Hva spiller du for tiden?

Er det ikke slik at FFXIII-2 egentlig ikke har noen ordentlig slutt og alt ender med teksten "To be continued"? Kos å se at østen følger den populære vestlige DLC-strategien.
Hvor har du lest dette? Så vidt jeg har forstått er det multiple endings(for det vil man ha i spill som varer i 60+ timer liksom), så det er mulig at det er de dårlige endingene som får det?
Multiple endings er kjipt nok, men hvis man ikke får noen ordentlig konklusjon etter å ha spilt blir jeg :(
 
Fra en fyr som spilte det. Jeg ser ikke hvorfor noe annet enn "true ending" skulle ha "to be continued"-tekst. Kos dere med DLC, eller i verste fall XIII-3.

Irriterer meg at Squeenix velger å lage en etterfølger til kanskje det mest sjarmløse Final Fantasy-spillet istedet for å satse mer på FFversusXIII, som etter min mening ser ganske interessant ut. Kanskje vi da kunne fått det før 2021.
 
Ser den. Samtidig virker det som en enkel måte å fortelle deg at "her har du mer å hente".

Mangel på sjarm er ikke det som irker meg med FF13. Det hadde disse dog : 333


Mer det at det at det er litt mangel på driv annet enn å komme seg videre. Jeg tror de fleste som har spilt driter i våpenoppgraderinga pga det teite prøv-og-feil-reload-saven-150-ganger-før-du-får-noe-kurant, så det å bruke tid på å skameie fiender forsvinner. Men jeg liker heldigvis kampsystemet(trass sine feil) nok til at jeg gidder å bruke tid på det. Så jeg er glad for at kampsystemet får en ny sjanse. Med tanke på hvor radikalt forskjellig 2 blir, så er det et håp fra min side om at det blir ordentlig greier. Negative er multiple endings, faens mooglen som følger etter deg, at man visstnok ikke får spilt som Lightning =(, at man blir låst til de tre samme folka spillet gjennom.
Virker som det spillet man ville at 13 skulle være. Det kan i hvert fall ikke bli noe dårligere.
 
Virker som det spillet man ville at 13 skulle være. Det kan i hvert fall ikke bli noe dårligere.
Virkelig? Selv om FFXIII egentlig sugde likte jeg spillet alt i alt, mye på grunn av de årsakene du nevner (kampsystemet og de super kawaii sauene) i tillegg til fin musikk. Og selv om Lightning kunne ha en litt for slitsom "tough bitch"-holdning, syntes jeg hun var en OK protagonist men henne har de byttet ut med Serah med ENDA styggere design enn i forgjengeren, grøss. Designet i dette spillet suger altfor jævlig. Soundtracket til XIII-2 kan vi vel allerede fastslå med at det er søppel. Og de fleste som har spilt det sier at plottet er enda mer forvirrende og elendig. Så minn meg gjerne på hvorfor XIII-2 ikke kan bli noe dårligere enn forgjengeren.
 
Virkelig? Selv om FFXIII egentlig sugde likte jeg spillet alt i alt, mye på grunn av de årsakene du nevner (kampsystemet og de super kawaii sauene) i tillegg til fin musikk. Og selv om Lightning kunne ha en litt for slitsom "tough bitch"-holdning, syntes jeg hun var en OK protagonist men henne har de byttet ut med Serah med ENDA styggere design enn i forgjengeren, grøss. Designet i dette spillet suger altfor jævlig. Soundtracket til XIII-2 kan vi vel allerede fastslå med at det er søppel. Og de fleste som har spilt det sier at plottet er enda mer forvirrende og elendig. Så minn meg gjerne på hvorfor XIII-2 ikke kan bli noe dårligere enn forgjengeren.
Design som i at du ikke liker klesdrakta liksom?
Det skal ikke akkurat krafttak til for å lage noe bedre enn et spill som i det store og hele så langt har vært å løpe nedover korridorer. Vil påstå at det skal mer til for å lage noe verre hva gameplayet gjelder.
 
Jepp, klærne er fælere enn noensinne. Og hva i all verden gjorde de med Snow? Det er ikke som om han var et prakteksempel på god smak fra før av, men nå ser det ut som om et tog kræsjet i han. Alt er generelt styggere og mer over-designet, noe jeg trodde det skulle et krafttak til for å få til.

Dessuten synes jeg FFX-2 har milevis bedre gameplay enn FFX, men alt annet suger så det er fortsatt FFX>FFX-2. Jeg føler Squeenix har gjentatt seg selv sterkt her.
 
Var ikke litt av poenget med FFX-2 også at alt skulle være stygger og mer overdesigna, særlig klærne?
Jeg tviler på at Squeenix så på designet i FFX-2 og tenkte "wow dette er stygt og overdesignet, akkurat slik vi vil ha det". Alt ser fortsatt grusomt ut uansett og trekker fra opplevelsen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så, jeg har spilt litt av dette, da.





Og... jeg begynner å skjønne greia med knapper på berøringsskjerm. Tar en god stund å få det i fingra, men nå funker det greit. Sju spenn, dette har du råd til.
 
er dette iphone, android, ipad, windows slate..?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, her gjelder det å henge med i svingene (regna egentlig med at "sju kroner" var tips nok for de som ikke visste). Alternativt med knapper og uten kostnad til vanlig-PC og hipster-PC.

PS: Pros spiller med krokodilla. ^^
PS2: Det kom en oppdatering etter at den globale kassetelleren bikka 5 millioner, med tweaks, et par nye figurer (bl.a. Meat Boy) og sånt. Vi er lovet en til etter at vi når 40 millioner kasser; den har faktisk allerede gått over det tallet, men det ble nedjustert til noen-og-tjue for noen dager siden (antageligvis noe muffens med statsa). Uansett er telleren snart på førti millioner igjen så det er null stress.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Highscoren min, som er høyere enn den jeg har på PC, er uenig med deg. Ja, og det støtter sånne eksterne padder forresten.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, iCade nevnes iallfall, og det er som kjent bare til iPad. Har ikke satt meg inn i det, må jeg ærlig innrømme.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
På Android kan man væffall bruke PS3-padder. Aner ikke åssen det er i Steve Jobs-land.