Hva spiller du for tiden?

Jeg skjønner ikke hva du sikter til. Det er ikke akkurat så grenseløst mye det er mulig å 'feiltolke' i starten av Portal 2, hvis det er det du mener jeg gjør. Det er temmelig rett-fram.

Riven er for øvrig et innmari godt eksempel på å begrense eksposisjonen/less-is-more. Portal 2 føles mer som slutten av Myst 5.

De kjører stort sett tilnærmingen til Metroid Prime/Bioshock/System Shock 2; verdenen har massevis av historie og det skjer ting innimellom, men stort sett overlater de det til deg å sette sammen bitene, samt avgjøre hvor mye du ønsker å sette deg inn i.

Myst er det mest ensomme spillet; Riven, Myst III og Uru har litt flere mennesker, men holder dem stort sett på avstand, mens Myst IV og V har mer filmer/monologer på nært hold, og tillater deg en avgjørelse eller to underveis. Men de er alle temmelig lettvektere når det gjelder den historien som foregår her og nå; den består stort sett i at du utforsker og låser opp og manipulerer omgivelser og maskiner, snarere enn drama.

House of the Dead: Overkill til PS3 er mer eller mindre akkurat det jeg ville ha. Det har to problemer og begge har med ladinga å gjøre. For å lade gunnere må man virkelige riste hardt i Moven og det er ikke alltid det funker. På Wii bare flicka man litt og sånt irriterer når man ender opp med å ikke lade og blir truffet av en zomble.
Det andre problemet er ladinga av spillet. Kanskje det er fordi jeg lasta det ned, men det tar jævla lang tid å starte opp et mission. Vel har de oppdatert modellene til folk og fiender, men jeg ser ikke hvorfor det skulle gjøre det så mye treigere enn orginalen. Lukter dårlig port. Desuten kræsja det en gang så jeg måtte restarte. :ras:
Men men, det er fremdeles tidenes desidert beste light gun game som ikke engang bruker light guns. Selve skytinga av zombles er helt grei, men det er historien, karakterene og musikken som virkelig gjør det. Jeg syns grindhouse-stilen er kjørt i bakken, men når det er så gjennomført som her så eier det. Det er kun få spill som Psychonauts som får meg til å le høyt og dette er et av dem.
Siden den fulle tittelen til dette har med Extended Cut er det en del nytt også. Varla Guns som bare dukker opp i ny og ne i orginalen får her to egne missions sammen med ei annen strippekjerring og de hjelper på å bygge historien hennes. Orginalen som var ganske kort (vel å merke mye lenger enn no annet HotD) blir og hjulpet av dette. Det er noen nye minigames for de som liker sånt, man kan kjøpe en diger jævla magnum i gunnersjappa og tegneserien som fulgte med spesialutgaven til Wii er her med som bonuser man kan plukke opp. Grafikken er og blitt pussa litt på med førnevnte nye modeller, men det ser fortsatt ut som ræv sånn som det er ment. Thinaraner kan såklart spille det i 3D og jeg tror dette er et spill det er fett i.
Ihvertfall coppa jeg det for 300 spenn på PSN og det var det klart verdt. Hvis det noen sinne blir en Hellastream 2 bør dette klart være med.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Var på Spaceworld i stad for å finne meg en film, men endte opp med å sikle over BF3 for 350 kroner. (Kjøpte meg en film i tillegg da :smugdog:)
Begynte på enspillerdelen fordi det er slik jeg ruller. Jeg tenker sånn at multiplayeren er noe for de viderekommende, og at enspillerdelen fungerer som en tutorial. Det eneste BF3-enspillerdelen fokuserer på er skitten kameralinse, klisjèer og QTE.

Mens det utviklerne faktisk sa var at man burde spille det som en tutorial. En god start da hadde kanskje vært å ikke fjerne 75% av featursene fra multiplayeren? Men men, jeg tilgir det alle QTEene fordi man faktisk kan tape kampen mot rotta.

Jeg elsker Skyward Sword men å konstant gjenbesøke de tre områdene begynner å bli gammelt. Jeg holder på med den siste dragen nå, men etter å ha brukt hele dagen på å SAMLE SAMLE SAMLE begynte jeg å få vondt i hodet.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
oerhört skrev:
Jeg skjønner ikke hva du sikter til. Det er ikke akkurat så grenseløst mye det er mulig å 'feiltolke' i starten av Portal 2, hvis det er det du mener jeg gjør. Det er temmelig rett-fram.
Ikke sant? Derav oppfordringen om å presisere hva som var gæærnt.

Som jeg gjorde?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvor hæ hva?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Dere får lastebile videre over et par sider til.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei men altså han har spilt begynnelsen av Portal 2 og skjønt hvorfor Glados er slik hun er og så er det likevel gæærnt? Få høre hvordan ellers de skulle ha skrevet henne, da.

Rundet Skyward Sword. Den slutten :qq:

Demise var mer interessant enn jeg først trodde, og jeg håper virkelig at Gihrahim dukker opp i senere spill. Jeg fikk nesten inntrykk av at han forlot sin mester etter nederlaget hans, måten sverdet bare forsvant slik på.

Je, da var jeg sånn passe godt i gang med AC: Brotherhood, og så langt ser det ut til å oppfylle forventningene jeg hadde gjort meg... det er AC2 del 2. Men det er godt mulig det er en del detaljer med AC2 jeg har glemt, så det er ikke umulig at det er en del forandringer. Men det føles ut som AC2, og ikke at det er noe stort problem. Kanskje ganske uinteressant historie så langt, og det er litt kjipt å ikke spille med en ny karakter, ettersom du aldri blir gitt tid til å bli kjent med fyren du styrer sånn som i AC1 og 2 - logisk nok fordi spillet går ut fra at du allerede har i det minste spillt AC2.

Men grei underholdning hvertfall, verken mer eller mindre. Spillene har gått fra å være potensielle AAA titler til å være overeksponert samlebåndsprodukt, og den følelsen kjenner jeg sitter litt igjen i spillet. Håper at Revelations, når jeg engang får prøvd det etter å ha plukket det opp i et Steam salg, kanskje er litt mer enn AC2 med nye maps.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
:eng: Du har innbilt deg at en god del av tingene i Brotherhood også var med i AC2. Ikke spilt Revelations, men etter hva jeg har lest slo den der samlebåndsgreia di inn i det spillet.

Testa Asura's Wrath demoen som poppa opp på japansk PSN i dag. Det er da et spill hvor man er en fyr som heter Asura og han er sint hele tiden. Aner ikke hva faen historien går ut på, men det ser ut til at en masse guder har vært dicks mot ham så nå skal han ta hevn. Desverre gjør han dette stort sett med quick time events. Vil alikevel si demoen er verdt å teste bare fordi alt er så jævla mongo. Det er omtrent Fist of the North Star mixa med Dragonball og God Hand.
Gidder ikke kjøpe det, men det er fint at et sånt spill eksisterer.

Jeg får sterke God of War-vibber av det, er virkelig gameplayet nærmere God Hand?

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg var litt enthused da det først ble avduka siden jeg var hungrig for mer bayonetta, men entusiasmen har roa seg litt over tid, synes det virker litt for SRS og qte-ete (ja, bayonetta hadde på sett og vis qte-s, men minimalt nok til at man tolererer det). Blir å teste demoen etterhvert når jeg får rigga til nettverksbroen som GFWL ikke liker.