nå bestilt så det er dette spillet som kommer til å ta tiden min fremover etter Ocarina, og det sammen med Mariokart Wii som kjent kommer om 8 dager...
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Med såpass mye crew og gjester er timingen essensiell. Og her finnes det utallige fremgangsmetoder. Har kun tatt en til nå, dytta han over rekkverket i maskineri rommet.
Do elaborate sir, du får det til å høres vannvittig lett ut og det er han vakta jeg har sliti mest med å ta av dage og fjerne.

Edit 3: Da var nok ett oppdrag i boks med SA ranking. Var ikke så vanskelig med den rette framgangsmetoden. På tide å sabotere ett bryllup :ninja:
Edit 4: Herregud, er det mulig ? Bryllups oppdraget var lettere enn det aller første oppdraget i spillet ffs :realmad: Skyt faren til bruden ved gravplassen, deretter et sniperskudd v/ EXIT som krevde null planlegging. IO var late her gitt.
Eller så kan du forgifte bryllupskaka og så snike deg opp i andre etasje, hvor vaktene bare står og ser på deg, gjemme deg i klesskapet til far, og fibrewire dritten ut av ham når hans etter seg for å titte TV. Men ja, latterlig lett brett i forhold til resten.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Spiller for det meste Starcraft mens jeg venter på SCII, men for alt jeg vet kan det ta lang tid. Så i løpet av Juni kjøper jeg meg PS3 og GTA4 tenker jeg. Da er jeg ferdig med eksamener og kan bruke tiden på hva som virkelig er viktig!

Noen som vet prisen til PS3 nå?
 

Lodin

Der Waaaah
Assasins Creed uguu~~~
Potensialet til et bra spill er klart der. Jeg liker faktisk settingen med fyr som blir sendt tilbake i tid via Matrisen for å lære å bli snikmorder av forfedrene sine, men det er stort sett alt og. Det er helt opplagt at etter introen hadde de ikke helt planlagt hva man skulle fylle resten av spillet med. Å drepe ni sulikker er fett nok, men alt dillet rundt det er fantasiløst og repetetivt. Særlig når man må ut å samle flagg innen tre minutter for nok en kukk føler man depresjonen kalle. Resten av flagga spredt tilfeldig rundt gidder jeg heller ikke plukke opp.
Ihvertfall fint at pækkisen din stort sett spiller for deg. Bare å holde tre knapper inne så gjør han det meste selv. Gjør at jeg kan fokusere på den imaginære sugeturen fra Jade Raymond som med dette spillet beviser at hu ikke er i stand til å håndtere et prosjekt på denne størrelsen og sikkert ikke sin egen trusevask engang.
Feh på Assholes Mig!
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Nå har jeg nesten gjort ferdig seneste installasjon av Advance Wars, og nye taktikktilnærmelser sitter godt. De har fjerna den super-broken neotanken, og igjen står en kjapp men litt svak medium tank, og den største tanken som riktignok tåler litt mer og deler ut litt mer skade, men er milevis unna å være like ustoppelig som megatanken i forrige spill. Motorsykkelen er et fantastisk stykke arbeid, og når man balanserer den ut med vanlig infanteri og mech kan man lage en fryktsom liten hær for å fly ut og okkupere byer. Den nye anti-tanken (som incidently er anti-småfly og helikopter også) synes jeg er litt ubrukelig, ettersom jeg foretrekker å legge litt ekstra penger i rakettkastere, men de er definitivt kjipere å få imot seg enn vanlige artillery. Lufta får kjørt seg litt mer nå, ettersom det er vanskeligere å dominere skyene, samtidig som det virkelig lønner seg å gjøre det. Å måke ut bombefly og vanlige jagere er dritdyrt, men lønner sge for å kunne avansere videre på fienden. Bombeflyene er flotte saker for å hamre ned f.eks. war tank og raketter, og tar ikke fullt så mye skade av anti-luft - noe som krever større tilstedeværelse av jagerfly, eller anti-luft-raketter som er et rent hælvete å manøvrere inn i fordelaktige posisjoner. Båter syens jeg er veldige same-old, ser ikke helt hvor nødvendig det er med de nye små fillebåtene. De er egentlig litt for dyre til at jeg bryr meg, og sparere heller til cruiser eller ubåt for å få has på store stygge båter. Den eneste litt kule er sjøflya som destroyeren måker ut. Kortliva som fy, men kan gjøre grundig skade.
Synes også kartene fokuserer mer på at du må tørre å presse fremover, men også vite når du skal rygge. Forrige spillet hadde litt preg av at du kunne sitte litt på dine halvdel og bygge opp, og så pisse utove rmotstanderen. Her får du litt mer preg av å kjempe langs frontlinjer hele tida. Skjønt, når du har en 4-5 baser mer enn motstanderen over lengere tid, tar det ikke mange rundene før du har pikken din i øret hans.

