Hva spiller du for tiden?

Ellers da? Kjørte gjennom demoene av The Darkness 2 og Kingdoms of Amalur på 360.
Darkness 2 var veldig mye mer actionete enn enern om det bare ikke er demoen som overdriver. Uansett er man han samme mafiadicken igjen og denne gangen er det en eller annen gammal jøpip som truer med å drepe tanta hans om han ikke gir fra seg mørket. Ikke veldig engasjerende siden ingen bryr seg om tanta, men jaggu varke pew pewinga og nom nominga artig. Det virker som de kan ha bytta ut det lille som var av stealth i orginalen med enda mer bananas blod og gørr og det er forsåvidt helt greit. Få spill som lar en vade inn i hauger av fiender med ei bildør som skjold, en gunner i hver hånd og en tentakkel som river dem i filler mens man gir ordre til ondsinnede små goblins som liker å tisse på offerene sine. Tipper dette blir godsaker. Demo til PC og PS3 kommer neste uke.
Jeg har sett frem til dette en stund nå siden The Darkness var dritdigg, men jeg er er redd toeren ikke vil leve helt opp til originalen. Jeg er sikker på at gameplayet blir mye bedre (som var enerens svakeste punkt ved siden av at Jackie ikke var i stand til å løpe) men en ting Starbreeze nailet var stemningen. Jeg elsket å gå rundt i den koselige undergrunnsbanen og hjelpe folk og bli spurt "WE GOOD WE STRAIGHT WE ALRIGHT". Dialogen var morsom og alt bare... stemte, dårlig gameplay til side. Utifra trailere og intervjuer har ikke The Darkness 2 gitt meg inntrykk av at det vil gi samme stemningen.
 
Gjett hva folkens, første orntlige DLC til Saints Row 3 er ute og det stinker! Hva var den verste biten i orginalen? Å måtte spille aktiviteter, særlig mer enn en gang. Hva er Genki Bowl VII? Akkurat de samme aktivitetene bare reskinna til å være Genki og gjort hakket kjipere. Fåkk Volition og fåkk dette bullshitet her. :ras:
 
Darkness 2 blir ræva fordi det skal ha XP-points som maser deg i trynet etter hver kill.
Ser fram til å teste PC-demoen dog, det første var ganske ok.

Testa trialen til Calling All Cars! i kveld.

Og det svingte bra nok. Gidder ikke å bruke tid på det her alene, men tipper det skal bli en fin avveksling fra TNT Racers når det kjøres sofa-multiplayer. >_<
For de som ikke har spilt det er det kort fortalt en slags variant av capture the flag med biler. Grafisk minner det om Ignition med cellshading og presentasjonen er ganske slick.
Målet er at du skal ta med en fange som spawner randomly på et relativt lite kart og ta han med tilbake til fengselet. Så det er deg mot 3 andre biler og for å ta tilbake fangen må man enten frontkollidere met motstanderen eller plukke opp noen powerups i form av en hammer, raketter eller en magnet for å treige de ned. Mulig det er flere våpen men det var i hvert fall det som var tilgjengelig på den banen. Det man ser på bildet er fengselet og jo vanskeligere det er å parkere fyren, jo mer poeng får man. Bilene kan også hoppe for strategisk e-sport-camping på tak o.l. Har troen på det her.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jau, i går kom sånn der Dustforce ut på Steam, og siden det så veldig lovende ut og kosta så mye som 6,3€ skjøpte jeg det. Lite å angre på her, dette er omtrent som Super Meat Boy kryssa med Mirror's Edge-parkour i en 2D-verden. Det ser utsøkt ut, og musikken er skikkelig, skikkelig digg (litt sånn ambient techno-opplegg jeg er så glad i). Poenget er å parkourere seg gjennom brettene mens du soper opp alt skrotet som ligger slengt rundt omkring, og bekjemper fiender (som lar deg hoppe en gang til hvis du er i lufta) og stort sett bare gjør hele runden din gjennom brettet til en eneste ubrutt kombo. Så får du medaljer og tida di på leaderboards og så er alt bra, og så gjør du det igjen. Eneste negative er at det tydeligvis ikke er så glad i kjipe laptoper, så jeg får ikke spilt det ordentlig på denne skrotmaskinen. :(

Men ja, kjøp hvis du liker bra spill.
 
:eng: Det er et option for å skru av de meldingene om XP. Er tilogmed et eget protip om det på en ladeskjerm. :smugdog:
Bra.

