Hva spiller du for tiden?

Jeg likte Fallout 3 bedre, men det har nok en del å gjøre med hva som kom først. Det beste tipset er at du selvfølgelig må spille begge to.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Likte begge, men på hver sin måte. Fallout 3 hadde på en måte mer frihet, mens Fallout: New Vegas hadde de perfekte restriksjonene. Mer belønning i New Vegas, mer absurde situasjoner i Fallout 3 (ettersom jeg husker)
 

CyberK

Finner ikke på noe.
New Vegas var "teknisk" bedre, for de fikset mye av det som var gærent med Fallout 3. Men likevel er jeg mer glad i FO3, tror det var noe med stemningen i det post-apokalyptiske urbane landskapet som solgte meg på den.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mens jeg syntes historien i Fallout 3 ikke når den i New Vegas til knærne en gang, pluss at det er mer ålreite steder å utforske i New Vegas. Møtte heller ingen interessante figurer i Fallout 3 så lenge jeg spilte det (fram til Rivet City), mens i New Vegas var det stort sett noe nytt hvert sted jeg fant. Smak og behag, så klart, men sånn ser jeg det. :)
 
Noe jeg likte i Fallout 3 var de endeløse undergrunnsbanene. De var litt kjedelig designet, men kult nok konsept og det føltes litt dungeon crawling ut.
 
New Vegas var et fryktelig spill.. Inntil de patcha det. Nå er det LANGT mer engasjerende enn traurige Fallout 3. Håper Obsidian får prøve seg på Elder Scrolls-universet. Det kunne jeg likt.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
"Kan" man spille Fallout Vegas uten å ha gått gjennom historien i Fallout 3? Jeg startet på F3 back in the days, men fant ut at jeg ikke orket å investere så mye tid/likte ikke sjangeren, men etter Skyrim, så har jeg plutselig fått teften av RPGer igjen.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Så absolutt. Samme univers, forskjellige steder og historier
 
New Vegas var et fryktelig spill.. Inntil de patcha det. Nå er det LANGT mer engasjerende enn traurige Fallout 3. Håper Obsidian får prøve seg på Elder Scrolls-universet. Det kunne jeg likt.
Spilte NV fra dag en uten større problemer? (Prøvde meg forresten på det igjen (360) og etter å ha spilt Skyrim på datapc.. Innisatan så stygt det var. Fremdeles fett da.)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
"Forced replay value" som følge av flere fraksjoner er negativt. Ja fifan ass, hater'e når jeg kan få en annen opplevelse og mer for penga ved å spille gjennom en gang til seriøst. Ja, og rett etterpå kommer "relatively limited story" som et annet negativ fordi det var ett sted kisen var innom som ikke hadde noen quests eller relevans til historien. Kommer fint på flere enn ett sted i Fallout 3 som bare var der, gitt. Og siste er så klart at det er flere speech challenges i New Vegas, noe alle med vett skjønner er bra siden man faktisk kan snakke seg ut av situasjoner eller få bonuser hvis man da har lagt opp til å spille sånn. Noe jeg alltid gjør i rollespill, sånn forøvrig. Nei vettu hva, den artikkelen der viser bare at Fallout 3 og New Vegas er to forskjellige spill, noe de fleste kanskje fant ut av seg selv.

PS: Verdt å nevne igjen: Vi som spiller New Vegas på PC og har investert i Ultimate Edition eller alt av DLC kan jo koze oss med JSawyer-modden som balanserer spillet sånn at det ikke blir klink umulig å dø når du har spilt i noen timer.
 
