House of the Dead: Overkill til PS3 er mer eller mindre akkurat det jeg ville ha. Det har to problemer og begge har med ladinga å gjøre. For å lade gunnere må man virkelige riste hardt i Moven og det er ikke alltid det funker. På Wii bare flicka man litt og sånt irriterer når man ender opp med å ikke lade og blir truffet av en zomble.
Det andre problemet er ladinga av spillet. Kanskje det er fordi jeg lasta det ned, men det tar jævla lang tid å starte opp et mission. Vel har de oppdatert modellene til folk og fiender, men jeg ser ikke hvorfor det skulle gjøre det så mye treigere enn orginalen. Lukter dårlig port. Desuten kræsja det en gang så jeg måtte restarte.

Men men, det er fremdeles tidenes desidert beste light gun game som ikke engang bruker light guns. Selve skytinga av zombles er helt grei, men det er historien,
karakterene og musikken som virkelig gjør det. Jeg syns grindhouse-stilen er kjørt i bakken, men når det er så gjennomført som her så eier det. Det er kun få spill som Psychonauts som får meg til å le høyt og dette er et av dem.
Siden den fulle tittelen til dette har med Extended Cut er det en del nytt også. Varla Guns som bare dukker opp i ny og ne i orginalen får her to egne missions sammen med ei annen strippekjerring og de hjelper på å bygge historien hennes. Orginalen som var ganske kort (vel å merke mye lenger enn no annet HotD) blir og hjulpet av dette. Det er noen nye minigames for de som liker sånt, man kan kjøpe en diger jævla magnum i gunnersjappa og tegneserien som fulgte med spesialutgaven til Wii er her med som bonuser man kan plukke opp. Grafikken er og blitt pussa litt på med førnevnte nye modeller, men det ser fortsatt ut som ræv sånn som det er ment. Thinaraner kan såklart spille det i 3D og jeg tror dette er et spill det er fett i.
Ihvertfall coppa jeg det for 300 spenn på PSN og det var det klart verdt. Hvis det noen sinne blir en Hellastream 2 bør dette klart være med.