Hva spiller du for tiden?

Kjøpte meg Sonic Generations til 3DS for tohundrelappen på Zavvi, og det er temmelig kult! Er ikkje det største spelet i omfang, men til den prisen kan eg tåle det. Mens "Classic Sonic" har standard 2d-vinkel kjører "Modern Sonic" 2.5D til tider, og fyker avgårde som ei kule. Utrolig artig å styre! 3D-effekten funker bra, spesielt på spesialbrettene der du løper innover banen. Det er som sagt ikkje så altfor mange brett i dette spelet, men dei har dratt ut levetiden med diverse oppdrag (kalla "Missions", overraskende nok) der du får låst opp diverse bonuser ved å f.eks samle inn eit visst antall mynter på 2 minutter og lignende. Fine ting å ha å plukke på når man har kjørt gjennom sjølve spelet.

Tldr:
Beste Sonic på veldig, veldig lenge!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Beste Sonic på veldig, veldig lenge!
Rart med det, men hver gang jeg leser det der tester jeg spillet og finner ut at det er i beste fall greit under middels. Sonic er tydeligvis ingen Mario.
 
Tja, likte ikke 3D Sonic i det store og hele, men Generations var faktisk spillbart. Det har kanskje med at det er det eneste Sonic spillet jeg har kjøpt, og ikke minst likt. Nå teller jeg ikke Megadrive Sonic, siden jeg aldri hadde sånt konsollshiit på den tida, men har selvsagt spillt de i ettertid, på emulator og original maskinvare.
 

demake

Seksuelt godteri
Generations er et veldig ålreit spill om man vil spille blått pinnsvin i 2D i 2012. I 3D er det så som så, men fortsatt ok gjennomført der og. Veier og opp at Sonic ikke puler mennesker i dette spillet.
 

demake

Seksuelt godteri
Synes Yatzee snakker sannheten når han sier at Sonic ikke trenger et nytt spill, men hjelp.
Elska Sonic på Sega (Sonic 2 <3 ) helt frem til de putta hu derre røde merra inn i serien (tredje spillet eller no sånt). Det var starten på slutten.
 
Sonic Generations i 2D er faktisk jævlig kult. Det er akkurat så kult som det var når man var babby på 90-tallet. Akkurat den biten syns jeg ingen har lov å klage over.
 

demake

Seksuelt godteri
Kanskje jeg må plukke det opp.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Knuckles the Enchilada er en ganske fet figur å styre. Digga han like mye som Sonic i Sonic3&Knuckles, som i kombinasjon er Mega Drives feteste spill. Sonic 2 var det eneste jeg ikke hadde selv, men jeg fikk nå spilt det og synes det ikke når opp til hverken Sonic 3 eller S&K.
 
Rart med det, men hver gang jeg leser det der tester jeg spillet og finner ut at det er i beste fall greit under middels. Sonic er tydeligvis ingen Mario.
Eg veit, og det der er så jævlig :penga: at eg ikkje har ord. Snakk om å grave gjennom bæsj etter bronse..

Men Lodin, Generations får til eit par ting som Sonic 4 faila på deriblandt følelsen av fart i animasjonene til Sonic, både den klassiske og den moderne. Eg har det faktisk ganske artig med dette her, Sonic 4 var blæ.
 
"Beste Sonic på veldig lenge" låter for meg som "nå er det endelig nesten like bra som de middelmådige og tidvis ødelagte originalspillene som vi likte den gangen fordi de var teknisk suverene."

Mitt favoritt-Sonic er Sonic 1 på Master System – delvis fordi det stort sett ikke hadde maskinkrafta til å lage sånne moderne Sonic-brett som må pugges. I stedet er det en forholdsvis habil, om litt mer konvensjonell, plattformer. Jeg runda det også; det tar ikke så lang tid, er vel 18 brett.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor de ikke lager et sonic som funker mer sånn som Skyroads – med at man har kameraet hevet høyt opp i fugleperspektiv, rettet mot horisonten, og så må velge den beste ruta gjennom hinderløypa, hvor hindrene er synlige i god tid og trikset er å finne riktig sekvens av hopp, snarere enn å gjette på måfå hvor det er ment at man skal hoppe. Litt som f.eks. SSX.

Edit: Jeg mente selvfølgelig å si at mitt favoritt-Sonic er Excite Truck.
 
Det som plager meg mest med Sonic generelt er dette med å måtte pugge bretta. Så har man plutselig game over fordi man ikkje klarte å huske kvar man skulle hoppe på akkurat denne generiske bakken her. Det er visse brett som fungerer ganske bra, så kjem andre som er så jævla like fleire plasser at eg gløymer korleis eg bør reagere. Flott at det går fort, men eit eller anna visuelt cue pitelitt før eg skal gjere ting hadde vore flottings. Elsker fartsfølelsen, men kjipt med pugging etc. Har litt lyst til å ordentlig pugge eit brett så eg kan få sånn perfekt følelse av å eie. Sjå korleis det føles. Er det toppers kan eg vel bruke meir tid på dette spelet. Om ikkje vurderer eg å droppe heile greia.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Og slik fungerte ikke Sonic på Mega Drive, men Sonic Team har aldri skjønt dette.
 
Det er vel derfor jeg foretrekker de banene hvor kameraet er bak Sonic, så man hvertfall kan se hva som er foran deg.
 
Fullførte The Last Story tidligere i dag. Eller, det vil si; jeg kom helt til tredje-siste kapittel, så gjorde spillet noe jeg ikke likte, så jeg gadd ikke mer og så resten av spillet på youtube. Falt ikke helt i smak, mao. 6/10

Nå skal jeg game Tales of Graces neste måneden.:D
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Så det er flere enn meg som spilte Skyroads?<3
Man, jeg spilte dette så jævlig mye i de gamle DOS-dager, et helt fantastisk spill. Det er fremdeles en fast gjenganger i dosboxen min, og med et godt mekanisk keyboard skal jeg nok fortsatt klare å 100% spillet på relativt kort tid... :D