Hva spiller du for tiden?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
I går spilte jeg "the dream level" i Candy Crush. Det er en sånn level som går på tid, men det kommer sånne greier med +5 sekunder hele tiden, så du kan holde på til fanden tar deg. Er ikke sånn at du trenger å trykke hele tiden heller, for du får så mye dill at ting kan gå av seg selv i opptil ett minutt om gangen. Jeg drev på omtrent en time før jeg ikke gadd mer.

 
Siden Arkham Origins ga meg litt sur smak på slutten og Deadly Premonition er uspillbart til noen fikser støtte for en gamepad jeg har la jeg inn Arkham Asylum på nytt. Det har som jeg nevna i røverkjøptråden gått over til Steamworks med stor suksess. Det er også akkurat så jævla fett som jeg husker. Selvom kampsystemet er mye treigere og begrensa sitter det fremdeles og er forsåvidt mye mer oversiktlig. Vurderer å faktisk spille noen challenge maps denne gangen fordi det er ganske mye lettere (føles det som). Også litt artig å se hvilke ting de retconna i de senere spilla som utseendet til Penguin og Two Face.

Noe annet jeg også plukka opp igjen var Delver og det har hatt en spennende utvikling. Det er da en roguelike hvor man kun skal utforske diverse dungeons og drepe monstre. Noe folk klaga over var at grafikken var for like Minecraft så etter at utviklerne hadde tjent litt på early access hos Steam leide de inn to grafikere for å totalt gjøre om på det visuelle. Det ser nå veldig ut som en dungeon crawler fra tidlig 90-tallet og det eier. Ting som Ultima Underworld og Arena er klare inspirasjoner. Dog er ikke bare grafikken ny, men de har og lagt til ny lyd og fiksa på kart og inventory så de er en fryd å bruke. De har og stært fra Rogue Legacy i form av at man på starten har en liten leirplass hvor man kan kjøpe startutstyr. Penga får man fra det forrige runnet sitt og det gjør starten jævla mye lettere. Et veldig enkelt XP-system har det og fått så nå har man en konkret grunn til å drepe fiendene, annet enn for penger og loot. Blitt et veldig ålreit lite spill som helt sikkert kan bli enda bedre.

E: Asylum. Jeg er trøtt. :penga:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du fikk litt sure oppstøt av Arkham Origins så da spilte du Arkham Origins om igjen?

Samma det, om fire baner har jeg 100% på Super Luigi U. Og... vel. Jeg synes synd på de som kjøpte standalone-utgaven (499 på Elkjøp, løp og (el)kjøp!), for dette er ikke veldig bra. Når jeg skriver det så mener jeg ikke at banedesignen er noe dårligere enn i New Super Mario Bros. U, for på enkelte steder er den mye bedre. Det er bare det at av en eller annen grunn har alle banene (med totalt to-tre unntak som alle er bossbaner) tidsgrense på 100 sekunder, så alt skal klemmes inn på et bittelite område istedenfor at en bane kan inneholde flere ulike konsepter. Meninga er nok at det skal være vanskeligere (New Challenge for Veteran Players som det står), men resultatet når man bare har litt over halvannet minutt på seg til å fullføre banen er så klart at det er mye mindre man må forsere før man når målet. Og da blir det, overraskelse, mye lettere å klare hver bane. Når det er sagt så har det nok vært flere baner som har fått meg til å blø liv i Super Luigi U enn i originalspillet, men jeg har blødd færre liv per bane. Jeg regner forøvrig med at jeg ikke trenger å påpeke at de fleste banene er over på femti sekunder siden man tross alt har spilt videospill før, og da har man også tre stjernemynter siden de stort sett ligger oppe i dagen. Så, vel, verdt 160 spenn, men dette er en skuffelse på alle måter siden det er Mario vi snakker om.
 
Jeg er på serious sam 3.6 Eg elsker det, det er serious sam på sitt beste. (kanskje).

