Hva spiller du for tiden?

Blæh, jeg har spillt masse i det siste. Plukka opp Enslaved: Odyssey to the West billig på impuls, da det dukker opp jevnlig i diverse spillpodcaster, og det kan jeg anbefale. Tøff setting, og bra gameplay. Blir nok å skaffe DLC-et etterhvert og. Anbefales veldig, og de har det til en hundrings på min lokale elkjøp.

Ellers så oppdaget jeg her om dagen at 360-en min har veldig lite spill som egner seg til sofaspilling med bros, så jeg kjøpte meg worms 2 armageddon. Vet at mange her syns det er en stor nedgradering i forhold til de gamle PC-spillene, men jeg syns faktisk det er en del bedre. Våpnene som er fjerna var stort sett bare overpowered clustergreier uten særlig taktisk nytte, mens de nye våpnene gjør gameplayet heller mye mer interessant (digger magnetene og turrets, f.eks). Singleplayeren er dog ballehard, men skal nok klare de siste par oppdragene til slutt (2 marker med 1 i helse hver mot 8 med hundre. D:). Xbox-360 kontrollen fungerer faktisk også mye bedre enn jeg trodde, men merker at det frister mer enn noen gang å kjøpe den nye med bedre styrekors. Så, om noen faktisk kjøpte 360-versjonen da sheriffen drev og messa om det tidligere, er jeg gjerne med på noen runder.

Og, har til slutt lånt Mafia 2 av en kamerat og kjørt gjennom det. Digger stemningen, historien og alle de små detaljene, selv om gameplayet bare er sånn halvveis. Men, det funker, og det er vel verdt å kjøre gjennom. Bestilte meg en sånn Directors Cut-utgave istedet for å kjøpe DLC til et spill jeg ikke eier selv, men foreløpig ser det ut til at det er ganske bedritne greier (tekst istedet for film, blæ). Får prøve litt mer før jeg dropper det.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Xbox-360 kontrollen fungerer faktisk også mye bedre enn jeg trodde, men merker at det frister mer enn noen gang å kjøpe den nye med bedre styrekors.
Har du testet den? Mener å huske at den "oppgraderingen" var heller liten, i følge de testene jeg har sett.
 
Har ikke testet den nei, men det å ha et ordentlig styrekors frister veldig. Gutta på giantbomb mente at det gjorde den til en dugandes fightpad, f.eks. Den er desverre rimelig pricey alle stedene jeg har sett den for salg.

Sånn ellers, kom på at det er flere spill jeg driver og knoter med for tiden. Madammen slo til på ilomilo da det var for salg for noen uker siden, så vi har coop-et oss gjennom det. Det blir rimelig hardt etterhvert, og jeg blør ut av øra av noen av bonuslevelene. Kul presentasjon med oversukkersøtheten, da.

Noe annet som er hardt er dospillinga mi for tiden. PSP Go-en har blitt fast installert på dass, så jeg har snust litt på den trøstepakka jeg fikk fra Sony da nettet deres (som jeg aldri brukte, yey), gikk ned. Det går i Pursuit Force: Extreme Justice (eller hva det nå het). Det er fett nok å hoppe fra bil til bil i slo-mo mens man popper headshots, men det blir rimelig ensformig etterhvert. Alle oppdragene er nesten like. De prøver å mikse det opp med noen seksjoner hvor man er til fots, men disse har så dårlige mekanikker at jeg heller ville vært foruten. Kommer vel til å fulføre det, da. Må jo ha noe å drive med mens man driter.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Godt poeng, jeg husker Game Dev Story gikk sabla treigt, de andre spillene har ikke akkurat mindre som foregår på skjermen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Siden Sjutten var innom her måtte jeg fyre opp Final Fantasy XIII for å vise hvor langt jeg var kommet (nesten halvveis gjennom tutorialen, dvs. så vidt over ti timer) og dessuten sjekke ut hva den fienden hvis navn vi begge kniste av da vi møtte den egentlig het for noe (Manasvin). Bare melder om at det fortsatt er det beste Final Fantasy-spillet. Rent objektivt sett, selvfølgelig.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Har blitt helt hekta på ett Facebook-spill.

Namely Triple Town

Føler meg litt skitten, men dette er gode saker!

Blanding av Match-3 med sånn løs-bildet ved å dytte en brikke rundt og en del random elementer slengt inn for good measure.

Kan anbefalles til alle som liker puzzle-spill! Det eneste jeg egentlig kan klage på er at den begrenser moves du kan ta, men det er ikke så sabla farlig, siden man spiller det vel egentlig bare for å procrastinate og drepe litt tid. Men absolutt verdt å sjekke ut!
 
