Hva spiller du for tiden?

Jeg har spilt Xenoblade i cirka 21 timer hvis jeg ikke husker helt feil. Og begynte å spille noe annet i mellomtiden osv osv, og nå hører jeg folk snakke om hvor bra det er, uten å ha fullført det selv. Kanskje det er noe og sette seg ned med etter at jeg er ferdig med Sneik iter og Ocarina of time 3d.
 
Motorstorm RC - ah, litt god gammeldags top-down racing. Litt skuffet over kjørefysikken, den er litt for tung og seig for min smak, med tanke på at dette er radiostyrte biler. Men morsomt lell. For å få en genuin følelse av å kjøre radiostyrte biler assignerte jeg styring til venstre analog og akselerasjon/brems til høyre analog. Så blir det litt som å kjøre leketøysbilene til sønnen min.

Samtidig har Little Racers Street kommet ut på XBLIG og har høstet fantastiske tilbakemeldinger, men siden vi ikke har tilgang til den i nårge så måtte jeg nøye med med Motorstorm RC. Selv om jeg veldig gjerne kunne tenkt meg LRS.
 
Må sjekke ut Motorfuck RC kjenner jeg. Ikke top-down akkurat, men anbefaler TNT Racers hardt, hvis du ikke har prøvd det. Håper virkelig det kommer en oppfølger.

Klar for Wrecked Revenge Revisited som visstnok får en utgivelsesdato i løpet av de neste to månedene og for øvrig

Ser jævlig treigt ut dog, får håpe det er noe turbomode involvert.
 
Hmmm... ser de skal ha 75 kr for TNT Racers på PS3. På PSP koster den 59 kr. MotorStorm RC kostet meg 45 kroner, og jeg får med både PS3 og Vita utgaven. Hadde håpet prisen var litt mer overkommelig.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
I Skyrim? Sikker på at du ikke tar helt fullstendig feil her?
Jeg er fullstendig sikker på at jeg ikke tar fullstendig feil her, ja. Synes dragene, som f.eks Parthunaax hadde mye å by på, de ulike jarlene var interessante og også flere typer i Dark Brotherhood og Thieves' Guild. Mye av dette var på grunn av at stemmeskuespillet er langt, langt bedre enn i New Vegas. Men smak og behag, i guess.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg er fullstendig sikker på at jeg ikke tar fullstendig feil her, ja. Synes dragene, som f.eks Parthunaax hadde mye å by på, de ulike jarlene var interessante og også flere typer i Dark Brotherhood og Thieves' Guild. Mye av dette var på grunn av at stemmeskuespillet er langt, langt bedre enn i New Vegas. Men smak og behag, i guess.
For min del er det ikke engang noen vits i å sammenligne Skyrim og New Vegas når det gjelder historie jeg gidder å følge med på. Greit, spilte bare Skyrim i litt over tjue timer før harddisken brant opp (spilte New Vegas i over seksti), men i Skyrim lot det til at regelen var at så fort en plottlinje eller en figur begynte å bli interessant, da var jeg ferdig med den questlinja. I New Vegas kan du følge opptil flere plottlinjer fra et par timer uti, helt fram til du er ferdig med å spille. Companions har også egne questlinjer du må gjøre ulike ting for å få låst opp. Skyrim har de storslagne omgivelsene og ålreite kampene som drar meg videre, mens New Vegas har det pluss en knakende god historie.
 
Går framover i Ninja Gaiden 2 på mentor. Sprengt vanskelighetskurve. Kapittel 1-3 var tidvis drøye, men nå er vel vanskelighetsgraden for meg litt merkelig da jeg nekter å bruke healingitems, annet enn på bosser. De 7 siste har dog vært på grensa til lett, men har på følelsen av at det plutselig blir støggevanskelig etterhvert. Kjipt at UT-ene er så forbanna easy mode. Hadde heller sett at man måtte ha gjort angrepene selv, istedenfor å sitte der i pikken med hånda og vente på at AI'n gjør jobben for deg. :sukk: Liker de nye kapittlene med de andre folka. Synd de er så korte.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Greia med UT er jo at så lenge du klarer å dra på deg nok Essence og time riktig så funker den som smartbomb. Synes ikke det gjør noe.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Dratt igang med Alice: Madness Returns

Herlig drøy stemning, mye psykologisk tankevirksomhet lagt i bunn av spillet og en helt glitrende hårfysikk. Ikke godt igang ennå, men hittil er jeg veldig glad i stedene man besøker og den litt tegneserieaktige stilen i tillegg. Skummelt nok minner mye meg om ting fra egne tanker og fantasiverdner i barndommen
 
Driver å spiller The Last Story nå mens jeg venter på at VGPlus sender Tales of Graces. Er kommet drøye seks timer inn i spillet, og kjenner jeg ikke er like investert som jeg hadde håpet å være. Karakterene er gode, der tror jeg det er mye å hente, men syns verdenen virker litt uinteressant og grafikken til tider er onkli hakkete til tider. Kampsystemet har jeg ikke helt fått tak i, syns det kan være litt uoversiktlig, men liker ideen om å planlegge strategier på forhånd, som du noen ganger får mulighet til. Håper det hele tar seg litt opp etterhvert, mao.
 
Motorstorm RC er fortsatt min favorittsyssel om kveldene for tiden. Fantastisk bra, kontrollen føles bedre etterhvert som man blir kjent med hvert enkelt kjøretøy, og enkelte ganger får jeg skikkelig Super Skidmarks følelse av det (selv om jeg ville solgt venstre arm for en Super Skidmarks HD fra Housemarque).
 

Terje

mostly harmless
Hadde Bloodhouse/Terramarque noe med Skidmarks å gjøre da? Trodde det var Acid Soft?

Ikke at ikke en Super Skidmarks HD hadde eid. For det hadde det.
 
Noen flere som har testa trialen til I Am Alive?
Kampsystemet og klatringa var ikke så voldsomt kult, men liker settinga nok til at jeg kunne tenkt meg å spilt det for utforskinga alene. Er derimot jævlig skeptisk til hvordan det save-systemet fungerer.
Man har to type saver; auto-save når kan kommer til et nytt område, og checkpoints. Plot twisten er at man får ikke uendelig med checkpoints, for det baserer seg på items. Man har en viss mengde med prøv igjen-er før man må starte fra saven igjen. Ser for meg at det der kan potensielt bli dritkult.

Ble også ferdig med Sigma 2 på mentor i går, og har så vidt begynt litt på master ninja. Var rimelig :riffa: under hele mentor, men er allerede :qq: på master ninja. Et feiltrykk og man er død. Får se hvordan dette utspiller seg.