Ellers må du nå måke CO-en din inn i et kjøretøy og få folk i hans "sfære" eller ham selv til å diske ut skade for å bygge meteret. Har ikke helt funnet ut av alle de taktiske mulighetene, men.

Storyen er forøvrig helt neger og liksom dyster-politisk kommentar, og det er ALTFOR mye tekst som blir kastet i ansiktet på deg. Og "helten" er en så jævla klassisk naiv-men-godhjerta-emosjonell-soper-japse med stygt hår. Alle figurene (med et par hederlige unntak) kunne ha spilt i emo-band.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg driver litt av og på med psychonauts i det siste. Jeg kjøpte det en stund siden da yahtzee anbefalte det, men hadde en del tekniske problemer som gjorde at jeg måtte starte på nytt, og da mister man futten liksom. Men uansett.
Man er stort sett enig med anmeldesen hans. Det er et spill som gjør veldig mye riktig, hvor største nedfall er unødvendige 'collect-a-thons' og til tider kronglete kontroll (men absolutt ikke til de grader at det blir et problem). Fantastisk mye bra humor, og karakterene er alle fulle av.. vel.. karakter. En ting jeg synes han glemte å nevne er at det er et rimelig langt spill, noe som tok meg litt på senga siden jeg nesten forventer å runde enspiller-spill på 2-3 kvelder i disse dager.

Ellers plundrer jeg ennå med dungeon siege 2. Jeg får aldri nok av spesialangrepene.
Ptchyooo~
Utvidelsespakken er betydelig mer grotesk. En av fiendene består av en dverg som har hatt hodet kappet av, og overkroppen til et menneske sydd på isteden.
Hvis noen andre noen gang spiller dette, anbefaler jeg sterkt Aranna Legacy modden. Denne fikser en del bøggs, og inneholder ellers tonnevis av justeringer hvor 95% av dem er til forbedring. Den største forandringen er at spillet faktisk blir vanskeligere nå, i motsetning til vanilje hvor begynnelsen er det vanskeligste og det bare blir enklere deretter.
 

Lodin

Der Waaaah
Åssen maskin spiller du Nauts på? Jeg kjøpte det faktisk "igjen" når det ble relansert på 360 og greier ikke venne meg til kontrollen.
Sier litt når det jeg først spilte med var en haxxora dualshock som såvidt beholder stikkene inntakt.:geek:
 
Jeg byttet til meg Eternal Darkness for en stund siden, etter at så mange sa det var et av det beste GC-spillene. Jeg hadde litt tid til overs i går, så tenkte jeg skulle prøve det. Men, fy faen så creepy det var. Ble helt skjelven av av den første halvtimen jo. Så, droppet det etterhvert og begynte med Shadow Of The Colossus på hard istedet (ikke spillt det siden første runde), og det var litt mer kos. Litt kult at man må bruke andre taktikker på monstrene, de svake punktene er jo på nye mer trycky steder, og greier.
 