Også har det blitt litt streets of rage, men det er ikke så morro uten Thinaran
 
Spilt gjennom demoen av Fran Bow(point&click / horror)

Du spiller som stakkars lille Fran som finner foreldrene sine brutalt myrdet og oppkappa i hjemmet sitt, og i sitt sjokk springer ut i skogen med katta si. Ender opp med en blackout og våkner opp på et mentalsjukehus for barn. Viser seg at medisinene hun har prøvd fører desverre til at hu begynner å hallusinere. Så da er det vel å finne ut hvem morderen er, og å finne den katten som er målet.
Er et helt streit p&c uten noe nytt å prate om. Så det er bare å kombinere gjenstander, overse noe som var rett foran trynet ditt og sette seg fast fra herfra til evigheten. Kult er det at de kjører en Silent Hill: Origins, så du knasker i deg noen piller som sender deg over i en marerittverden. Her finner du gjenstander og får sett ting som ikke finnes i den "vanlige".




Depressiv atmosfære, med ganske mørk humor. Kom seg godt ut av fundraiseren på indiegogo , så da er det bare å vente.

Demoen kan du laste ned her
http://franbow.com/download-demo/
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Virker som en ganske drøy greie. Estetisk sett så det ut som den kunne passe plottet. Får sjekke ut (les: åpne, spille tre minutter, finne en grunn til å skru det av og finne en million unnskyldninger til å aldri spille det igjen)
 
Jeg har manna meg opp skikkelig, lest litt på gamefaqs, og skimma igjennom en tvilsom Dark souls app.

Nå føler jeg meg klar. Jeg er en yes man. Også skal jeg drikke meg full på IPA i kveld.
Dark souls here I come.!!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hvordan er det nye sammenlignet med de eldre? Spilt tre av de men en stund siden nå.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Hvis du liker de gamle spilla er det ikke noe å lure på engang. Synes overgangen til 3D-modeller fungerer utmerket, og de nye casene er klart blant de bedre i serien. Ble ferdig for noen dager siden, og kjenner at den DLC-casen virkelig ikke kan komme fort nok...
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Ok, har endelig blitt litt flink i Hearthstone og kommet meg opp til Platinum - og sunket ca. 700kr i det :p

Må si jeg liker det meget godt so far! Og tror dette kan bli ganske så bra når alle bugs er fiksa og de utvider decksene. Ikke det at de er så innmare smale eller dårlige - men det er jo alltids gøy med litt mere!

Egentlig gjelder det jeg sa tidligere - bare at tempo og pacing har enda mer å si enn jeg først anntok. Spiller nå ett rimelig cheezy Mage deck som dreier seg hovedsaklig om kontroll over bordet og store nukes! Har hatt riemlig bra suksess med det enn så lenge (taper ofter VELDIG knapt mot Paladins - som rett og slett har for mye Creatures og dritregler).

Lagde også ett Shaman Rush deck - hovedsaklig bygd opp Murlocs som er mega gimmicky og taper om det går flere enn fem runder. Og et Warrior Charge/Weapon Deck som kan være uhyre morsomt å spille også - da man kan fort ende opp med en 16/6 Creature i løpet av en runde og pule motstanderen i alle vinkler - så kommer det en silence....

Uannsett - snart er det åpen beta afaik - så da er det egentlig bare å hive seg på. Ville si at man må regene med å kjøpe pakker til rundt 350kr for å komme godt igang (Basic settene er helt okay, men ikke helt det store). Også låser man opp pakker ved å spille Arena. Jeg merker ganske godt om noen har investert eller ikke - Det er ikke som om man må en Legendary for å være competitive - men enkelte comboer trenger visse kort for å fungere helt optimalt (kort som gjerne er Epic og Rare).

Men men, løp og free-2-play!
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Denne helga blir det Kingdom Hearts Håde. Blir å eie.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Angående Hearthstone, kan man miste kort som er kjøpt, eller er det permanente deck?