Hva spiller du for tiden?

Hadde Bloodhouse/Terramarque noe med Skidmarks å gjøre da? Trodde det var Acid Soft?

Ikke at ikke en Super Skidmarks HD hadde eid. For det hadde det.
Nei de hadde ikke noe med Skidmarks å gjøre, men de gjorde så bra jobb med å oppdatere Super Stardust, og har vist at de også takler andre sjangre, at jeg gjerne ser at de prøver seg. Men hvis Acid fortsatt er i live, så kan de godt få ræva i gir.
 

Terje

mostly harmless
Jepp, Super Stardust HD var absolutt gode greier og jeg spilte det en hel del. Var faktisk ganske høyt på rankingen der en stund, men har vel rast betraktelig siden da. Stardust var jo riktignok en Bloodhouse IP hele tiden så at Housemarque stod for nyversjonen var jo greit nok. Men joa, som ønsketenking så tror jeg også de kunne gjort gode ting med Skidmarks. Tror det absolutt kunne vært konge. :)

Tror ikke det er liv i Acid lenger nei. Ingen artikkel på wikipedia og mobygames har svært lite info utover en død link til en hjemmeside. Står at Codemasters ga ut de senere utgavene av Skidmarks, muligens de som eier den?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Super Stardust HD har jeg spilt mye mer enn en skulle tro, litt fordi musikken er baws.
 

Terje

mostly harmless
Dét også. Dyktig og allsidig fyr, Ari Pulkkinen. Han har også laga soundtracka til så forskjellige ting som Shadowgrounds, Trine-spilla og Angry Birds også. Vet å levere den lyden som trengs, han der.
 
Dét også. Dyktig og allsidig fyr, Ari Pulkkinen. Han har også laga soundtracka til så forskjellige ting som Shadowgrounds, Trine-spilla og Angry Birds også. Vet å levere den lyden som trengs, han der.
Kult navn har han også.

Personlig så har jeg kosa meg med Ocarina Of Time 3d for nte gang. Så mange ganger som jeg har spilt det, og jeg har aldri brukt Biggorons sword på bossene, men gud så enkel de ble! Noen som vet om man får beholde det sverdet på sisteboss?
Og er det noen som har spilt igjennom Master Quest?

Sånn ellers har det blitt noen brett på Rayman Origins med kjerringa på kveldene, men har store planer om å handle inn ssx og å runde Xenoblade chronicles.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så mange ganger som jeg har spilt det, og jeg har aldri brukt Biggorons sword på bossene, men gud så enkel de ble! Noen som vet om man får beholde det sverdet på sisteboss?
Etter hva jeg husker, må du bruke enten Titan's Hammer eller Biggoron's Sword på sisteboss når du mister Master Sword.

Har spilt et stykke i Master Quest, syntes det var vel overdrevet med prat om "ånei kjempe vanskeli ass" men det blir sikkert tøffere etter hvert. Likte at dungeons var redesignet slik at de ikke fulgte "Zelda-reglene" for hvordan brettene skulle være designet, sånn at det ble mer puzzles i seg selv å komme videre.
 
Er en stund siden jeg spilte Master Quest men det var i Spirit Temple og Shadow Temple ting ble vanskelig. Jeg kom med aldri gjennom dem, selv om jeg kanskje kunne ha prøvd litt mer.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Nettopp hatt en seks timers lang spilløkt med bror hvor vi har susa gjennom MGS2 på hard på første gang siden 2004-2005. Nostalgiatrip til tusan, pluss at Raiden er så latterlig og spillet er også generelt latterlig skrevet at jeg har litt vondt i magen av av latteren.

Ellers da, litt vanskelig å spille MGS2 etter at jeg hardcore-prompa MGS3 forrige helg. MGS3 er rett og slett et finpussa MGS2+++, men MGS2 er jo fremdeles en moderne klassiker osv. Veldig morsomt spill og vi skal nok fullføre det i løpet av helga.
 
Som en stor MGS-fan sier søstra mi at MGS2 er favoritten hennes og MGS3 var veldig kjedelig. Aldri har jeg :psyduck:-et hardere til noe hu har sagt.
 
Driver og sniker meg igjennom Sneik iter HD på xbox nå jeg. Aaldri spilt det før men jeg synes det er grisebra! Har kommet meg til en kis som heter Granin, men da måtte jeg slå det av fordi saddam hussein har igjenoppstått i kroppen til min 4 år gamle sønn.
 
Trur jaggu eg skipper MGS3D og hopper rett på HD-utgavene i staden.
Man må spørre hva Konami tenkte. "Hei gutta, hvordan kan vi få 3DS-versjonen til å se ut som en ordentlig, ordentlig dårlig deal?"
 