Ble ferdig med Call Of Duty 3 i går. Må si jeg likte nr 2 bedre..
Og etterpå skal jeg gjøre som jeg pleier; spille Mario kart: Double Dash!! og høre på spillpodcaster.
Tenk, dette er siste gang på lenge jeg gjør den tradisjonen, for fra neste uke blir det jo endelig Mario Kart Wii og podcast xD
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg byttet til meg Eternal Darkness for en stund siden, etter at så mange sa det var et av det beste GC-spillene. Jeg hadde litt tid til overs i går, så tenkte jeg skulle prøve det. Men, fy faen så creepy det var. Ble helt skjelven av av den første halvtimen jo. Så, droppet det etterhvert og begynte med Shadow Of The Colossus på hard istedet (ikke spillt det siden første runde), og det var litt mer kos. Litt kult at man må bruke andre taktikker på monstrene, de svake punktene er jo på nye mer trycky steder, og greier.
Pargon
Pargon
Tier
Aretak
Pargon
Pargon
Pargon
Pargon
 
Do elaborate sir, du får det til å høres vannvittig lett ut og det er han vakta jeg har sliti mest med å ta av dage og fjerne.


Eller så kan du forgifte bryllupskaka og så snike deg opp i andre etasje, hvor vaktene bare står og ser på deg, gjemme deg i klesskapet til far, og fibrewire dritten ut av ham når hans etter seg for å titte TV. Men ja, latterlig lett brett i forhold til resten.
Denne er enkel.

Først bør du ha en forkledning (kan gjøres uten forkledning også, bare mer stress). Du kan enten gå inn i garderoberommet og ta klærne som ligger der (ligger vegg-i-vegg ved rommet der hvor man finner snikskytterrifla), eller så bruker du narkosprøyta i nakken på en matros og forkler deg ut som en av gutta i YMCA.

Nå er saken biff. Du går rett og slett bare inn i maskinerirommet (du må vel pirke låsen dog), venter til han fyren du skal drepe lener seg mot rekkverket (samme med maskinisten) og da gir du han ett lite dytt :)

Dette var den enkleste i hele oppdraget for min del. Men siden vi alle tar forskjellige ruter og tenker forskjellig så finnes det drøyt mange måter å gjøre dette på.
The beauty of Hitman.

edit: Men når du sier at du forgiftet bryllupskaka, spiser ikke bruden av kaka da ? Jeg tenkte på dette nemlig, men tok ikke risken i og med at dama skal beskyttes. Ikke at det har noe å si, løsningen var enkel uansett. Altfor enkel :(
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Åssen maskin spiller du Nauts på?
datapesemaskin. Jeg kjøpte det på den steam-rabatten når det var $10 ellerno. Jeg spiller med dualshock2 på 8800Gt, E6850 core2duo, og winxp. Problemet jeg har er at spillet blåskjermer når jeg klikker exit to title screen og sletter/korrupterer profilen min. Har ikke funnet noen andre som en gang har vært borti problemet, så jeg lever med det ved bare å alt+f4'e isteden.
 
Ble ferdig med Call Of Duty 3 i går. Må si jeg likte nr 2 bedre..
COD3 ble laget av Treyarch, mens 2'ern ble laget av Infinity Ward.
Der har du grunnen ;)
 
Holder for tiden på med Viking: Battle for Asgard, Lost: Via Domus, og Resident Evil: Deadly Silence.


Et mirakel at jeg har brukt så lang tid på Lost egentlig, det skal jo være det eneste spillet i verden
som faktisk er kortere enn Kane & Lynch.
 
Her i gården går det akkurat nå i Mario Kart Wii. Det er et ganske staselig spill så langt, grunnteknisk på nivå med Double Dash men innholdsmessig ganske mye fyldigere. Grafikken er variabel og av en eller annen grunn funker ikke onlinekjøring enda, men jeg kan kjøre mot ghosts som tilhører andre brukere, så litt følelse av samfunn klarer det dog å gi.

Ikke helt ramlet ned på noen karakter enda, men jeg regner med at det blir anstendig høyt.

Redigert: Ja, og så har jeg gjort en del oppfriskning av eget minne i form av Mario Kart DS, Double Dash og 64. Fant ikke SMK-kassetten av en eller annen grunn... Mulig jeg faktisk aldri har hatt den. Uff, begynner å bli gammel. :)