Hva spiller du for tiden?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg vet!
Mens Yahtzee tok opp fenomenet følte jeg meg så enormt truffet (spesielt med Guitar Hero eksempelet), og har i ettertid begynt å tape med vilje i forskjellige spill for å øke entusiasmen hos de andre. Ikke det at jeg er så abnormalt god, men de andre er ikke generelt så rutinerte.

Edit: Så ikke Lodins post, anywayz.

Lodin

Der Waaaah
Når nevøer og nieser er på besøk pleier ihvertfall jeg å sette dem på lag mot meg i Smash Brothers. Når de først kommer seg litt griser de meg såklart, men det er lissom litt av poenget. Sålenge gjestene har det gøy var ikke kaken en løgn. :p

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Har samme problem som deg Justin. Så lenge Mario Kart ligger i hylla er det vanskelig å få kompiser til å bli med på noen runder Smash Brothers. Hele den greia med at Smash Brothers er så lett for nybegynnere er egentlig temmelig oppskrytt: Ja, visst er det simplere enn andre slåssespill, men det sier ikke akkurat så mye, gjør det vel? Men Lodin har en smart løsning ser jeg. Det skal jeg prøve meg på neste gang jeg får gjester :)

Har spilt en god del av mitt nyinnkjøpte Prince of Persia: Tidens sand. Meget hot. Masse kul plattforming, selv om løsningene har vært ganske åpenbare så langt. Kampsystemet er klart det beste jeg har opplevd i denne typen spill noensinne. En av forløperne til disse Ninja Gaiden-spillene dere maser sånn om kanskje? Ellers digger jeg settingen, og jeg syntes det at historien har en fortellerstemme er en ganske orignal og stilig detalj. Nytt for meg, i det minste ;)

Men nå begynner det virkelig å toppe seg med uferdige spill i samlingen min. Har enda ikke rundet Metroid og Zack & Wiki, og jeg føler samtidig at jeg skylder både Mario Kart og Brawl mer tid. Blir nok ikke så mange spillinkjøp på meg fremover.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Prince of Persia: Sands of Time har større fokus på områdenavigering og lett oppgaveløsning enn det Ninja Gaiden har, selv om det blir mer slåssing i både Warrior Within og Two Thrones.

Jeg spillte med rattet i mariokart i dag, og kjørte kun biler med litt kjipe drifte-egenskaper... da ble jeg ca like god som de to nybegynnerene, og det ble litt morsommere! Men ja. Jeg er "that guy"

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så nå er det altså negativt å bli god i multiplayerspill, altså. Jaha. Så lenge du ikke er en kuk når du spiller synes jeg det er greit, jeg da.

Ja, men det blir utrolig lite morsomt. Gjestene kjeder seg fordi de blir rundhjult/kun ser skyggen din idet du booster av startstreken. Er ikke særlig morsomt for meg heller, å kjøre rundene alene.

Nå som jeg har slutta med wow så var det plutselig masse tid til overs til anna gaming. Fant en hel haug med spill som jeg har kjøpt, men ikke spilt ferdig. (Mest pga. WoW)

For tiden holder jeg på med Final Fantasy XII :)

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg har GTA IV ved siden av meg nå og spiller da selvfølgelig...Matematiske Metoder II. Eksamen på mandag, så det blir med å stirre på coveret til neste uke.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Om du klarer det vil jeg gjerne få lov til å kåre deg "Årets Jernvilje". Jeg ville vært totalt sjanseløs :O

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Akkurat det samme skjedde da Wii launcha i desember i forfjor, jeg hadde eksamen tre dager senere. Ikke at det hindra meg i å stå utenfor Elkjøp tidlig på morgenen, men i dag følte jeg meg skikkelig geek der jeg sto. Da jeg kom en halvtime før åpning sto det åtte folk der og halvparten var overvektige. Fem minutter før åpning henge kassajentene opp to lapper der det står noe om at det bare er ett spill per person. Samtidig begynner hele massen (ca. 30 innen nå) å bevege seg tett inntil dørene i beste Romero-stil. Jentene rygger tilbake i og stirrer i sjokkert vantro på galskapen bak dørene. Heldigvis går det greit for seg når dørene faktisk åpner og det er kun to idioter som beiner inn i butikken og kræsjer hardt i neste dør som ikke er like rask på å åpne seg.

