Hva spiller du for tiden?

Testa ut Tiny and Big istad og det var et veldig bra spill GoG har slengt ut. Det er en tredjepersonskyter hvor man styrer Tiny som ikke er så liten på jakt etter Big som er ganske liten. Sistnevnte har stært bestefars underbukser og sånt gårke ann. Med seg har man en laser som kan kappe ganske mye av verdene rundt en i to, et tau man kan trekke de sakene man har kappa og raketter som kan døtte dem.
Spillinga foregår ved at man jakter på dumme Big og kapper og sleper seg gjennom ørkener mens man unngår steiner og dritt han pælmer. Stemninga i bretta er ganske lik Journey og Portal mixa sammen. Særlig måten man kapper ting med lasern er bra gjort. Den gir illusjonen av at man kunne delt hele fjell i to om man bare treffer riktig, men er naturlig nok litt mer begrensa.
Også har det såklart sinnsykt stilig soundtrack.
 
Jeg fortsetter tradisjonen med å pine meg igjennom jævli dritt og er i gang med Pickory,fangame: the fangame, og I wanna kill the guy. Alle tre er IWBTG kloner, og er dritt vanskelige. Burde begynne å kutte meg selv, sikkert mer morro og tar ikke så lang tid.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da lurer jeg på hva du synes om Super Meat Boy. Har slengt meg på vogna igjen, mista saven min da harddisken gikk til helvete på nyåret så jeg er akkurat ferdig med Light World og driver med Dark World 4 (altså, Hell) nå. Går for A+ i første omgang, mangler bare en bane i DW3 så har jeg alt hittil. Noe som irriterer bittelitt er såklart at jeg hadde låst opp The Kid på den gamle saven, gleder meg stort til å gjøre det om igjen (nei).

Uansett, Super Meat Boy: Ikke vanskelig nok? Uinteressant av andre årsaker? Du har allerede 100% på det?
 
for å si det slik: IM A GOLDEN GOD ;)

edit: har låst opp the kid 3 ganger, digger brettene :D

nei vent nå lyver jeg. Har ikke golden god achievementen ennå. Har tatt alt det vanskelige aka skyscraper/cotton valley og slikt, men mangler visstnok noe. er på en gjennomgang igjennom alle portaler på nytt for noe har ikke registrert. Tror det har skjedd med andre også.

edit2: aha, tror det er fordi jeg ikke har alle bandages. Hater å samle ting i spill, så styrer generelt unna slikt. Men jeg vet jeg ikke mangler så mange så jeg får vel sette i gang med det og.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ingen storfan av bandasjene jeg heller, de bryter opp flyten i brettene. Uansett går det an å jukse seg til dem ved å bruke andre figurer enn Meat Boy, så det pleier å gå greit.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Da jeg tok en savings utenom Autosave-funksjonen på Kongeriket av Tåkelur: Leikaring, så jeg at jeg hadde passert 33timer. Tenkte da at det kanskje var på tide med en ny oppdaterings av noe slag om hva jeg synes.

Logisk nok liker jeg spillet, da jeg har døtta inn såpass mange timer på det, når jeg EGENTLIG ikke har tid til tv-spill om dagen. Og er det noe med det jeg virkelig liker, så er det dette; Flytende kamper. Kampsystemet er alt annet enn komplisert, men belønnende om man gidder å tenke utenfor den vanlige buttonmash-boksen. Favoritten min nå, som en med fokus på kun Finesse (er tre hovedkategorier; Might (styrke og sverdings), Finesse (kniver og buings) og Sorcery (gjett...)) for øyeblikket, er å få motstanderen opp i lufta (er en unlock på skilltreet/ er en opplåsbar greie på egenskaptreet), fyre løs med en hakk-og-kutt-kombo av den gamle sorten, fyre av mellom 5-7 piler pg avslutte med noe lyn. Det er alltid like tilfredsstillende å måtte jogge etter fienden som flyr avgårde foran deg.

Er veldig glad jeg valgte å spille på hard. Grunnen er at casual blei for lett på demoen, så jeg tenkte "hvorfor ikke". Det gjør at ikke alle kampene er wam bam thank you mam, men at man må rasjonere potions, magi og lære seg å dukke unna. Man må klare å lese fiendene om det er fler enn tre, noe som føles ganske deilig og friskt

Fargene er ennå superskarpe og fine i de områdene jeg har vært i, og det føles stort å jogge rundt i gigantiske skoger, gigantiske ørkner, gigantiske huler, etc.

Har ennå ikke gjort mer enn 2 deler av hovedoppdraget, men har gjort ferdig en Faction-del. Som i f.eks Skyrim er det egne sidehistorier med oppdrag og stæsj. Gjort noe for noen syngende alver (bedre enn det høres ut som), og i typisk Christer-ånd, så huker jeg tak i de oppdragene jeg kan. Mye repetisjon på oppdragene, men forseggjorte dialoger (les: egne historier bak hver eneste, ikke kun "æ træng hæstkuka. Hænt døm!", mer "Kona er lei den lille snablen min, og lengter etter hæstkuka. Sagnet om Hæstus Kukus er at borti lia finnes den, man må plukke fire jordbær og ofre en jordrotte, så dukker Hæstus Kukus opp!". ). Nok variasjon i fiender til at jeg ikke gjesper hele tiden, og nok av flotte steder. Føltes faktisk ganske stort å havne i en slags hovedstad som er ganske gedigen. Bedre enn fislebyene rundtomkring. Føles alltid bra om man plutselig føler seg som en turist inni spillet, og må dra fram kartet.