Vel, jeg startet på Penumbra: Black Plague tidligere i kveld og nå, etter 4 timer og 18 minutter, fullførte jeg det. Av forbedringer likte jeg litt mer variasjon i gameplayet, og at du nå har fiender du ikke kan skade i motsetning til Overture hvor det meste kunne enkelt drepes med en hakke du fikk helt i starten. Jeg syntes også puzzles var hakket mer utfordrende. Noen elementer trakk ned helhetsopplevelsen her i forhold til Overture og Amnesia, som sekvenser som var altfor Silent Hill-aktige samt en form for mørk humor ala Portal gjennom det meste av dialogen, noe som ikke funket helt til dette spillet. Sånn ellers var det en immersion-breaker at man nå kan finne collectables som spiller av en jingle hver gang du finner en. Likevel koste jeg meg nok til å sitte gjennom hele greia og til å ha null interesse av å avslutte for kvelden, og slutten imponerte meg. Anbefales for alle som liker Amnesia, selv om det overhodet ikke når opp til det feilfrie spillet. Amnesia>>>>Overture>Black Plague.

Og jeg har fortsatt Penumbra: Requiem å kose meg med i morgen :penga:
 
Nakenfyren var den totale immersion-breakeren for min del. Ræva design. :sukk:

Går i Resident Evil 3 her. God underholdning, men det er noe som mangler uten at jeg helt klarer å sette fingeren på det. Den mest merkbare forbedringen for min del fra 2 er definitivt puzzlene og det setter jeg pris på. Litt fan av det å måtte beine fra Nemesis. Får totalangst av det å bli jaget i spill og det er ikke mangel på fart i han. Blir nok fullført, men tvler på at jeg orker enda en runde med det første. Får man forskjellige endinger etter hvilke valg man tar ?
 
Det er visst et valg på en bro som påvirker endingen. De fleste valgene gir heller "endringer" i selve spillet: Ved politistasjonen kan du velge å sloss mot Nemesis, da kan du løpe til han nydøde fyren og ta et kort fra liket hans så du hopper over store deler av politistasjonen, og i det brennende kontorbygget kan du velge å hjemme deg fra Nemesis istedetfor å hoppe av vinduet, noe som fører til at han ser deg men det ligger noe snacks i gangen utenfor om du bare løper forbi han. Mer husker jeg ikke sånn på sparket, men jeg liker designvalget.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spiller Little Big Adventure 2 igjen, siden det endelig er ute på GOG.com. Og, vel, alle som har spilt det bør huske hva dette betyr:



Det betyr at jeg har bilen, bitsjes. Mulig det var noen spill som lot deg fise rundt i bil i et åpent eventyrspill før LBA2, men da jeg endelig fikk kjerra første gang jeg spilte det blowa det minden min fullstendig.

Og, vel, hvis noen lurer så er LBA2 fortsatt verdt å spille, bare du venner deg til det (litt) knotete kontrollsystemet. Sammenlignet med dagens action-adventures (LBA og LBA2 var blant de første moderne action-adventure-spillene) flommer det over av kreativitet og personlighet. Og jumping puzzles; lagre ofte.
 
Er det vanskelig å sette det der opp til å bruke 360-kontrolleren?
 
Har du spilt Amnesia?
Njets, men det ligger i den store bunken av horror-spill jeg skal gjennom om ikke annet.

Det er visst et valg på en bro som påvirker endingen. De fleste valgene gir heller "endringer" i selve spillet: Ved politistasjonen kan du velge å sloss mot Nemesis, da kan du løpe til han nydøde fyren og ta et kort fra liket hans så du hopper over store deler av politistasjonen, og i det brennende kontorbygget kan du velge å hjemme deg fra Nemesis istedetfor å hoppe av vinduet, noe som fører til at han ser deg men det ligger noe snacks i gangen utenfor om du bare løper forbi han. Mer husker jeg ikke sånn på sparket, men jeg liker designvalget.
Ah, ok. Helt greit, men hadde nok heller foretrukket å spille en annen campaign med Carlos enn småvalg som det der.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Patney skrev:
Er det vanskelig å sette det der opp til å bruke 360-kontrolleren?
Smell inn JoyToKey så er den biffen fiksa på kort tid.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Etter atter så mange utsettelser fra både utgiver og oss selv fikk vi endelig fyrt opp litt Renegade Ops, og det var ca. like fett som vi forventa. Herlig følelse på kjøring og skyting, artige kjøretøy, og tilfredsstillende oppgraderinger.

Etterlyser flere slike spill. Ultraperfekt for helgekos med kamerater når street fighter blir litt for vanskelig/seriøst for noen uten at det nødvendigvis behøver å være wii partygames.
 
Dette spiller jeg om få minutter:



Takk, Elkjøp!