Jeg spiller Rule of Rose for tiden.
Antar at dette ikke akkurat var et spill som var et must-play da det kom, så jeg sjanser på at å skrive litt utfyllende om det har noen hensikt.
Du våkner opp plutselig på en buss med hukommelsestap. En gutt kommer opp til deg og gir deg en historiebok. Nysgjerrig på hvorfor du fikk den, går du av på samme holdeplass som han og følger etter. Du ankommer etterhvert til et tilsynelatende forlatt herskapshus, men det viser seg at det bor noen der. Det hele leder til et ambush og du blir spikra fast inni en kiste og våkner deretter opp på et luftskip. Showet styres av en gruppe barn, som kaller seg selv for Red Crayon Aristocrats. De har sine egne rankinger og du som nykommer, starter på bunnen. For å klatre opp på rangstigen, må du hver måned finne en spesiell gjenstand. Når du gjennomfører et oppdrag, våkner du opp i et rom der den gutten du fulgte etter gir deg en ny side til historieboken du fikk av han. Så jeg antar at Jenny(deg) har noe skitt på samvittigheten hun har glemt. Du slipper heldigvis å gjøre det alene, for du kommer over en hund som du redder og da blir det BFF.
Gameplaymessig er det typisk survival horror, men med twisten at du har ei bikkje som medhjelper. Funksjonen dens er å distrahere fiender og å sniffe opp items. Bossfights er det også

Kan vel nevne at den første jeg møtte var en mattelærer som hadde blitt mishandla av impene(fiendene i spillet) og han halta rundt med brekte bein, fatle og drit etter meg. Hardcore.
Liker det ganske godt så langt. Historien, feelinga og karakterene er definitivt på plass, men gameplayet er ikke allverdens spennende. Problemet for min del så langt, er at det er ikke er spesielt utfordrende. Når du får et oppdrag, så bunner det hele ut i at bikkja sniffer på at spor, også leder den deg til items og personer som er viktig for oppdraget
Ellers er vel loadetidene når man kommer inn i nye rom hakket for lange for min del og det skorter ikke akkurat på dører på det jævla luftskipet. Får vel bare være glad for at jeg slipper å lete etter ting selv likevel.