Hva spiller du for tiden?

Tilbake på en (lånt) Xbox for tiden, og da har det gått i Geometry Wars 2: Pacifism, som kanskje er det beste spillet noensinne, og Need For Speed: Hot Pursuit (3 blir det vel), som jeg ikke skjønner helt enda. Så det fikk mye skryt da det kom, men alt jeg ser så langt er den samme seige styringa som i Most Wanted, strukturen fra Burnout 3 og en spilldynamikk jeg foreløpig ikke har fått ordentlig grep på. Virker ikke egentlig så skrekkelig mye bedre enn Hot Pursuit 2, og som et klart steg ned fra de bedre Burnout-spillene, men det er sikkert noe jeg ikke har sett enda. Lange lastepauser og krasj-filmer man ikke kan hoppe over (eller enda bedre: skru av) er det også. Velvel. Hvordan var temperaturen her i gården?

D

Deleted member 91

Gjest
Alle de jævla filmklippa hver eneste gang man åpner opp en ny bil eller bane eller et eller annet ubetydelig skjer, de er det verste med den spillen. Og den Shift 2-traileren ved første oppstart selvfølgelig, god damn. Utover det kommer du inn i det etterhvert, de første bilene er litt kjipe, ting tar seg betraktelig opp når du får litt raskere hjul. Da blir det enklere å få has på drift-mekanikken også, som på mange måter minner meg litt om OutRun 2 (sving skarpt inn i svingen, så tilbake, og så bare gliiiiiir du sidelengs rundt hele motherbitchen). Geo Wars 2 nekter jeg å kommentere på ettersom du fortsatt slår Pacifism-scoren min med 50k eller noe sånt :[

Haha jeg glemte å nevne at Microsoft nekter meg å logge inn på XBLA fordi kortet mitt er utløpt. Det interessante er at jeg heller ikke kan få nedgradert til Silver, for når jeg skal gjøre det må jeg logge inn på XBLA først.

Trodde (vel, håpte) at de skulle ha ryddet opp i hele den kvakksalveri-fadesen siden sist jeg hilste på, men nei. Her skal det være DRITTVANSKELIG å gjøre helt enkle ting som å slette et kredittkortnummer eller nedgradere tjenesten. Til sammenlikning er dette fullstendig problemfritt på Spotify, Netflix, og i de fleste andre sammenhenger jeg har sett. Dere kan jo gjette hvilke tjenester jeg ønsker å forbli kunde hos, og hvilke tjenester jeg vurderer å bare gi opp for godt.

Også festlig at Xbox Norge ser ut til å ha telefontider fra 9-17 mandag til fredag. Jepp, her har man tenkt på hvilken del av dagen folk flest kan tenke seg support.

D

Deleted member 91

Gjest
Logg inn på Xbox.com med driten din, derfra skal du kunne gå til en betalingsoversikt-side som lar deg loke litt med kortinformasjon og sånn slags. Om det ikke funker får du bite i det sure eplet og ringe kundesupport, som er sånn 20/80 en bra opplevelse/helt jævlig. God speed.

De jævla kredittkortopplysningene på Xbox Live. Jeg bytta kort i fjor og måtte sette himmel og jord i bevegelse for å få ting i orden på den forpulte drittportalen deres.

Likevel, i disse hackertider er det litt betryggende å vite at hackerne sikkert får en helvetes jobb med å hente noe ut derifra når de ordinære brukerne knapt for gjort en drit der selv.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Need For Speed: Hot Pursuit (3 blir det vel), [skjønner jeg ikke] helt enda.
Resten av teksten du skriver om Hot Pursuit er overflødig, bare sånn til info. Jeg får vite at du synes det er litt bedre enn Hot Pursuit 2, men ikke bedre enn de beste Burnout-spillene (hvilke det er får jeg gjette meg til, for min del er det Paradise), og konkret hva du synes er bra/dårlig - ut over filmklippene - skriver du heller ikke. Så, ja.

Enig i det dritet med Xbox Live, da.

Akk ja, da jeg skulle fjerne mammas kredittkort fra XBOX og legge til mitt eget (endeli våksen!!!!!) holdte jeg på å dø av frustrasjon. Ser ikke poenget med den brukerfiendtligheten. Da jeg atpåtil leser at de pleide å tillate sletting av kredittkort via nettet men har fjernet den muligheten blir jeg enda mer oppgitt.

Eneste Ridge Racer jeg har spilt er Ridge Racer 2 til PSP og jeg digget det, så jeg kjøpte 3DS-utgaven. Jeg synes det er omtrent akkurat like bra, men 3D-effekten forvirrer meg. Jeg klarer egentlig ikke se 3Den i dette spillet med unntak fra da jeg er oppi rumpa til andre biler, men skrur jeg av 3D-effekten blir det ikke like fint å se på lenger liksom.