Alt i alt liker jeg det, men kan ennå ingenting om storyen (ikke rart ang hovedstoryen) eller om fortellingen bak verdenen jeg er i. Veit det er slemminger og snillinger. Enkelt og greit. Drep slemminger, finn eseltestikler og få xp
 
Alle versjonene av TT sine Legoer kjører dritbra på PC. Kanskje ikke så rart siden grafikken er så simpel. Når det er sagt har de fulgt litt med i tiden og dette har noen nice visuelle effekter. Bare ikke skru på vaselinfilteret.
Og ja, mellom bretta får man prompe fritt rundt i Gotham. Riktignok ikke parkour som i Arkham City, men man får leke med Batmobilen og de har lagt til orntlig kjørekontroll i dette spillet. Og man kan pløye ned fotgjengere fordi de er Lego. ^^

E: Jeg banka og unlocka fåkkings Captain Boomerang!!! \o/

E2: YESSS!!! Supermann kan ikke dø! Ihvertfall ikke av ild og sånn vanlig dritt. Endelig noen som skjønner det.
Desuten er han :smugdog: som faen og Batman er :argh: hver gang han dukker opp. Dette eier.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Måtte ha Lego Batman 2 jeg også siden det fikk 9/10 hos Eurogamer, Lodin anbefaler det oooog det var belli på Steam (150 flis da jeg kjøpte). Og... vel, det er fortsatt Lego Whatever. Forrige spillet jeg spilte i den franchisen var Lego Star Wars 2 (kjøpt det til 360), så ikke gleden. Likevel er dette mer snappy og man får ulike drakter som gjør at man hele tida gjør noe nytt, og det er ikke så mange ørkesløse korridorer med endeløse respawnende goons. Ingen kjempefan av Batman, men du verden hvor mye stemmeskuespillet gjør for opplevelsen. Flirte litt da Joker hadde en skikkelig teit setup som fikk en bra punchline (han som gjør stemmen til Joker har forøvrig hatt det artig på jobb, og da blir det bra), og som Lodin nevner er Supermann for første gang en kul spillfigur. Drister meg til å si at dette spillen så langt topper både Arkham Asylum/City, og det med et kampsystem som bare er bittelitt mindre avansert.

PS: Gleder meg til Spider-Man dukker opp.
 
Men så skal ikke det så innmari mye til. :trollface:
 
Det er fortsatt Luke Skywalker som er Jokern ja. Og alle andre er de samme fra tegnefilmer og sånn. Lurer på hva de brukte Bender og Nathan Drake til.
En ting som virkelig irriterer meg med det er at musikken fortsatt stort sett er Batman fra 1989. Det lille andre de bruker er jeg overbevist om at er orginale låter som ble laga til Lego Indiana Jones og er resirkulert. Med tanke på hvor store produksjonsverdier resten av spillet har kunne de hyra inn en billig kar til å snekre no mer.

E: La ikke merke til det de første gangene, men musikken fra Supermann dukker såklart litt opp med ham. Den låta er så innpregnert med karakteren at man ikke tenker på det. :p
Der resten av budsjettet til musikk gikk.
 
Se der ja, der kom det til fulle. Det ser ut som no ræv, men det er episk som faen.



Man svever over Gotham City som er nært nok til Metropolis, ikke noe i spillet kan drepe en (ennå) og man har akkurat vært :riffa: overfor Batman. Hvilket spill kan være bedre?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er fortsatt Luke Skywalker som er Jokern ja.
Jaiks, syntes det hørtes litt forskjellig ut og dessuten trodde jeg Mark Hamill var ferdig med Jokern. Jaja, så feil kan man ta.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Skal bruke sommeren til å jobbe meg gjennom backatalogen, og er nå straks ferdig med LA Noire. Spilte det frem til midten av Vice når det kom ut, men måtte av ulike årsaker legge det fra meg.

Veldig blandede følelser for dette spillet. Jeg elsker teknologien de bruker, atmosfæren (Til tross for at bymiljøet føles fullstendig sterilt og dødt) og stemmeskuespillet. Samtidig så virker avhørene og bevisførselen uhyre ulogisk. Om man ikke tenker nøyaktig som skaperne har gjort, så vil du få feil svar. Kunne ønske man hadde mer rom for nyanser, i mangel av bedre beskrivelse. Spillet blir også etter hvert veldig repetitivt. Litt synd at det ikke er en klarere distinksjon mellom de ulike jobbene man har (Jeg har vel og merke ikke prøvd 'Arson' enda), noe som kunne bidratt til variasjon.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lånte bort mitt eksemplar av LA Noire for snart ett år siden, kan ikke si jeg har savna det voldsomt. Sist jeg spurte hadde ikke han som har lånt det fått satt plata i PS3-en engang, så her kan man se hvor mye LA Noire engasjerer.