Som en stor MGS-fan sier søstra mi at MGS2 er favoritten hennes og MGS3 var veldig kjedelig. Aldri har jeg :psyduck:-et hardere til noe hu har sagt.
Jeg er nesten enig med søstra di og rangerer spillene akkurat i samme rekkefølge som når de ble gitt ut. Dvs, MGS1 er best, MGS4 er dårligst.:ras:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
MGS3>MGS1>MGS2>MGS4 - SÅNNERREBARE
MGS4 foran MGS1 så er vi vel nesten enige. MGS4 ligger milevis foran de andre når det gjelder gameplay, men fy faaaaaen jeg holder ikke ut at Kojima og kompani fant det for godt å la historien helt ta overhånd etter halvveismerket. Si hva dere vil, men Kojima er i beste fall en OK historieforteller og har igrunn ikke lov til å ta sine egne verker så seriøst som han gjorde der.

Ellers da? Spiller så klart Mass Effect 3, men på dasspausene pleier jeg å røske med meg DSi-en og prompe litt (bokstavelig talt) Dragon Quest Heroes: Rocket Slime. Lånte det av godeste SHDR for snart ett år siden, tenkte det var på tide å fullføre det snart. Nå har det seg jo slik at det er annonsert et nytt Rocket Slime til 3DS, og jeg personlig synes det er top nice fordi Rocket Slime er et sånt fryktelig hyggelig spill. Kort fortalt så styrer du slimkladden Rocket, bosatt i Slimenia og offer for en invasjon av de lite hyggelige nebbdyrene kalt Plobs som bomba skiten sønder og sammen og driver med en ond plan for å... gjøre noe. Ikke helt sikker på hva. Uansett, du må farte rundt i et lett action-RPG, plukke opp ting ved å sprette inn i dem, og så sende dem tilbake til byen eller (innimellom) bruke dem for å løse enkle puzzles. Ting du plukker opp kan være alt fra tomme skattkister, fiender, våpen, tilfeldige objekter du finner slengt rundt og ikke minst dine kidnappede slimbrødre og -søstre. Greia er at alt dette stort sett er pretekst for tank-battles du må gjøre innimellom; alt du plukker opp kan brukes som en ingrediens i et altomfattende craftingsystem, og målet er å mekke sjef ammo til tanken din.

Tankbattles består i at du plukker ut et lag og et sett med ammo til tanken din, og så er det duket for det komplette kaos. Hver tank har to kanoner og en motor (målet er å senke HP-en på tanken slik at du kan destruere motoren), og du må selv laste kanonene med ammo for at ting skal skytes over til fienden. Ting modelleres faktisk i sanntid sånn at du kan rekke å skyte ned innkommende ammo, eller du kan hoppe inn i kanonen selv og blæstes over for å sabotere tanken til motstanderen, eller du kan bare ta et raid inn der og stæle ammoen deres, eller... ja. Det er mye du kan finne på. Det er ikke spesielt utfordrende, men det er jævlig trivelig og det hjelper at 2D-grafikken er superdetaljert og skikkelig sympatisk animert i sedvanlig Dragon Quest-stil. Ja, og spillet formelig drypper av ordspill som gjør fysisk vondt å lese, noe jeg elsker. Samtlige fiende-tanks, ting du plukker opp, slim du redder... alt har et mer eller mindre horribelt ordspill på lager. Eksempelvis har vi tanken "Fort Knight", som ser ut som et fort som ser ut som en ridder, der er beskrivelsen "Not too weak". Hvis ikke den var bra nok har man også en Egypt-tematisert tank hvis navn unnslipper meg for øyeblikket (Edit: Sjekka guide akkurat, den heter "The Pyramaniac". Jepp), den blir man informert om at "Doesn't fight pharaoh". It never ends, og det er fullstendig gloriøst.

Litt irriterende at Rocket Slime er sånn passelig vanskelig å få tak i nå om dagen, så jeg er takknemlig for at jeg har fått muligheten til å spille det. Så, vel, jeg gleder meg til det neste kommer. Det bør dere også.
 
MGS4 foran MGS1 så er vi vel nesten enige. MGS4 ligger milevis foran de andre når det gjelder gameplay, men fy faaaaaen jeg holder ikke ut at Kojima og kompani fant det for godt å la historien helt ta overhånd etter halvveismerket. Si hva dere vil, men Kojima er i beste fall en OK historieforteller og har igrunn ikke lov til å ta sine egne verker så seriøst som han gjorde der.
MGS4 hadde bra gameplay under Act 1 og 2, etter det ble det et generellt svakt Noir-stalker, on-rails shoot'em up, QTE-helvete med et bittelite steg tilbake til gameplayet i de første to kapittlene. MGS1, 2 og 3 hadde det samme gode gameplayet hele veien gjennom.

Uansett synes jeg gameplayet i de andre spillene var mer morsomt.

MGS4 var likevel episk.