Og så fikk jeg Radiant Historia i posten og jeg koser meg overraskende mye med det. Det er ikke akkurat "det nye Chrono Trigger" som jeg så et sted det ble omtalt som, men tidsreisingen er spennende og er for det meste forståelig. Atlus (<3) har klart å lage et kampsystem som er strategisk og spennende, hvor noen av kampene kan likne på puslespill noen ganger. Det har også sine ulemper naturligvis, siden det å måtte drive å flytte rundt fiender og tenke på svakheter i hver eneste mindre kamp mot en flokk mot rotter og lus er slitsomt og sliter på mana-forbruket. Ellers er historien spennende og fin, og klarer å være original på mange punkter. Anbefales!

Yeti: Jupp, som jeg skriver veit jeg ikke helt om jeg skjønner det enda, så det er nok litt tidlig å gå i detalj på hvorfor jeg ikke liker det. (Jeg kunne for øvrig like godt sagt at jeg syntes spilldynamikken var mer umiddelbart morsom i samtlige Burnouts jeg har prøvd. Det er stor forskjell på dem, synes jeg, men følelsen av kontroll mener jeg å huske alltid har vært langt tydeligere enn i NFSHP3.) (Men, jeg har bare spilt ti løp.)

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg hadde akkurat samme inntrykk som overhørt etter å ha testet demoen. Endte opp med å kjøpe fullversjonen likevel, og har så langt spilt det i over 120 timer, så du kan jo tolke ut fra det hva jeg mener om spillet nå.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Han har såvidt bikka 70. Så hører det jo med at 3/4 av den tiden har gått med på å kjøre ett og samme løp over 700 ganger.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Spiller Assassins Creed 2. Har ikke fått plukket dette opp før nå, men har registrert at det har fått mye skryt for å fikse på feil fra forgjengeren. Foreløpig ser jeg det helt ikke: Oppdragene man utfører er fremdeles veldig repeterende og kampsystemet er ikke noe særlig denne gangen heller. Områdene mellom byene er like livløse og kjedelige som i eneren, og til tross for en spennende setting (ekstra gøy når man får opp diverse informasjon om de ulike bygningene man er i nærheten av) så føles byene livløse. Spillet lider også av mye pop-in (Xbox 360, installert).

Skuffende affære så langt, får håpe at spillet blir bedre etter hvert.

Drauden

SGs kollektive lillebror
I AC2 får du hvertfall gjøre oppdrag som går ut på annet en spionering/lommetyving/ørehøring/drap.

Assassin's Creed 2 er ordentlig tregt og slitent i starten, for meg tok det seg opp når man fikk dra til den byen som er stappfull av tårn. Ellers er protip for alle sånne spill å gi så mye faen som mulig i hva spillet vil at du skal gjøre; ulempen er at man gjerne MÅ forholde seg til det i hvert fall litt av tiden. Ellers enig i at det ikke er et bedre spill enn eneren. Dog skal det sies at Venezia er en fin by.

Kjempeflott også at Ubisoft hadde gjort det umulig for meg å kopiere lagerfilen min fra PS3-en over på en minnepinne. Hvorfor, lizm.

Kjøpte meg siste DLC til Trials HD i går fordi jeg fikk lyst. Like moro og frustrerende som alltid, men det er kun buggz på lista mi som har pakken tydeligvis, og han eier meg hittil på alle baner...

Gått mye i Turtles In Time her for tiden, og klarte å runne det på hard i går med Leonardo.
Holder seg som faen, og det er fortsatt like gøy som det var for x-antall år siden. Må da være tidenes beste slådeoppet? Kanskje inb4 Lodin kommer og sier at noe annet er bedre >_<

Ellers ble det å dra fram noe fra bakkatalogen som for øvrig begynner å bli et stressmoment og valget falt på Beyond Good And Evil. Ikke spilt veldig mye enda, men liker det jeg har spilt så langt. Hørt mye skryt om det og synes det leverer så langt. Fun times.

D

Deleted member 91

Gjest
Kjøpte meg siste DLC til Trials HD i går fordi jeg fikk lyst. Like moro og frustrerende som alltid, men det er kun buggz på lista mi som har pakken tydeligvis, og han eier meg hittil på alle baner...
What the heck, jeg skal da visserlig eie begge pakkene jeg også. Tror riktignok ikke jeg fullførte de mest ekstreme fra sistepakka, men jeg burde dukke opp på de tidligere bretta alikevel. Fiks det Klaymen bare FIKS DET