Nei du det er jo helt på trynet at speech-skillen faktisk skal bety noe denne gangen da. I Fallout 3 gadd jeg ærlig talt ikke satse så mye på speech fordi det var bare å save før en speech check og reloade om den ikke skulle funke. I tillegg var det ekstremt mange tilfeller hvor du vedsiden av speech-checken kunne få samme resultat ved å ha en høy small guns-skill eller noe liknende, og dette var det mulighet for ofte. Det er en fin feature men det burde ikke erstatte nødvendigheten for speech, Bethesda overdrev. Er dritglad Obsidian endret på det. Og det med at det er så mange steder i NV som ikke har noen historie er ganske feil sagt av han fyren, man oppdager at det meste har en bakhistorie om man bare følger godt nok med i dialog eller plukker opp noen visuelle hint. Men man burde kanskje ikke forvente for mye av en som hevder at FO3>NV...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gjør forøvrig stadige framskritt i Star Wars: Gammal Amazon, dvs. at jeg snart treffer level 20. I den anledning har jeg fått et gratis romskip (festlig nok kunne jeg velge "A ship?!" som svar da jeg fikk det, så for meg at kjerringa kom til å slå nevene sammen og takke med tindrende øyne, noe som ville vært et artig syn) og der har jaggu Bioware slengt inn en ny type mission: Space Combat. Veldig enkelt forklart så er det Star Fox bare uten den jævla frosken og harepusen som ber deg gjøre en tønnerull (vel, og uten tønnerull i det hele tatt), med samme kontrollsystem som i Freelancer (dvs. det eier). On-rails romskipkamp var ganske artig aleine, og hvis det dukker opp noen flerspillervarianter av den typen oppdrag etter hvert, sier jeg ja takk.

PS: Bare en liten ting som irriterer innimellom. Så langt har jeg vært borti et par-tre tilfeller hvor stemmeskuespillet helt tydelig har vært feil, men så har de ikke giddet å spille det inn på nytt eller ordne det. Klart, det er time på time med stemmeskuespill i Gammal Amazon, men det virker litt sløvt (på samme måte som jeg begynner å bli forsynt med å høre dama mi svare "You have my... COMPLETE... undivided attention"). Dog, det var litt småmorsomt da min kjære Sith Lord plutselig slo om på uttalen av et navn (Darth Skotia het vanligvis "skosja", men et øyeblikk het han plutselig "sko-tee-a"), og den gangen ei berte leste opp ei lekse som veksla mellom noe som tydeligvis hørte med til oppdraget, og noe som hørte til noe heeelt annet, var også litt flirbart.
 
Det vet jeg ikke 100% men man kan deflektere lasere om man beveger seg rundt, så du kan i det minste late som når du tønneruller i en eller annen retning.

Et annet pro tip som jeg ikke fikk med meg før lvl 50 er at du etter hvert vil få tilgang på oppgradringer til skipet ditt. Deriblant energiskjold. Dette regenerer fortere når du ikke pepprer laser. Jeg hadde selv en tendens til å peppre laser 90% av tida og dermed blei jeg som regel enten totalvrak før det var over, eller nærmere totalvrak når det var over.
Kan nok hende du får med deg dette ved å faktisk lese hva som står, men man vet jo aldri. Jeg gjorde hvertfall ikke det.

Oppgraderingene fikk jeg med meg altså, men ikke trikset med å spare energi.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Eneste jeg har å vise til i StreetPass Quest II så langt er at Jon Cato jagde vekk giftskya i skauen.
 
Traska meg gjennom Dear Esther istad og det er en ting jeg vil anbefale andre å gjøre også. Jeg vil ikke kalle det et spill, men det er da en opplevelse hvor man er en kar på en øde øy ved den engelske kysten. Man starter ved et fyrtårn og går innover mens kisen monologer til seg selv og spilleren. Etterhvert som man utforsker begynner bitene å falle på plass og man finner ut hvorfor man er der.
Tar bare litt over en time å komme gjennom dette og noen vil sikkert si det er overprisa, men jeg syntes det var en deilig melankolsk opplevelse. Det er ikke ofte "spill" lar en føle ting på denne måten.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Mener jeg leste om det engang, og så noe klipp.

Er det det "spillet" der man
trasker på en kirkegård og setter seg på en benk og enten dauer eller ikke?