Gått litt i Amy i dag og det er blandede følelser. Gameplaymessig er det i det store og hele Siren Blood Curse møter ICO. Fet stemning og et greit soundtrack. Det er mye småplukk som er litt plagsomt i form av treige kontrollere, opp-i-ræva kamera blandet med et litt ekkel kampsystem. Det er med andre ord typisk survival horror, og ting som er plagsomt på sitt verste. Det som derimot irriterer vettet av meg, er det bedritne checkpoint-systemet. De har virkelig kutta inn på mengden her, og du kommer til å bruke så mye tid på å gjøre de samme enkle oppgavene, høre dialog for 150 gang før du endelig kommer til plassen du sitter fast på..for å dø...og gjenta samme prossessen igjen og igjen. Det er slitsomt for å si det mildt og man mister så fort interessen pga det. Dette er på grensa til gamebreaking og man må smøre seg med tålmodighet for å si det mildt.
Så langt deler jeg på ingen måte meninga til den PROFESINAL GAAEMR PRESS ved å gi ut enere og grine seg ihjel. Tror mange har skrevet anmeldelser i blindt rage pga grunnen jeg nevnte som er synd, for det er på ingen måte et dårlig spill. Håper de patcher inn flere checkpoints for da hadde jeg hatt det langt gøyere med dette spillet.
 
Næh, de er mer opptatt av å henge på Facebook å spre eder og galle utover Jim Sterling og alle andre som våga å slakte det. Dette er Hydrophobia all over again så jeg gidder ikke engang teste demoen.
 
Oh shi-, Calling All Cars eier. Brukte mangfoldige timer på det for noen år siden, da PS3 ennå ikke hadde noen andre spill. Sofamultiplayerperle!
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Har gått tilbake til Skyrim (ps3) er level 29 har en 9 MB save file ingen problemer hititl :smugdog:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Glemte å nevne at når du går ut av spillet, så blir ikke checkpointet ditt lagret. Du må starte helt på nytt.
Litt vanskelig å få dette til å samsvare med kommentaren din om at det er "på ingen måte et dårlig spill".
 
Av alle spill å white knighte.

Testa Amalur på PC nå og det var helt greit bortsett fra mongo kontrolloppsett. Man kan ikke remappe museknapper og gåing må skje med WASD. Fint for de som bruker piltaster eller ESDF. Man har heller ikke en sekundær angrepsknapp som med gamepad, istedet skifter knappen bare over til det andre våpenet. Var det ikke for at 1 til 0 er quickslots for magi hadde jeg spella dette med gamepad gitt.
 
på ingen måte et dårlig spill hvis man overser save-systemet og at det er mye småplukk som er litt plagsomt i form av treige kontrollere, opp-i-ræva kamera blandet med et litt ekkel kampsystem. Det er med andre ord typisk survival horror, og ting som er plagsomt på sitt verste. Det som derimot irriterer vettet av meg, er det bedritne checkpoint-systemet. De har virkelig kutta inn på mengden her, og du kommer til å bruke så mye tid på å gjøre de samme enkle oppgavene, høre dialog for 150 gang før du endelig kommer til plassen du sitter fast på..for å dø...og gjenta samme prossessen igjen og igjen. Det er slitsomt for å si det mildt og man mister så fort interessen pga det. Dette er på grensa til gamebreaking og man må smøre seg med tålmodighet for å si det mildt.
 
Patney: Sett bort fra save-systemet er det ingenting som plager meg i den grad at jeg synes det kvalifiserer til å være et dårlig spill. Så hva er egentlig problemet her?
 
Jeg må da vel få lov til å synes det er veldig merkelig at du så vidt lister opp et par positive punkter, ved siden av et tonn negative punkter og likevel hevder at det på ingen måte er et dårlig spill. :psyduck:
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Testa litt KoA demo her i gården også, og slenger meg på "spillet var da greit nok, men fifan for en trøtt intro"-toget. Det var så vidt, så vidt jeg holdt ut første delen, men da du sloss mot trollet ble det litt artig fordi da fikk dy bryna deg på kampsystemet litt utover EKS EKS EKS WAI WAI +31xp.

Men etter det ble det litt trøtt igjen. Jeg vil bare denge folk. Orker, ingen diskusjoner med npc-er. Synes looken til spillet var helt ålreit også, liker den myke fable-greia de har gående, men synes dialogen og animasjonene (utenom selve kampene da) tar seg selv litt for seriøst til å ha noe som grenser på et stilisert uttrykk.
Raeget litt over kameraet, men mulig det går an å justere, sjekka ikke.

Opplevde også en hævv med kosmetiske bugs. Det som irriterte mest var - som yeti nevnte - at spillet har en tendens til å fryse i et brøkdelssekund her og der. Først trodde jeg det var no street fighter type "pause ved treff for å få tid til å gi neste kommando"-greier på gang, men den teorien gikk i vasken ganske kjapt, og da ble det bare irriterende. Kan nevne at jeg kjører 8gb ram og en i2600k quadcore cpu.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Er Amy spillet som Guilmero del Toro (spansk horrorfitte) er involvert med?



edit: Insane er det