Da jeg kom ut var det fem jyplinger som ikke var gamle nok til å kjøpe seg spillet. Hva de venta på vet ikke jeg, men jeg så han ene prøvde å vise en annen persons bankkort da han ble spurt om legitimasjon. Fyren var neger, så det fungerte nok ikke så bra, for jeg så at dama sleit litt med å ta forsøket seriøst. :D

men jeg så han ene prøvde å vise en annen persons bankkort da han ble spurt om legitimasjon. Fyren var neger, så det fungerte nok ikke så bra, for jeg så at dama sleit litt med å ta forsøket seriøst.
Because they all look alike ?:wizard:
(edit: begge var kanskje ikke negre, det som var poenget her?)

Det er fremdeles COD4 og nå selvsagt GTA IV som spilles her i huset. Og etter vennelisten min å dømme på XBL så ser det rimelig likt ut hos de fleste, det er enten COD4 eller GTA IV som spinner i maskinene til folk.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hos meg var det 95% GTA IV, 4,5% Call of Duty 4 og... 0,5% NBA Ballers The Chosen One Demo. :blunk:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
DiRTY D: vel, jeg så ikke kortet han viste frem, men det var tydeligvis ikke hans. At han var neger hadde ikke så stor faktisk betydning sett fra min side, men bare en....artig detalj.

Jante

privileged CIS shitlord
Så nå er det altså negativt å bli god i multiplayerspill, altså. Jaha. Så lenge du ikke er en kuk når du spiller synes jeg det er greit, jeg da.
Jeg vet ihvertfall at det smaker ufattelig godt når man endelig klarer å gruse "that guy". Hvis det viser seg at han taper med vilje ødelegger jo det all moroa!

Her i huset har vi satt opp en server med Freelancer, denne gangen med en rebalance mod som introduserer en hel haug med nye skip, våpen og forskjellig utstyr. Man kan for eksempel nå oppgradere skipet med bedre power plant, engine, armor, tractor beams, scanners, etc. Noen skip har også 2 eller 3 slots til skjold, pluss noen ekstra slots for skjoldoppgraderinger, hvor man kan velge å oppgradere skjold-regen eller power-regen. Minner faktisk litt om hvordan man setter opp skip i EVE-Online, bare litt simplifisert. Siden det er 4 av oss som bor her og alle spiller det (pluss de som kommer innom en gang i blandt) blir det ekstra morsomt. Akkurat nå driver jeg å opparbeider meg reputation med Zoners så jeg kan skaffe meg det beste Class 10 skjoldet (som jeg har sett til nå, that is). Modden har også gjort en hel del andre ting med spillet, AIen blir bedre, man kan snuble inn i store slag mellom forskjellige faksjoner, man møter cruisers, gun boats, dreadnoughts og battleships i missions; noe som gjør ting ekstra vanskelig og enda mer tilfredstillende når det går veien. Festlig. Eneste som trekker litt ned er at serveren til tider er litt ustabil, men det kan jeg leve med.

Hvis det er et spill jeg ønsker meg en oppfølger/oppdatering til er det Freelancer. Eller noe i samme stilen. Free roaming space sim shooty shooty adventure time er en undervurdert sjanger som trenger mer oppmerksomhet.

Ellers grinder jeg i "HIS-2001: Historie sett i lys av kildene" og "HIS-2010 - Bacheloroppgave" for tiden. Sommeren kan ikke komme fort nok.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ah, gode minner fra Freelancer-øktene på Gjøvik nå, gitt. Jeg og en til forma en allianse og grinda litt på egen hånd, tok ikke mange dagene før vi begge hadde det beste skipet fullt utrusta med Jesus-kanoner og masse drit (protip: Beste måten å grinde spenn på i starten er å kjøpe et lasteskip og frakte kostbare varer, bombe dette her altså). Vi totalgruste de andre, så til slutt var det ikke annet å gjøre enn å bryte alliansen og krige mot hverandre. Tok lang tid, og jeg husker ikke hvem som vant til slutt (sikkert ikke meg, siden jeg har glemt det), men moro var det. :D

For tiden går det veldig mye tid til Age of Conan, som virkelig har tatt seg opp for tiden, synes jeg. Combat systemet er gjennomført og spillet ser pent ut. Skal teste et par forskjellige klasser nå som "open" beta starter, men gleder meg faktisk til releasen av spillet.

Ellers venter jeg på mitt eksemplar av GTA, da en viss internet store is fucking me again. :(

Jeg er i samme situasjon. Skal vi kompensere ved at alle SGere tar en murstein hver, går til sin lokale Elkjøp og masher mursteinen inn i døra? Dette medfører stor irritasjon for Elkjøp over hele landet, i og med at de må stenge og kjøpe nye ruter.

Akkurat som det medfører stor irritasjon for gamere landet over at Elkjøp er så jævla ubrukelige.